Citat:
Ursprungligen postat av
Burkgurka
Byten i paus "räknas inte", dvs det är max 3 st tillfällen under pågående spel som räknas. Men byten under första halvlek måste ju räknas. AIK gjorde dubbelbyte i paus, så det blev därmed 5 byten vid 3 tillfällen under spelets gång = ok. (fast inte ok att de behöll Karol Mets på planen, som var helt eller delvis skyldig till samtliga 4 baklängesmål, men det räknas ju inte som ett regelbrott att vara en blind tränare..)
Medveten om att byten i paus inte räknas som en gång utan "bara" i antalet.
Visst bör byten i första också räknas det var ju en underlig kommentar av kommentatorn där tyckte jag.
Citat:
Ursprungligen postat av
Azdz
Seriöst hur jävla kassa är Helsingborg egentligen? 7-0 i arslet efter 2 spelade omgångar. Varken Varberg eller Kalmar är oöverkomliga lag
Och nu har dom Ellos hemma vilket inte blir helt enkelt direkt, följt av Häcken borta, Mjällby hemma och DIF borta. Det lär bli extremt viktigt för HIF att plocka Mjällby hemma men med den pressen i den matchen och hur rötna HIF varit är ju inte det direkt säkert...
Tråkigt dock om HIF åker ur, bra resa, riktigt bra plan. Hellre ut med ÖFK och typ Sirius, ÖSK. Plastmattor och föga roliga resor etc.
Citat:
Ursprungligen postat av
MosbiusDesigns
Blåvitt spelar bra idag. Detta i avsaknad av Erlingmark och Giorgi. När Jakob Johansson och Bjärsmyr kommer i spel blir det nog bli åka av
Bra? nja...
Det var en kaosartad första mycket beroende på att Varberg fick spela som slåttermaskiner. Att tvingas byta ut två mittbackar gör givetvis att hela laget blir stökigt.
Dock måste man här ge beröm till såväl Tolinsson som Toko som gör det bra när dom får chansen. Debut för den förstnämnde i serien och för Toko som mittback, Toko måste vi förlänga med. Den löpningen när han förhindrar friläget är fenomenal, han kan spela överallt... Han kommer bli otroligt nyttig även denna säsong.
Citat:
Ursprungligen postat av
Burkgurka
Har ju lite olika krav på de olika lagen, liksom. I min värld skall Blåvitt vinna lätt mot Varberg, även om jag vet hur knepiga Varberg kan vara att möta för de lag som är dåligt pålästa. Att nå så långt med det spelarmaterialet är en bragd i sig. Men blir mest pinsamt när Blåvitt inte kan hantera en sådan här match bättre. Fast kanske är jag som ställer för höga krav, för tidigt på säsongen. Vi får se längre fram hur det utvecklar sig.
Det är ju aldrig lätt att möta nykomlingar i början, speciellt inte borta och när vi tvingas till sådana byten vi tvingas till samt även i första har en haltande Sargon etc så blir det stökigt. Det blir det för alla lag.
Det var ingen kanoninsats men som matchen blev var det viktigaste att få med sig tre pinnar, speciellt efter premiärtorsken. Sedan att vi inte kommer slå bättre lag om det ser ut som igår är ju alla eniga om.
Det ska bli intressant att se hur mycket det gör att vi har cupen mellan Mjällby och Sirius mot att "slippa" den matchen. Det gör att vi tappar ett gäng vilodagar och skulle vi gå till semi fortsätter schemat med bara två-tre vilodagar ytterligare nån vecka iaf.