Citat:
Ursprungligen postat av
Tedrom
Ja, ett extremt smart drag att springa en sväng runt hörnet för att sedan återvända direkt, någon minut efter mordet. Men om man tänker efter känns det mer som något endast en professionell yrkesmördare hade kunnat göra - i en agentfilm. SE riskerade ju att någon kände igen honom särskilt om det bara gått ett litet tag från mord till återvändande på brottsplatsen. Tvivlar på att någon som inte har den erfarenheten kan vara så kylig. Om inte mordet i sig var tillräckligt för att få igång adrenalinet så var det ju inte vem som helst som föll offer. Många tankar måste ha snurrat i huvudet på gärningsmannen, även oavsett om det var en yrkesmördare eller inte.
Men det finns ingen substans i det SE berättar. Han påstår att han skulle vänt på Palme första hjälpen. Lisbeth Palme sa väl att det inte är sant. SE skulle väl ha haft blodfläckar på kläderna om det var sant.
Det enda som är bekräftat är att SE dyker upp igen i entré på Skandia 20 min efter mordet.
Om han var mördaren så väntade han att gå tillbaka och slippa bli sedd av Lisbeth.
Jag vet inte vad jag ska tro . Antingen mördare eller och så en konstig mytoman