2020-06-19, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ellen60
Jeg tror hun hadde førerkot, siden hun i den ekteskaps avtalen skulle stå igjen med en bitteliten bil

Og selvsagt så kjøpte ikke gjerrigknarken en konebil så hun kunne ta seg en tur på egenhånd.
Citera
2020-06-19, 21:25
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bondevik
Og selvsagt så kjøpte ikke gjerrigknarken en konebil så hun kunne ta seg en tur på egenhånd.

Det er jo det jeg syns er rart, da.

"Alle" har råd til en liten konebil, og alt er jo så mye enklere når man har bil.

Ikke minst så gir det jo en viss frihet.
Citera
2020-06-19, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
-Hvor tidlig tror du at planleggingen av forbrytelsen mot AE ble startet?
-Når ble den nevnte "helloween-drap-posten" postet på den FB-kontoen?
-Hvem sin ide var det at Kryptomannen og TH skulle møtes, og hvem introduserte TH for Kryptomannen? (Første møte mellom TH og Kryptomannen var høsten 2017 leste jeg. Men her står det: De to hadde en flere møter i løpet av en periode på rundt 18 måneder, forklarte han. https://www.tv2.no/a/11465202/ )
-Hvor mange hadde anledning til å lese om og høre om Kryptomannens tekster om hans kontakt med "en hval" m.m.?
-Hva kan ha vært motivet dersom ett eller flere familiemedlemmer (som flere av dere her tror) sto bak forbrytelsen mot AE? Om du/dere tenker på skilsmisse, så kunne jo AE ha flyttet og sendt inn separasjonspapirer lang tid før den 31.10.2018 dersom hun hadde planer om å skille seg fra TH.
Jeg vet ikke om jeg forstår spørsmålene dine, eller hva som ligger bak dem.

To kill a Mockingbird ble postet og fjernet flere ganger på den FB profilen du tenker på. Aner ikke hvorfor den ble postet, det er en veldig interessant bok som omhandler rasisme, en rettsak, uskyldig mistenkt, et barn som unngår å bli drept på Halloween fordi han var utkledd som hamburger, uskyld:
a Mockingbird cries his Heart out... Veldig mye symbolikk her.

Forsøkte å skrive et langt svar på ditt innlegg, men slettet det. Vil svare deg med en setning: Dersom man av en eller annen grunn mister sin virkelighetsoppfatning, ser man både hat og kjærlighet på samme side av mynten.
Citera
2020-06-19, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Det er jo det jeg syns er rart, da.

"Alle" har råd til en liten konebil, og alt er jo så mye enklere når man har bil.

Ikke minst så gir det jo en viss frihet.

Alt dreier seg om kontroll, AE skulle være avhengig av TH i absolutt alt.
Citera
2020-06-19, 21:28
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Alt dreier seg om kontroll, AE skulle være avhengig av TH i absolutt alt.

Ja, det er jo slik det fremstår.
Citera
2020-06-19, 21:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Du har en tendens til å avfeie ting som ikke passer inn i resonnementet ditt.
Greit nok hvis du kan forklare det.

- Hvordan forklarer du at AEH arrangerte og organiserte håndverkere til å renovere eiendommen gjennom "Mitt Anbud " - hvis hun hadde planer om å leie leilighet eller hus på Gjøvlk?

- Og hvorfor ble AEH skuffet når TH hadde glemt bryllupsdagen (bare noen få dager før hun forsvant) - hvis hun planla en skillsmisse?

Edit:
Ang det du skrev til meg;

Dette var symboler og paradoks som jeg brukte for å illustrere svakheten i saksopplysningene i media, og for å illustrere hvor lite drapshypotesen og siktelsen var styrket.
Du har jo selv brukt symboler i beskrivelser om narsissister, så jeg trodde det var innafor.
Men du har kanskje en slags spesialkompetanse på narsissister, og da er det kanskje ikke så lett å forstå hva jeg mener i andre sammenhenger. Fair enough!

Ja, hun la det ut på anbud. Hvem ellers skulle gjøre det? TH? Er ikke han teknologisk tilbakestående som han kaller det, og ikke får til å bruke minibankkort, sende sms, eller bruke en pc? Så da måtte vel AE gjøre det?
Eller mener du TH burde greid det?
Men faktisk så tviler jeg på at dette med oppussning var noe som AE bestemte og tok initiativ til.
Dette er noe TH har bestemt, og så satte han AE til "kontorarbeidet". TH er den som sitter på pengesekken, og vi vet at han er en skikkelig gnier, så dette er noe han bestemmer.
Det betyr ikke at AE ikke ønsket å bo der videre. Som sagt, politiet har elektroniske logger, (mac-adresse og ip-adresse) som viser at AE aktivt leitet etter en ny plass å bo.
En annen ting som har blitt brukt som grunnlag for å påstå at AE ikke ville flytte, er at hun hadde skaffet seg valp. Men valpen kan vel flytte den også? Det er vel ikke bare i Sloraveien 4 at den kan bo?

Hvorfor hun var skuffet? Fordi hun var hjernevasket og manipulert til å like han. Når det blir jul, burdsdager, så har psykopatofre en tendens til å glemme av hvem psykopaten egentlig er. De bare tenker på gode minner, som i realiteten er bare skuespill fra psykopaten. Psykopater bruker gjerne høytider og sånn til å "pleie" forholdet. Dette er manipulasjon for at offeret skal bli værende. De får offeret til å tro at de innerst inne er real og snill. Hvis TH hadde vært bare trollete hele tiden, så hadde hun jo aldri giftet seg. Slik kan psykopaten holde på et offer i så lang tid som 50 år, og drive alvorlig psykisk terror, ved at de avogtil er "snill". Men det er bare skuespill alt sammen.
Hun hadde funnet ut hvem han egentlig var, og hadde bestemt seg, men alikevel sitter det psykopatiske bånd så dypt at man syntes synd i psykopaten, selv om han er avslørt.
Psykopater er som sagt eksperter i å få folk til å sytes synd i seg.
Det kan også være at hun ville holde skjult for denne venninnen hvordan forholdet egentlig var, og dermed skreiv at hun var skuffet. Vi vet jo ikke hva som ble skrevet i forkant. Kanskje denne venninnen spurte AE om hvorfor det ikke ble noe bryllupsdag, og så svarte AE dette.

En annen ting. Hva tenker du om den svære kulen på hånden til AE?
Kan det tenkes at TH skulle slå henne med noe hardt og så brukte hun hånden sin til å beskytte seg?
https://www.dagbladet.no/nyheter/sorlending-misbrukt-som-motparten/72463094
Og, hvorfor tror du at TH slettet de to oppringningene fra sin logg?
Kom han borti noen knapper, forsvant det av seg selv, eller er det noen andre som kan ha slettet dem?
Alle drapssaker har feil som GM har begått, også denne saken.
Jeg tror nok at TH har slettet de samtalene fra loggen fordi han ikke ville at politiet skulle finne dem.
Tilfeldighetene har sine begrensninger.
Og de skilsmissepapirene, de tror jeg ikke at TH hadde visst om.
Senast redigerad av Orderud. 2020-06-19 kl. 21:32.
Citera
2020-06-19, 21:50
Medlem
Snart så dukker nok "kidnapperne" igjen opp på Holdens krypterte linje så de får en god dialog igjen.
Citera
2020-06-19, 22:20
Medlem
Citat:
Det er sånn media alltid har operert, de kjenner en eller annen som kan fore de med info.

Det er omvendt. Det er politiet som lekker til media. Og media fremstår som nyttige idioter. Omtrent total fravær av kritiske spørsmål. Som for eksempel denne ektepakten. Den fremstår helt klart urimelig. Vi vet samtidig at TH er grillet om denne avtalen i flere avhør. Hvorfor stiller ikke media dette spørsmålet til politiet: "Hva er THs versjon av denne ektepakten? Hva har han å si til sitt forsvar?"
Et annet eksempel: Kripos mumler i skjegget om "en hendelse" på Gjøvik. Denne skal ha funnet sted i mars 1970. Kriops har nå hatt 2-3 uker på seg til å finne ut av dette. Ikke et eneste oppfølgingsspørsmål om dette til politiet. For alt vi vet, så kan Kripos ha forlengst ha oppklart dette. Sannsynligvis har de ikke funnet noe å gå videre med. Da passer det jo greit å la dette henge i løse lufta. Man kommer stadig med små drypp for å sverte TH. Dette er jo kjente takter fra tidligere kriminalsaker, så jeg blir ikke overrasket. Jeg blir derimot skuffet og oppgitt over media. Den undersøkende og gravende journalistikken, er kun en saga blot!
Citera
Hamilkars avatar

Moderatormeddelande

Postat av Hamilkar 2020-06-19, 22:23
Moderator
Uppenbarligen är det dags för ett nytt moderatorsmeddelande. Senaste mode i tråden verkar vara att mer eller mindre subtilt antyda att den ena och den andra användaren i tråden är samma person. Sådant har absolut ingenting i tråden att göra, och bryter mot forumets själva kardinalregel, regel 1.06, som minsann inte bara förbjuder uttryckliga IRL-identifikationer, utan allt som skulle kunna underlätta en IRL-identifiering, däribland sammankopplingar av olika konton på Flashback. Om ni misstänker att samma person står bakom flera olika användarnamn, kan ni rapportera detta för brott mot regel 1.07 om det föreligger ett missbruk, dvs om flera av dessa användare växelvis postar i tråden i närtid, eller om en person som är avstängd med annan användare fortfarande postar. Om det varken rör sig om växelvis postande i närtid eller postande av person som är avstängd med annat konto, ska ni ge blanka fan i om samma person har flera användare, för då har ni inte ett dyft med den saken att göra.

/Mod
2020-06-19, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus
Det er omvendt. Det er politiet som lekker til media. Og media fremstår som nyttige idioter. Omtrent total fravær av kritiske spørsmål. Som for eksempel denne ektepakten. Den fremstår helt klart urimelig. Vi vet samtidig at TH er grillet om denne avtalen i flere avhør. Hvorfor stiller ikke media dette spørsmålet til politiet: "Hva er THs versjon av denne ektepakten? Hva har han å si til sitt forsvar?"
Et annet eksempel: Kripos mumler i skjegget om "en hendelse" på Gjøvik. Denne skal ha funnet sted i mars 1970. Kriops har nå hatt 2-3 uker på seg til å finne ut av dette. Ikke et eneste oppfølgingsspørsmål om dette til politiet. For alt vi vet, så kan Kripos ha forlengst ha oppklart dette. Sannsynligvis har de ikke funnet noe å gå videre med. Da passer det jo greit å la dette henge i løse lufta. Man kommer stadig med små drypp for å sverte TH. Dette er jo kjente takter fra tidligere kriminalsaker, så jeg blir ikke overrasket. Jeg blir derimot skuffet og oppgitt over media. Den undersøkende og gravende journalistikken, er kun en saga blot!

Du får gjerne dokumentere din påstand.
Citera
2020-06-19, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Att hon är kidnappat är uteslutet. Att hon är avliden är att anta. Att hon tagit livet av sig finns inga hållpunkter för. Så vem kan ha bragt henne om livet? En okänd person. En ovän? En fiende? Finns inget som pekar på det.
Återstår henne make. Motivbild oklar. Men finns vissa indicier som kan vara en grund för en motivbild.
Detta är en uteslutningsmetod.
Sen att binda maken till brottet kan bli omöjligt. Men på sannolikhetsbasis är han den mest trolige GM.
Det blir kanske där historien får sätta punkt.

Du menar att mordet förblir olöst?
Tills något händer av en slump.
Citera
2020-06-19, 22:43
Medlem
Er det noen som har fått med seg om det er flere/nye opplysninger om funnet av levninger etter savnet person på Vår Frelsers Gravlund i Oslo? Med en gang jeg leste saken tenkte jeg på AEFH.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in