Citat:
Ursprungligen postat av
senapslamm
Du är väldigt naiv (och svensk) om du tror det finns några lediga tider för testning. Vänner laddade ned appen innan det kraschade. Det fanns INGA LEDIGA TIDER de närmaste tre veckorna.
Vänd dig till werlab.se om du har råd och är seriös med din testning, kostar inte mer än 750 kr.
Återkom i tråden när du blivit av med "naiviteten".
Öh, var har jag sagt att det finns lediga tider? Naiv? Vilket märkligt påhopp...
Jag har redan tidigare postat kring att denna corona-appen kraschade första dagen, pga att så många ville boka sig. Och även tidigare fattat att det högst sannolikt inte kommer finnas tider till alla som vill. Dock kan jag ju ändå tycka att det är bra att 100.000 kommer att testa sig. Förhoppningsvis kommer ju de som testar positivt ändra sitt beteende och isolera sig eller åtminstone vara mer noggranna med att hålla distansen. Dvs. de som är normalfungerande medborgare med normal empati. Självklart kan man bli glad över att det kan leda till att smittan avtar rejält i Sthlm.
Jag har aldrig sagt att jag skall/behöver testa mig... Inte tänker jag betala 750 kr ur egen ficka heller. Ett sånt rån går jag inte med på, när jag redan betalat nästan varje korvöre man tjänat i skatt. Antikroppstest kommer inte ens säga mig hur länge jag är immun, så waste of money.