2020-06-19, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Fiskat på djupt vatten
-65 igår
-40 idag
Kan nog sjunka mer
Några wirecard till fick de bli 🥵🥵

Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
Jag plockade också på mig några fler 😅 Måtte Gud välsigna oss 😄

Kommer svida för er grabbar...
https://www.di.se/nyheter/efter-mangmiljardskandalen-vdn-lamnar-wirecard/
Citera
2020-06-19, 13:50
Medlem
Skohornets avatar
Hade inte ens hört talas om Wirecard förrän igår. Ser att det fortsätter nedåt idag.. man ser verkligen förfallet i realtid. Men kommer de repa sig tro? Har de en tjänst bra nog att överleva det här?
Citera
2020-06-19, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Gött 💪
Parabolisk uppgång och nu är dom tillbaka där det började typ
Inte ovanligt att det ser ut så
Sen kan det ta nåt år innan det börjar röra sig uppåt igen
Ska ta in VISA i portföljen oxå
Lite stabilare 😂😂

Visa är ju en trevlig aktie. Har ju stadigt gått upp i flera år, så pass mycket att jag länge avstod från att gå in. Till slut köpte jag dock för några veckor sedan och den är upp 12% sedan dess. Får hoppas att den fortsätter sin resa.
Citera
2020-06-19, 15:42
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugnare

Som bottenfiskare blir man genast intresserad. :)

Edit,

Köpt position: Wirecard AG
Pris: 28.8

Orsak:
- På väg mot positivt MACD-kryss på 1h
- Skandalomsusad, tappat över 50% på 1v, över 25% idag
- Positiv RSI14-trend (EMA10+21) på 30 min (vändning)
- EMA10+21 håller på och ändrar riktning på 1h etc

Sitter illa till, inte tid att skriva djupare analys än så. Sorry. :)
Senast redigerad av sinewave 2020-06-19 kl. 15:59.
Citera
2020-06-19, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lugnare

Tog ett nytt köp på 20 och sålde av på 30. Har kvar positioner på 31 och 53. Och köper igen om går ner till 20.

Är inte rädd ta risk när möjliga vinsten är hög.
Citera
2020-06-19, 16:44
Medlem
WhiteWalkers avatar
Vaknade sent idag men hann köpa den på 25€. Synd man missade 20. Tog ingen större position då jag inte vet tillräckligt mycket om företaget, men suttit och läst en del sen dess. Dippar den till 20 igen skjuter jag in lite fler kulor, förutsatt att det inte kommit någon ny information.
Citera
2020-06-19, 19:01
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteWalker
Vaknade sent idag men hann köpa den på 25€. Synd man missade 20. Tog ingen större position då jag inte vet tillräckligt mycket om företaget, men suttit och läst en del sen dess. Dippar den till 20 igen skjuter jag in lite fler kulor, förutsatt att det inte kommit någon ny information.

Det som finns att veta är att det är skandalomsusat samtidigt som det faktiskt råder en positiv trend på det korta perspektivet. €20 kan bli svårt.

Oavsett bör man sälja fort när man nått sitt mål. Mitt mål är runt +10% och jag kommer sätta ordrar därefter.
Citera
2020-06-19, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Trump är chanslös i valet i höst och USA kommer att ta många steg tillbaka ekonomiskt under Biden och corona.

Trump ledde i samtliga polls inför valet 2016 om man gjorde realistiska antaganden om hur många som faktiskt skulle gå och rösta. Alla som hade Hillary som vinnare utgick från att svarta i lika hög grad skulle gå att rösta på henne som när de röstade på Obama. Det var alltid fullständigt hopplöst.

Det insåg nog Hillary själv, eller åtminstone hennes kampanj stab. Du kunde se det på att Trump åkte skytteltrafik till jämna delstater och kampanjade medans Hillary satsade på Texas som hon aldrig hade en chans att ta hem. Det var tydligt rätt långt innan valet att hon var chanslös och försökte ta popular vote som tröstpris.

Det var därför som exempelvis Nate Silver hade rätt hög chans för Trump seger även om han tvingades bygga sina analyser på publicerade opinonsmätningar. Satsade själv pengar på en Trump seger när demokraterna höll sitt konvent och tvingades porta de flesta av de egna delegaterna, och istället hyra in skådespelare som kunde applådera inför kamerorna när Hillary blev vald. Den TV kanal som hade den dåliga smaken att vrida kamerorna lite kunde visa en tom lokal...

Det är samma läge nu. Demokraterna pissar bort segern genom att bråka internt. Du kan ju fundera på hur troligt det är att en medelklassfamilj i demokratiskt styrda Seattle röstar Biden efter ett par månader i en polisfri zon :P Biden är chanslös.

Dock räcker nog det faktum att ekonomin är rökt, och att det blir ett Euro-bråk i höst, för att orsaka en rejäl sättning på aktiemarknaden :P Det tänker jag inte argumentera emot. Risker finns. Ingen vet dock säkert vad som händer.
Citera
2020-06-19, 19:14
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Trump ledde i samtliga polls inför valet 2016 om man gjorde realistiska antaganden om hur många som faktiskt skulle gå och rösta. Alla som hade Hillary som vinnare utgick från att svarta i lika hög grad skulle gå att rösta på henne som när de röstade på Obama. Det var alltid fullständigt hopplöst.

Det insåg nog Hillary själv, eller åtminstone hennes kampanj stab. Du kunde se det på att Trump åkte skytteltrafik till jämna delstater och kampanjade medans Hillary satsade på Texas som hon aldrig hade en chans att ta hem. Det var tydligt rätt långt innan valet att hon var chanslös och försökte ta popular vote som tröstpris.

Det var därför som exempelvis Nate Silver hade rätt hög chans för Trump seger även om han tvingades bygga sina analyser på publicerade opinonsmätningar. Satsade själv pengar på en Trump seger när demokraterna höll sitt konvent och tvingades porta de flesta av de egna delegaterna, och istället hyra in skådespelare som kunde applådera inför kamerorna när Hillary blev vald. Den TV kanal som hade den dåliga smaken att vrida kamerorna lite kunde visa en tom lokal...

Det är samma läge nu. Demokraterna pissar bort segern genom att bråka internt. Du kan ju fundera på hur troligt det är att en medelklassfamilj i demokratiskt styrda Seattle röstar Biden efter ett par månader i en polisfri zon :P Biden är chanslös.

Dock räcker nog det faktum att ekonomin är rökt, och att det blir ett Euro-bråk i höst, för att orsaka en rejäl sättning på aktiemarknaden :P Det tänker jag inte argumentera emot. Risker finns. Ingen vet dock säkert vad som händer.
Nej, det är inte samma läge nu.

1) Hillary var kvinna och avskydd. Alla verkar ha glömt bort det? Hade det varit Biden för 4 år sedan hade han vunnit lätt över Trump.
2) Tekniken med att fokusera på rätt delstater kommer demokraterna naturligtvis inte att missa denna gång.
3) Inte en svart eller mexikan kommer att rösta på Trump. Vi pratar minst 30% av USAs befolkning.
4) Vita medelklasskvinnor var Trumps räddare 2016. De borde rimligen hata honom nu, när de sett hans brist på omtanke och känslor. Han hade chansen med BLM och att omstöpa polisen, men han missade den. Han vill verkligen inte något än att USA-business går bra.

Och som du skriver. Ekonomin i just november kommer att vara katastrof. Vi har bara sett början. Eller snarare början på början.

Biden vinner överlägset. Detta trots att Trump kommer att spendera en egen miljard på slutet i reklam, när han ser vartåt det lutar. han kommer sedan att avlida ganska snart som en bruten gammal man. Omtyckt av ingen. USAs underligaste president sedan 1800-talet.

USA-börserna kommer att rasa från oktober och framåt när Trumps möjliga förlust står klart för fler. 2021 och 2022 under Biden blir katastrof på USA-börsen. Som påverkar Sverige-börsen.

Det blir alltså spännande kommande år på Stockholmsbörsen, vilket jag ser mycket fram emot. Turbulenta tider kräver att man inte sitter stilla i båten. Toppentider för oss aktiva alltså.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2020-06-19 kl. 19:21.
Citera
2020-06-19, 20:20
Medlem
AoE3#1s avatar
Dollarn har varit ruggigt stark idag och 4h-grafen ser mäktig ut. Kan betyda breda nedgångar världen över igen. I värsta fall triggas samma flykt som tidigare till Dollarn och vi ser ännu ett ras som varar i några veckor.

Vore extremt välkommet och ännu ett tecken på att smart money tillsammans med storkapitalet alltid kommer att segra över lilla spararen. Han som gick in i Oasmia medan JPAG dumpade 2 miljoner aktier t.ex.

Nåja, långhelg vilket är tråkigt, vågade inte ligga i S OMX under helgen eftersom Dollarns graf inte såg så övertygande ut. Nu ser den extremt övertygande ut.

Ha en trevlig helg allihopa
Citera
2020-06-19, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Visa är ju en trevlig aktie. Har ju stadigt gått upp i flera år, så pass mycket att jag länge avstod från att gå in. Till slut köpte jag dock för några veckor sedan och den är upp 12% sedan dess. Får hoppas att den fortsätter sin resa.

Får bli till veckan när lön och utdelningar ramlar in
Fyllde på LTC istället , 5,8 i DA får duga det med
Och wirecard på 22,8 den kändes bra för dagen iallafall
Totalen för veckan blev bra
Skål o hej 🍺
Citera
2020-06-19, 23:49
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AoE3#1
Dollarn har varit ruggigt stark idag och 4h-grafen ser mäktig ut. Kan betyda breda nedgångar världen över igen. I värsta fall triggas samma flykt som tidigare till Dollarn och vi ser ännu ett ras som varar i några veckor.

Vore extremt välkommet och ännu ett tecken på att smart money tillsammans med storkapitalet alltid kommer att segra över lilla spararen. Han som gick in i Oasmia medan JPAG dumpade 2 miljoner aktier t.ex.

Nåja, långhelg vilket är tråkigt, vågade inte ligga i S OMX under helgen eftersom Dollarns graf inte såg så övertygande ut. Nu ser den extremt övertygande ut.

Ha en trevlig helg allihopa

Indexterminerna såg fina ut inför öppning idag, men det sket sig. Däremot gick DAx fint vilket pratar för OMX på måndag. Djävligt skakigt öht, man får nog vara nöjd om man kommer ut i dessa korta positioner som vinnare.

Glad midsommar (är full).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in