2020-06-19, 10:52
Medlem
svenkolrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GonerStoner
ooh jag blir så våt, kör du en sportbil också?

OnT: En fläkt kostar 50--200kr.
Killen har en direktörslön (not) och bor hemma hos föräldrarna, på deras vind.
Klart som fan att vi blir avundsjuka.
Citera
2020-06-19, 10:56
Medlem
TheHmms avatar
Undra om TS tror att alla har AC hemma?
Citera
2020-06-19, 11:08
Medlem
Lollowss avatar
Låter moddarna bli att låsa tråden för att det är för roligt att se trådstartaren begå intellektuellt självmord?
Citera
2020-06-19, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skadan
Ja, den gör också att det blåser. Vad försöker du säga? Att folk som öppnar för att kyla ner sig genom korsdrag är idioter för att dom inte har en fläkt?

Om man tror att man får lägre inomhustemperatur genom att öppna upp och släppa in luft som har högre temperatur är man en idiot, ja.
Citera
2020-06-19, 11:10
Medlem
enklistras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarthMaul2000
I call bullshit! Om du nu tjänar 500k per år borde du ha råd att köpa en vettig AC, din nolla.

Han har förmodligen råd med att köpa både det ena och det andra men han hade förmodligen inte haft det om han spenderade allt han hade på saker han inte behövde.
Citera
2020-06-19, 11:13
Medlem
ZlatanStatyns avatar
Citat:
I call bullshit! Om du nu tjänar 500k per år borde du ha råd att köpa en vettig AC, din nolla.
Precis ren mytomani
Citera
2020-06-19, 11:19
Medlem
DoungAs avatar
Beror ju på. Har två takfläktar i metall igång. De kyler på bättre med lite mer genomdrag av frisk luft. Men stänger jag av dem blir det nog snarare värmare här inne om jag har öppet och det inte fläktar igenom ordentligt.
Citera
2020-06-19, 11:28
Medlem
Citat:
Vad är det för fel på er??! Fattar ni inte att ni bara släpper in värmen i huset så att det blir ännu värre Är ni så dumma i huvet att ni inte begriper detta? Har en granne som brukar göra så här och det är ju ett jävligt efterblivet white trash beteende måste jag säga! Nu ska jag lära er något nytt, hoppas ni läser detta! Ha era jävla dörrar stängda dagtid och vädra sedan på kvällen när utetemperaturen sjunkit under inomhustemperaturen, så får ni svalt. Sådär, lärde ni er något nytt.

Jag känner mig efterbliven som ens svarar på det här totalt korkade white-trash-inlägget.
Citera
2020-06-19, 11:48
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Vad är det för fel på er??! Fattar ni inte att ni bara släpper in värmen i huset så att det blir ännu värre Är ni så dumma i huvet att ni inte begriper detta? Har en granne som brukar göra så här och det är ju ett jävligt efterblivet white trash beteende måste jag säga! Nu ska jag lära er något nytt, hoppas ni läser detta! Ha era jävla dörrar stängda dagtid och vädra sedan på kvällen när utetemperaturen sjunkit under inomhustemperaturen, så får ni svalt. Sådär, lärde ni er något nytt.

Själv har jag alla dörrar och fönster öppna. Det är mysigt och somrigt. Sedan har jag takfläktar i olika rum av huset samt 3st luftvärmepumpar som är igång. även pool och vatten inom 20m

Om det är white trash att springa ut och bada, sola och ha altan dörrar och andra dörrar och fönster öppna så är jag väl det
Är man även WT när man har en utebar med kyl och en ismaskin så man alltid får kalla drycker vid poolen?
Citera
2020-06-19, 11:52
Medlem
Citat:
Om man tror att man får lägre inomhustemperatur genom att öppna upp och släppa in luft som har högre temperatur är man en idiot, ja.
Jo där håller vi nog alla med, men det är inte bara temperaturen som påverkar hur varmt det känns. Mer exakt: hur mycket värmer som avges från en människokropp avgörs av fler faktorer än temperatur, såsom strålning, luftfuktighet och luftflöde.
Citera
2020-06-19, 11:55
Medlem
Min strategi är att dra för och ha stängt på solsidan. Är skuggsidan svalare än innetemperaturen, öppnar jag fönster på den sidan.

Fungerar utmärkt, med lite tur får man både korsdrag och sval luft!
Citera
2020-06-19, 11:58
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:

Helvete va skönt, öppnade just fönstren för korsdrag som människan gjort sedan urminnes tider.

Hur fan tror du de gör i Afrika? kom igen nu, du som är raketforskare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in