2020-06-19, 17:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Drapshypotesen mot TH, saken mot TH, siktelsen mot TH.
Saken mot TH er styrket. Du sa at den ikke er det. Du tok feil. Det er det som er poenget.
TH er siktet for drap, og da blir siktelsen styrket, hvis saken mot han blir styrket. Hvilken del av det er det som du ikke forstår?
Du har da ikke noen oversikt over hva politiet har av beviser, men prater som at det eneste de har funnet er disse skilsmissepapirene. Les artik.. ta på deg brillene, og les artikkelen en gang til.
Det er flere ting som de har funnet.
"Du har da ikke noen oversikt over hva politiet har av beviser, men prater som at det eneste de har funnet er disse skilsmissepapirene", sier du.
Hvorfor skal jeg ikke uttale meg, når du og mange andre gjør det?

"TH er siktet for drap, og da blir siktelsen styrket, hvis saken mot han blir styrket. Hvilken del av det er det som du ikke forstår", spør du.
Poenget er at det er retten som bestemmer om politiet har tilstrekkelig for sin påstand, og loffen de serverer gir lite næring til spiren til mistanke, som de forsøker å gro. Det er tørt og det hjelper lite at solen skinner, når grunnlaget er så magert.

Selv sitter jeg i hagen med briller for både lang og kort distanse, og i tillegg har jeg bøy i knærne og er beskyttet i tilfelle solen treffer i et ubevoktet "øyeblikk"
Citera
2020-06-19, 17:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Hun var medlem av en Facebook-gruppe som hadde oversikt over eiendommer fra stedet hun kom fra - hvor hun hadde sine barndoms- og ungdomsminner fra.
Dessuten hadde hun vel en eiendom i området også. Kanskje hun ville selge eiendommen? Eller at hun bare var nysgjerrig? Det var en venninne som hadde sendt forespørselen.
Jeg har hørt at noen går på visning av ren nysgjerrighet, uten at de har planer om å kjøpe eller leie. Folk er rare ;-)

Selv er jeg medlem av mange Facebook-grupper, uten særlig mål og mening, så pleier jeg å forlate medlemskapet, når feeden blir for hissig og uintressant.

Dette og mye annet, som ektepakt og skillsmissepapirer, er bare halmstrå. Det kan ikke brukes til å dømme noen for drap - narsissist eller ei. Media serverer hveteboller i luftslott - bla bla ukeblad!

Nei nei, nå vrir du på fakta igjen. Det var ikke en side for salg av tomter. Gruppen het Leiligheter til leie i Gjøvik. Hun fikk ingen forespørsel, men ble meldt rett inn i gruppen av sin venninne.
At folk er rare, det vet man, men det betyr ikke at alle er rare. Det er jo ingen som går på visning 12 mil unna bare for moro skyld. Jeg skjønner at du liker å leke advokaten til TH, men det ser bare for dumt ut dette.
Citera
2020-06-19, 17:21
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
W som også antydet at AEH ville ut av ekteskapet. Nå fikk vi det bekreftet.

Men noen benekter det fortsatt her, på tross av at politiet sitter på nettrafikk som viser at hun søkte etter bolig, samt var med i facebook-gruppen og hadde signerte separasjonspapirer liggende. Det er en bevisst forkludring av tråden.

PRECIS!

Att det finns en ifylld skilsmässoansökan, signerad av AEH, men inte av TH.

Måhända är den ”gammal”. Men den tyder inte på att det ”bara diskuterats”. Här fanns redan då långt gångna planer på utträde.

Och...i kombination med med uppgiften om att hon funnits med i bostadssökgrupp på FB anser jag är en rejäl varningssignal.
Citera
2020-06-19, 17:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
"Du har da ikke noen oversikt over hva politiet har av beviser, men prater som at det eneste de har funnet er disse skilsmissepapirene", sier du.
Hvorfor skal jeg ikke uttale meg, når du og mange andre gjør det?

"TH er siktet for drap, og da blir siktelsen styrket, hvis saken mot han blir styrket. Hvilken del av det er det som du ikke forstår", spør du.
Poenget er at det er retten som bestemmer om politiet har tilstrekkelig for sin påstand, og loffen de serverer gir lite næring til spiren til mistanke, som de forsøker å gro. Det er tørt og det hjelper lite at solen skinner, når grunnlaget er så magert.

Selv sitter jeg i hagen med briller for både lang og kort distanse, og i tillegg har jeg bøy i knærne og er beskyttet i tilfelle solen treffer i et ubevoktet "øyeblikk"

Poenget er at politiet har funnet nye bevis som styrker saken mot TH og dermed også siktelsen mot han.
Det er visst veldig veldig vanskelig for deg å innrømme når du tar feil. Begynner å prate om ravner, epler, spire, loff og alt mulig annet tull
Citera
2020-06-19, 17:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus
Jeg synes ekteskapskontrakten føyer seg inn i rekken av politiets "bevis". Den er knapt nok et indisium. Hadde kontrakten vært kompromitterende for TH, så hadde han selvfølgelig fjernet den forlengst. Og da kommer det opp fantasifulle forklaringer i gruppa: AEH har vært så undertrykt at hun har skjult kontrakten for TH. Javel, men ikke mer undertrykt at hun er med i en åpen Facebook-gruppe for folk som søker bolig i Gjøvik. Jeg skjønner ikke intensjonen med medlemskapet i gruppa.Hadde en skilsmisse vært aktuelt, så hadde hun selvfølgelig ikke stått på bar bakke Jeg skjønner heller ikke at renoveringsarbeid i Sl+oraveien blir lagt ut på M+itt A+nbud. TH driver et eiendomsselskap med en stor eiendomsmasse. Dette tilsier at TH har kontakter i byggebransjen, har tross alt vært i bransjen i hele sin yrkesaktive karriere. Hva er det AEH har surret med?
Tilbake til kontrakten. Dette bekrefter min mistanke. Politiet har ikke nye bevis i saken. Saken står i stampe. Det er derfor viktig for politiet å gi et skinn av progresjon i saken. Haris tipser derfor media, han kan triumferende opplyse om denne kontrakten! Ikke i nærheten av å være et bevis. Men godt egnet til ytterligere å sverte TH, og det er jo meningen med det hele!

For øvrigen nåværende etterforskningsledelsen er komplett uduglige. Disse folka må snarest byttes ut. De er garantistene for status quo!

Hva om ektepakten var gjemt da, hvordan skulle han kunne fjernet den da?
At hun er medlem av en facebookgruppe er vel vanskligere å finne ut av enn det dokumentet.
Jeg sytes ditt innlegg nå bærer preg av å være veldig usammenhengende og rotete. Hva har renovering med dette å gjøre?
Citera
2020-06-19, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Tror som du.
Är det Haris som tipsar och informerar reportern?
Hemskt och oproffsigt och tjänstefel om en utredare själv sipprar ut med vinklad information för att svärta ner TH.
Har funderat över vem den där skvallerkärringen är som ränner till reportern och sprider giftet, kom till den slutsatsen att det måste vara fru-flickvän till nån av de utredande poliserna.
Visar det sig att informationen till media ges direkt från en ansvarig utredande polis är detta sjukt.
Informationen i media har varit osaklig och vinklad för att peka ut maken som dråpare eller uppdragsgivaren till dråp på frun.

Jeg vet selvsagt ikke hvem i politiet som lekker, men at de lekker, det kan det vel ikke lenger være tvil om. Hvem andre enn politiet lekker til media om denne kontrakten? Jeg har fulgt norske kriminalsaker i alle fall de siste 20 åra. I alle disse åra har politiet lekket - til utvalgte media. Dette er særdeles enkelt å gjennomskue. Men da må man ut av sin rosa boble - en verden hvor man er så autoritetstro at det grenser til rørende.
Citera
2020-06-19, 18:07
Medlem
Citat:
Hva om ektepakten var gjemt da, hvordan skulle han kunne fjernet den da?
At hun er medlem av en facebookgruppe er vel vanskligere å finne ut av enn det dokumentet.
Jeg sytes ditt innlegg nå bærer preg av å være veldig usammenhengende og rotete. Hva har renovering med dette å gjøre?

Les innlegget mitt en gang til. Hvis du du da fortsatt ikke skjønner innholdet, så kan jeg desverre ikke hjelpe deg.
Hvis andre skulle ha problemer med å forstå innholdet,vil jeg vurdere å omformulere/utdype innlegget.
Citera
2020-06-19, 18:07
Medlem
Informasjonen kommer nok fra ulike hold i denne saken, og ikke bare fra en kilde slik noen liker å fremstille det.
Citera
2020-06-19, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Informasjonen kommer nok fra ulike hold i denne saken, og ikke bare fra en kilde slik noen liker å fremstille det.

Hvem andre enn politiet kan være medias kilde om denne kontrakten?
Den nærmeste familien?
TH?
Advokat S. Holde+ ?
Naboer?
Veninner av AEH?
Kom gjerne med teorier om hvem som er kilden.
Citera
2020-06-19, 18:14
Avslutad
Citat:
Nei nei, nå vrir du på fakta igjen. Det var ikke en side for salg av tomter. Gruppen het Leiligheter til leie i Gjøvik. Hun fikk ingen forespørsel, men ble meldt rett inn i gruppen av sin venninne.
At folk er rare, det vet man, men det betyr ikke at alle er rare. Det er jo ingen som går på visning 12 mil unna bare for moro skyld. Jeg skjønner at du liker å leke advokaten til TH, men det ser bare for dumt ut dette.

Hvis du tror Facebook-medlemskapet er et bevis på at AEH ønsket å leie en leilighet, så må jeg skuffe deg og si, dessverre det er det ikke.
Ingen har vært på visning 12 mil unna i denne saken.
Citat:
Hun fikk ingen forespørsel, men ble meldt rett inn i gruppen av sin venninne.
Mener du at hun ikke godkjente forespørselen - trodde ikke det var mulig!
Men når du sier det... Det er ikke lenge siden min bror sa, at han ikke var klar over at han var medlem av en gruppe, jeg selv nettopp var blitt medlem av.

Det kommer jo litt an på om man får oppdatering i feeden, hvis ikke er det lett å miste kontroll på hvor man er med.
Mulig AEH ikke visste om medlemskapet - fort gjort å trykke på noe uten at det var meningen.

Hvor vidt jeg leker advokat, som om du på den andre siden er aktorat, er din påstand. Utifra det jeg vet, så er dette et diskusjonsforum, hvor vi diskuterer sak (og ikke bruker/person), det ville vært meningsløst og lite fruktbart hvis alle var enig. Det er saken jeg er opptatt av.
Citera
2020-06-19, 18:27
Medlem
Angående det at AEH var med i en facebook-gruppe for leie av bolig, og at hun ikke kan ha vært så undertrykt da. Det er et meningsløst argument, i og med at AEH ikke hadde særlig peiling på facebook og kunne dermed ikke vite hva som syntes og ikke. Jeg kan heller ikke se at TH var på facebook, han er i alle fall ikke venn med henne. Og det var ikke hun som meldte seg inn en gang. Vi vet heller ikke om hun hadde til hensikt å skjule dette fra TH. Det sier jo ingenting fra eller til om ekteskapet om hun holdt det hemmelig eller ikke.
Og jo, det er et bevis på at hun lette etter leilighet, når man ser på det SAMMEN med at politiet sitter på datatrafikk som viser det samme.

Det er visst et stort problem for enkelte her at AEH ville ut av ekteskapet, over lang tid.
Citera
2020-06-19, 18:28
Medlem
Citat:

Men om hon hade en egendom där och FB -sidan är lägenheter till uthyrning, kanske hon ville hyra ut sin egendom, alternativt sälja den?

Även om hon för 10 år sedan skrivit under skilsmässopapper och hon kollat runt på en sida för lägenhetsuthyrning, betyder det ändå inte att TH är skyldig.
Men visst ser allt konstigt ut, allt ifrån "kidnappingsdagen" till idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in