2020-06-19, 02:01
Medlem
SureWhatevzs avatar
Ser ut som hon skapat ett nytt Insta-konto & svarar på kommentarer? ”primolen” kallar hon sig. Tänkte först att någon trollar, men hon har åtminstone 1 vän från gamla kontot.
Citera
2020-06-19, 02:14
Medlem
SureWhatevzs avatar
P.S. Tar några skärmdumpar ifall det plockas bort.
Citera
2020-06-19, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsChapman
Barnen är i tryggt förvar hos deras biologiska pappa! 🙏🏼

Hur trygga kan de vara där egentligen? Deras pappa var ju nära vän med den här pedofilen.
Citera
2020-06-19, 03:13
Medlem
NamnlosBarns avatar
Kan någon länka hela fupen?
Citera
2020-06-19, 06:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BabyFF
31/6 ska de till rättegång tror jag.

Knepigt datum.

Ungefär som 32/12.
Citera
2020-06-19, 06:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NamnlosBarn

Nej, när det handlar om våldtäkt på barn så blir dom sekretessbelagda som standard.
Citera
2020-06-19, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Impaler
Överklaga? Det borde väl gå att få ut förhören och sms mellan de tilltalade åtminstone och maska barnens namn och andra känsliga uppgifter. Allt kan väl inte vara sekretessbelagt? Man är bra nyfiken på vad de säger i förhör och hur konversationen gick emellan dem.

Enligt tingsrätten så är svaret nej. Hela fup:en är sekretessbelagd.
Jag lägger in mailadress och målnummer, så kan du försöka 😊

eksjo.tingsratt@dom.se
B 2038-19
Citera
2020-06-19, 07:22
Medlem
BabyFFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ColinZeal
Knepigt datum.

Ungefär som 32/12.

Hah. Det blev en salig blandning. Men nu blev jag osäker om det var 30/6 eller 31/7. 😂
Citera
2020-06-19, 07:46
Medlem
cheeseheroins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SureWhatevz
P.S. Tar några skärmdumpar ifall det plockas bort.

Skulle du kunna lägga upp skärmdumparna? Kontot är privat nu.
Citera
2020-06-19, 08:16
Medlem
Citat:
Ser ut som hon skapat ett nytt Insta-konto & svarar på kommentarer? ”primolen” kallar hon sig. Tänkte först att någon trollar, men hon har åtminstone 1 vän från gamla kontot.
Men hon sitter i häktet, o där har man inte tillgång till internet. Måste va någon annan som skapat det kontot och försöker svara o försvarar.
Citera
2020-06-19, 08:28
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NUTSACK007
Vet någon vad dessa två fått för straff? Det sägs att dem fått sin dom. Och ungefär hur lång tid efter att de blivit dömda kan man få tillgång till förundersökningen?

Citat:
Ursprungligen postat av glajarn
Det var inga påstående. Jag ställde frågor om det inte kunde vara på det viset. Läste bara lite i början, orkade inte läsa igenom över 100 sidor. Nu fick jag svar på att jag hade helt fel.
Det sista jag skulle göra är att försöka försvara denna handling men tyckte det var luddigt i början och ingen visste riktigt hur det låg till. Var mer spekulationer än ren fakta.

Citat:
Ursprungligen postat av NamnlosBarn

När jag kommer in i en längre tråd och inte orkar läsa varenda inlägg, så brukar jag läsa åtminstone de första och sista sidorna innan jag skriver frågor. Dels av respekt för andra användare som är trötta på frågor som ”var hittar jag fup?” ”Vad har hänt?” ”Vem är den misstänkte?”, och dels för att jag inte vill framställa mig själv som en ignorant jävel.
Det minsta man kan göra är väl att läsa minst en sida bakåt? Hade ni gjort det så hade ni fått svar på era frågor.

Om alla som slänger ur sig frågor innan de ens försökt läsa, skulle börja med att läsa istället för att fråga, så hade tråden inte varit lika lång som den är nu.

Detta inlägg kanske kommer på en sida där frågor och svar inte står med (jag har svårt att tro det), men än en gång så kan jag klargöra följande:

• Ingen förundersökning finns tillgänglig för allmänheten.
• Väldigt starka bevis ska finnas.
• Vilket straff pedofilerna kommer få är inte fastställt eftersom rättegången inte är avklarad (eller ens påbörjad).
• På sidan 91 finner man länk till stämningsansökan.
Citera
2020-06-19, 08:33
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:

Det är väl om de har släppt på restriktionerna, men jag tror mer på en kompis eller familjemedlem.

Eller så är Carita ännu mer korkad än jag trodde om hon väljer att gå in o försvara sig själv under nytt alias istället för att bara stänga ner Facebook och Instagram.

Men vore spännande att läsa vad ”Primolen” hade att säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in