2020-06-20, 01:08
Medlem
drunknars avatar
Jag har försökt att pröva diverse teorier tidigare i tråden om vem av Ds som är den egentliga gm och har vandrat fram och tillbaks mellan båda. Det jag hoppades på var att genom reaktioner i tråden från av mig "suspekta" konton kunna komma närmare den verkliga sanningen. Väldigt svårt är det då lögner och manipulation är abc för dessa människor men jag känner mig ganska säker på vissa saker:

-Mordet måste nästan helt säkert ha varit oplanerat, alldeles för slarvigt och riskabelt med denna nivå av planering.

-HD var på plats vid planket, och jag tror hon mördade LW. Detta är trumfkortet som SD sitter på och det som kan rädda honom om han blir dömd i hovrätten. Men då borde det finnas gömda bevis som kan rädda honom, HD kan han inte säkert lita på ska erkänna. I alla fall inte som jag ser det.

Man måste komma ihåg att åklagaren är ingen idiot, hon hade HD som misstänkt länge och gjorde säkert sitt bästa för att få fram tillräckligt men misslyckades. JG visste nog vem som verkligen hatade LW och var trolig mördare. Han tipsade om HD till polis som genomförde husrannsakan. Efter det har han manipulerats av SD och HD att misstänka SD främst men innerst inne inser han nog vad som hänt. Sitter han på något som kan få mördaren fälld? Tveksamt tror jag, speciellt om det är HD som är mördaren.

Detta inlägg var läsvärt tycker jag och rekommenderar alla att läsa Manda96s inlägg i tråden:

Citat:
Ursprungligen postat av Manda96
Jag tror att mordet skett i stundens hetta, alltså att det ej var planerat! Jag tror inte heller att mordet på LW skedde i samförstånd mellan SD och HD. Däremot vem av dom som gått till attack, och i sin ilska utövat extremt övervåld mot LW tills hon dog, är ett stort frågetecken (iallafall för mig).

]
Citera
2020-06-20, 01:08
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Du måste skoja? Du tror NW ringer till SD direkt när de ser att LW inte är hemma? De har säkert försökt kontakta henne först. Hon hade alltid mobilen med sig. Även när hon knatade för att plocka blommor.

Angående "natten" var det som sagt min hypotes som tufsankatt tog för fakta att SD verkligen sagt att hon försvann på natten. De "intressanta iakttagelserna" var svar till inlägg jag skrev

Och detta vet SD?
Samtalet var ju kort och tämligen rakt på sak:
”Vart är mamma”
”Jag vet inte - jag chattade med henne i natt. Lycka till”
I sammanfattning.

NW berättade ingenting om hur länge och var de letat innan han ringer SD. (Inte enligt förhören i alla fall. Samtalet är också mycket kort, enligt samtalslistan.)

Och som sagt, hon kunde väl ha kommit hem direkt de lagt på luren? Vad är det som motsäger det (förutom detaljen att hon är död - men det har väl inte SD nån aning om. Eller?)

Men du kanske menar att SD trodde att NW skulle ringa och berätta för honom om LW kommit hem?

Om ALLA som inte är där man förväntar sej att de ska vara plötsligt ska förmodas vara mördade så, hualigen...
Citera
2020-06-20, 02:27
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Vilket jävla skitsnack, Det var sperma från tre olika män i TRE av LWs trosor som låg i tvättkorgen.

Hon var fortfarande singel så hur många partner hon än hade så angår det bara LW och ingen annan.

Det angick väl även hennes KKs? Om de trodde
att det var seriöst mellan dem och att de var
den enda för LW så kan de ha blivit väldigt
besvikna och sårade om de fick veta att hon
hade flera objekt samtidigt.
Citera
2020-06-20, 03:04
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Sa UW verkligen så????

Nu tror jag att SD hade lika svårt att lämna Lena som tvärtom.

Haha, vad tycker du om SDs förklaring till att han fotar Lena och MgL genom fönstret? Och förklarar det hela med att det var hans vanliga hälsning? och att han säger att detta är bara fyra av sex gånger denna kväll. Trevligt eller hur? Kvarterets vita riddare. Kan du förstå varför Lena tog det som ett hot? Eller att det ligger ljus i sängen? Mysigt att han gör det fint hemma när Lena kommer hem från jobbet!

Tror du verkligen på alla hans historier, anpassningar ända in i TR?

Jag har tidigare sagt att man kan vara stark på ett sätt och "svag" på andra. Lena var envis och påstridig och i konversationerna mellan henne och SD kan man knappt förstå vad de pratar om.

De har sitt eget fikonspråk, och jag tror att det de håller på med är någon slags osynlig maktkamp. Jag kan inte annat än säga att deras relation är knäpp och obegriplig.

Men på slutet tror jag att de hot som Lena kom med och att både HD och Lena verkade glida SD ur händerna samtidigt (bägge verkade gladare och hade hittat någon annan att vara med) avgjorde Lenas öde.

Jag misstänker starkt att USA resan var utlösande faktor för Lenas hot, medan hoten från SD var av allvarligare karaktär.

Det är inget normalt förhållande.
Men det är inte heller normalt att dödshota och särskilt allvarligt är det att dödshota barn. SD förnekade inte att han skrivit det om att döda A*ron och om att det skulle vara svårt att se blodet rinna. Vem skulle han ta först?

Vad fasiken, försvarar du ett sådant kräk?

Och ändå fortsatte LW att umgås med honom.
Hon polisanmälde inte ens hotet.
Citera
2020-06-20, 03:21
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
JS och LW umgicks fortfarande i närtid.

Enligt uppgift i tråden reagerade JS genom att bli arg på LW när han fick reda på att hon hade ett förhållande med ML:

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Troligtvis tyckte han väl inte bättre om att LW veckorna innan mordet tydligt uppvisade gemensamma burkletarturer med JH, AL, KK, ML etc.

Inom geocachekretsarna var det säkert ingen hemlighet att LW vid tidpunkten var ganska förtjust i JH, som hon dessutom skulle dela tält med i Norge. En omständighet (i likhet med hur han uppfattade situationen med hur LW delade rum med ML på FAD i Linköping?) som kanske rent teoretiskt kan leda till att bägaren rinner över

Speciellt eftersom LWs ursäkt till att hon inte
ville ha ett stadigt förhållande med JS var att
han inte var kristen. Samtidigt som hon var
tillsammans med ateisten SD.
Citera
2020-06-20, 03:27
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nä, det är sant.

Men har han fortsatt att uppvakta, hålla kontakten eller har det glesnat ut?
Allt sådant borde gå att utreda efteråt, genom vittnesförhör, läsa vad Lena skrivit och mobiluppkopplingar.

Och som sagt, han har lämnat ut sin mobil med platsinformationen för kvällen.
Och har han möjlighet att gå in på hennes mail?

JS bjöd LW på middag hemma hos LW vintern/våren 2018, efter att hon skadat benen.
Han ville stanna kvar men det fick han inte. Så
jag tror inte att han gett upp.

Vi vet ju att JSs alibi var platshistorik på hans
telefon. En telefon som han kunnat lämna
hemma eller redigerat historiken på. ÅK
hävdade ju att SD kunde ha redigerat sin
platshistorik. Konstigt att det i det ena fallet
räknas som alibi medan det i det andra fallet
inte bevisar någonting. Hon säger emot sig
själv.
Senast redigerad av gloriouslife 2020-06-20 kl. 03:32.
Citera
2020-06-20, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Du måste skoja? Du tror NW ringer till SD direkt när de ser att LW inte är hemma? De har säkert försökt kontakta henne först. Hon hade alltid mobilen med sig. Även när hon knatade för att plocka blommor.

Angående "natten" var det som sagt min hypotes som tufsankatt tog för fakta att SD verkligen sagt att hon försvann på natten. De "intressanta iakttagelserna" var svar till inlägg jag skrev. Det passar ju bra att missförstå ibland om det kan få SD att se misstänkt ut

NW ringde SD på morgonen och frågade SD om han visste något ang mamma.

SD skriver ett sms till LW strax efter om att LW ringt honom och är orolig, skriver även att han är det.

Trots det så ringer inte SD till LW:s anhöriga och frågar hur det går.

Han skickar inte heller något mer sms till LW för att få bekräftelse att hon är hemma i god ordning.

Ps du skrev inte i ditt inlägg att det var "min hypotes". Du skriver ju bara fakta enl dig själv så hur skulle jag kunna veta att det var en hypotes? Ds
Citera
2020-06-20, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Och detta vet SD?
Samtalet var ju kort och tämligen rakt på sak:
”Vart är mamma”
”Jag vet inte - jag chattade med henne i natt. Lycka till”
I sammanfattning.

NW berättade ingenting om hur länge och var de letat innan han ringer SD. (Inte enligt förhören i alla fall. Samtalet är också mycket kort, enligt samtalslistan.)

Och som sagt, hon kunde väl ha kommit hem direkt de lagt på luren? Vad är det som motsäger det (förutom detaljen att hon är död - men det har väl inte SD nån aning om. Eller?)

Men du kanske menar att SD trodde att NW skulle ringa och berätta för honom om LW kommit hem?

Om ALLA som inte är där man förväntar sej att de ska vara plötsligt ska förmodas vara mördade så, hualigen...

SD beter sig minst sagt märkligt på mordnatten/morgonen.

På natten skriver han till LW i sms "Sov Gott" i stället för sitt normala "nattis".

Skickar sms till LW efter att sonen ringt "att han också är orolig".

Han väljer dock att cykla till jobbet trots att han har semester.

Säger till sin chef om att något kommer ut i tidningen snart (kommer inte ihåg hur han uttryckte sig exakt).

Skickar inga sms till LW för att höra om hon är ok och hemma.
Han hade inget otalt med LW enligt honom själv och dessutom älskat med henne några dagar innan (också enl honom själv, om det nu stämmer det vet bara han som vet).

Tar ingen kontakt med sin vän JG för att berätta, trots att han sa sig vara orolig (dröjer till eftermiddagen). Tom några timmar efter att UW tagit ytterligare kontakt med SD (vid 11-tiden) och då får reda på att LW fortfarande inte var hittad.

Kommer inte ihåg vad han gjorde på kvällen vid förhören några timmar efter LW:s försvinnande (förrän han fick ett flertal tips efter att ha läst FUP).

Såå orolig var han nog inte...
Citera
2020-06-20, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Var vänlig och lägg ner Kurt Olsson-tramset tack❗

Jag menar fullständigt allvar med det jag nu framför och skrivit gällande MGM.

MGM har ju ett vattentätt alibi för mordkvällen 14/5 2018 vilket TR och BL har konstaterat, HR kommer att göra exakt samma bedömning när den tiden skall stunda för MGM.

MGM:s försvarsadvokat IB har ju klart och tydligt berättat både för TR och BL samt för allmänheten att MGM:s försvarsadvokat IB vet med 100% säkerhet att IB:s klient inte har mördat BO och frågan till dig blir, vad skulle MGM:s försvarsadvokat IB ha för anledning att ljuga om detta ?

Vi måste se lite mer till verkligen.

Sven-Erik Alhem och den mycket skicklige och duktige kriminologiprofessorn Jerzy Sarnecki observerade ju tidigt i detta mordfallet att åklagarna och polisen hade tunnelseende och hade riktat in sin på helt fel GM, både Sven-Erik Alhem och Jerzy Sarnecki sa ju klar och tydlig att citat: "Det här blir bara märkligare och märkligare för varje dag som går" ... slut citat/

Både Sven-Erik Alhem och Jerzy Sarnecki har tillräckligt med erfarenheter och kunskaper för att med mycket stor enkelhet kunna genomskåda ett felaktigt polis- och åklagar-arbete vilket dom också gjorde.

Ingen kan skruva till verkligheten som polisen och åklagarna gjort i detta mordfallet gällande BO och MGM som GM samt MGK.

Mvh/ @JokerMannen

Var framgår att Alhem och Sarnecki sagt att åklagarna och polisen hade tunnelseende och riktat in sig på helt fel GM? Du kan väl referera till var det framgår.
Citera
2020-06-20, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Jag har försökt att pröva diverse teorier tidigare i tråden om vem av Ds som är den egentliga gm och har vandrat fram och tillbaks mellan båda. Det jag hoppades på var att genom reaktioner i tråden från av mig "suspekta" konton kunna komma närmare den verkliga sanningen. Väldigt svårt är det då lögner och manipulation är abc för dessa människor men jag känner mig ganska säker på vissa saker:

-Mordet måste nästan helt säkert ha varit oplanerat, alldeles för slarvigt och riskabelt med denna nivå av planering.

-HD var på plats vid planket, och jag tror hon mördade LW. Detta är trumfkortet som SD sitter på och det som kan rädda honom om han blir dömd i hovrätten. Men då borde det finnas gömda bevis som kan rädda honom, HD kan han inte säkert lita på ska erkänna. I alla fall inte som jag ser det.

Man måste komma ihåg att åklagaren är ingen idiot, hon hade HD som misstänkt länge och gjorde säkert sitt bästa för att få fram tillräckligt men misslyckades. JG visste nog vem som verkligen hatade LW och var trolig mördare. Han tipsade om HD till polis som genomförde husrannsakan. Efter det har han manipulerats av SD och HD att misstänka SD främst men innerst inne inser han nog vad som hänt. Sitter han på något som kan få mördaren fälld? Tveksamt tror jag, speciellt om det är HD som är mördaren.

Detta inlägg var läsvärt tycker jag och rekommenderar alla att läsa Manda96s inlägg i tråden:

JG ringde till polisen och tipsade ang HD, det har framkommit via FUP.

Men genomförde de en "husis" hemma hos HD efter att JG ringde och var påstridig där på sena kvällen/natten?
Citera
2020-06-20, 09:54
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maern23
Syftade inte på dej utan vissa personer som varit drivande i tråden verkar tvärvänt på grund utav datorn och tider runt aktiviteter runt just datorn. Tycker det är väldigt konstigt när det gäller så allvarliga saker som mord. Nu är jag inte nån expert så det kanske är mer som gjort att vissa har ändrat åsikt.
Det jag fetat, jo jag vet. Det jag menade var att ordet "vattentätt" lagts i min mun bl a i det här inlägget

Det är väldigt fina saker som postaren skriver om mig men sedan har vi det här inlägget som skaver lite

och som gör att jag inte oförbehållsamt vågar slicka i mig "berömmet"

(Och det där med "tvärvändning" kan man också ta med en nypa salt)

Annars vad gäller alibit så är det självklart inte vattentätt men starkt enligt min mening.
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-06-20 kl. 10:50.
Citera
2020-06-20, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Här är jag helt enig med dig.
Vilken åklagare skulle ens gå till åtal med ett fall om inte möjliga GM vore granskade, det hade ju betraktats som grovt tjänstefel.
Och det tror jag varken ÅH eller TJ vill ha på sitt cv eller samvete
Ovanstående postades igår kl 13:13
Kontot Fleudhesten tycks ha en närmast naiv övertro på att en svensk åklagare, låt oss som exempel välja Åsa Hiding, aldrig skulle kunna underlåta att granska alla hypotetiska gärningspersoner, för då hade hon, enl "Hippo", gjort sig skyldig till "grovt tjänstefel".
Jag försökte förklara vart ett "grovt tjänstefel" skulle komma att föra, men det gick liksom "Hipoo" förbi.
Så här skrev jag till "Hippo":

Du använde benämningen "grovt tjänstefel" i ditt inlägg. Det är möjligt att du efteråt gått in och redigerat; jag ids inte leta upp ditt inlägg.

Vid misstanke om "grovt tjänstefel" bör åkl granska handläggningen och därefter väcka åtal om så allvarligt tjänstefel kan anses föreligga.
Så hanteras saken.

Då kom du anetor in med nedanstånde "info":

Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Det har inte väckts åtal om "grovt tjänstefel."

Jag svarar: Tack för din "information"! Den är noterad.
Fast nu är det på det viset att det ännu inte har blivit klarlagt om åkl:na i detta mål gjort sig skyldiga till "grovt tjänstefel". Målet är inte avgjort ännu.
Däremot har "Hippo" en övertro på att åkl Hiding & Co skulle oroa sig för ett hypotetiskt fängelsestraff plus ett fläckat cv och att de därför skulle arbeta särskilt noggrannt.

Åkl Åsa Hiding har visat på tunneltänkande.
Ett sånt tänkande kan styra hennes strategier och handlande.
Det är kanske därför SD är på fri fot?
Eller vad tror du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in