Citat:
Ursprungligen postat av
Havhest
Du har en tendens til å avfeie ting som ikke passer inn i resonnementet ditt.
Greit nok hvis du kan forklare det.
- Hvordan forklarer du at AEH arrangerte og organiserte håndverkere til å renovere eiendommen gjennom "Mitt Anbud " - hvis hun hadde planer om å leie leilighet eller hus på Gjøvlk?
- Og hvorfor ble AEH skuffet når TH hadde glemt bryllupsdagen (bare noen få dager før hun forsvant) - hvis hun planla en skillsmisse?
Edit:
Ang det du skrev til meg;
Dette var symboler og paradoks som jeg brukte for å illustrere svakheten i saksopplysningene i media, og for å illustrere hvor lite drapshypotesen og siktelsen var styrket.
Du har jo selv brukt symboler i beskrivelser om narsissister, så jeg trodde det var innafor.
Men du har kanskje en slags spesialkompetanse på narsissister, og da er det kanskje ikke så lett å forstå hva jeg mener i andre sammenhenger. Fair enough!
Ja, hun la det ut på anbud. Hvem ellers skulle gjøre det? TH? Er ikke han teknologisk tilbakestående som han kaller det, og ikke får til å bruke minibankkort, sende sms, eller bruke en pc? Så da måtte vel AE gjøre det?
Eller mener du TH burde greid det?
Men faktisk så tviler jeg på at dette med oppussning var noe som AE bestemte og tok initiativ til.
Dette er noe TH har bestemt, og så satte han AE til "kontorarbeidet". TH er den som sitter på pengesekken, og vi vet at han er en skikkelig gnier, så dette er noe han bestemmer.
Det betyr ikke at AE ikke ønsket å bo der videre. Som sagt, politiet har elektroniske logger, (mac-adresse og ip-adresse) som viser at AE aktivt leitet etter en ny plass å bo.
En annen ting som har blitt brukt som grunnlag for å påstå at AE ikke ville flytte, er at hun hadde skaffet seg valp. Men valpen kan vel flytte den også? Det er vel ikke bare i Sloraveien 4 at den kan bo?
Hvorfor hun var skuffet? Fordi hun var hjernevasket og manipulert til å like han. Når det blir jul, burdsdager, så har psykopatofre en tendens til å glemme av hvem psykopaten egentlig er. De bare tenker på gode minner, som i realiteten er bare skuespill fra psykopaten. Psykopater bruker gjerne høytider og sånn til å "pleie" forholdet. Dette er manipulasjon for at offeret skal bli værende. De får offeret til å tro at de innerst inne er real og snill. Hvis TH hadde vært bare trollete hele tiden, så hadde hun jo aldri giftet seg. Slik kan psykopaten holde på et offer i så lang tid som 50 år, og drive alvorlig psykisk terror, ved at de avogtil er "snill". Men det er bare skuespill alt sammen.
Hun hadde funnet ut hvem han egentlig var, og hadde bestemt seg, men alikevel sitter det psykopatiske bånd så dypt at man syntes synd i psykopaten, selv om han er avslørt.
Psykopater er som sagt eksperter i å få folk til å sytes synd i seg.
Det kan også være at hun ville holde skjult for denne venninnen hvordan forholdet egentlig var, og dermed skreiv at hun var skuffet. Vi vet jo ikke hva som ble skrevet i forkant. Kanskje denne venninnen spurte AE om hvorfor det ikke ble noe bryllupsdag, og så svarte AE dette.
En annen ting. Hva tenker du om den svære kulen på hånden til AE?
Kan det tenkes at TH skulle slå henne med noe hardt og så brukte hun hånden sin til å beskytte seg?
https://www.dagbladet.no/nyheter/sorlending-misbrukt-som-motparten/72463094
Og, hvorfor tror du at TH slettet de to oppringningene fra sin logg?
Kom han borti noen knapper, forsvant det av seg selv, eller er det noen andre som kan ha slettet dem?
Alle drapssaker har feil som GM har begått, også denne saken.
Jeg tror nok at TH har slettet de samtalene fra loggen fordi han ikke ville at politiet skulle finne dem.
Tilfeldighetene har sine begrensninger.
Og de skilsmissepapirene, de tror jeg ikke at TH hadde visst om.