2020-06-19, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bondevik
Er du redd for å se på facebook, du er litt av en snåling
Nei Det jeg tenkte på at det hadde vært interessant og veldig bra dersom politiet kunne se hvem som hadde sett på hans Facebook, med tanke på om en GM drev på med å se på hans Facebook i en periode.
Citera
2020-06-19, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommerful90
Begrunnelsen er jo koblingen mellom TE og RU.
Det TEH har lagt ut i sosiale medier.

At TEH er den siste som snakket med AEH.....

Du må nok ha mer kjøtt på beinet
Citera
2020-06-19, 19:36
Medlem
Citat:
Tror politiet driter en lang marsj i dine anbefalinger om hvordan de skal etterforske saken
Jeg kommer ikke med anbefalinger om hvordan politiet skal etterforske saken. Jeg spurte bare om det var mulig for politiet å se dette som jeg spurte om
Citera
2020-06-19, 19:43
Medlem
Den tidvis veldig dårlige stemninga her inne forsurer en ellers interessant diskusjon om en tragisk men likevel spennende sak å følge med i. Jeg tror mange av oss som følger med her gjør det fordi vi ønsker at saken skal bli løst, at vi føler med de som er rammet av dette. Noen av dere virker å ta dette svært personlig, jeg kan ikke forstå grunnen til å være så sykt frekke og utidige i svarene sine selv om man er uenig. De det gjelder kjenner seg sikkert igjen så jeg gidder ikke nevne navn. Hvis man ikke gidder være saklig ser jeg ingen annen grunn til å være her enn at dere bare liker å lage kvalm. Hadde det ikke vært interessant å prøve å jobbe sammen, diskutere for å komme fram til noe? Hva er poenget med å si tjue ganger du tar feil, nei DU tar feil, nei dudududududu!? Barnslig og irriterende for oss som faktisk søker info her. Samme med usaklige personkarakteristikker av evt medvirkende i saken, det er bare trist og ekkelt å lese. Men sier kanskje mest om de som har det enorme behovet for å slenge det rundt seg.

Når det gjelder fb-gruppa med boligsøk på Gjøvik: Moren min kommer fra et lite sted som hun dro fra da hun var tjue, og som hun selv har sagt at hun aldri kunne tenke seg å flytte tilbake til. Likevel følger hun med på hus til salgs og utleie, tror det ligger et slags vemod bak. Åh, der bodde den og den, på en måte. Hun følger med på hva som skjer på hjemplassen, hvem som flytter, hvem som gifter eller skiller seg, hvem som dør.
AEH kan jo også ha fulgt med på boliger på vegne av for eks sønnen, eller hun kan ha kikka som et ledd i en løsrivelsesprosess. I tilfelle hun ville skille seg. Hvis forholdet har vært turbulent er vel ikke det så rart, men det at hun ikke dro, selv med skilsmissepapirer underskrevet for ti år siden tyder vel kanskje på at det ikke var turbulent nok. Noe det at verken familie eller venner kan bevitne at det var også er et tegn på.
Citera
2020-06-19, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Att hon är kidnappat är uteslutet. Att hon är avliden är att anta. Att hon tagit livet av sig finns inga hållpunkter för. Så vem kan ha bragt henne om livet? En okänd person. En ovän? En fiende? Finns inget som pekar på det.
Återstår henne make. Motivbild oklar. Men finns vissa indicier som kan vara en grund för en motivbild.
Detta är en uteslutningsmetod.
Sen att binda maken till brottet kan bli omöjligt. Men på sannolikhetsbasis är han den mest trolige GM.
Det blir kanske där historien får sätta punkt.

Ser för mig motivet till TH bottnar i pågående skilsmässa från AEHs sida.

Mycket info som pekar på att AEH inte ville ha en trasig ballong längre. Hon ville ha en ny.
Citera
2020-06-19, 20:04
Avslutad
Citat:
Du har ingen begrunnelse for det altså ? Det var akkurat som havhest som slang rundt seg med at hun mistenkte elektrikeren, helt uten grunn.
Jeg vet ikke hva dere diskuterer, men ser du trekker meg inn i diskusjonen.
Angående elektrikeren...
- det var ikke uten grunn
- det var fordi han hadde avtale med AEH den dagen
- og fordi politiet snevret inn tidsrommet for forsvinningen, til det tidspunktet han hadde ringt
- det kunne f.eks. være at elektrikeren hadde vært i huset rundt samme tidspunkt - før eller etter kl 09:48
Citera
2020-06-19, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katastrofetanken
Den tidvis veldig dårlige stemninga her inne forsurer en ellers interessant diskusjon om en tragisk men likevel spennende sak å følge med i. Jeg tror mange av oss som følger med her gjør det fordi vi ønsker at saken skal bli løst, at vi føler med de som er rammet av dette. Noen av dere virker å ta dette svært personlig, jeg kan ikke forstå grunnen til å være så sykt frekke og utidige i svarene sine selv om man er uenig. De det gjelder kjenner seg sikkert igjen så jeg gidder ikke nevne navn. Hvis man ikke gidder være saklig ser jeg ingen annen grunn til å være her enn at dere bare liker å lage kvalm. Hadde det ikke vært interessant å prøve å jobbe sammen, diskutere for å komme fram til noe? Hva er poenget med å si tjue ganger du tar feil, nei DU tar feil, nei dudududududu!? Barnslig og irriterende for oss som faktisk søker info her. Samme med usaklige personkarakteristikker av evt medvirkende i saken, det er bare trist og ekkelt å lese. Men sier kanskje mest om de som har det enorme behovet for å slenge det rundt seg.

Når det gjelder fb-gruppa med boligsøk på Gjøvik: Moren min kommer fra et lite sted som hun dro fra da hun var tjue, og som hun selv har sagt at hun aldri kunne tenke seg å flytte tilbake til. Likevel følger hun med på hus til salgs og utleie, tror det ligger et slags vemod bak. Åh, der bodde den og den, på en måte. Hun følger med på hva som skjer på hjemplassen, hvem som flytter, hvem som gifter eller skiller seg, hvem som dør.
AEH kan jo også ha fulgt med på boliger på vegne av for eks sønnen, eller hun kan ha kikka som et ledd i en løsrivelsesprosess. I tilfelle hun ville skille seg. Hvis forholdet har vært turbulent er vel ikke det så rart, men det at hun ikke dro, selv med skilsmissepapirer underskrevet for ti år siden tyder vel kanskje på at det ikke var turbulent nok. Noe det at verken familie eller venner kan bevitne at det var også er et tegn på.

Amen!

Det du sier om vemod i forhold til fødested er en like god teori som noe annet. Jeg er også enig i at det kan like fullt være en del av løsrivelsesprosessen også. Mentalt forberede seg til en skilsmisse og forestille seg potensielt ny bolig.
Jeg tviler ikke på at hun muligens ønsket å forlate han, men som så mange andre har blitt i ekteskapet pga barn og økonomi. Senere pga barnebarn også vil jeg tro. Vanskelig å flytte til en annen by langt unna barnebarn også så derfor litt vondt for å tro at hun virkelig ville flytte tilbake til hjembyen.
Citera
2020-06-19, 20:23
Medlem
Niffys avatar
Bare sånn for å snakke om noe helt annet...

Hadde AEH førerkort? At hun ikke hadde egen bil er vel ganske sikkert, ellers hadde det vel kommet frem her.

Det har jo kun vært snakk om TH's bil(er), TEH's bil, osv.

Jeg kom til å tenke på det i forhold til det noen nevnte at barn, med barnebarn, jo har bosatt seg i nærheten av foreldrehjemmet, i hvert fall eldste datteren, og at det derfor ville være usannsynlig at AEH ville flytte tilbake til Gjøvik, og dermed da bort fra barnebarna, og at det kan ha vært noe som holdt henne i ekteskapet, og Sloraveien.

Jeg ser det er nesten to timers kjøretid fra Lørenskog til Gjøvik, så det hadde kanskje ikke blitt så mye lettere om hun hadde bil heller, egentlig.

Men det hadde i hvert fall vært trasig om hun ikke hadde førerkort og måtte bruke kollektivtrafikk.
Citera
2020-06-19, 20:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Hva om ektepakten var gjemt da, hvordan skulle han kunne fjernet den da?
At hun er medlem av en facebookgruppe er vel vanskligere å finne ut av enn det dokumentet.
Jeg sytes ditt innlegg nå bærer preg av å være veldig usammenhengende og rotete. Hva har renovering med dette å gjøre?
Citat:
Hva har renovering med dette å gjøre?
Du har en tendens til å avfeie ting som ikke passer inn i resonnementet ditt.
Greit nok hvis du kan forklare det.

- Hvordan forklarer du at AEH arrangerte og organiserte håndverkere til å renovere eiendommen gjennom "Mitt Anbud " - hvis hun hadde planer om å leie leilighet eller hus på Gjøvlk?

- Og hvorfor ble AEH skuffet når TH hadde glemt bryllupsdagen (bare noen få dager før hun forsvant) - hvis hun planla en skillsmisse?

Edit:
Ang det du skrev til meg;
Citat:
Det er visst veldig veldig vanskelig for deg å innrømme når du tar feil. Begynner å prate om ravner, epler, spire, loff og alt mulig annet tull
Dette var symboler og paradoks som jeg brukte for å illustrere svakheten i saksopplysningene i media, og for å illustrere hvor lite drapshypotesen og siktelsen var styrket.
Du har jo selv brukt symboler i beskrivelser om narsissister, så jeg trodde det var innafor.
Men du har kanskje en slags spesialkompetanse på narsissister, og da er det kanskje ikke så lett å forstå hva jeg mener i andre sammenhenger. Fair enough!
Senast redigerad av Havhest 2020-06-19 kl. 21:11.
Citera
2020-06-19, 20:29
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Bare sånn for å snakke om noe helt annet...

Hadde AEH førerkort? At hun ikke hadde bil er vel ganske sikkert, ellers hadde det vel kommet frem her.

Det har jo kun vært snakk om TH's bil(er), TEH's bil, osv.

Jeg kom til å tenke på det i forhold til det noen nevnte at barn, med barnebarn, jo har bosatt seg i nærheten av foreldrehjemmet, i hvert fall eldste datteren, og at det derfor ville være usannsynlig at AEH ville flytte tilbake til Gjøvik, og dermed da bort fra barnebarna, og at det kan ha vært noe som holdt henne i ekteskapet, og Sloraveien.

Jeg ser det er nesten to timers kjøretid fra Lørenskog til Gjøvik, så det hadde kanskje ikke blitt så mye lettere om hun hadde bil heller, egentlig.

Men det hadde i hvert fall vært trasig om hun ikke hadde førerkort og måtte bruke kollektivtrafikk.
Det er HH1 med barn som bor på andre siden av Langvannet.

HH2 bor i Lier, nærmest i motsatt retning av Gjøvik sett fra Lørenskog.

TEH bor i nærheten av Sloraveien, så også for han ville en flytting til Gjøvik for AEH innebære vanskeligere å møtes fysisk. Selvfølgelig kan TEH kjøre til Gjøvik, men slik flytting til Gjøvik for AEH ville uansett innebære svakere kontakt med barn og barnebarn.
Citera
2020-06-19, 20:35
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Det er HH1 med barn som bor på andre siden av Langvannet.

HH2 bor i Lier, nærmest i motsatt retning av Gjøvik sett fra Lørenskog.

TEH bor i nærheten av Sloraveien, så også for han ville en flytting til Gjøvik for AEH innebære vanskeligere å møtes fysisk. Selvfølgelig kan TEH kjøre til Gjøvik, men slik flytting til Gjøvik for AEH ville uansett innebære svakere kontakt med barn og barnebarn.

Ja, selv om AEH hadde hatt førerkort, men hadde hun det?

Det er ikke bare relevant i forhold til eventuell avstand fra Gjøvik og til resten av familien, men jeg tenker sånn generelt også, hvilken frihet man egentlig har i hverdagen.

Nå er det vel kanskje lett å komme seg rundt i Lørenskog uten førerkort, men man har jo en helt annen frihet med førerkort og egen bil, kontra å være avhengig av enten mannen sin eller kollektivtrafikk.

Jeg syns bare det er så rart at hun ikke hadde egen bil.
Citera
2020-06-19, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Ja, selv om AEH hadde hatt førerkort, men hadde hun det?

Det er ikke bare relevant i forhold til eventuell avstand fra Gjøvik og til resten av familien, men jeg tenker sånn generelt også, hvilken frihet man egentlig har i hverdagen.

Nå er det vel kanskje lett å komme seg rundt i Lørenskog uten førerkort, men man har jo en helt annen frihet med førerkort og egen bil, kontra å være avhengig av enten mannen sin eller kollektivtrafikk.

Jeg syns bare det er så rart at hun ikke hadde egen bil.
Jeg tror hun hadde førerkot, siden hun i den ekteskaps avtalen skulle stå igjen med en bitteliten bil
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in