2020-06-20, 21:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Om du läst WHO´s kriterier för friskförklaring så ser du att det inte behövs sådana tester utan det finns även andra kriterier.

Länka gärna
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Och att de stängde skolorna, vad det också pga något annat skäl än att bekämpa virusspridningen? De kanske hade stört sig, under "lång, lång tid" på att barnen inte sitter hemma om dagarna?

Sickna luringar de är, de där norrmännen, med sina dolda motiv.

Man gör skenmanöver och låtsas att man agerar handlingskraftigt - trots att man vet innerst inne att det inte har någon betydelse. Då blir folk nöjda och tror på att regeringen agerar med folkets bästa i tankarna..
Citera
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Skitsnack igen från dig! Jag är sjöman så länge jag är mönstrad ombord, herregud människa att jag måste lära dig ditt jobb är faktiskt anmärkningsvärt.
Gå då och handla ombord. Som jag sagt tidigare kan du göra vad du vill där, men skall du springa runt på stan är du turist och då gäller kravet på självisolering. Gå nu och ange dig själv på närmaste polisstation.
Citera
2020-06-20, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Det är otäckt hur hela fastigheter kan "smittas ner" då äldre och folk med sämre immunförsvar kanske bor där. Man vet också att personer inom sjukvården kan vara a,symptomatiska och ta med smittan hem.
Jag är inte rädd för sjukvårdspersonal, så tacksam över deras arbete, hur de kämpar, att de finns där.
De är de enda sanna hjältarna om man säger så.

Ja... om man tycker det är otäckt med en pandemi så är jag nog dessvärre rädd att du kommer få vara det i åratal framöver. Tyvärr.
Citera
2020-06-20, 21:44
Medlem
Snapcounts avatar
Oj, oj, oj.., hur skall detta gå ?

Reproduksjonstallet i Tyskland har økt fra 1,06 til 1,79, opplyser landets statlige institutt for infeksjonssykdommer, Robert Koch-instituttet, lørdag.

1,79 betyr at 100 mennesker som er smittet med viruset, i gjennomsnitt smitter 179 andre mennesker.

https://www.aftenposten.no/verden/i/pL54lE/direktestudio-koronaviruset?
Citera
2020-06-20, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Om du läst WHO´s kriterier för friskförklaring så ser du att det inte behövs sådana tester utan det finns även andra kriterier.

– Enligt Folkhälsomyndighetens kriterier kan en patient inte avskrivas helt och strikt friskförklaras för än patienten inte kan påvisa några som helst virusfragment i luftvägssekret och avföring.

Berätta, ringer man in och säger Hej jag har inget virus kvar i mitt bajs?
Citera
2020-06-20, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming
Eftersom du är efterbliven så förstår jag att du inte fattar. Vi kan ta Brasilien som exempel...dem hade 54000 nya fall igår....tror du alla hamnade på IVA? elle på sjukhus överhuvudtaget?

Vi hade 1200 något häromdagen, hamnade alla på IVA?

Svara nu , hamnar alla smittade på sjukhus, och dessutom samma dag de smittas?
Din Smittskyddsläkare pratar om patienter, inte smittade. Du är som sagt efterbliven.

så det blev ingen länk om Gällivare och att det fortfarande enligt dig är kaos och katastrof där eller att Peking nu helt plötsligt blivit en stat enligt dig?

Nä...det ante mig. Det är ju rätt svårt att få fram nått som stödjer detta
Citera
2020-06-20, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming
Länka gärna

Kan jag absolut göra den dagen du länkar till att Peking är en egen stat och att smittskyddsläkaren i Norrbotten har fel angående Gällivare.

Då får du länken på 5 sekunder.
Citera
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Dock så verkar flockimmunitetens dämpanfe effekt ha infunnit sig redan för ett tag sedan i många städer runt jorden.
Giesecke har haft många rätt från start.

Att som Giesecke säga i SVT att viruset överlever

en minut på hårda ytor som plast och metall,

som ett svar på tittares fråga,

är att äventyra människors liv!

På WHOs hemsida stod vid tillfället 72 timmar,

och det gör det fortfarande.

Virus experten Johan Giesecke.

The most important thing to know about coronavirus on surfaces is that they can easily be cleaned with common household disinfectants that will kill the virus. Studies have shown that the COVID-19 virus can survive for up to 72 hours on plastic and stainless steel, less than 4 hours on copper and less than 24 hours on cardboard.

As, always clean your hands with an alcohol-based hand rub or wash them with soap and water. Avoid touching your eyes, mouth, or nose.

sektion: How long does the virus survive on surfaces?
https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019/question-and-answers-hub/q-a-detail/q-a-coronaviruses
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Google translate oversætter min danske sætning til denne svenske sætning: Dödligheten har inte varit på samma nivå under samma period som tidigare år:
Precis och det hade inget med mitt inlägget /fråga att göra.

Jag skrev:

"Om vi har återkommande överdödlighet under vissa månader (ex feb-april) , exempelvis pga av säsongsrelstetade faktorer, kan man väl säga att överdödlighet ligger på normala nivåer (givet att överdödlighet under specifik period är på samma nivå som tidigare år)?"

Ps. Notaðu Google Translate ef þú skilur það ekki!
Senast redigerad av jerka11 2020-06-20 kl. 21:51.
Citera
2020-06-20, 21:48
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Eller sen är folk så panikslagna att det inte vågar åka in för att de har fått för sig att just på sjukhuset blir man smittad? Svenskar tycks ju vara extra rädda om sig..

Inte uteslutet. Finns ingen erfarenhet av sådana här smittor heller. Inte heller hos de som jobbar på dessa telefonlinjer. Men svenskar överlag är lagda så. Man vill dels inte lägga mer börd på vården utan detta klarar jag själv, utöver kanske en rädsla om att det kanske bara en vanlig förkylning och åker jag in så är risken stor att jag smittas av denna farliga skiten. Men i det stora hela är det ju ett bra råd att hellre ringa in akut i onödan än för sent. Folk som gör det inser nog att de har viruset så besök på sjukhuset kommer göra varken till eller ifrån.

Sedan tillkommer ytterligare en aspekt av det förrädiska med det här viruset. Folk kan ha en så låg syrenivå att det är dödligt men de är fortsatt kontaktbara och tror inte själva att det är så farligt. Den kommer mätas först när de kommer in till akuten vilket leder till nedsövning på direkten.
Citera
2020-06-20, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Man gör skenmanöver och låtsas att man agerar handlingskraftigt - trots att man vet innerst inne att det inte har någon betydelse. Då blir folk nöjda och tror på att regeringen agerar med folkets bästa i tankarna..

Precis så!

Rena politiska beslut och inte medicinska.

Ungefär samma sak som hemmasydda trasor runt käften i Tyskland och USA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in