2020-06-18, 22:24
Medlem
simonvps avatar
Är helt ok med att frysa tabellen som den är just nu. Peking minst äckliga av topplagen så de kan få gå och vinna hela skiten. Öfk och Heif får under inga som helst omständigheter lämna sina platser.

Tyvärr är dock öfk lite för bra för att åka ur, och Heifs kris kommer tyvärr på tok för tidigt. Nu har man ju all tid i världen att reda ut detta.
Citera
2020-06-18, 22:27
Medlem
Keldons avatar
Helsingborg kommer åka ut. De kan inte låna cash för att värva sig kvar. Deras ekonomi är för dålig. Kffs 4-0 betyder typ inget. Magnussons nickmål är inte direkt otagbart för målvakten, tydligt tecken på uppgivenhet snarare.
Citera
2020-06-18, 22:31
Medlem
groovesnuss avatar
Så, MFF lyckas ta en tröstpoäng för Falle gör ett uselt bakåtpass ( i övrigt var han fläckfri)

Kan inte kännas riktigt bra i Malmö i kväll.
Citera
2020-06-18, 22:38
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Vi spelar helt ok skulle jag säga, finns mycket förbättringspotential, men gött med 3 poäng. Underbart att Paka fick sätta en, han borde nog gjort något till dock, men det kommer, det finns mycket mer att hämta där, väldigt oroande med skadorna dock. Vi spelar med en i grunden innermittfältare och en 17 åring som mittbackar... vilket dom förvisso gjorde rätt så bra men ändå...

Ja fy fan vad glad man är för Pakas skull. Kommer nog bli en favorit spelare i Blåvitt genom alla tider.
Helt ok match, Sana och Toko bäst. Tolinsson gjorde en stabil insats.
Förläng med Toko!!!! Ett måste!!!
Citera
2020-06-18, 23:01
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Helsingborg kommer åka ut. De kan inte låna cash för att värva sig kvar. Deras ekonomi är för dålig. Kffs 4-0 betyder typ inget. Magnussons nickmål är inte direkt otagbart för målvakten, tydligt tecken på uppgivenhet snarare.

Det är ju precis det de kan när kommunen backar de dag ut och dag in? Räkna med någon storslagen föredetting vid nästa fönster säger jag bara.
Citera
2020-06-18, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Ja fy fan vad glad man är för Pakas skull. Kommer nog bli en favorit spelare i Blåvitt genom alla tider.
Helt ok match, Sana och Toko bäst. Tolinsson gjorde en stabil insats.
Förläng med Toko!!!! Ett måste!!!

Märkligt hur olika man ser på matcher. Även om jag känner Varbergs BoIS och deras spel väl, så var det närmast chockartat hur genomusla Blåvitt var före paus idag. Inget grundspel, drälla med boll, bygga allt på att skrika på frisparkar och hoofa upp den på chans, veka, oorganiserade och utan tvekan max medel Superettan-klass. Men när alla väntade på det oundvikliga 2-0, så lyckades Blåvitt plötsligt få till 5 minuter bra fotboll och en kvittering. Andra halvlek också oerhört torftig fotboll, förutom ett par perioder på 6-7 minuter riktigt vassa. Finns ju stundtals "något" där, men risken för nedflyttning är fan överhängande om man inte växer många klasser. Man kan inte bygga en säsong på ett par spelares spontana briljans och hoppas på att skrika sig till hjälp från domaren. Och en klubb som Blåvitt måste fan kunna prestera betydligt bättre än totalt 10-15 minuters bra fotboll mot ett Varbergs BoIS utan sin storstjärna. Ett bottennapp, men 3 pinnar. Funkar ju, men nivån på både spel och spelare måste upp många klasser för att det skall bli övre halvan.
Citera
2020-06-18, 23:02
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BestCoast.
Bevisligen har du ingen kunskap, då en stängd arena inte kan använda solen och vinden på samma sätt som en öppen.
Heifs gräs var katastrof i slutet av förra säsongen.

Fullständig lögn och skitsnack vilket du självklart oxå vet om.

https://fotbollskane.se/helsingborgs-if/allsvenskans-spelare-grasmattan-pa-olympia-ar-bast-i-sverige/
Senast redigerad av zebra121 2020-06-18 kl. 23:05.
Citera
2020-06-18, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
Väljer att se det positivt. Norling är borta till höst, Max till nästa säsong.
Hammarby by på söndag
Malmö 25/6: borta
Malmö 28/6: hemma
Göteborg 2/7 borta

Kan mycket väl var noll segrar
Citera
2020-06-18, 23:22
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
Ingen hade väl saknat Helsingborg?
Jag hade, klassikt lag ändå, vill inte att varken gbg eller hif åker ut egentligen även om jag tror att det vore bäst för båda klubba på sikt att börja om
Citera
2020-06-18, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girigfan
Jag hade, klassikt lag ändå, vill inte att varken gbg eller hif åker ut egentligen även om jag tror att det vore bäst för båda klubba på sikt att börja om
Aldrig bra för en klubb att åka ur.

Jag ser gärna både Blåvitt och Heif åka ur. Blåvitt kommer däremot inte vara i någon bottenstrid öht, Heif har jag svårt att se komma topp-13 dock. Ser att en sån som Figueroa fortfarande inte håller allsvensk nivå, inte jätteoväntat.
Citera
2020-06-18, 23:47
Medlem
Ovcharkas avatar
Värdelöst att vi (DIF) torskade, men med tanke på att AIK, Malmö och Hammarby tappade poäng så är det.... överkomligt.

Men likväl är det irriterande att vi trots stort spelövertag mot bl.a. en grinig turk-Besara förlorar.

Fy fan för att möta Norrköping. Bra trupp och vana vid att spela inför lite publik.

Trodde samma skulle gälla Göteborg, men deras trupp är mer kass än jag trodde, och nu har de två skadade mittbackar.

Den här säsongen kommer bli skev och konstigt. Sinnessjukt om vi får gå på de sista fem omgångarna och lag till höger och vänster är 1p ifrån varann. Sjukt tryck.
Citera
2020-06-18, 23:50
Medlem
WhatsGuccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Värdelöst att vi (DIF) torskade, men med tanke på att AIK, Malmö och Hammarby tappade poäng så är det.... överkomligt.

Men likväl är det irriterande att vi trots stort spelövertag mot bl.a. en grinig turk-Besara förlorar.

Fy fan för att möta Norrköping. Bra trupp och vana vid att spela inför lite publik.

Trodde samma skulle gälla Göteborg, men deras trupp är mer kass än jag trodde, och nu har de två skadade mittbackar.

Den här säsongen kommer bli skev och konstigt. Sinnessjukt om vi får gå på de sista fem omgångarna och lag till höger och vänster är 1p ifrån varann. Sjukt tryck.
Bajen tappade ej poäng.

Vi tog 1 poäng som borde vart 3.
För oss var det skönt att ni förlorade men samtidigt skulle vi vinna vår match.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in