2020-06-19, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff

Om det regnar har jag paraply,

om det är kallt har jag vantar,

om det är pandemi har jag munskydd?

Men enligt många här så kommer vi ju aldrig att bli av med Covid.
Citera
2020-06-19, 09:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Börjar man böla över att mestadels behöva va hemma i 4-6 veckor för att rädda livet på 10 tusentals människor så är man feg.
Det blir inte fegare än så.
Vi är lika fega som under WW II.
Historien går igen.
Ni lurar ingen.

Vi är mindre hysteriska och mer pragmatiska än många andra länder. Istället för att skrika om att "man kan dö!!!!", tittar vi på fakta och siffror. Om dödligheten är 0,1 anpassar man åtgärderna till den nivån. Du hade sett en annan anpassning om dödligheten var säg 20%.

Att bli hysterisk hjälper sällan i en skarp situation.
Citera
2020-06-19, 09:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Bara det att du som flashback tomte betecknar Tegnell som "amatör" säger allt om dig...

Det finns med säkerhet tusentals experter och forskare världen över som tycker han är en amatör .
Citera
2020-06-19, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
https://www.youtube.com/watch?v=0GC60PTuFi0

Amerikanskt nyhetsprogram. Det är ord och inga visor om vår strategi och alla dödsfallen...

"Defiant government"..."Gambling".. De verkar helt förbluffade över att statsministern fortfarande håller fast vid att det var rätt strategi. De verkar tolka det som att regeringen har valt ekonomin före hälsa och liv. Framstår som att vi är väldigt cyniska här i Sverige.

Det är väldigt nyttigt att se såna här reportage och se oss "utifrån". Vår syn på ett sådant här virus verkar förskräcka resten av världen. Med all rätt. Skämskudde.. 😔
Citera
2020-06-19, 09:20
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Med den logiken så ska ju alla ha munskydd, alltid, hela livet...
Eller så kan man läsa de slutsatser man kommer fram till i studien:
/.../Together, these data might indicate the risks of using COVID-19 ‘immunity passports’ and support the prolongation of public health interventions, including social distancing, hygiene, isolation of high-risk groups and widespread testing. Additional longitudinal serological studies profiling more symptomatic and asymptom- atic individuals are urgently needed to determine the duration of antibody-mediated immunity. In addition, low levels of anti-viral IgG in asymptomatic patients, who might be more likely to become seronegative, further support the need for timely serosurvey to study the true infection rate.
Citat:
Alldeles riktigt. Som det ser ut inte på mycket länge.
Senast redigerad av arbetet 2020-06-19 kl. 09:22.
Citera
2020-06-19, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Ett tygstycke skyddar inte ett skit, det är som att Stå bakom ett durkslag och någon skjuter med vattenpistol på dej...

För att det skall funka sökert med munskydd måste man ha ett säkert godkänt ffp3 och görna komplettera med visir för skydda ögon....

Det är så mkt som inte skulle funka med munskydd
Hur skall vi få fram kanske 30 miljoner ffp3 skydd??
För vi lör ju behöva fler än 1 per person....
Vem skall löra vanliga Svensson rätt på och avsättning av mask?? Vi ser redan idag bilder på folk som låter munskyddet glida ner som en halsduk..

Munskydd kan funka för taxichaufförer, busschaufförer, vårdpersonal men att sätta det på alla människor i sammhället är ingen idé

Om alla bär munskydd behövs inte glasögon, det kan inte stänka saliv i ögonen då.

FFP2 munskydd räcker väl och de finns i massor nu att få tag i. De behövs bara på trånga platser inomhus, utomhus räcker det hålla avstånd.

Skicka ut informationsmaterial hur munskydd används kan lätt göras av staten om de ville få ner smittspridningen.

Dock kommer det aldrig att hända då Stefan Löfven sitter helt i knäet på Giesecke som tidigare sagt helt öppet att det behövs mer smittspridning i samhället. FHM vill ha en kontrollerad spridning av smittan i samhället för att uppnå en "flockimmunitet" som sedan länge bevisats aldrig kommer ske.
Citera
2020-06-19, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Ja, det är nog så att majoriteten av alla de 5053 hade cancer i det absoluta slutskedet. Jag har hört det ryktas faktiskt, att typ 99% hade cancer med högst 11 dar kvar att leva, i snitt.... Och så pang bom, kom covid..

🙄

Det är för övrigt exakt så man räknar dödsfall i influensa också. Den sjukdomen som ni förnekare brukar älska att använda för att förminska covid. Men där "gör det inget" tydligen, med metoden att räkna det som dödsorsak inom 30 dar.

Vad konstigt btw, att så otroligt många verkar slumpmässigt ha klarat sig ifrån den där "cancern i slutskedet", i de andra nordiska länderna.

Halmstråna blir tunnare och tunnare. Man orkar knappt ens läsa den här typen av tramsiga inlägg längre. 😓
Vem har sagt någonting om en majoritet och jag har mig veterligen aldrig jämfört Covid-19 med influensa? Men det är intressant att du definierar inlägget som trams för att den inte passar din morbida agenda. Helst borde allt definieras som Covid-19 död. Alla 90000 som dör i landet årligen. Kör jag ihjäl mig ikväll till landstället borde det också definieras som covid 19. Känner förövrigt likadant som du gör angående många andra postare i tråden, det är fascinerande att alarmismen och paniken tilltar i tråden ju bättre läget ser ut nationellt.
Citera
2020-06-19, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
"A lot of countries"...?
ja detsamma gäller i många andra länder, vilket du borde veta med tanke på ditt skryt.
Citera
2020-06-19, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Bra på engelska också....

Vad hände med länken till Ann Lindes intervju?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
ja detsamma gäller i många andra länder, vilket du borde veta med tanke på ditt skryt.

Vilka länder ?
Citera
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:

Jag kan inte se in i framtiden,

men visst är smittspridningen beroende på vad vi gör?

Är det inte precis det staten New York har demonstrerat,

att om alla hjälps åt kan man begränsa smittspridningen?

Eller tänker jag för enkelt?
Citera
2020-06-19, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
"Defiant government"..."Gambling".. De verkar helt förbluffade över att statsministern fortfarande håller fast vid att det var rätt strategi. De verkar tolka det som att regeringen har valt ekonomin före hälsa och liv. Framstår som att vi är väldigt cyniska här i Sverige.

Det är väldigt nyttigt att se såna här reportage och se oss "utifrån". Vår syn på ett sådant här virus verkar förskräcka resten av världen. Med all rätt. Skämskudde.. 😔

Stefan Löfven kunde inte erkänna ett ända fel med S hantering av Covid-19 när han svarade på Agendas "svåra" frågor i vänstervridna SVT. Källor pekar på att Löfven fick veta frågorna i förväg, annars vägrade han ställa upp.

Kan man inte lära sig av sina misstag skall man INTE vara statsminister, frågan är om han ens skulle vara lämplig som svetsare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in