2020-06-18, 22:35
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glajarn
Vem fan vet vad detta kan handla om, kan vara så att dom ligger i vårdnadstvist och dom har kastat skit på varandra. Så var försiktiga med att döma någon i förväg. Vad jag har förstått så finns det ingen klar bild över vad som egentligen har hänt och varför hon är anklagad för detta. Rätta mig om jag har fel.

Nu är vi flera som rättar dig när du har fel.
Vad som har hänt finns det en klar bild över - i form av hennes egeninspelade dokumentationer av våldtäkterna.
Varför känns faktiskt väldigt irrelevant i detta fall; det finns ingenting som ursäktar de fruktansvärda övergrepp hon utsatt barnen för.
Även om pojkvännen så börjar slå skiten ur henne fem gånger om dagen för att förmå henne att göra det, så är det inte ursäkt/förklaring nog.

Dessutom har de enligt sina egna sociala medier varit ett par sedan 15 maj 2018.
Två veckor efter att de blev ihop började hon samla barnporr på sin mobil, och tre månader efter att de blev tillsammans så valde hon att sätta sitt nakna kön över det äldsta barnets ansikte och bokstavligen talat pissa på honom (det är iaf det första övergreppet åklagaren kan bevisa).
Så år av nedbrytande, hot, våld och förtryck är redan uteslutet.

Gå till sidan 91 och läs stämningsansökan, och återkom efter det och förklara för mig vad som är otydligt eller tveksamt.
Citera
2020-06-18, 22:37
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omori
Även bland sexualbrottslingar skulle jag tippa på att CA ligger rätt risigt till.

Hoppet är det sista som överger människan, så jag håller tummarna.

Dock får han väl sitta isolerad för sin egen säkerhet om en hotbild skulle uppstå (det fick väl Anders Eklund efter misshandel inne på kåken?).
Citera
2020-06-18, 22:40
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omori

Hon påstår även att vissa av övergreppen är fejkade (hur det nu hade gått) och det antyds att barnen varit drogade.

Det är där ”den avklippta dildon” kommer in i bilden.

Jävla vider!
Stå för vad du har gjort o ta ditt straff - det är det minsta du är skyldig dina barn! (Alltså Carita, inte du).
Citera
2020-06-18, 22:49
Medlem
Impalers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967
Nej. Inte ens det går. Jag kan överklaga till Hovrätten senast 8 juli om jag vill.

Överklaga? Det borde väl gå att få ut förhören och sms mellan de tilltalade åtminstone och maska barnens namn och andra känsliga uppgifter. Allt kan väl inte vara sekretessbelagt? Man är bra nyfiken på vad de säger i förhör och hur konversationen gick emellan dem.
Citera
2020-06-18, 23:15
Medlem
Vet någon vad dessa två fått för straff? Det sägs att dem fått sin dom. Och ungefär hur lång tid efter att de blivit dömda kan man få tillgång till förundersökningen?
Citera
2020-06-18, 23:19
Medlem
"I förhör säger kvinnan först att hon inte minns händelserna men sen ändrar hon sig och berättar hur mannen har sagt åt henne vad hon ska göra med barnen, och om inte gjorde som han sa skulle han göra det istället."

Vilket underligt "försvar". Om hon inte gjorde som han sa skulle han göra det istället.

Det borde finnas en hel del andra lösningar just i ögonblicket än den hon valde.
Kanske som någon i tråden skrev - sticka en penna i ögat på karln och ringa polisen.
Citera
2020-06-18, 23:27
Medlem
BabyFFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NUTSACK007
Vet någon vad dessa två fått för straff? Det sägs att dem fått sin dom. Och ungefär hur lång tid efter att de blivit dömda kan man få tillgång till förundersökningen?

31/6 ska de till rättegång tror jag.
Citera
2020-06-18, 23:38
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
Nu är vi flera som rättar dig när du har fel.
Vad som har hänt finns det en klar bild över - i form av hennes egeninspelade dokumentationer av våldtäkterna.
Varför känns faktiskt väldigt irrelevant i detta fall; det finns ingenting som ursäktar de fruktansvärda övergrepp hon utsatt barnen för.
Även om pojkvännen så börjar slå skiten ur henne fem gånger om dagen för att förmå henne att göra det, så är det inte ursäkt/förklaring nog.

Dessutom har de enligt sina egna sociala medier varit ett par sedan 15 maj 2018.
Två veckor efter att de blev ihop började hon samla barnporr på sin mobil, och tre månader efter att de blev tillsammans så valde hon att sätta sitt nakna kön över det äldsta barnets ansikte och bokstavligen talat pissa på honom (det är iaf det första övergreppet åklagaren kan bevisa).
Så år av nedbrytande, hot, våld och förtryck är redan uteslutet.

Gå till sidan 91 och läs stämningsansökan, och återkom efter det och förklara för mig vad som är otydligt eller tveksamt.

Det var inga påstående. Jag ställde frågor om det inte kunde vara på det viset. Läste bara lite i början, orkade inte läsa igenom över 100 sidor. Nu fick jag svar på att jag hade helt fel.
Det sista jag skulle göra är att försöka försvara denna handling men tyckte det var luddigt i början och ingen visste riktigt hur det låg till. Var mer spekulationer än ren fakta.
Citera
2020-06-18, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BabyFF
31/6 ska de till rättegång tror jag.

Antar de kommer vara en stängd rättegång för allmänheten?
Citera
2020-06-19, 00:20
Medlem
BabyFFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jojoplutt
Antar de kommer vara en stängd rättegång för allmänheten?

Det lär det vara. Med tanke på brottet och målsägandes låga ålder.
Citera
2020-06-19, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NUTSACK007
Vem har påstått att de blivit dömda? De blev alldeles nyss åtalade.

Oklart om FUP någonsin kommer komma ut för övrigt. Hade krävts en hel del maskning..
Citera
2020-06-19, 01:50
Medlem
När jag läste åtalet blev jag faktiskt smått chockad (och då har jag ändå läst åtskilliga utredningar och domar rörande grova brott). Övergreppen mot barnen var ovanligt äckliga. Det måste vara ytterst sällsynt att en kvinna gör sådana här saker, i synnerhet mot egna, biologiska barn.

Att en mamma begår den här typen av extrema sexuella övergrepp mot sina egna barn skulle man möjligen kunna tänka sig i miljöer där människor blivit fullkomligt känslomässigt avtrubbade och skadade till följd av t.ex. krigsupplevelser. Men här snackar vi inte en f.d barnsoldat från Kongo-Kinshasa eller Sierra Leone, utan en till synes normal svensk ung kvinna i Nässjö. Man har svårt att fatta det.

Det jag undrar är: Vem är egentligen denna tjej? Vad har hon för bakgrund? Hur har hennes uppväxt sett ut? Är det någon som skriver i tråden som känner henne eller hennes familj? Gamla skolkamrater eller andra som umgåtts med henne? Det måste finnas någon sorts förklaring till att hon blivit så känslomässigt störd som hon uppenbarligen är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in