Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-06-16, 16:50
Medlem
I går var der spørgsmål til Regionen

Fråga om laga kraft i beslut
Handlingsnummer MBN 2019/1681:50 og MBN 2019/1665:45

I dag er der svar

Svar gällande laga kraft
Handlingsnummer MBN 2019/1665:47
Citera
2020-06-17, 09:42
Medlem
Datasjons avatar
Det pratas lite om Özz i denna pod-intervju med Janne Josefsson. Det börjar i 22a minuten. https://svenssonmattisson.podbean.com/e/janne-josefsson-del-2-intervjun-med-ozz-nujen-ar-det-mest-bisarra-jag-gjort/
Citera
2020-06-17, 12:15
Medlem
Tack för den länken, mycket intressant!

"Den mest bizarra intervju jag gjort"

Josefsson ger bakgrund till intervjun och tar även upp artikeln i SvD...
Citera
2020-06-18, 07:23
Medlem
Mr.Swedens avatar
Hoppla.

Jag hittade en nystartat tråd om en enhetschef på teknikförvaltningen på Gotland som uppenbarligen hamnar i konflikt med allt och alla och nu senast med huvudskyddsombudet.

Har möjligen denne person någon koppling till den här trådens familj och byggandet av det glimrande, skimrande ÖzziWorld?

https://www.flashback.org/showthread.php?p=71987300&posted=1#p71987300
Senast redigerad av Mr.Sweden 2020-06-18 kl. 07:30.
Citera
2020-06-18, 15:14
Medlem
Özz uttalar sig om detta i Sydsvenskan, lite kort:

Citat:
– Att bli förknippad med en vidrig terrorist… Jag är också en människa som blir arg och ledsen. Det har inte gått ett öre från mig till den där personen. Det måste komma fram, säger han, men tillägger att nu är det inte så mycket att göra åt.
Citera
2020-06-18, 16:34
Medlem
Ups, 3 nye handlinger i diariet for villa Zetterling.

MBN 2019/1681:53 Utredning gällande användning av byggnaden
MBN 2019/1681:54 5.b. Beslut avskriva
MBN 2019/1681:55 5.b. Beslut avskriva

Advokat JE og hans historie er accepteret af Regionen?
Citera
2020-06-18, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullandsjelp
Ups, 3 nye handlinger i diariet for villa Zetterling.

MBN 2019/1681:53 Utredning gällande användning av byggnaden
MBN 2019/1681:54 5.b. Beslut avskriva
MBN 2019/1681:55 5.b. Beslut avskriva

Det ska komma en kallelse till nästa nämndmöte imorgon, frågan är om Nujens fastigheter kommer att behandlas där?

Handling 53 är märkt "upp" så det indikerar att den tas upp på nämndmöte.

Beslut att avskriva kan vara riktat till de båda fastighetsägarna. Kanske är det anmälan om olovlig åtgärd i form av tillfällig uthyrning som avskrivs?

Politikerna kommer förmodligen låta Nujens gå fria ur det här...
Citera
2020-06-18, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enne
Det ska komma en kallelse till nästa nämndmöte imorgon, frågan är om Nujens fastigheter kommer att behandlas där?

Handling 53 är märkt "upp" så det indikerar att den tas upp på nämndmöte.

Beslut att avskriva kan vara riktat till de båda fastighetsägarna. Kanske är det anmälan om olovlig åtgärd i form av tillfällig uthyrning som avskrivs?

Politikerna kommer förmodligen låta Nujens gå fria ur det här...

Nämndmöte på midsommarafton?
Citera
2020-06-18, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klon1
Özz uttalar sig om detta i Sydsvenskan, lite kort:

Ja, om man inte vill bli förknippad med nåt olagligt så sköter man sig, betalar sina skatter, ser till att bokföringen är i ordning, skenskriver sig inte, låter inte en familjemedlem köra "firmabilen", betalar reavinst, ljuger inte för tjänstemän i statens tjänst, och framförallt, om de senare egenskaperna inte är uppfyllda, så står man inte på en scen och påstår att de som gör det är idioter/rasister/svennar/ännu mera idioter/ännu mera rasister/..........

Så jävla enkelt är det Özz.
Citera
2020-06-18, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy
Nämndmöte på midsommarafton?

Byggnämnden sammanträder 24 juni. Kallelser ... publiceras kl 13.15 fredagen veckan innan sammanträdet.

For villa Z gælder nu:
Citat:
Ärendestatus
5.3 Ärendet är avskrivet

For teatret gælder næsten det samme.
Citera
2020-06-18, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullandsjelp
Byggnämnden sammanträder 24 juni. Kallelser ... publiceras kl 13.15 fredagen veckan innan sammanträdet.

For villa Z gælder nu:

For teatret gælder næsten det samme.

Då kanske vi måste sätta in det tyngre artilleriet, det vi inte avlossat ännu? Eller vad tycker panelen?
Citera
2020-06-19, 09:37
Medlem
Ja, det finns ännu lite krut att lägga på detta. Kan meddela att medianox fortsätter på sitt håll, även om det inte syns i tråden nu.

Oavsett om det blir en avskrivning av villa Zetterling-ärendet, kommer de inte undan Skolan med Sockenmagasinet. När beslutet väl vinner laga kraft kommer saken förmodligen upp i media. Tror några inte nöjer sig med att sopa detta under mattan.

Där är Özz känslig, dålig press kan ytterligare sänka hans rennome. Han har en ständigt pågående PR-kampanj med pressmeddelanden och betalda nyhetsartiklar, som den i Sydsvenskan m fl nyss.

Det förekommer även aktiv rensning av Google-resultat, syns vid sökning på hans (och Debbies namn):
Citat:
Vissa resultat kan ha tagits bort i enlighet med dataskyddslagstiftningen i Europa. Läs mer

Tydligen fyller Özz år imorgon, och ska enligt artikeln fira med familjen. Månne är de i Villa Zetterling då? Den nygrundade släktgården (fd förrådsbyggnad) som är till för släkten ska kunna träffas (nej förlåt, en Herrgård var det ju).

Artikel i Sydsvenskan (låst):

Citat:
”Jag måste våga satsa och slå på stora trumman”
...
Under åren har han även jobbat med radio, spelat in filmer och skrivit manus. Sedan drygt ett år tillbaka är han krönikör i tidningen Dagens ETC. Men framför allt är han skådespelare och ståuppkomiker.

Inte ens Janne Josefsson på ”Uppdrag granskning” kunde rubba den positionen. Jo, lite kanske. Programmet handlade om att Özz Nujen och hans syster skulle ha anlitat svart arbetskraft till renoveringen av syskonens hus på Gotland. Och att en av arbetarna var Rakhmat Akilov, senare dömd för terrordådet på Drottninggatan 2017.

Özz Nûjen låter upprörd, men säger att det är bra att frågan kommer upp.
– Att bli förknippad med en vidrig terrorist… Jag är också en människa som blir arg och ledsen. Det har inte gått ett öre från mig till den där personen. Det måste komma fram, säger han, men tillägger att nu är det inte så mycket att göra åt.

Om vi bortser från detta, hur har du förändrats de senaste 20 åren? ...

Özz Nûjen
Fyller: 45 år den 20 juni.
Så firar jag födelsedagen: ”Med familj och vänner, de som står mig närmast.”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in