2020-08-12, 19:31
Medlem
n00bwinners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fear2be
Siffrorna just nu:
Activision +3.21% 1 år 73,74 %
EA +3,07% 1 år 52,31 %
Embracer -1,47% 1 år 84,76 %
Sony +1,66% 1 år 45,56 %
Take Two +1,13 1 år 32,46 %
Remedy +5.9% 1 år 212,50 %
Ubisoft -0,2% 1 år -5,45 %
5th planet -3,54% 1 år 151,98 %

Tycker inte alls att spel stinker... annat än pengar. Mina spelaktier har stigit över 30% i år.

Skulle tro att han tänker på att spelbolagsaktier gått dåligt sedan storägaren sålde.
Jag är på tok för överviktad mot spel och håller med om att det verkat bli en dålig trend bland diverse spelbolag.
Men bara att hålla kvar det mesta då fundamenta kommer visa vägen i kommande kvartalsrapporter och guidningar.
Citera
2020-08-12, 19:35
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Dagens Tesla-värdering förutsätter att Tesla inom en ganska kort period blir världens största biltillverkare, och går från att tillverka 400k bilar per år till 10M bilar. Med samma vinstmarginal. GM är 100 år, Toyota och VW ca 70 år.

Bara som ett litet instick:
-Tesla upp 11,91% i skrivande stund. Fast jag håller med dig i sak. -Helt rubbat!
Citera
2020-08-12, 19:38
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Bara som ett litet instick:
-Tesla upp 11,91% i skrivande stund. Fast jag håller med dig i sak. -Helt rubbat!
Om jag lagt alla mina pengar där hade jag tjänat 8.5 mkr idag!

Notera att jag orkar härda ut Tesla tills de är värda 0 kr. En del ger sig efter ett tag och börjar köpa fast de från början inte tänkte det och är då med och göder en bubbla de själva egentligen inte vill vara med i. De allra största amatörerna brukar komma in de sista dagarna före raset, när prisstegringen accelerera som mest uppåt. Man måste vara riktigt stark mentalt för att kunna gå emot fårflocken och Greed.

Typiskt nog är det totalt omöjligt att sia om vilken dag bubblan spricker. Det säger sig självt. Hade man kunnat räkna ut det hade man kunnat bli miljardär.

Raset i Teslas fall kommer att bli över 90%. Det kan jag förutsäga med 100% säkerhet.

Ericsson sjönk från 225 kr till 2.75 kr efter IT-bubblan. Man tror inte det är sant men det har hänt. Det fanns t.ex en adelsman som ärvt lite Ericsson-aktier. Han var miljardär ett tag, sedan förlorade han allt på ett år.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2020-08-12 kl. 19:45.
Citera
2020-08-12, 19:42
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Om jag lagt alla mina pengar där hade jag tjänat 8.5 mkr idag!

Notera att jag orkar härda ut Tesla tills de är värda 0 kr. En del ger sig efter ett tag och börjar köpa fast de från början inte tänkte det och är då med och göder en bubbla de själva egentligen inte vill vara med i. Man måste vara riktigt stark mentalt för att kunna gå emot fårflocken och Greed.

Typiskt nog är det totalt omöjligt att sia om vilken dag bubblan spricker. Det säger sig självt. Hade man kunnat räkna ut det hade man kunnat bli miljardär.

Som sagt, det är lite lättare att identifiera botten än toppen..
Citera
2020-08-12, 20:06
Medlem
Citat:
Som sagt, det är lite lättare att identifiera botten än toppen..

I efterhand är det lika lätt att identifiera båda
Citera
2020-08-12, 20:13
Medlem
Det finns inga laddstolpar i tredje världen. Det finns knappt elnät för hushållen.

Så var fan ska Tesla få sin tillväxt ifrån ?
Citera
2020-08-12, 20:26
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrelito
I efterhand är det lika lätt att identifiera båda

Jo tack. Har erfarit två större nedgångar sedan 30 dar tillbaka. Elkem och LUG. Det är några 100k som har gått upp i rök. Hybris har fått sig en rejäl törn...

Fast i grunden är jag lika optimistisk som Bollkalle och köper på mig i nedgång.
Citera
2020-08-12, 20:42
Medlem
Citat:
Jo tack. Har erfarit två större nedgångar sedan 30 dar tillbaka. Elkem och LUG. Det är några 100k som har gått upp i rök. Hybris har fått sig en rejäl törn...

Fast i grunden är jag lika optimistisk som Bollkalle och köper på mig i nedgång.

Ser ju rimligt värderade ut med goda tillväxtutsikter kommande år (om man får tro analytikerna). Men lite trist kort trend på dem.
Citera
2020-08-12, 21:04
Medlem
sinewaves avatar
Såld position: DAX (BULL DAX X18, 18x hävstång)
Köp: 5.89 (snitt, 3 olika köp), 31 juli ca kl. 15:00-17:22
Sälj: 9.75, 12 augusti, kl. 19:15
P&L: +65.53%

Orsaker sälj,
* Ta vinst
* Exit mött (S&P500), kort: Trendvändning på 5m + 15m, EMA10 > EMA21 som börjar vända ned på 5m som fick genomslag på 15m

-

Såld position: S&P500 (BULL SP500 X18, 18x hävstång)
Köp: 81.88, 6 augusti kl. 14:45
Sälj: 101.83, 12 augusti kl. 19:15
P&L: +27.96%

Orsaker sälj,
* Ta vinst
* Exit mött, kort Trendvändning på 5m + 15m, EMA10 > EMA21 som börjar vända ned på 5m som fick genomslag på 15m

Skärmdump med köp (gröna cirklar) och sälj (röda cirklar) utmarkerade, både ovan köp/sälj och föregående:
https://i.imgur.com/FfxKWbt.png

---

Söker nya köplägen när/om några sådana uppstår.
Positionen i S&P500 krävde två 'felande' entries som stoppades ut på -4% resp. -2%.

Trenden på dagliga fortsatt positiv, dvs alla typer av kortare nedgångar + vändning av trend (eller någon mer extrem än ej för någon oscillator) kan komma att betraktas som ev. köpläge.

Det är fortfarande festligt att någon i denna tråd för flera veckor sedan påstod att inga köplägen längre fanns; att ev. uppgång i Corona var färdig. Vad jag kan se uppstår det fortfarande köplägen titt som tätt.
Citera
2020-08-12, 21:30
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syserror
Jag handlar index med 500X hävstång det är inga problem bara simpel matte i din exponering. Och du har ditt ATR värde så du vet hur många punkter saker rör sig genomsnitt på olika TF. Kombinera det med volym så ser man om blir avvikelser. Samtidigt du vet vilka tider på dygn saker rör sig mer eller mindre. Vilka tider antingen går upp eller ner.

Så under normala omständigheter vet du köp denna tiden och lämna det och sälj av denna tiden. Och du har i princip alltid vinst sett till statistiken. Samtidigt ja finns alltid avvikelser som händer under perioder.

Kul, du får berätta när din nästa entry sker vid tidpunkten då det sker samt varför denna sker vid det tillfället. :)

Att tro att man vet något för data som man omöjligen kan känna till på förhand är en typ av idéer jag har mycket svårt att köpa. Det enda man med säkerhet kan säga om den framtida datan är trots allt att man inte känner till den. Sannolikheter däremot finns givetvis.
Citera
2020-08-12, 21:42
Medlem
Citat:

👍👍
Gött att höra
Vi kommer bli rika, tar bara lite längre tid
Bara köpa o se glad ut

Ang Tesla
Har fått för mig att Carl m Syding har blankat dom hårt, kanske en skröna . Men riktigt jävla fel hittills om det är så
( min grabb tyckte vi skulle köpa på 300$ , jag bara skakade på huvudet , borde lyssna mer på tonåringarna )
Annars är väl wirecard årets förlust för mig
Citera
2020-08-12, 22:03
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
👍👍
Gött att höra
Vi kommer bli rika, tar bara lite längre tid
Bara köpa o se glad ut

Ang Tesla
Har fått för mig att Carl m Syding har blankat dom hårt, kanske en skröna . Men riktigt jävla fel hittills om det är så
( min grabb tyckte vi skulle köpa på 300$ , jag bara skakade på huvudet , borde lyssna mer på tonåringarna )
Annars är väl wirecard årets förlust för mig

Bara hårda killar blankar Tesla..
Köpte på mig nästan 5000 LUG idag. Det är något "fishy" på gång när guldet peakar i juli samtidigt som världens bästa guldgruva tappar 10% under innevarande period.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in