2020-06-19, 12:19
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Skönt att du är här och är säker på din sak.
Man kan ju hoppas att polisen har koll på
tråden men frågan är hur motiverade de är
att gräva i det du hittat. Det borde vara dags
för ett omtag med nya ögon.
Tänk om den verkliga GM hela tiden har
seglat under radarn och låtit SD och HD utstå
detta drev.
Kanske LWs vän med segelbåt? Han verkar ha
ett häftigt humör.

H*n var enligt ett större antal geologgar på burkletarresa i bl.a. västra Sverige med barn, både dagarna före, på samt efter försvinnandet. Visst kunde h*n med noggrann planering ha "smygåkt" till Örebro emellan, men det verkar hyfsat omständligt mtp barnen och att mordet verkar ha genomförts mer i oplanerad affekt.
Citera
2020-06-19, 12:22
Medlem
Citat:
Precis som LW gjorde mot sina sex (?)
parallella pojkvänner.
Nu far du med osanning!
LW hade ingen fast pojkvän, vart får du det ifrån??
Som singel hade hon rätt att ha så många vänner med ”benefits” som hon själv ville, vi lever liksom inte kvar i medeltiden.
Och till skillnad från många här i tråden så tror jag dessa manliga vänner är noggrannt kontrollerade kring sina förehavanden kring mordet.
Den enda möjliga GM som återstår är: SD

Hade det funnits minsta tvivel om att någon annan än han är skyldig så hade inte åklagarna drivit ärendet mot SD vidare.
Vissa tycks tro att H*iding & co för ett personligt vendetta mot familjen D.
Man ska inte krångla till det i onödan - Dit spåren leder hittas rätt GM
Citera
2020-06-19, 12:22
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Om man kommer åt skrivbordet via en annan enhet så skulle det säkert kunna påverkar webbläsarens cacheminne på fjärrenheten (jobbdatorn i det här fallet) men är det troligt att han gör det cirka en minut efter att han slagit ihjäl LW och varför i så fall? Ett märkligt sätt att skaffa sig ett alibi som han inte ens tar upp själv.

Man kan spekulera i olika mer eller mindre fantasifulla och möjliga förklaringar till 23.34-händelsen men det finns ingen som rimlighetsmässigt är i närheten av SD:s egen förklaring som i korthet är följande:
Jobbmejl inkommer 23.32
Öppnar jobbdatorn 23.34 för att komma åt ett dokument på datorn (en öppen webbsida refreshas och ger spår i cachehistoriken)

MrBarnaby!
Jag anser det mycket troligt att SD har använt LW:s mobil som togs ur hennes ficka direkt efter hon slagits ihjäl.

Du har tydliggjort att du anser att SD har alibi och jag menar att han inte har det. SD har bevisligen gjort raderingar och farit med osanningar under många års tid innan LW mördades och efter mordet har han ljugit i förhör och i rätten. Han är inte en människa som man kan känna tillit till. Det är nog väldigt få som skulle kunna säga att de litar på honom - LW kunde inte vart fall inte göra det och inte heller HD. Det framgår i de första förhören innan hon började tiga och vägra kommentera.

Vi kommer ingenstans med våra olika uppfattningar om kl 23.34. Det förstår jag efter att ha sett alla dina inlägg. Jag tycker det är intressantare med frågan du undvek att svara på, så jag ställer den ånyo:
Har du någon teori om de återkommande Encrypted Files som bl a kan ses den 14 maj vid kl 21.44.59, kl 23.33.24, kl 23.36.04 och på eftermiddagen den 15 maj emellan förhören?

Lägger till en fråga om någon minns om USB-minnet han pluggade in i datorn efter första förhöret i beslag?

-------

Länk till inlägg med sammanfattning och länkar till FUP m m
www.flashback.org/sp71691040
Citera
2020-06-19, 12:27
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Märker du likheterna?

Billy var sjukt misstänksam mot Tova och litade inte alls på henne. Hon skulle inte gå på festen. Hon skulle inte få åka till Grekland. Hon skulle inte umgås med den och den och den... för de gillade inte Billy och ville att Tova skulle lämna honom.

Det handlar om gärningsmannnen!

Det handlar om hans skeva bild av hur deras partner ska vara.
De ska LYDA (100%) sa Billy och SD. Båda vill ha insyn i mobilen. Kontroll, kontroll, kontroll...

Det finns inget sunt i att ha sådana krav på sin partner.
Att leva i ett sådant kontrollerat förhållande är som att ha sin egen slav!

Att SD anser sig ha rätt till Lena på sina egna villkor (allt hårdare RT), samtidigt som han utåt vill leva familjeliv med sin drömkvinna, det verkar vissa i tråden vara ok.

Hon ska lyda, acceptera att leva utan krav, inte få visa upp sig som delaktig i touren utan hålla sig borta och vara osynlig, medan det perfekta paret ska få ta åt sig hela äran.

Visst, Tova var lydig.

ÄNDÅ fick hon pynta med sitt liv!
Fast hon lydde.

Kanske hon inte skulle ha drömt om en Greklandsresa, inte velat gå på en fest. Aldrig lämna Billy.

Slaveriet är upphävt!!!
Ingen ska behöva dö för att de vill leva i frihet.

Lena hade inga obligationer att LYDA SD.
Tova= en ( 1 ) med motiv
LW= halva örebro med motiv
Det går inte att förklara det enklare
Citera
2020-06-19, 12:31
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Rt var SDs villkor för fortsatt kontakt. Om det
inte passade LW så kunde hon bara ha låtit
honom vara ifred.
Det var ju LW som krävde att SD skulle lyda
henne. Att han skulle vara hennes sexslav.
Annars hotade hon honom.

I vissa sekter, t ex i Johovas vittnen, anser man att manen är familjens överhuvud. Kvinnan ska lyda mannen.

Din avatar liknar mycket bilden på det Tusenåriga riket, vilket får mig att tänka på varför du är så kategorisk.

Eftersom du verkar triggas av allt jag skriver och okvädesorden blir alltmer hatiska, slutar jag att svara dig. Det leder bara till mer hat i tråden mot Lena.

Min uppfattning är att det är en "sjukt" sätt att hantera sitt äktenskap, genom att använda en älskarinna på sina egna villkor.

Jag tror också att HD har blivit mycket kränkt genom åren och hennes dåliga mående är ett resultat av denna styrning. Det är "sjukt" att lösa problem med hårdare RT och hårdare kyla. Och det är "sjukt" att lösa problem med att mörda.

Räcker det inte att Lena har mördats????
Citera
2020-06-19, 12:31
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Nu far du med osanning!
Som singel hade hon rätt att ha så många vänner med ”benefits” som hon själv ville, vi lever liksom inte kvar i medeltiden.
Och till skillnad från många här i tråden så tror jag dessa manliga vänner är noggrannt kontrollerade kring sina förehavanden kring mordet.

Hade det funnits minsta tvivel om att någon annan än han är skyldig så hade inte åklagarna drivit ärendet mot SD vidare.

Men det vet vi inte. I en professionell mordutredning räcker det inte att "tro". Enligt min uppfattning, baserad på förhörsuppgifter i FUP, verkar inte alla LWs manliga bekanta (samt deras respektive) ha utretts överdrivet noggrant avseende sina förehavanden vid tidpunkten för försvinnandet.
Senast redigerad av GilGrissom82 2020-06-19 kl. 12:35.
Citera
2020-06-19, 12:41
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Men detta vet vi inte. I en professionell mordutredning räcker det inte att "tro". Enligt min uppfattning, baserad på förhörsuppgifter i FUP, verkar inte alla LWs manliga bekanta (samt deras respektive) ha utretts överdrivet noggrant avseende sina förehavanden vid tidpunkten för försvinnandet.

Men vet vi det?
Jag misstänker att några är ganska kollade och att de finns i slasken.
Därför bad åklagaren att försvaret skulle läsa slasken. Det är vad jag tror.
Citera
2020-06-19, 12:44
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Nu far du med osanning!

Frågan är ju om dessa män var informerade
om att de var en av flera KKs eller om de
trodde att de hade ett seriöst förhållande med L.

Vi vet ju att JSs alibi var platshistorik på hans
telefon. En telefon som han kunnat lämna
hemma eller redigerat historiken på. ÅK
hävdade ju att SD kunde ha redigerat sin
platshistorik. Konstigt att det i det ena fallet
räknas som alibi medan det i det andra fallet
inte bevisar någonting. Hon säger emot sig
själv. Om de övriga männens alibin är lika
"starka" så kan vem som helst av dem vara GM.
Citera
2020-06-19, 12:46
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men vet vi det?
Jag misstänker att några är ganska kollade och att de finns i slasken.
Därför bad åklagaren att försvaret skulle läsa slasken. Det är vad jag tror.

"Ganska" kollade ger också en hel del utrymme för osäkerhetsfaktorer.
Citera
2020-06-19, 12:52
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Det går tydligen bra att spotta kränka och hata SD och HD i tråden , HD är inte längre misstänk, hon har fått sin ersättning av staten enligt lagen, SD firar nog en fin midsommar med sina barn, och mamma HD.

En del drar sig inte för att använda det värsta man kan tänka sig att kalla en människa.....mitt fetade, just det vad har inte SD och HD blivit kallade/utsatta för?

Jag är egentligen en HD kramare.
Jag tror att hon liksom Lena blivit utsatt för SDs kontroll, bara på ett annat sätt.
Däremot misstänker jag att hon vet mer än hon vill avslöja. Om det beror på lojalitet, rädsla eller hjärntvätt (eller allt detta) vet jag inte.

Att jag tror att SD är mördaren är väl inte så konstigt? Det är ju han som är den huvudmisstänkte sedan två år tillbaka och tiotusentals sidor utredning.

För mig är det givet, med anmälningar och hot. Dödshot som han själv inte förnekar. Han är fotad utanför Lenas hus. Förklaringarna är de märkligaste.

Det är Lenas blod på hans tvättmaskin, i hans skoplös finns hennes DNA på samma fläck som är synligt brunröd liksom blod, och som testats positivt för blod, hans DNA finns i hennes ring. På kjolen fins hans spermier.

SD minns inget av vad han gjorde när Lena mördades, detta trots att han sitter på polisstationen bara timmar efter mordet. Han raderar den sista konversationen dagen efter mordet....Förklaringarna är de märkligaste. de ändras allteftersom han får bevisen presenterade för sig. Det är inte andra som anpassar historierna och uppmanar andra att övergå till Telegram.

Alla vägar bär till Rom...

Det är inte Xs eller Ys DNA som finns på Lena.
Citera
2020-06-19, 13:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
"Ganska" kollade ger också en hel del utrymme för osäkerhetsfaktorer.

Vad jag menar är jag jag inte vet hur väl de är kollade, eftersom vi inte kan hitta dom i FUP, utan de borde finnas i slasken. Så det är fel av mig att uttrycka det med "ganska".

Men visst, det kan nog finnas personer som inte har fullgoda alibin. Det gäller väl även grannar, vars geografiska närhet gör det problematiskt förutom tidpunkten för mordet.

Jag tänker att SD redan första dagen efter mordet ger lite hintar till polisen. Dessa borde vara kollade av rent praktiska skäl av åklagaren eftersom det är det första försvaret kommer att angripa annars.

Men åklagaren har skyldighet att utreda mordet objektivt och att även presentera saker som är till fördel för den misstänkte.
Citera
2020-06-19, 13:09
Medlem
Citat:
Frågan är ju om dessa män var informerade
om att de var en av flera KKs eller om de
trodde att de hade ett seriöst förhållande med L.

Vi vet ju att JSs alibi var platshistorik på hans
telefon. En telefon som han kunnat lämna
hemma eller redigerat historiken på. ÅK
hävdade ju att SD kunde ha redigerat sin
platshistorik. Konstigt att det i det ena fallet
räknas som alibi medan det i det andra fallet
inte bevisar någonting. Hon säger emot sig
själv. Om de övriga männens alibin är lika
"starka" så kan vem som helst av dem vara GM.
De relationer LW hade med dessa män utöver SD, tycks alla ha varit relativt koncentrerade till en sak om man ser till förhör. Tillfälliga sexuella kontakter alltså.
JS och LW’s relation ligger ju något år tillbaka i tiden så vad skulle hans motiv vara till mordet. Han tycks ju heller inte ha hotat eller varit våldsam mot Lena, förutom någon diskussion där de hade olika åsikter.

Som sagt, onödigt att krångla till det
Senast redigerad av Fleudhesten 2020-06-19 kl. 13:36. Anledning: Rättning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in