Citat:
Ursprungligen postat av
TashunkeWitko
Nu riktar jag mig inte till dig, henryskumberg, eftersom du visat dig vara intellektuellt ohederlig och således ointressant att föra ett samtal med, utan till läsare av tråden i allmänhet.
När Mijailovic fällts för mordet på Anna Lindh och journalister och poliser blottlägger hans levnadshistoria framkommer att mordet (givet tillfället) är ett resultat av en inre logik. Mijahlovic hade en historia av att attackera människor med kniv, han hade en historia av psykisk ohälsa, han hade ett motiv (ansåg att Lindh var ansvarig för bombandet av hans hemland).
Detsamma gäller andra "ensamma galningar", såsom Oswald, som försökte skjuta en general kort tid innan mordet, etc, Chapman som hade en sjuklig fixering vid Lennon, han som sköt mot Reagan, och så vidare. (Om någon är intresserad utvecklar jag detta tema gärna, men hänvisar annars till källorna i stället för att skriva ett långrandigt inlägg som inte handlar om palmemordet.) I alla "kändismord" eller försök till "kändismord" finns såvitt jag kunnat se en historia hos gärningsmannen som (givet tillfället) gör det enligt biografin logiskt att mordet inträffar.
Så icke i fallet Skandiamannen. Det finns inget i hans levnadsbeskrivning som antyder ett statsministermord, varken före eller efter den 28:e februari 1986. Det gör honom helt unik.
Sen har henryskumberg och andra länstolsdetektiver påstått en massa saker om Skandiamannen, som att han led av psykisk ohälsa och levde ett dubbelliv, men det finns inga fakta som tyder på att det är så - och detta slags puckon svarar inte ens när man efterfrågar källor på dylika påståenden.
Det finns i korthet inget som tyder på att den anklagade mannen dödat statsministern, lika lite som att Christer Pettersson eller Victor Gunnarsson gjort det.
*Kan* han ha gjort det? Ja, det är klart, men det finns faktiskt heller ingen bevisning som talar för att *jag* inte gjort det - så vad är det värt?
Det är pinsamt när folk inte förstår och kan se en röd tråd.
Innan 28 februari 1986 : SE dricker mer och mer och har problem med alkoholen. Det är känt. Varför dricker man? Mår man bra då?? Har man inre harmoni? NEJ, man dricker för att döva något. Detta kan exfrun bekräfta i sina förhör. De var gifta mellan 1968-1999.
Efter mordet 1986: Ökad alkoholförtäring. Har utvecklat mytoman sedan länge. Folk tror att en grafiker som jobbar på Skandia skall vara helt normala. SE drack på fritiden men klarade sitt jobbande.
1992: Då förtidspensioneras SE pga att alkoholen även påverkat hans arbete. Han får gå i förtid
1999: Då har alkoholen även förstört hans 2:a äktenskap.
2000. Då vill han inte leva längre. Då tar han självmord i sin ensamhet.
Vissa fattar inte vad alkoholmissbruk kan förstöra för ett helt liv. Hur alkohol personlighetsförändrar folk.
SE hade druckit alkohol under mordkvällen, han blir irriterad när han blir avsnäst av Palme och han plockar upp sin revolver och skjuter Palme. Det är inte så att Palme-hatet försvinner när man har druckit alkohol..snarare tvärtom