Citat:
Att en man med militär bakgrund går runt med en pistol är inget konstigt. Dessutom kanske hotad av någon eller bara har den som trygghet när han skall åka hem från Sveavägen till Täby. I ett Stockholm med hög kriminalitet. 1982 lanserade Holmer baseballigan för att slå ned på den ökade kriminaliteten i Stlm. Någon kanske kommer ihåg Paolo Roberto som ” Kung av Kungsan”.
Så att SE hade ett vapen med sig vid hemgång på kvällarna ser jag som inget konstigt
Kvinnor hade peppar-spray på sig vd den tiden.
Så att SE hade ett vapen med sig vid hemgång på kvällarna ser jag som inget konstigt
Kvinnor hade peppar-spray på sig vd den tiden.
Du tycker alltså att det är fullt naturligt och rimligt, och finner absolut ingenting konstigt med att en man som arbetat som grafiker/reklamare i 25-30 år på Sveriges Radio och Skandia skulle bära ett vapen till och från jobbet i alla år? Vad tror du att oddsen är för att han verkligen skulle ha gjort det?
Att SE kan ha haft ett vapen på sitt kontor över en längre period, det kan jag köpa, anledningarna kan vara många. Men, att SE skulle ha gått omkring med ett laddat vapen på sig till och från jobbet under flera år, kanske decennier, det tycker jag låter lite orimligt och rent av uppåt väggarna, inte du?
Du kanske vet saker om SE som jag inte vet. Men den där militära bakgrunden känns aningen överdriven? Han gjorde värnplikt, precis som de allra flesta av oss män har gjort som är över fyrtio. Han arbetade en tid på Försvarets Materielverk, men gjorde ingen karriär inom det militära. Han var med i ett par skytteföreningar långt tillbaka, vad jag fått med mig. Men, det är väl också där hans "militära bakgrund" slutar? Jag har också gjort värnplikt, och alla mina manliga vänner, men ingen av oss har någonsin sagt att vi har en "militär bakgrund". Det är något annat.