2020-06-20, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Jeg har funnet at klokken ble stilt til vintertid, en time tilbake, den 30 oktober 2018 kl 03.00 i Norge.
Dagen før forsvinningen.
Her står det annen informasjon:
https://www.aftenposten.no/norge/i/Ondmpk/kanskje-siste-gang-vi-stiller-klokken-til-vintertid

Natt til søndag 28. oktober 2018.
Citera
2020-06-20, 20:09
Medlem
Citat:
Jeg har funnet at klokken ble stilt til vintertid, en time tilbake, den 30 oktober 2018 kl 03.00 i Norge.
Dagen før forsvinningen.

Tror dagen passet perfekt i forhold til å forvirre, gangveien vinteråpnet, klokka ble justert til vintertid, rettsak om pareto, naboen var på hyttetur og det var halloween.

Det var mange elementer som gjorde at denne dagen var det perfekte tidspunkt.
Citera
2020-06-20, 20:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Ja, hun la det ut på anbud. Hvem ellers skulle gjøre det? TH? Er ikke han teknologisk tilbakestående som han kaller det, og ikke får til å bruke minibankkort, sende sms, eller bruke en pc? Så da måtte vel AE gjøre det?
Eller mener du TH burde greid det?
Men faktisk så tviler jeg på at dette med oppussning var noe som AE bestemte og tok initiativ til.
Dette er noe TH har bestemt, og så satte han AE til "kontorarbeidet". TH er den som sitter på pengesekken, og vi vet at han er en skikkelig gnier, så dette er noe han bestemmer.
Det betyr ikke at AE ikke ønsket å bo der videre. Som sagt, politiet har elektroniske logger, (mac-adresse og ip-adresse) som viser at AE aktivt leitet etter en ny plass å bo.
En annen ting som har blitt brukt som grunnlag for å påstå at AE ikke ville flytte, er at hun hadde skaffet seg valp. Men valpen kan vel flytte den også? Det er vel ikke bare i Sloraveien 4 at den kan bo?

Hvorfor hun var skuffet? Fordi hun var hjernevasket og manipulert til å like han. Når det blir jul, burdsdager, så har psykopatofre en tendens til å glemme av hvem psykopaten egentlig er. De bare tenker på gode minner, som i realiteten er bare skuespill fra psykopaten. Psykopater bruker gjerne høytider og sånn til å "pleie" forholdet. Dette er manipulasjon for at offeret skal bli værende. De får offeret til å tro at de innerst inne er real og snill. Hvis TH hadde vært bare trollete hele tiden, så hadde hun jo aldri giftet seg. Slik kan psykopaten holde på et offer i så lang tid som 50 år, og drive alvorlig psykisk terror, ved at de avogtil er "snill". Men det er bare skuespill alt sammen.
Hun hadde funnet ut hvem han egentlig var, og hadde bestemt seg, men alikevel sitter det psykopatiske bånd så dypt at man syntes synd i psykopaten, selv om han er avslørt.
Psykopater er som sagt eksperter i å få folk til å sytes synd i seg.
Det kan også være at hun ville holde skjult for denne venninnen hvordan forholdet egentlig var, og dermed skreiv at hun var skuffet. Vi vet jo ikke hva som ble skrevet i forkant. Kanskje denne venninnen spurte AE om hvorfor det ikke ble noe bryllupsdag, og så svarte AE dette.

En annen ting. Hva tenker du om den svære kulen på hånden til AE?
Kan det tenkes at TH skulle slå henne med noe hardt og så brukte hun hånden sin til å beskytte seg?
https://www.dagbladet.no/nyheter/sorlending-misbrukt-som-motparten/72463094
Og, hvorfor tror du at TH slettet de to oppringningene fra sin logg?
Kom han borti noen knapper, forsvant det av seg selv, eller er det noen andre som kan ha slettet dem?
Alle drapssaker har feil som GM har begått, også denne saken.
Jeg tror nok at TH har slettet de samtalene fra loggen fordi han ikke ville at politiet skulle finne dem.
Tilfeldighetene har sine begrensninger.
Og de skilsmissepapirene, de tror jeg ikke at TH hadde visst om.
Jeg tror ikke at TH er så teknologisk tilbakestående på den måten du beskriver.
Jeg husker at min stefar sa lignende ting om seg selv, da min mor døde, men det viste seg at han klarte det likevel. Sannheten var at han slapp å gjøre mange ting mens hun levde, men jeg vil ikke kalle ham en løyner av den grunn.
Det er et stort steg fra disse tingene du nevner, til det å lage et kryptorigg, skjule alle digitale spor for politiet (FBI, Europol, Interpol, Kripos m.m.), id-tyveri, agere som motpart - mens han blir hemmelig overvåket, og hele verdens it-eksperter følger ham med argusøyne.

TH har ikke lagt skjul på at de hadde et turbulent ekteskap, han har sagt at det har blitt truet med skillsmisse innimellom, men at de ikke hadde diskutert det seriøst.
Jeg har inntrykk av at AEH sa ifra om det hun var uenig om, så jeg kan forestille meg at det til tider har vært mye krangel, for det er jo det som definerer et turbulent ekteskap.
AEH har blitt beskrevet som glad, humoristisk og gøy å være sammen med o.l. Det har f.eks. blitt sagt at "hun tok rommet".
Hvis AEH ble utsatt for både psykisk og fysisk vold, så passer ikke disse karakteristikkene synes jeg. Ryktene om ekteparet og familien, som har blitt spredd her på forumet, fremstår derfor litt urealistisk for meg.
Likevel tror jeg at det ligger en sannhet i ryktene, men jeg tror ikke at alt er sant.
Vi har hørt at det er forskjell på troverdighet og pålitelighet.
Vi har snakket om det å ha en magefølelse, at man kan "føler det på seg", når noe ikke stemmer eller omvendt.
Slik vurdering av andre mennesker, er ikke mulig på anonyme forum, eller utifra en artikkel, som beskriver en person, med utdrag av uttalelser tatt utifra en helhet.
Vi kan ikke vurdere en person på samme måte, uten at man møter og snakker med vedkommende selv. Da har vi øyekontakt, og leser kroppsspråket, hører toneleiet. Det totale inntrykket gjør at vi kan danne oss et bilde av personen, og på den måten vurdere personens troverdighet og pålitelighet.
Problemet med denne egenskapen, er at vurderingsevnen vår preges av vår egen bakgrunn, og derfor bør vi være forsiktig med å trekke raske konklusjoner.

Har politiet elektroniske logger, som viser at AEH aktivt har vært på jakt etter en ny plass å bo? Har du en link?

Nei, det er klart at valpen kan bo andre steder, men det er ikke til å legge under en stol at det kunne blitt utfordrende å finne en leilighet, som tillot at leietaker hadde en hundevalp. Men det er ikke umulig!
Det ble også diskutert at hundevalpen kunne tyde på at AEH hadde god helse, både psykisk og fysisk, diskusjonen var motivert utifra rykter og spekulasjoner, om at hun kanskje var syk, evt både psykisk og fysisk.

Her skriver du mye om narsissister (psykopater), men så vet vi hverken om TH er en narsissist, eller i hvilken grad han evt er det.
Det kan være mange grunner til at AEH kan ha hatt et ønske om skillsmisse, uten at TH trenger å være narsissist.
Det kan jo også være at TH og AEH ikke passet sammen, at begge var sta og at begge ville ha det siste ordet. AEH orket kanskje ikke å krangle om hver minste ting mer, bare for å åpne øynene på den gamle mannen, fordi hun var blitt gammel selv og ville ha fred. TH er kanskje gammeldags, og kanskje har han en slags fanatisk forhold til nøysommelighet. Det er ikke akkurat noe jeg har sansen for, men jeg respekterer de som vil ha det slik, hvis det blir gjort i lidenskap og de virkelig tror på det selv. Derimot respekterer jeg ikke hvis TH har brukt psykisk eller fysisk vold (eller begge deler) mot AEH, og på den måten holdt henne som en slags fange i ekteskapet, og på samme måte tvunget igjennom andre krav.

Ja, det kan være at hun ikke ønsket å fortelle venninnen om skillsmissen hun hadde planlagt lenge, men det kan også tyde på at hun egentlig ikke hadde slike planer. Uansett var dette en venninne AEH hadde kontakt med i tiden like før forsvinningsdagen - tydeligvis snakket de fortrolig sammen.

Det du nevner om håndleddet kan være senebetennelse. "Ganglionet vises som en en hevelse eller kul, oftest over håndleddet." Se bildet i lenken nedenfor:

https://nhi.no/sykdommer/muskelskjelett/albue-underarm-hand/ganglion/

Når det gjelder de slettede anropene, så kan det være pga ett av alternativene du nevner, men det kan også være andre årsaker, slik noen andre foreslo her tidligere. Tror det var noe om at mobilen var så gammel og treg, slik at anropene ikke ble registrert, når anropene blir raskt avsluttet (ringer og avslutter anrop omtrent samtidig).

Jeg tror ikke at TH er så naiv, at han tror/trodde at politiet ikke ville ha oppdaget at han hadde slettet anropene på mobilen, særlig ikke hvis drapet var planlagt.

Jeg tror heller ikke at TH visste om skilsmissepapirene, men jeg er åpen for andre alternativer. Det som er mest intressant, er å høre hva som er THs forklaring.
Senast redigerad av Havhest 2020-06-20 kl. 20:18.
Citera
2020-06-20, 20:20
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bondevik
Tror dagen passet perfekt i forhold til å forvirre, gangveien vinteråpnet, klokka ble justert til vintertid, rettsak om pareto, naboen var på hyttetur og det var halloween.

Det var mange elementer som gjorde at denne dagen var det perfekte tidspunkt.
Lurer på om klokka på videoovervåkningskameraet på Futurum var stilt til vintertid? Var egentlig TH på Futurum kl 10.10-10.15? Hadde han en time på seg å gjøre ugjerningen?
Citera
2020-06-20, 20:22
Medlem
Citat:
Lurer på om klokka på videoovervåkningskameraet på Futurum var stilt til vintertid? Var egentlig TH på Futurum kl 10.10-10.15? Hadde han en time på seg å gjøre ugjerningen?

Tror nok politiet har kvalitetssikret akkurat det.
Citera
2020-06-20, 20:34
Medlem
Citat:
Men hvis klokka på overvåkningskameraet ikke hadde blitt stilt en time tilbake, så ville jo den klokka ha vist 11:10 hvis han kom kl 10.10.
Senast redigerad av z-z-z 2020-06-20 kl. 20:38.
Citera
2020-06-20, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Ja, at hun ikke meldte til politiet samme dag, kan tyde på at hun ikke har vært 100% sikker. Hun har nok sett noe som kunne vært en kidnapping, hvis hun strekte litt på det. Hun sa at damen dro i noe, og at hun kanskje var bundet. Hvorfor så hun ikke nærmere etter da om det var noe tau der?
Når hun blir spurt om hun er sikker på at det var Anne, så svarer hun noe sånt som , "mener da det, tror da det". Men jeg syntes blikket hennes er litt flakkende, akkurat som at hun ikke helt tør å holde blikkontakt, at hun kanskje lyver litt eller overdriver.
Jeg vet ikke, man skal jo aldri si aldri. Vet ikke hva politiet har gjort i denne saken heller. At de bare har snakket med henne på telefon, istedet for at hun satt på et kontor, behøver ikke å bety noe. Politiet har ofte sprengt kapasitet, og det går kjappere og enklere å ta avhøret per telefon.
Kanskje har de sjekket kameraer rundt omkring, og funnet registreringsnummeret på bilen.
Vet ikke om det er noe skummelt med Rotary slik som med en hemmelig losjeklubb, men det kan jo hende at de har sine hemmeligheter. Hvor er det man sjekker hvem som er medlem av Rotary?
Ja, ser hun har noe forbindelse til Albania. Vet ikke om det er ferie venninner som hun har blitt kjent med der. Hun har noe på siden sin om reiser til Albania, så kanskje hun er der hvert år.

Søkte på mannsnavnet som står oppført på samme adresse som I*ene, sammen med TH. Kom opp noe med R*otary, og jeg kom på å sjekke hhv R*tary Å* og L*renskog -begge kom opp med type verv, 25-års «medalje» etc. Fikk bare lister over verv, ikke medlemsliste hva jeg kunne finne. Ingen Frimurerlosje presis, men sikkert «gode kamerater» i kraft av medlemskap,

Opplevde også intervjuet som litt merkelig, hun virket nervøs, men hvem ville ikke vært det. Mye detaljer, men noen er jo skarpe i observasjoner og har god husk. Tviler ikke på at politiet har ettergått opplysninger. Bare leker med tanken. Vi vet jo ikke.
Citera
2020-06-20, 20:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Karamellis
Søkte på mannsnavnet som står oppført på samme adresse som I*ene, sammen med TH. Kom opp noe med R*otary, og jeg kom på å sjekke hhv R*tary Å* og L*renskog -begge kom opp med type verv, 25-års «medalje» etc. Fikk bare lister over verv, ikke medlemsliste hva jeg kunne finne. Ingen Frimurerlosje presis, men sikkert «gode kamerater» i kraft av medlemskap,

Opplevde også intervjuet som litt merkelig, hun virket nervøs, men hvem ville ikke vært det. Mye detaljer, men noen er jo skarpe i observasjoner og har god husk. Tviler ikke på at politiet har ettergått opplysninger. Bare leker med tanken. Vi vet jo ikke.

Ja, litt ekkelt å tenke på, om hun kanskje faktisk har sett AE, og at hun med leppene prøvde å be om hjelp. Mange kanskje kvier seg for å ringe politiet. De er kanskje redd for å bli latterliggjordt, ikke trodd, og bli sett på som paranoid.
Kunne jo vært interesant å vite om ektemannen hennes kjenner TH.
Citera
2020-06-20, 21:00
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Men hvis klokka på overvåkningskameraet ikke hadde blitt stilt en time tilbake, så ville jo den klokka ha vist 11:10 hvis han kom kl 10.10.
Du har rett, hvis klokka på kameraet fortsatt var stilt inn på sommertid, ville den ha vist kl 09.10 hvis TH kom kl 08.10.
Jeg tok feil her.
Citera
2020-06-20, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hybridbil
Hva mener du disse "dumme og slemme" politimennene bør gjøre da? Bør de kaste alle sine bevis og la TH være i fred, så han kan finne en prygelknabe som kanskje allerede sitter i kasjotten og ønsker seg noen millioner til han kommer ut igjen? Det skulle tatt seg ut

Jeg har verken sagt at politimennene er dumme eller slemme, jeg har spurt om det å benytte beredskapstroppen for å arrestere TH vitner om klokskap.
Citera
2020-06-20, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Jeg har verken sagt at politimennene er dumme eller slemme, jeg har spurt om det å benytte beredskapstroppen for å arrestere TH vitner om klokskap.

Litt pussig men arrestasjonen var helt udramatisk, men det kan jo ha noe å gjøre med at TH trolig har våpen i huset sitt ?
Citera
2020-06-20, 21:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg tror ikke at TH er så teknologisk tilbakestående på den måten du beskriver.
Jeg husker at min stefar sa lignende ting om seg selv, da min mor døde, men det viste seg at han klarte det likevel. Sannheten var at han slapp å gjøre mange ting mens hun levde, men jeg vil ikke kalle ham en løyner av den grunn.
Det er et stort steg fra disse tingene du nevner, til det å lage et kryptorigg, skjule alle digitale spor for politiet (FBI, Europol, Interpol, Kripos m.m.), id-tyveri, agere som motpart - mens han blir hemmelig overvåket, og hele verdens it-eksperter følger ham med argusøyne.

TH har ikke lagt skjul på at de hadde et turbulent ekteskap, han har sagt at det har blitt truet med skillsmisse innimellom, men at de ikke hadde diskutert det seriøst.
Jeg har inntrykk av at AEH sa ifra om det hun var uenig om, så jeg kan forestille meg at det til tider har vært mye krangel, for det er jo det som definerer et turbulent ekteskap.
AEH har blitt beskrevet som glad, humoristisk og gøy å være sammen med o.l. Det har f.eks. blitt sagt at "hun tok rommet".
Hvis AEH ble utsatt for både psykisk og fysisk vold, så passer ikke disse karakteristikkene synes jeg. Ryktene om ekteparet og familien, som har blitt spredd her på forumet, fremstår derfor litt urealistisk for meg.
Likevel tror jeg at det ligger en sannhet i ryktene, men jeg tror ikke at alt er sant.
Vi har hørt at det er forskjell på troverdighet og pålitelighet.
Vi har snakket om det å ha en magefølelse, at man kan "føler det på seg", når noe ikke stemmer eller omvendt.
Slik vurdering av andre mennesker, er ikke mulig på anonyme forum, eller utifra en artikkel, som beskriver en person, med utdrag av uttalelser tatt utifra en helhet.
Vi kan ikke vurdere en person på samme måte, uten at man møter og snakker med vedkommende selv. Da har vi øyekontakt, og leser kroppsspråket, hører toneleiet. Det totale inntrykket gjør at vi kan danne oss et bilde av personen, og på den måten vurdere personens troverdighet og pålitelighet.
Problemet med denne egenskapen, er at vurderingsevnen vår preges av vår egen bakgrunn, og derfor bør vi være forsiktig med å trekke raske konklusjoner.

Har politiet elektroniske logger, som viser at AEH aktivt har vært på jakt etter en ny plass å bo? Har du en link?

Nei, det er klart at valpen kan bo andre steder, men det er ikke til å legge under en stol at det kunne blitt utfordrende å finne en leilighet, som tillot at leietaker hadde en hundevalp. Men det er ikke umulig!
Det ble også diskutert at hundevalpen kunne tyde på at AEH hadde god helse, både psykisk og fysisk, diskusjonen var motivert utifra rykter og spekulasjoner, om at hun kanskje var syk, evt både psykisk og fysisk.

Her skriver du mye om narsissister (psykopater), men så vet vi hverken om TH er en narsissist, eller i hvilken grad han evt er det.
Det kan være mange grunner til at AEH kan ha hatt et ønske om skillsmisse, uten at TH trenger å være narsissist.
Det kan jo også være at TH og AEH ikke passet sammen, at begge var sta og at begge ville ha det siste ordet. AEH orket kanskje ikke å krangle om hver minste ting mer, bare for å åpne øynene på den gamle mannen, fordi hun var blitt gammel selv og ville ha fred. TH er kanskje gammeldags, og kanskje har han en slags fanatisk forhold til nøysommelighet. Det er ikke akkurat noe jeg har sansen for, men jeg respekterer de som vil ha det slik, hvis det blir gjort i lidenskap og de virkelig tror på det selv. Derimot respekterer jeg ikke hvis TH har brukt psykisk eller fysisk vold (eller begge deler) mot AEH, og på den måten holdt henne som en slags fange i ekteskapet, og på samme måte tvunget igjennom andre krav.

Ja, det kan være at hun ikke ønsket å fortelle venninnen om skillsmissen hun hadde planlagt lenge, men det kan også tyde på at hun egentlig ikke hadde slike planer. Uansett var dette en venninne AEH hadde kontakt med i tiden like før forsvinningsdagen - tydeligvis snakket de fortrolig sammen.

Det du nevner om håndleddet kan være senebetennelse. "Ganglionet vises som en en hevelse eller kul, oftest over håndleddet." Se bildet i lenken nedenfor:

https://nhi.no/sykdommer/muskelskjelett/albue-underarm-hand/ganglion/

Når det gjelder de slettede anropene, så kan det være pga ett av alternativene du nevner, men det kan også være andre årsaker, slik noen andre foreslo her tidligere. Tror det var noe om at mobilen var så gammel og treg, slik at anropene ikke ble registrert, når anropene blir raskt avsluttet (ringer og avslutter anrop omtrent samtidig).

Jeg tror ikke at TH er så naiv, at han tror/trodde at politiet ikke ville ha oppdaget at han hadde slettet anropene på mobilen, særlig ikke hvis drapet var planlagt.

Jeg tror heller ikke at TH visste om skilsmissepapirene, men jeg er åpen for andre alternativer. Det som er mest intressant, er å høre hva som er THs forklaring.

Ganglion på størrelse med en mandarin? nei, den å du lengre ut på landet med
Og senene er jo på undersiden/innsiden av håndleddet, ikke på utsiden.
Hun har blitt slått, rett og slett. Enten med et solid knyttneveslag, eller med en tom ølflaske eller noe, og så holdt hun armen for å beskytte seg.

Når det gjelder valp, så tror jeg ikke at man kan konkludere med at hun nødvendigvis hadde god helse. Man kan jo se heroinvrak gå tur med hunden, og de er så heroinkjørt at de knapt klarer å gå, mens hunden er spretten og leker.

TH sa jo først at de aldri hadde diskutert skilsmisse, men så etterhvert dreide han mot å lette litt på sløret. Han skjønte at politiet kom til å finne ut mere, så han la inn en mulighet for at de kunne diskutert dette, men at han ikke husker noe av det. Klart, hvis han sier at han ikke husker, så blir det jo vanskelig for politiet å motbevise det. Samme unnskyldning som han bruker om oppringningsloggen, at han ikke husker.
Om det med logg. Jeg ser på det som usannsynelig at akkurat de to første samtalene plutselig skulle forsvinne av seg selv, men ikke alle de andre samtalene. Hvis det hadde vært vanlig med denne telefonen at samtaler ble borte fra loggen av seg selv, så hadde nok politiet funnet ut av det.
Mest sannsynelig at han har sjekket om AE var i live. Man kan si at han ikke er så dum, og at han selvfølgelig visste at politiet ville funnet ut, og at alt bærer preg av planlegging, men som sagt tidligere, alle drapssaker har feil, også denne. Jeg tror at dette med loggen er en av feilene TH har gjort.

Ja, det hadde vært interessant å høre THs forklaring, men det blir det vel neppe noe mer av, han er så pjusk dakkas bane. Han var villig til avhør i begynnelsen, men konfronterenede avhør etter at siktelsen mot han kom, det ble det ikke. Bare noe innledningsvis.

Dette med at hun søkte etter bolig, der har det blitt sagt at hun kanskje likte å sitte å se på boliger.
Men jeg tenker at hvis dette var noe hun brukte å gjøre, som en slags hobby, så ville politiet funnet ut av det. Link til at hun søkte på nett etter bolig: linken er bak betalingsmur, men hvis du søker på google og skriver "Anne Hagen jaktet", så dukker det opp dette, der man får se at det står at hun søkte på nett etter boliger, og ikke at hun bare var medlem av den facebookgruppa.

https://www.oa.no/politiet-har-sjekket-om-anne-elisabeth-hagen-jaktet-bolig-i-gjovik-regionen-for-forsvinningen/s/5-35-1094362

Politiet har sjekket om Anne-Elisabeth Hagen jaktet bolig i ...
https://www.oa.no › politiet-har-sjekket-om-anne-elisabeth-hagen-jaktet-bo...
15. mai 2020 - Anne-Elisabeth Hagen gjorde før forsvinningen i 2018 søk på nettet etter boliger. Hun var blant annet medlem i en Facebook-gruppe for leie og ...
Senast redigerad av Orderud. 2020-06-20 kl. 21:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in