2020-06-19, 18:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Hvis du tror Facebook-medlemskapet er et bevis på at AEH ønsket å leie en leilighet, så må jeg skuffe deg og si, dessverre det er det ikke.
Ingen har vært på visning 12 mil unna i denne saken.

Mener du at hun ikke godkjente forespørselen - trodde ikke det var mulig!
Men når du sier det... Det er ikke lenge siden min bror sa, at han ikke var klar over at han var medlem av en gruppe, jeg selv nettopp var blitt medlem av.

Det kommer jo litt an på om man får oppdatering i feeden, hvis ikke er det lett å miste kontroll på hvor man er med.
Mulig AEH ikke visste om medlemskapet - fort gjort å trykke på noe uten at det var meningen.

Hvor vidt jeg leker advokat, som om du på den andre siden er aktorat, er din påstand. Utifra det jeg vet, så er dette et diskusjonsforum, hvor vi diskuterer sak (og ikke bruker/person), det ville vært meningsløst og lite fruktbart hvis alle var enig. Det er saken jeg er opptatt av.

Du hinter om at hun kanskje var med i gruppen fordi at hun likte å gå på visninger rundt omkring, selv om hun ikke leitet etter noe spesielt. Ingen som går på visning 12 mil unna, eller liker å sitte å se på leiligheter, bare fordi det liksom er hjemstedet. Du kommer med den ene selvmotsigelsen etter den andre.
Politiet har spor av at hun leitet etter et sted å bo.
Citera
2020-06-19, 18:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus
Les innlegget mitt en gang til. Hvis du du da fortsatt ikke skjønner innholdet, så kan jeg desverre ikke hjelpe deg.
Hvis andre skulle ha problemer med å forstå innholdet,vil jeg vurdere å omformulere/utdype innlegget.

Joda, jeg forstår hva du skriver, men jeg forstår bare ikke din form for logisk tankegang. Du skriver som at det er en selvfølge at TH hadde kjennskap til dette dokumentet. Dokumentet kan ha vært gjemt inni et bilde, mellom bakplaten og selve bildet. Eller det kan være tapet på undersiden av et bord. Jeg undres over at du prater så usammenhengende.
Citera
2020-06-19, 18:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Men om hon hade en egendom där och FB -sidan är lägenheter till uthyrning, kanske hon ville hyra ut sin egendom, alternativt sälja den?

Även om hon för 10 år sedan skrivit under skilsmässopapper och hon kollat runt på en sida för lägenhetsuthyrning, betyder det ändå inte att TH är skyldig.
Men visst ser allt konstigt ut, allt ifrån "kidnappingsdagen" till idag.

Hvorfor gjorde hun ikke det da? Hyret ut sin eiendom. Og det er jo uansett feil gruppe. Det dreide seg om leiligheter til leie, og ikke tomter/eiendommer. Hvorfor har hun ikke vært interresert i å leie den ut eller selge den tidligere? Hun har jo vært i besittelse av den eiendommen i flere titalls år.
Og hvorfor satte hun å leitet etter et sted å bo?
Og hvorfor kastet hun ikke det skilsmissepapiret? Hvorfor samlet hun på det?
Citera
2020-06-19, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus
Jeg vet selvsagt ikke hvem i politiet som lekker, men at de lekker, det kan det vel ikke lenger være tvil om. Hvem andre enn politiet lekker til media om denne kontrakten? Jeg har fulgt norske kriminalsaker i alle fall de siste 20 åra. I alle disse åra har politiet lekket - til utvalgte media. Dette er særdeles enkelt å gjennomskue. Men da må man ut av sin rosa boble - en verden hvor man er så autoritetstro at det grenser til rørende.

Det er sånn media alltid har operert, de kjenner en eller annen som kan fore de med info.
Citera
2020-06-19, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
-Hvor tidlig tror du at planleggingen av forbrytelsen mot AE ble startet?
-Når ble den nevnte "helloween-drap-posten" postet på den FB-kontoen?
-Hvem sin ide var det at Kryptomannen og TH skulle møtes, og hvem introduserte TH for Kryptomannen? (Første møte mellom TH og Kryptomannen var høsten 2017 leste jeg. Men her står det: De to hadde en flere møter i løpet av en periode på rundt 18 måneder, forklarte han. https://www.tv2.no/a/11465202/ )
-Hvor mange hadde anledning til å lese om og høre om Kryptomannens tekster om hans kontakt med "en hval" m.m.?
-Hva kan ha vært motivet dersom ett eller flere familiemedlemmer (som flere av dere her tror) sto bak forbrytelsen mot AE? Om du/dere tenker på skilsmisse, så kunne jo AE ha flyttet og sendt inn separasjonspapirer lang tid før den 31.10.2018 dersom hun hadde planer om å skille seg fra TH.

Ble nevnt Halloween drap på Facebook av TEH, januar 2018.

Eneste linken mellom TH og kryptogutten er TEH som er venn med guttungen.
Senast redigerad av Sommerful90 2020-06-19 kl. 19:03.
Citera
2020-06-19, 19:02
Medlem
Jeg har begynt og tenke at grunnen til at de pågrep kryptmannen, var for å se hva TEH foretok seg. Om det er fordi de tror han er gjerningsmannen som fraktet AEH fra boligen? Muligens....
Citera
2020-06-19, 19:06
Medlem
Jofs avatar
Att hon är kidnappat är uteslutet. Att hon är avliden är att anta. Att hon tagit livet av sig finns inga hållpunkter för. Så vem kan ha bragt henne om livet? En okänd person. En ovän? En fiende? Finns inget som pekar på det.
Återstår henne make. Motivbild oklar. Men finns vissa indicier som kan vara en grund för en motivbild.
Detta är en uteslutningsmetod.
Sen att binda maken till brottet kan bli omöjligt. Men på sannolikhetsbasis är han den mest trolige GM.
Det blir kanske där historien får sätta punkt.
Citera
2020-06-19, 19:07
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommerful90
Jeg har begynt og tenke at grunnen til at de pågrep kryptmannen, var for å se hva TEH foretok seg. Om det er fordi de tror han er gjerningsmannen som fraktet AEH fra boligen? Muligens....

Ja, det er jo snakk om en tredjemann også, i tillegg til TH og RU, som fremdeles er ukjent for oss.

Men jeg tror denne tredjemannen de har hatt i kikkerten kan være VE, selv om det unektelig er mye rart vedrørende TEH i denne saken også,
Spesielt det at han blir så skjermet i forhold til å være den siste som snakket med AEH på telefon den dagen, han er jo en voksen mann så jeg ser ikke hvorfor det skulle være problematisk å opplyse om at det var han som var mottager av 0914-samtalen.
Citera
2020-06-19, 19:10
Medlem
Citat:

Rettelse:

Jeg tror politiet har utelukket TH og RU som selve drapsmennene. TEH er den som ikke har alibi for den morgenen.
Citera
2020-06-19, 19:14
Medlem
Citat:
Rettelse:

Jeg tror politiet har utelukket TH og RU som selve drapsmennene. TEH er den som ikke har alibi for den morgenen.

Du har ingen begrunnelse for det altså ? Det var akkurat som havhest som slang rundt seg med at hun mistenkte elektrikeren, helt uten grunn.
Citera
2020-06-19, 19:24
Medlem
Citat:
Ble nevnt Halloween drap på Facebook av TEH, januar 2018.

Eneste linken mellom TH og kryptogutten er TEH som er venn med guttungen.
Takk! Kan politiet finne ut hvem som har vært og sett på hans Facebook (og som kan ha sett på bilder m.m. som han la ut) og kan politiet finne ut hvilke tidspunkt forskjellige folk har sett på hans Facebook?
Citera
2020-06-19, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bondevik
Du har ingen begrunnelse for det altså ? Det var akkurat som havhest som slang rundt seg med at hun mistenkte elektrikeren, helt uten grunn.

Begrunnelsen er jo koblingen mellom TE og RU.
Det TEH har lagt ut i sosiale medier.

At TEH er den siste som snakket med AEH.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in