2020-06-20, 14:20
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knux
Okej, miss av mig. Men faktum kvarstår att polisen gjorde en väldigt stor miss i början av den här utredningen. Och det är att man missade huvudet i garderoben.
På 10 dagar kan många sopor hunnit brännats osv. Polisarbetet har varit under all kritik. Det måste man kunna vara öppen och ärlig med.
Sen att åklagaren har gjort vad han kunnat med materialet han har hedrar honom såklart. Även om jag inte tror det håller i hovrätten.
Soptippen söktes av, varför det tog sån tid var tydligen brist på tekniker och även då hund som bara reagerar på lik.
Det har förklarats varför, tror inte just det har betytt något negativt för fallet i sig.
Ja, grymt bra jobb av åklagaren
Vi får väl se om det överklagas, beror väl på.
Citera
2020-06-20, 14:20
Medlem
Callebiltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
100 mille låter mycket i mina öron, men flera miljoner har han förstås redan kostat.

Skall han sitta livstid, alltså ca 25-30 år, så kommer väl den sammanlagda kriminalvårdssumman att landa på runt 40-50 Mkr tänker jag mig.
Vi kunde fått många respiratorer och handskar för de pengarna..

Bara dykteamet kostade väl 40-50 mille...
Citera
2020-06-20, 14:23
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knux
Om kroppen är dumpad i havet så är chansen väldigt liten att hitta den efter såhär lång tid givetvis. Och är den dumpad i skogen så lär det inte vara mycket kvar med tanke på värme + hungriga skadedjur.

Nej, familjen får nog tyvärr nöja sig med att begrava huvudet. Hoppas aldrig GM kommer ut i friheten igen.
Jag tror han lär få raseriutbrott och försäga sig, han har ju redan varit på väg 😈
Eller skryter om det till ”fel” person...
Citera
2020-06-20, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iakttagaren-2019
Ja , helt klart en typisk psykopat !
Dömd men ändå påstridig !
Ingen ånger , inget medgivande.
Försöker manipulera.
Han är helt klart en psykopat och skall dömas till livstids fängelse, eftersom psykopati inte är en sjukdom utan en störning.

Ligger lite efter i tråden men behövde citera.
Jag håller med båda påståendena. Han är fullblodspsykopat, ingenting annat.
Men, psykopater är "dumsmarta". De tror sig vara så smarta att de många gånger gör uppenbara missar. Det talar för, så som jag har erfarenhet av psykopati, att kroppen är på ett uppenbart ställe. Ett ställe som är nära hem, ett ställe som om hon hittas kommer chocka alla till en ungefärlig reaktion som
"Men.. Varför hittade vi inte henne tidigare om hon var där?!"

Psykopater är totalt oförmögna att känna känslor, förutom sin egna storhetsvansinne. De anser sig smartare, bättre och längre fram än alla. Men, därför är de också såpass dumsmarta att gömma kroppen på ett ställe nära hem. Eller ett bekant ställe att återvända till. Jag tror hon kan hittas. Det är jag, med min erfarenhet av psykopater, övertygad om.
Citera
2020-06-20, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CSHamilton
Frågan är hur man som föräldrar kan leva med sig själv om man inte utövar någon slags hämnd mot Babben.

Död är för mig dock för lindrigt.

Ett öde värre än döden hade varit mer lämpligt. Tex, ett liv utan händer och fötter.

Vad kan det kosta att anlita HA för detta? 300-400,000 SEK? Belåna huset lite bara.

Klart.

Frågor på det 😂

/C

De flesta har inte mage och samvete att mörda i sin tur.
Då är man inte bättre själv.
Håller fast vid att det inte händer i ett modernt samhälle som vårt. Vi har ingen öga för öga tand för tand kultur.
Lätt att säga men svårt att utföra en så brutal hämnd.
Citera
2020-06-20, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Tack för ditt svar.

Jag sitter i karantän sedan 3 månader tillbaka.
Just nu vågar jag inte ens tänka tanken att röra mig i Angered, Gunnilse, Rannebergen och Gunnared.
inte när den där snubben springer runt i mitt närområde.

Jag känner mig väldigt dålig, speciellt efter Magnus Natschki blev huggen med 8 yxhugg, han bodde 200 meter från mig och jag såg med egna ögon gärningsmännen samma dag.

Brrr...

Inte meningen att skrämmas med mitt inlägg ? I så fall ber jag om ursäkt . I många brottsfall mord ser vi som en självklarhet att denna mördare måste vara psykiskt sjuk med tanke på ett vidrigt mord ? Men efter en utredning friskförklaras personen . Sedan kan man ju vara på paperet frisk” men sjuk i huvudet pga olika orsaker . Förstår att du inte mår bra när du har bevittnat något så vidrigt som du har gjort 😕 men man får försöka tänka att något skulle hända är ändå en liten procent .
Citera
2020-06-20, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CSHamilton
Skillnaden är att vi som bryr oss om våra barn och som är kapabla att genomföra något skulle aldrig tillåta våra döttrar att flytta ihop eller ha någon form av kontakt med en Tishko.

Sagt det tidigare, det finns två typer av kvinnor i Sverige, de med fädrar som varit väldigt tydliga med att tishkos inte kommer på frågan och de med fädrar som uppmuntrar sånt beteende och umgängeskrets.

Uppmuntrar man att sin 17 åriga dotter ska flytta ihop med en psykisk störd, kontrollerande arab på 23 bast... ja då är man garanterat inte en individ som gör vad som krävs när det kommer till kritan. Båda föräldrarna sitter väl hemma och sörjer för Tishko med 🤦🏻‍♂️... speciellt då styvmamman satt på facebook och försökte inbringa pengar till ensamkommande när pappan var ute och letade efter sin dotter i skogen med missing people.

/C

Få av oss är kapabla att utföra det du tror är lätt.
Att vara villig att mörda är inget tecken på hur bra förälder man är.
Sen detta med att låta sin dotter göra du och så. Hur lätt är det att hindra en 17 åring? Var du själv världens fogligastes i den åldern? Jag var det inte.
Sen arg föräldrarna i detta fallet verkar et och förbjöd Wilma att flytta hem ( mamman ) är en annan grej. Men ju mer du förbjuder en 17 åring. Desto mer vill hon.
Det vet alla som har barn i den åldern.
Citera
2020-06-20, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callebilte
Bara dykteamet kostade väl 40-50 mille...
Säger absolut inte emot dig.
Det enda som i det här sammanhanget inte kostat, det är väl frivilliginsatserna från FIKK och MP när det gäller de tusentals människor som ställt upp och sökt efter stackars Wilma.

All heder åt dem!
Och förstås till alla andra som genom sin profession ägnat tusentals timmars arbete 24/7 bara för att en ynklig, svartsjuk liten lort som Tishko inte kunde hantera att bli dumpad.

De tjejer/kvinnor som redan nu börjar skriva uppvaktande kärleksbrev till Tishko, dem skulle jag vilja säga några sanningens ord!
Låt honom istället få känna av ensamhet, samma ensamhet som för all framtid drabbat Wilmas familj och vänner.
Citera
2020-06-20, 15:34
Bannlyst
Har kroppen legat under vattnet lr ute i naturen i värmen så blir det väl ändå svårt att fastslå dödsorsaken?
Citera
2020-06-20, 15:37
Medlem
Knuxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Jag tror han lär få raseriutbrott och försäga sig, han har ju redan varit på väg 😈
Eller skryter om det till ”fel” person...
Döms han för mord eller rättspsyk både i TR och HR så är det fullt möjligt att luften går ur honom och han börjar snacka.
Skulle han mot förmodan frias för mord så tror jag åklagaren kommer gardera sig med rättspsyk. För den här killen ska inte vara ute bland vanligt folk
Citera
2020-06-20, 15:40
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Du/ni två (och några flera i tråden) har ju givetvis rätt i att fundera och skriva teorier etc och vi kan inte utesluta att så kanske orsaken är. Men vi lär nog inte få veta sanningen i varje fall.

Men du förstår nog min tanke kanske? Att även om det kan vara orsaken så blev inläggen - väl magstarka - att dra upp och i och med beskrivningar av andra mördare och nekrofilers illdåd och gärningar. Man mår mår illa på bara tanken av det ...

Och visst har jag läst FUP och om sms-konversationerna och om att T ville ha sex på kyrkogårdar och annat knepigt. Jo det har jag. Men eftersom detta sociala forum är stort och det kan ju faktiskt finnas både vänner och anhöriga - som kan finnas här inne - så tyckte jag att vi kanske borde inte utveckla fullt så detaljrika och makabra detaljer av vissa saker. Eller andras illgärningar.

För DERAS skull bör vi nog tänka på (emellanåt ibland) att vi pratar om en úng flicka som har blivit mördad och skändad och av hänsyn och respekt för dessa personer (vänner och anhöriga och framförallt Wilma själv) inte skriva i detalj sådana saker. Teorier och tankar och idéer/uppslag och förslag om vad som har hänt har vi många - men det viktiga just för nu är väl att försöka komma på VART är Wilmas kropp, inte varför han sparade en kroppsdel ... kanske. Det var endast det jag ville få fram!

Själv sitter jag och funderar på hur de har haft det/har det - denna Midsommarhelg som i normala fall skulle ha varit en festlig och rolig helg som det brukar vara. Om W hade varit i livet och kanske hade träffat sin familj. Ätit gott och skrattat, bundit en krans för håret, lekt med syskonbarn och kanske badat och grillat. Men så vare sig är det eller ser ut nu och de anhöriga och hennes vänner kommer för alltid att undra: Vad hände? Led hon mycket innan hennes kropp sa stopp och hon avled? Vad hände sedan? Och framförallt: Vart ÄR hon? Kommer hon någonsin hem så att de får begrava hela henne? Fruktansvärt för de anhöriga och vi kan väl gemensamt försöka tänka på vart ÄR hon? Så hon kan få en begravas och finnas på ett och samma ställe. Tycker jag.

Fridens!

Ja vi får hoppas T öppnar sig efter att domen kommit, då kanske han inser att han kan tjäna på det om domen överklagas, deala lite.

Har han även irakisk medborgarskap ?
Det kanske går att försöka få honom inhyst där då kvittrar han nog snabbt den fega råttan
Citera
2020-06-20, 15:49
Medlem
CSHamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qurera
De flesta har inte mage och samvete att mörda i sin tur.
Då är man inte bättre själv.
Håller fast vid att det inte händer i ett modernt samhälle som vårt. Vi har ingen öga för öga tand för tand kultur.
Lätt att säga men svårt att utföra en så brutal hämnd.

Nej vår kultur är inte sådan men om någon halshugger din dotter så handlar det inte längre om svensk kultur. Eller du knyter handen i fickan då också?🤦🏻‍♂️ Heja svensk kultur

/C
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in