2020-06-18, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000
Att försöka få det här till en rättsröta är ganska magstarkt. Såvida det inte handlar om att kritisera Örebropolisen då, som Stefan bevisligen har starka kontakter inom. Där finns det nog betydligt mer att hitta.

Hade han blivit fälld, som definitivt hade kunnat varit fallet i en annan tingsrätt eller med en annan domare, tvekar jag starkt på att folk hade härjat om att han var oskyldigt dömd. Nä, trollen hade då helt sonika hittat nästa tråd att leka rättssäkerhetsvurmartroll i.

Vi vet redan nu grundat på det bevis som finns 23:34:16 att den utpekade MGM inte kan vara GM, detta sagt med anledning av, att 2 personer hörde emanerande kvinnoskrik fram till klockan 23:33 och sålunda förklarat så fanns det ingen möjlighet att MGM skulle ha hunnit ta sig ifrån BP:en och hem till B-vägen på endast 1 minut och 16 sekunder.

Vi vet med mycket stor säkerhet att polisen och åklagarna drivits av ett tunnelseende i detta fallet gällande MGM och BO:et.

Vad detta tunnelseendet egentligen har bottnat sig i skall jag låta vara osagt tills jag förstått bättre.

Risken finns att detta mordfallet kan bli Sveriges största rättsskandal efter det att man har avslutat i HR och friskrivit MGM från alla misstankar.

Jag tror, att om polisen och åklagarna ville engagera sig i att ta in MVM och pressa MVM riktigt ordentligt in på bara skinnet, så tror jag att det här fallet kommer att klaras upp och att man sålunda undviker en eventuell efterkommande rättsskandal om man inte slutar upp med att envetet fortsätta med att jaga en oskyldig person.

Beträffande den 11 och 12/5 2018 så finns det överhuvud taget inga bevis på att det var MGM som polisen stötte på vid det aktuella tillfället, det kan mycket väl ha varit MVM som redan då hade bestämt sig för att mörda BO:et

Jag tror mer och mer på att MVM var just den personen som mördade BO:et den 14/5 2018.

Frågan som jag mer än gärna vill ha svar på är, vem är❗egentligen MVM och även, hur väl kände MVM BO:et ?

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-06-18, 23:50
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, men det har han glömt nu.*

Bättre att du skriver till NFC och förklarar varför de inte behöver bry sig om delvis obfuskerade koder vars funktionalitet är avhängig annan, okänd, kod - och varför detta inte utesluter att MGM gläntat på locket till sin dator.

*
Ja intressant det där du skrev om "delvis obfuskerade koder". Jag har har funderat en del kring varför NFC avbröt sin utredning p g a detta. Man behöver inte förstå vad koden gör, det intressanta är att den obfuskerade koden finns i ett eller flera javaskript som webbläsaren behöver för att kunna ladda sidan. Skripten finns i cacheminnet och det är det som kan spåras i cachehistoriken. Det är alltså "laddning av webbsida" som är det centrala här och det ska inte klumpas ihop med de automatiska händelserna senare under natten. Det är där som forensiker, åklagare , försvar och tingsrätt har sprungit vilse och utifrån det dragit felaktiga slutsatser angående 23.34-händelsen.

Man menade att händelsen sannolikt var automatisk när den i själva verket var manuell.
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-06-18 kl. 23:56.
Citera
2020-06-19, 01:29
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Mår väldigt dåligt utav att det verkar som om många är nöjda över att det gick som det gick, i den här härvan ?
Att allt är som det ska vara utifrån det som skett och att det är inget att gny om ?
En människa har ju fått sätta livet till !
Är det verkligen normalt tänk ?
😳🥺😢

Nej, det är inte normalt att tänka så men tråden är inte normal heller. Ju mer man läser den desto tydligare blir det att alltför många finns inne och söndrar och härskar i syfte att rättfärdiga mordet på LW och kanske även försöka se till att GM går fri både rättsligt och socialt. Genom att ensidigt smutskasta offret under falsk flagg av mer anständiga motiv (t ex låtsas leta motiv till mordet eller låtsas försöka förstå kvinnomord, vilket förvisso kan vara rimligt men inte behöver upprepas fem gånger per dygn av samma användare, behandla detaljer om offrets barns olika vanor eller inkludera rasistiska epitet på offret mm) så är det väldigt tydligt att deras egentliga syfte är att avhumanisera offret, sätta offerkofta på de misstänkta paret och vända hela narrativet till att bli en svartvit förvrängd bild där allting blir skevt och ensidigt till offrets nackdel. Mord följt av karaktärsmord och rentvättning av de misstänkta. Den enda anledningen till att så mycket energi läggs ner i tråden på att uttryckligen smutskasta offret tror jag är en medveten strategi för att skydda GM(s) från påföljder av deras agerande. Det är inte nog med att LW mördades, hennes mördare tänker även se till att de ska få leva glada dagar med fortsatta omloggade kramkalas i centrum för offrets gamla vänskapskrets medan den som berövats livet ska få skulden för allt.

Jag tror att mordet faktiskt var planerat länge och med flera involverade. Och en del i mordet var att även svärta ner offrets eftermäle för att få utlopp för hämndbegär och upplevda oförätter som mördarna upplevde var så svåra att tåla att de menade sig få all moralisk rätt att mörda henne för. LW hotade deras "keeping up the appearances" och måste bort och sedan socialt suddas ut så att fasaden kan fortgå inför geocachinghovet runtom. Hela tråden känns som ett uttryck för ett sådant tänk. Och det är inte normalt.

Offret kan ha burit sig åt på ett sätt som gjorde att hon utsatte sig för risker, hon kan ha varit inblandad i en rad konflikter och haft dåliga sidor men hon bär aldrig någonsin skulden för mordet på sig själv. Hur man än vrider på det så är det GM(s) som i valet mellan att hantera en social konflikt vuxet och friskt eller primitivt och sjukt, väljer det senare. Vad LW än gjorde så är det den eller de som mördade henne som bär skulden. Så länge de inte agerade i direkt nödvärn och självförsvar mot en starkare person som fysiskt anföll dem så finns det inga ursäkter för det val de gjorde vid planket.

Men detta, att någon gjort valet att ta en annan människas liv, förstöra livet för tre barn och lämna efter sig anhöriga i sorg och eviga frågor verkar tyvärr vara en petitess för många i tråden som tar lätt på detta och hellre dömer offret för påstådd omoral. Jag vill nog ändå tro att det normala, normen i samhället, ändå borde vara att offret är just ett offer hur hon än levt och att den som mördat henne är den som bär skulden och på alla sätt genom dödandet begått det allra största omoraliska en människa kan göra. Men tråden är som sagt, vad det verkar, inte ett uttryck för denna samhällsnorm utan för något annat, mest troligt en obehaglig riktad söndra- och härskataktik från ett fåtal.

Nu får vi avvakta och se hur juridiken har sin gång. Förhoppningsvis kommer mer teknisk bevisning som kan svara på luckor. Att någon av de inblandade skulle ha sådan inre moralisk kompass att hen erkänner eller anger någon annan tror jag dessvärre inte kommer att ske. Min gissning är att inblandade med vetskap hyser precis lika stort gränslöst hat mot offret som innan och lever i illusionen att de agerat rättfärdigt. Vårt hopp att GM(s?) blir fälld(a) står till den tekniska bevisningen som kan tänkas finnas kvar att redovisa för. Eller att HD gör en annan bedömningen om indiciekedjan. Alternativt kombo och om teknisk bevisning kommer fram som knyter en eller två till personer till gärningen och på så sätt kanske kan förklara andra luckor i beskrivningen av hur det kan ha gått till.

Jag hör till de som tror att GM inte varit ensam och utifrån denna spekulation så har jag alltid varit rädd för att utredningen blivit bortfintad mellan flera aktörer. Fler aktörer inblandade innebär inte bara större risk för att någon läcker (ifall alla drivs av samma hat och upplevelse av moralisk rätt på sin sida att begå mordet), utan kan tvärtom vara en styrka för dem då de kunnat fördela uppgifter och skapa förvirring kring alibi och tidsfönster. Och som denna tråd gestaltar sig så finns det inte några tvivel länge om att flera verkar haft ett sådant hat mot den mördade att de kunnat rättfärdiga att döda henne. Tråden och mordet känns obehagligt nära varandra där det ena avspeglar tankevärlden som föranlett det andra.
Citera
2020-06-19, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Nej åklagaren har inte visat att det inte är nödvändigt med mänsklig interaktion. Dock är det så är det inte är nödvändigt med mänsklig interaktion, det räcker med Chrometillägg som gör autorefresh eller egna små program som man styr via timers. Men det har man inte kunnat bevisa att det fanns på SD-dator, inte ens försökt vill jag påstå.

Det är så härligt med din tilltro till åklagaren (och kvinnliga domare) , om alla var som du skulle vi slippa rättsskandaler

Du fortsätter att tjata om Chrome-tillägg och ignorerar inlägg som jag och andra gjort om att det finns webbsidor som har refresh inkodat på serversidan (mycket populärt hos nyhetssajter). Sidan laddas alltså om utan att användaren behöver lyfta ett finger, eller installera några jävla tillägg. https://en.wikipedia.org/wiki/Meta_refresh
Citera
2020-06-19, 08:03
Medlem
Citat:
Ja intressant det där du skrev om "delvis obfuskerade koder". Jag har har funderat en del kring varför NFC avbröt sin utredning p g a detta. Man behöver inte förstå vad koden gör, det intressanta är att den obfuskerade koden finns i ett eller flera javaskript som webbläsaren behöver för att kunna ladda sidan. Skripten finns i cacheminnet och det är det som kan spåras i cachehistoriken. Det är alltså "laddning av webbsida" som är det centrala här och det ska inte klumpas ihop med de automatiska händelserna senare under natten. Det är där som forensiker, åklagare , försvar och tingsrätt har sprungit vilse och utifrån det dragit felaktiga slutsatser angående 23.34-händelsen.

Man menade att händelsen sannolikt var automatisk när den i själva verket var manuell.

Det kan väl aldrig vara fel att ge ett tips till utredarna? Att inte göra det kan tyda på osäkerhet om den egna teorin alt att man trots allt tror att utredarna har tillgång till expertis.
Citera
2020-06-19, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Näst efter lokaltidningen i Örebro så kvalar du nog lätt in som åklagarens trognaste och mest okritiska följare. För visst är det väl så att din egen bild av det här fallet inte i något väsentligt avseende skiljer sig från åklagarens?

Ta nu inte det här som bara negativ kritik. Jag tycker att det samtidigt är jättebra att vi andra kan få det förklarat för oss hur åklagaren resonerar. Särskilt som hon ju inte verkar vara så där jätteintresserad av att ställa upp på intervjuer och svara på frågor från riksmedia.

Vi har haft lång tid på oss att följa fallet och bilda oss en uppfattning. Jag är tex imponerad av åklagarens och utredningens arbete även om man kan tycka att de hade kunnat putsa på en del moment. Vill man veta hur åklagaren resonerar får man fråga åklagaren, lyssna på rättegången och kunna dra sina slutsatser. Tror att åklagaren kommer att ställa upp på flera intervjuer när HR är avklarad.
Citera
2020-06-19, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det finns nog ingen enkel förklaring till angreppet på SD:s familj i augusti 2019. De grunder SD några dagar senare häktades på skall i alla fall ha varit svar från NFC på tekniska utredningar (som Hiding och Simpampen sedan felaktigt tolkade som att NFC hade kunnat konstatera blod på SD:s tvättmaskin), och en vittnesiakttagelse som en grannkvinna enligt åklagaren skall ha gjort av SD utanför LW:s bostad kl. 22:30 på mordkvällen. Av någon anledning verkar åklagaren sedan inte ha kallat den här kvinnan som vittne till rättegången. Fråga mig inte varför.

Förnekar du att det funnits blod på luckan till tvättmaskinen, Draifos? Var har du fått den "insikten" ifrån?
Citera
2020-06-19, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Nej, det är inte normalt att tänka så men tråden är inte normal heller. Ju mer man läser den desto tydligare blir det att alltför många finns inne och söndrar och härskar i syfte att rättfärdiga mordet på LW och kanske även försöka se till att GM går fri både rättsligt och socialt. Genom att ensidigt smutskasta offret under falsk flagg av mer anständiga motiv (t ex låtsas leta motiv till mordet eller låtsas försöka förstå kvinnomord, vilket förvisso kan vara rimligt men inte behöver upprepas fem gånger per dygn av samma användare, behandla detaljer om offrets barns olika vanor eller inkludera rasistiska epitet på offret mm) så är det väldigt tydligt att deras egentliga syfte är att avhumanisera offret, sätta offerkofta på de misstänkta paret och vända hela narrativet till att bli en svartvit förvrängd bild där allting blir skevt och ensidigt till offrets nackdel. Mord följt av karaktärsmord och rentvättning av de misstänkta. Den enda anledningen till att så mycket energi läggs ner i tråden på att uttryckligen smutskasta offret tror jag är en medveten strategi för att skydda GM(s) från påföljder av deras agerande. Det är inte nog med att LW mördades, hennes mördare tänker även se till att de ska få leva glada dagar med fortsatta omloggade kramkalas i centrum för offrets gamla vänskapskrets medan den som berövats livet ska få skulden för allt.

Jag tror att mordet faktiskt var planerat länge och med flera involverade. Och en del i mordet var att även svärta ner offrets eftermäle för att få utlopp för hämndbegär och upplevda oförätter som mördarna upplevde var så svåra att tåla att de menade sig få all moralisk rätt att mörda henne för. LW hotade deras "keeping up the appearances" och måste bort och sedan socialt suddas ut så att fasaden kan fortgå inför geocachinghovet runtom. Hela tråden känns som ett uttryck för ett sådant tänk. Och det är inte normalt.

Offret kan ha burit sig åt på ett sätt som gjorde att hon utsatte sig för risker, hon kan ha varit inblandad i en rad konflikter och haft dåliga sidor men hon bär aldrig någonsin skulden för mordet på sig själv. Hur man än vrider på det så är det GM(s) som i valet mellan att hantera en social konflikt vuxet och friskt eller primitivt och sjukt, väljer det senare. Vad LW än gjorde så är det den eller de som mördade henne som bär skulden. Så länge de inte agerade i direkt nödvärn och självförsvar mot en starkare person som fysiskt anföll dem så finns det inga ursäkter för det val de gjorde vid planket.

Men detta, att någon gjort valet att ta en annan människas liv, förstöra livet för tre barn och lämna efter sig anhöriga i sorg och eviga frågor verkar tyvärr vara en petitess för många i tråden som tar lätt på detta och hellre dömer offret för påstådd omoral. Jag vill nog ändå tro att det normala, normen i samhället, ändå borde vara att offret är just ett offer hur hon än levt och att den som mördat henne är den som bär skulden och på alla sätt genom dödandet begått det allra största omoraliska en människa kan göra. Men tråden är som sagt, vad det verkar, inte ett uttryck för denna samhällsnorm utan för något annat, mest troligt en obehaglig riktad söndra- och härskataktik från ett fåtal.

Nu får vi avvakta och se hur juridiken har sin gång. Förhoppningsvis kommer mer teknisk bevisning som kan svara på luckor. Att någon av de inblandade skulle ha sådan inre moralisk kompass att hen erkänner eller anger någon annan tror jag dessvärre inte kommer att ske. Min gissning är att inblandade med vetskap hyser precis lika stort gränslöst hat mot offret som innan och lever i illusionen att de agerat rättfärdigt. Vårt hopp att GM(s?) blir fälld(a) står till den tekniska bevisningen som kan tänkas finnas kvar att redovisa för. Eller att HD gör en annan bedömningen om indiciekedjan. Alternativt kombo och om teknisk bevisning kommer fram som knyter en eller två till personer till gärningen och på så sätt kanske kan förklara andra luckor i beskrivningen av hur det kan ha gått till.

Jag hör till de som tror att GM inte varit ensam och utifrån denna spekulation så har jag alltid varit rädd för att utredningen blivit bortfintad mellan flera aktörer. Fler aktörer inblandade innebär inte bara större risk för att någon läcker (ifall alla drivs av samma hat och upplevelse av moralisk rätt på sin sida att begå mordet), utan kan tvärtom vara en styrka för dem då de kunnat fördela uppgifter och skapa förvirring kring alibi och tidsfönster. Och som denna tråd gestaltar sig så finns det inte några tvivel länge om att flera verkar haft ett sådant hat mot den mördade att de kunnat rättfärdiga att döda henne. Tråden och mordet känns obehagligt nära varandra där det ena avspeglar tankevärlden som föranlett det andra.

Uppfriskande inlägg från Dig (som vanligt) att läsa på midsommaraftonsmorgonen! Tack!

Jag, som optimist hoppas att trådskrivare, som väljer att inte skriva längre, återkommer till tråden.
(Trådens detektiv är snart tillbaka efter låång semester, hoppas han väljer att börja jobba igen).

En uppdatering från de som sa sig känna de inblandade/har kompisars kompisar som känner vore trevligt.
Hur går snacket nu bland kompisar?
Vad händer med SD, HD, JG och SOA?
Är de lika poppis i geo-kretsen nu?
Känner ni på er om någon kommer att lägga korten på bordet om vad de vet/misstänker (kanske finns det någon medicin mot demens)?
Citera
2020-06-19, 08:46
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det kan väl aldrig vara fel att ge ett tips till utredarna? Att inte göra det kan tyda på osäkerhet om den egna teorin alt att man trots allt tror att utredarna har tillgång till expertis.
Nej ingen osäkerhet.
Citera
2020-06-19, 08:48
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 30cc
Du fortsätter att tjata om Chrome-tillägg och ignorerar inlägg som jag och andra gjort om att det finns webbsidor som har refresh inkodat på serversidan (mycket populärt hos nyhetssajter). Sidan laddas alltså om utan att användaren behöver lyfta ett finger, eller installera några jävla tillägg. https://en.wikipedia.org/wiki/Meta_refresh
Och varför denna autorefresh endast 23.34?
Citera
2020-06-19, 10:00
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Nej ingen osäkerhet.

Skönt att du är här och är säker på din sak.
Man kan ju hoppas att polisen har koll på
tråden men frågan är hur motiverade de är
att gräva i det du hittat. Det borde vara dags
för ett omtag med nya ögon.
Tänk om den verkliga GM hela tiden har
seglat under radarn och låtit SD och HD utstå
detta drev.
Kanske LWs vän med segelbåt? Han verkar ha
ett häftigt humör.
Senast redigerad av gloriouslife 2020-06-19 kl. 10:34.
Citera
2020-06-19, 10:33
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Hon fick ju hjälp av en psykolog inom frikyrkan och en psykolog inom sjukvården, de rådde henne till att avbryta den destruktiva relationen med SD,- den hon själv accepterade i sex år, då avslutade hon behandlingen, vem kunde ha gjort mera?

Hennes vän JF psykologen från UK insåg vad det var för sjukt beteende LW hade, ( läs FUP med JF och LW, i messenger och alla chatter de hade), den kanske du har missat att ladda ner, eller blundar för.

Det är nog sant att hon hade fler kontakter än de flesta i motsvarande situation. Samtidigt säger hon ju själv att hon har sin ryggsäck och att relationen de har är sjuk. Hon upplever sig själv så sjuk att hon borde läggas in.

Det är inte ovanligt att den bundenhet offret får av den som kontrollerar är så stark att det är mycket svårt att lämna relationen. Så svårt att flera kvinnor dödas varje år.

Ett tydligt exempel på det är fallet med Tova. Trots att hon endast var 19 år, hade bra föräldrar och kompisar och hon skrev i sin dagbok att hon visste hur det skulle sluta (mord), så gick hon till Billy mordkvällen. Vänner varnade henne och de blev jättesarga på henne. En vän skrev till henne att hon blivit helt hjärntvättad av Billy. Så insiktsfullt av en ung kompis!

Då visste inte vännerna i vilken utsträckning Tova levde i hot, misshandel, förnedring på lååååånga vägar. Men två av dom gick ändå till polisen.

När mamman upptäckte att Tova hade stora blåtiror i ansiktet en dag (trots att Tova försökte dölja det) anmälde Tova (motvilligt) till polisen. Föräldrarna ordnar ett helt batteri av åtgärder. De skjutsar henne till och från, sover med henne, fixar skolkurator och kontakt med kvinnofridsjour.

I dagboken skriver Tova flera gånger att hon knappt vet själv, men att hon älskar Billy. Detta trots flera gånger av misshandel med strypning där hon tror att hon ska dö, hans försök att isolera henne från vänner, flera dödshot och att han kallar henne nedsättande saker.

I mina ögon är Billy en looser. Han missbrukar, han har ingen utbildning,han har bränt sitt enda skepp, ett taxijobb för att han missbrukar. Han har ingenting i mina ögon. Han är elak och kränkande. Kontrollerande.

Tova kunde ha fått vem hon ville.

Varför går hon inte?
Varför tar hon inte emot hjälpen från vänner, föräldrar och låter bli att åka till Billy? Trots att hon inte ens tror att hon ska överleva sommaren. Endast 19 år gammal.

Den ständiga frågan!
Så svårt att förstå.

Det enda svaret är att bundenheten, hjärntvätten. Stockholmssyndromet kallar en del det.
Tror att man kan likna det vid bundenheten till sekter.

Synd att den kvinnojour som Lena hade kontakt med skrev ut henne eftersom hon inte kunde bryta med SD.

Där borde det finnas något stöd eftersom detta mönster är så vanligt.

Nu var Lena ändå på bättringsvägen, eller vad man ska kalla det. Jag kan tänka mig att om hon fått lite tid, då hade hon kommit ifrån förhållandet. Kanske kunde hon hittat någon som hon kunde bygga upp något hållbart och konstruktivt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in