Citat:
Att försöka få det här till en rättsröta är ganska magstarkt. Såvida det inte handlar om att kritisera Örebropolisen då, som Stefan bevisligen har starka kontakter inom. Där finns det nog betydligt mer att hitta.
Hade han blivit fälld, som definitivt hade kunnat varit fallet i en annan tingsrätt eller med en annan domare, tvekar jag starkt på att folk hade härjat om att han var oskyldigt dömd. Nä, trollen hade då helt sonika hittat nästa tråd att leka rättssäkerhetsvurmartroll i.
Hade han blivit fälld, som definitivt hade kunnat varit fallet i en annan tingsrätt eller med en annan domare, tvekar jag starkt på att folk hade härjat om att han var oskyldigt dömd. Nä, trollen hade då helt sonika hittat nästa tråd att leka rättssäkerhetsvurmartroll i.
Vi vet redan nu grundat på det bevis som finns 23:34:16 att den utpekade MGM inte kan vara GM, detta sagt med anledning av, att 2 personer hörde emanerande kvinnoskrik fram till klockan 23:33 och sålunda förklarat så fanns det ingen möjlighet att MGM skulle ha hunnit ta sig ifrån BP:en och hem till B-vägen på endast 1 minut och 16 sekunder.
Vi vet med mycket stor säkerhet att polisen och åklagarna drivits av ett tunnelseende i detta fallet gällande MGM och BO:et.
Vad detta tunnelseendet egentligen har bottnat sig i skall jag låta vara osagt tills jag förstått bättre.
Risken finns att detta mordfallet kan bli Sveriges största rättsskandal efter det att man har avslutat i HR och friskrivit MGM från alla misstankar.
Jag tror, att om polisen och åklagarna ville engagera sig i att ta in MVM och pressa MVM riktigt ordentligt in på bara skinnet, så tror jag att det här fallet kommer att klaras upp och att man sålunda undviker en eventuell efterkommande rättsskandal om man inte slutar upp med att envetet fortsätta med att jaga en oskyldig person.
Beträffande den 11 och 12/5 2018 så finns det överhuvud taget inga bevis på att det var MGM som polisen stötte på vid det aktuella tillfället, det kan mycket väl ha varit MVM som redan då hade bestämt sig för att mörda BO:et
Jag tror mer och mer på att MVM var just den personen som mördade BO:et den 14/5 2018.
Frågan som jag mer än gärna vill ha svar på är, vem är❗egentligen MVM och även, hur väl kände MVM BO:et ?
Mvh/ @JokerMannen