2020-06-19, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Vet du hur stort havet är?
Vart ska de börja tycker du?
Tror nog att någon reagerar i efterhand om en fritidsbåt Kört i november

Behövs knappast nån båt för att ev kasta eller sänka henne i vattnet, bohuskusten är lång.
Till detta så finns det ju en del insjöar.
Citera
2020-06-19, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000
Troligast är väl att han sparade huvudet för att knulla det. Han har ju nekrofila störningar.
Inte omöjligt ! Han ville till USA och där finns det en del seriemördare som sysslat med sådant. Typ Aileen Wuorno som hade sex med sin moders avhuggna huvud. Edmund Kemper en annan som gillade bisarra lekar. Tishko kanske såg upp till dessa monster?
Citera
2020-06-20, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yayacrims
vad gjorde han hemma 5 ggr på en dag tror du?
Städade badrummet, tvättade mattan, bytte sängkläder, moppade golvet, kastade ut sopor, det blir 5 gg.
Citera
2020-06-20, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandtag
Hovrätten kommer ta upp det eftersom det inte krävs något PT för att få det prövat, om vi utgår ifrån att T's advokat ser till att de formella kraven följs d.v.s. För övrigt är det inte helt omöjligt att det t.o.m. hamnar hos HD med tanke på bevisningen ifråga, men det kan vi resonera om först efter att vi läst domen och sett domstolens resonemang; hur väl förankrat det är i praxis t.e.x. Imo innebär ett nekat PT till HD till viss del ett ställningstagande i sak (om nu TR dömt på indiciekedjan som spekulerats om tidigare i tråden får ett nekat PT tolkas som att ett sådant resonemang är riktigt).
Hovrätten lägger aldrig ner onödig tid på ett så här självklart fall.
Så övertygande bevis är mycket ovanligt...
Citera
2020-06-20, 00:15
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelepelle
Inte omöjligt ! Han ville till USA och där finns det en del seriemördare som sysslat med sådant. Typ Aileen Wuorno som hade sex med sin moders avhuggna huvud. Edmund Kemper en annan som gillade bisarra lekar. Tishko kanske såg upp till dessa monster?

Alltså TROR ni - du och pittsmurfen - på den teorin? Eller har ni någon slags morbid fantasi som ni tänkt utveckla i den här tråden?

Det känns som att ni har förkärlek för det ni beskriver - men är fruktansvärt osmaklig diskussion/teori enligt mig. Precis lika osmakligt som att någon annan i tråden här ikväll började prata om att W skulle kunna vara nermald till köttfärs

Ni kanske kan fundera på att det kan vara både vänner till W och kanske anhöriga i denna tråd ... som läser det ni skriver om?! De kan i så fall snart börja undra om det finns misstänkta MGM i tråden som sitter och studerar hur de ska gå tillväga vid sin nästa illgärning.

Liiiiite mera normala och trovärdiga tankar kanske vi ska hålla oss till och inte dra in andra otäcka mord i fallet Wilma. Med all respekt för att vi pratar om en människa - Wilma - som har farit illa och blivit mördad.
Citera
2020-06-20, 00:19
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:

Eehhh Ed Kemper, ja.
Citera
2020-06-20, 00:23
Medlem
CassandraCs avatar
Jävligt underligt att han kunde göra sig av med kroppen så pass väl att ingen hittat den, men huvudet valde han att spara i sitt eget hem, wtf? måste finnas någon anledning till detta.. typ att han ville ha det som trofe eller sexuella motiv.

Stackars wilma, hon blev berikad till fullo, och hennes skit familj gjorde ingenting trotts varningsklockorna som ringde. Arabens familj borde utredas, risken att de inte visste något är ytterst liten, troligtvis har farsan hjälpt grabben göra sig av med kroppen, jag tror inte han själv var kompetent nog att göra det utan att den skulle hittas.
Citera
2020-06-20, 00:29
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Alltså TROR ni - du och pittsmurfen - på den teorin? Eller har ni någon slags morbid fantasi som ni tänkt utveckla i den här tråden?

Det känns som att ni har förkärlek för det ni beskriver - men är fruktansvärt osmaklig diskussion/teori enligt mig. Precis lika osmakligt som att någon annan i tråden här ikväll började prata om att W skulle kunna vara nermald till köttfärs

Ni kanske kan fundera på att det kan vara både vänner till W och kanske anhöriga i denna tråd ... som läser det ni skriver om?! De kan i så fall snart börja undra om det finns misstänkta MGM i tråden som sitter och studerar hur de ska gå tillväga vid sin nästa illgärning.

Liiiiite mera normala och trovärdiga tankar kanske vi ska hålla oss till och inte dra in andra otäcka mord i fallet Wilma. Med all respekt för att vi pratar om en människa - Wilma - som har farit illa och blivit mördad.

❤👍

Har det sökts med liknande hundar som sökte efter Kim Wall ? ( alltså dessa som kunde söka stränder och upptäcka om det fanns något i vattnet )
Citera
2020-06-20, 00:37
Medlem
Knuxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Vet du hur stort havet är?
Vart ska de börja tycker du?
Tror nog att någon reagerar i efterhand om en fritidsbåt Kört i november
Glömde svara på vart jag tycker dom skulle börjat leta. Lysekil har alltid varit ett intressant område enligt mig. Det ligger geografiskt väldigt lätt tillgängligt för GM, mindre än 1 mil bort.
Öppet hav hela vägen där.
Citera
2020-06-20, 00:37
Medlem
Sandtags avatar
Citat:
Hovrätten lägger aldrig ner onödig tid på ett så här självklart fall.
Så övertygande bevis är mycket ovanligt...
Vilka övertygande bevis? Missförstå mig inte jag anser att risken att han skulle bli frikänd är nästintill obefintlig men övertygande bevis finns det verkligen inte, kanske för en lekman. Dessutom kan inte hovrätten neka han en prövning på den grunden du angett, ramen för att neka en prövning för ifrågavarande fall är väldigt stram.
Citera
2020-06-20, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandtag
Vilka övertygande bevis? Missförstå mig inte jag anser att risken att han skulle bli frikänd är nästintill obefintlig men övertygande bevis finns det verkligen inte, kanske för en lekman. Dessutom kan inte hovrätten neka han en prövning på den grunden du angett, ramen för att neka en prövning för ifrågavarande fall är väldigt stram.
Om HR inte hittar nåt nytt i målet då blir det samma dom som TR.
Än så länge finns det inget nytt.
Citera
2020-06-20, 00:47
Medlem
Sandtags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Om HR inte hittar nåt nytt i målet då blir det samma dom som TR.
Än så länge finns det inget nytt.
Fast nu påstod användaren att HR inte tar upp saken till prövning alls, HR kan meddela dom direkt om saken är självklar enligt RB men då har de ändå tagit upp saken till prövning; d.v.s. användaren jag citerade kom med direkta felaktigheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in