Ja, det finns ännu lite krut att lägga på detta. Kan meddela att medianox fortsätter på sitt håll, även om det inte syns i tråden nu.
Oavsett om det blir en avskrivning av villa Zetterling-ärendet, kommer de inte undan Skolan med Sockenmagasinet. När beslutet väl vinner laga kraft kommer saken förmodligen upp i media. Tror några inte nöjer sig med att sopa detta under mattan.
Där är Özz känslig, dålig press kan ytterligare sänka hans rennome. Han har en ständigt pågående PR-kampanj med pressmeddelanden och betalda nyhetsartiklar, som den i Sydsvenskan m fl nyss.
Det förekommer även aktiv rensning av Google-resultat, syns vid sökning på hans (och Debbies namn):
Citat:
Vissa resultat kan ha tagits bort i enlighet med dataskyddslagstiftningen i Europa. Läs mer
Tydligen fyller Özz år imorgon, och ska enligt artikeln fira med familjen. Månne är de i Villa Zetterling då? Den nygrundade släktgården (fd förrådsbyggnad) som är till för släkten ska kunna träffas (nej förlåt, en Herrgård var det ju).
Artikel i Sydsvenskan (låst):
Citat:
”Jag måste våga satsa och slå på stora trumman”
...
Under åren har han även jobbat med radio, spelat in filmer och skrivit manus. Sedan drygt ett år tillbaka är han krönikör i tidningen Dagens ETC. Men framför allt är han skådespelare och ståuppkomiker.
Inte ens Janne Josefsson på ”Uppdrag granskning” kunde rubba den positionen. Jo, lite kanske. Programmet handlade om att Özz Nujen och hans syster skulle ha anlitat svart arbetskraft till renoveringen av syskonens hus på Gotland. Och att en av arbetarna var Rakhmat Akilov, senare dömd för terrordådet på Drottninggatan 2017.
Özz Nûjen låter upprörd, men säger att det är bra att frågan kommer upp.
– Att bli förknippad med en vidrig terrorist… Jag är också en människa som blir arg och ledsen. Det har inte gått ett öre från mig till den där personen. Det måste komma fram, säger han, men tillägger att nu är det inte så mycket att göra åt.
Om vi bortser från detta, hur har du förändrats de senaste 20 åren? ...
Özz Nûjen
Fyller: 45 år den 20 juni.
Så firar jag födelsedagen: ”Med familj och vänner, de som står mig närmast.”