2020-06-18, 21:52
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
ÅK har visat att det inte är nödvändigt med mänsklig interaktion för att datorn ska utföra de händelser som skedde vid 23:34.

För att kunna visa att det var SD som utförde mordet, behövs det förutom de tekniska bevisen, en indiciekedja. Det finns mycket som är besvärande för SD, men det är svårare att visa att det inte kan vara någon annan än SD.

Därför är även den 11-12 maj en mycket viktig del i den indiciekedjan. Den visar på planering. Det gör också nedsläckingen av utebelysningen, medhavt mordvapen och raderingarna. Raderingarna kräver inloggningsuppgifter och inte många hade tillgång till dom. Dessutom har en del av de raderade konversationerna kunnat återskapas, och de faller ALLA tillbaka på SD.

Jag känner större tilltro till att ÅK denna gång ska kunna visa att SD är gm. Och att han INTE har alibi.
Alla vägar bär till Rom....

Indiciekedjan kommer tyvärr inte bli komplett eftersom alternativa GM inte kan uteslutas p g a Lenas personlighet och allt som framkommit om hennes liv och leverne i FUP. Inget illa ment mot henne bara ett konstaterande att det tyvärr förstör mycket för det här fallet. Det är viktigt att kunna utesluta alla alternativa GM i indiciefall och det är svårt här.
Citera
2020-06-18, 21:54
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Vem har sagt att jag är okritisk?
Näst efter lokaltidningen i Örebro så kvalar du nog lätt in som åklagarens trognaste och mest okritiska följare. För visst är det väl så att din egen bild av det här fallet inte i något väsentligt avseende skiljer sig från åklagarens?

Ta nu inte det här som bara negativ kritik. Jag tycker att det samtidigt är jättebra att vi andra kan få det förklarat för oss hur åklagaren resonerar. Särskilt som hon ju inte verkar vara så där jätteintresserad av att ställa upp på intervjuer och svara på frågor från riksmedia.
Senast redigerad av Draifos 2020-06-18 kl. 22:20.
Citera
2020-06-18, 21:56
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Nu visar du din sanna sida.
Vad har det här att göra med KVINNLIGA domare???

Min tilltro till utredningen kan vara lite olika beroende på vad det gäller. Det finns tyvärr många missar i början av utredningen. Men man har ändå jobbat på i 1,5 år.

Jag har ännu inte sett att du svarat på min fråga om du har fått återkoppling till ditt tips till åklagaren/försvaret av din egen slutsats om vad som skedde i SDs dator 14 maj 23:34.
Nej jag har inte hört av mig till dem ännu men borde kanske göra det. Om åklagaren får klart för sig att hennes avfärdande av 23.34-alibit bygger på felaktiga antaganden och lösa boliner så kanske hon till och med lägger ner överklagan, det borde hon göra. SD bör ha koll ändå, han skrev ju som bekant VIKTIGT i marginalen i det handskrivna brevet till TR där han beskrev hur 23.34-aktiviteten kom till.
Citera
2020-06-18, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Hejsan hoppsan!
Uppseendeväckande i detta fallet är att Åkl Åsa Hiding undgått kritik givet trådens genustrolls läbbiga lismande för henne.
Åkl har misslyckats fullständigt trots hjälp av hemliga tvångsmedel övervakning (HAK och HÖK) f,o,m maj 2018 inte funnit något som binder den nu friade vid mordet på Wesström.

Misslyckandet och den långa förhoppningfulla väntan på att NFC skulle lösa det utredarna trots obegränsade resurser gått bet på halvannat år illustreras bäst med den vansinniga Rambo-attacken en tidig morgon mot en vanlig (ostraffad) familj.

Vid ankomnsten av barnmördar-skvallret från NFC exploderade ketchupflaskan i polishuset örebro så begäret att gå till anfall blev övermäktigt. Liksom allt annat som avsett binda den baktalade till mordet bidde bara en tumme.

Utredarna har sen haft i sinnet att bara dom (nu tredje gången) får honom att häktad på sannolika så är målet snart vunnet. Häkningen på sannolika i augusti 2019 var enligt mitt förmenande en eftergift till Åkl enträgna envishet i sitt letande efter nålar i höstacken. (Var det inte Ulla Gustavsson som förärade henne den?)

En fråga som bör ställas är hur mycket Åkl och &,s prestige får kosta oss skattebetalare. Vad har den kostat hitills, 100 millioner? Vad säger hennes överordnade?

Hur många mordutredningar, våldtäckter och andra våldsbrott har fått stått tillbaka för dräneringen vendettan på den Åkl gång på gång på gång misslyckats binda vid gärningen?
Nästa instans efter HovR blir väl Europadomstolen

Det vore mycket intressant att få reda på vem som läckt varför insatsstyrkan sattes in till dig. Tack på förhand.
Citera
2020-06-18, 22:35
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Indiciekedjan kommer tyvärr inte bli komplett eftersom alternativa GM inte kan uteslutas p g a Lenas personlighet och allt som framkommit om hennes liv och leverne i FUP. Inget illa ment mot henne bara ett konstaterande att det tyvärr förstör mycket för det här fallet. Det är viktigt att kunna utesluta alla alternativa GM i indiciefall och det är svårt här.

Fast som jag tänker så blir inte indiciekedjan svagare av hur hon levde.

En indiciekedja måste kunna byggas upp av bevis och indicier som visar vem, hur och när mordet skedde.

Om bevisen och indicierna är tillräckligt starka kan det ha befunnit sig andra personer i området som skulle kunna ha varit gm utan att rucka på dessa bevis.

Och såååå hemsk var inte Lena, vad ni än säger.

Att hon mådde dåligt, det beror i mångt och mycket på den fruktansvärda relation hon hade med SD. Jag kan känna stor sympati för henne och hennes utsatthet. Hon ville verkligen ha hjälp.

Tyvärr hann hon inte få det.

Och...
Det fruktansvärda våld hon utsattes för. Det finns inget normalt, förmildrande eller ursäktande för det.
Det är groteskt.
Citera
2020-06-18, 22:35
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Det vore mycket intressant att få reda på vem som läckt varför insatsstyrkan sattes in till dig. Tack på förhand.
Det finns nog ingen enkel förklaring till angreppet på SD:s familj i augusti 2019. De grunder SD några dagar senare häktades på skall i alla fall ha varit svar från NFC på tekniska utredningar (som Hiding och Simpampen sedan felaktigt tolkade som att NFC hade kunnat konstatera blod på SD:s tvättmaskin), och en vittnesiakttagelse som en grannkvinna enligt åklagaren skall ha gjort av SD utanför LW:s bostad kl. 22:30 på mordkvällen. Av någon anledning verkar åklagaren sedan inte ha kallat den här kvinnan som vittne till rättegången. Fråga mig inte varför.
Senast redigerad av Draifos 2020-06-18 kl. 23:15.
Citera
2020-06-18, 22:38
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Nej jag har inte hört av mig till dem ännu men borde kanske göra det. Om åklagaren får klart för sig att hennes avfärdande av 23.34-alibit bygger på felaktiga antaganden och lösa boliner så kanske hon till och med lägger ner överklagan, det borde hon göra. SD bör ha koll ändå, han skrev ju som bekant VIKTIGT i marginalen i det handskrivna brevet till TR där han beskrev hur 23.34-aktiviteten kom till.

Jag tycker verkligen att du ska lämna ditt tips!
Varför har du inte gjort det?

Du har inget att förlora.
Och du tror ju på det här!
Citera
2020-06-18, 22:42
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Att försöka få det här till en rättsröta är ganska magstarkt. Såvida det inte handlar om att kritisera Örebropolisen då, som Stefan bevisligen har starka kontakter inom. Där finns det nog betydligt mer att hitta.

Hade han blivit fälld, som definitivt hade kunnat varit fallet i en annan tingsrätt eller med en annan domare, tvekar jag starkt på att folk hade härjat om att han var oskyldigt dömd. Nä, trollen hade då helt sonika hittat nästa tråd att leka rättssäkerhetsvurmartroll i.
Citera
2020-06-18, 22:49
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

En indiciekedja måste kunna byggas upp av bevis och indicier som visar vem, hur och när mordet skedde.

Om bevisen och indicierna är tillräckligt starka kan det ha befunnit sig andra personer i området som skulle kunna ha varit gm utan att rucka på dessa bevis.

Att hon mådde dåligt, det beror i mångt och mycket på den fruktansvärda relation hon hade med SD. Jag kan känna stor sympati för henne och hennes utsatthet. Hon ville verkligen ha hjälp.

Och...
Det fruktansvärda våld hon utsattes för. Det finns inget normalt, förmildrande eller ursäktande för det.
Det är groteskt.

Jag säger inget om att hon var hemsk nu. Men tyvärr blir ju indiciekedjan svagare av hur hon levde på så sätt att möjligheten att alternativa GM finns är större. Det räcker inte med en solid indiciekedja av den art du beskriver om inte alla alterbativa GM är uteslutna. Har åklagarna kartläggt och avskrivit alla människor som Lena kränkt och sårat genom åren? Tror inte det.

TR har ju varit inne på det här att alternativa GM inte kan uteslutas. Du tror väl inte att HR kommer strunta i den punkten? Om nu inte åklagaren kollar alibi på alla alternativa GM förstås, det kanske är det de håller på med just nu.
Citera
2020-06-18, 23:15
Medlem
Smhfs avatar
Citat:

Och...
Det är groteskt.

Hon fick ju hjälp av en psykolog inom frikyrkan och en psykolog inom sjukvården, de rådde henne till att avbryta den destruktiva relationen med SD,- den hon själv accepterade i sex år, då avslutade hon behandlingen, vem kunde ha gjort mera?

Hennes vän JF psykologen från UK insåg vad det var för sjukt beteende LW hade, ( läs FUP med JF och LW, i messenger och alla chatter de hade), den kanske du har missat att ladda ner, eller blundar för.
Citera
2020-06-18, 23:36
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Ja, men det har han glömt nu.*

Bättre att du skriver till NFC och förklarar varför de inte behöver bry sig om delvis obfuskerade koder vars funktionalitet är avhängig annan, okänd, kod - och varför detta inte utesluter att MGM gläntat på locket till sin dator.

*
Citera
2020-06-18, 23:38
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Och...
Det är groteskt.
Citat:
Man vill att världen ska vara begriplig.
Helst ska man kunna förstå när man ser "djävulen" i ögonen, då vet man att det är djävulen.
Det är inte alls säkert att det behöver handla om djävulen som ni troende menar. Det händer ofta att människor blir dödade utan att det för den skull handlar om någon direkt ondska. Människor blir osams om saker, och bråk kan spåra ur riktigt ordentligt ibland. Kanske särskilt om det finns t.ex. känslostyrda människor och alkohol med i bilden.
Senast redigerad av Draifos 2020-06-18 kl. 23:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in