2020-06-18, 21:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bondevik
Ja det er jo det han sier, ergo så var det kanskje nærmere 4-5 i 2018

Ja, mulig han har dradd litt ekstra, at 6 år blir til nesten 10, og at det faktiske årstallet kanskje var 2014.
Citera
2020-06-18, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Kan være at det var gjemt ja, f.eks. bak et bilde eller noe, eller blandt masse andre papirer.
Tror nok hun var i den gruppen for å finne et nytt sted å bo. Og det var av nyere tid hun ble meldt inn der, ikke flere år tilbake. Hun hadde vel ikke penger til å kjøpe hus, men leie ihvertfall. Hun hadde jo gått over til pensjon. Og så ble vel disse 200.000 utløst når hun var 67 år gammel. Kanskje hun bare ventet til det. Hun trengte nødvendigvis noe penger for å flytte og kjøpe nytt møblement. Komfyr, vaskemaskin osv.
Hun hadde en eiendom ved Gjøvik, men uten noe hus på, men det hjalp vel lite. Fortsatt ikke penger til å bygge noe hus.

Politiet skal også sitte på datalogger som viser at AEH skal ha søkt etter boliger en periode før forsvinningen.
Citera
2020-06-18, 21:37
Medlem
Citat:
Kan være at det var gjemt ja, f.eks. bak et bilde eller noe, eller blandt masse andre papirer.
Tror nok hun var i den gruppen for å finne et nytt sted å bo. Og det var av nyere tid hun ble meldt inn der, ikke flere år tilbake. Hun hadde vel ikke penger til å kjøpe hus, men leie ihvertfall. Hun hadde jo gått over til pensjon. Og så ble vel disse 200.000 utløst når hun var 67 år gammel. Kanskje hun bare ventet til det. Hun trengte nødvendigvis noe penger for å flytte og kjøpe nytt møblement. Komfyr, vaskemaskin osv.
Hun hadde en eiendom ved Gjøvik, men uten noe hus på, men det hjalp vel lite. Fortsatt ikke penger til å bygge noe hus.
Spørsmålet er om det er nok til å stage alt dette?
Tror du en 70 åring mener det er verdt å drepe kona si gjennom flere titalls år fremfor å gi henne noen millioner og leve separat?
Hvor mye kunne hun fått om hun gikk til retten? Ikke halvparten en gang?
Vanskelig sak..
Håper det skjer noe mer snart, enten om de pågriper han eller andre på nytt? Nå går det så lang tid, har de ingenting?
Citera
2020-06-18, 21:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Politiet skal også sitte på datalogger som viser at AEH skal ha søkt etter boliger en periode før forsvinningen.

Ja, stemmer det, husker nå. Ja, det er ikke noe tvil om at hun ville ut av forholdet. Når hun sitter å søker etter et sted, så hadde hun virkelig bestemt seg tenker nå jeg.
Citera
2020-06-18, 21:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Spørsmålet er om det er nok til å stage alt dette?
Tror du en 70 åring mener det er verdt å drepe kona si gjennom flere titalls år fremfor å gi henne noen millioner og leve separat?
Hvor mye kunne hun fått om hun gikk til retten? Ikke halvparten en gang?
Vanskelig sak..
Håper det skjer noe mer snart, enten om de pågriper han eller andre på nytt? Nå går det så lang tid, har de ingenting?

Ja, tror ikke millionene er det viktigste, men at han ble sittende alene. Samme som med Svein Jemtland og en hel haug med andre konedrepere, der kona ville skilles. Noen tåler det, andre ikke. Husker en politimann fra Tromsø for noen år siden, kona ville skilles, og da tok han hagla og drap hele familien. Ikke bare kona, men alle barna og så til slutt seg selv.
Ja, håper også det skjer noe snart. Men de må vel planlegge litt på nytt. Det var vel ikke i planene deres at TH skulle slippe ut etter 10 dager. De hadde vel tenkt å la han sitte inne, og samtidig spane på andre folk ute for å se hva de gjorde.
Senast redigerad av Orderud. 2020-06-18 kl. 21:51.
Citera
2020-06-18, 21:50
Medlem
Citat:
Ja, stemmer det, husker nå. Ja, det er ikke noe tvil om at hun ville ut av forholdet. Når hun sitter å søker etter et sted, så hadde hun virkelig bestemt seg tenker nå jeg.

Ulike kilder skal ha opplyst at AEH ble meldt inn i Facebook-gruppen fordi hun skal ha vært på boligjakt. Dette skjedde i mars 2018, dvs i samme periode som kryptomannen skal ha vært i kontakt med TH.
Citera
2020-06-18, 21:56
Medlem
Citat:
Ja, tror ikke millionene er det viktigste, men at han ble sittende alene. Samme som med Svein Jemtland og en hel haug med andre konedrepere, der kona ville skilles. Noen tåler det, andre ikke. Husker en politimann fra Tromsø for noen år siden, kona ville skilles, og da tok han hagla og drap hele familien. Ikke bare kona, men alle barna og så til slutt seg selv.
Ja, håper også det skjer noe snart. Men de må vel planlegge litt på nytt. Det var vel ikke i planene deres at TH skulle slippe ut etter 10 dager. De hadde vel tenkt å la han sitte inne, og samtidig spane på andre folk ute for å se hva de gjorde.
Ja, det er noe merkelig med saken som gjør meg usikker. Vet ikke riktig hva, tror bare det er så "godt gjennomført" og så mye rare detaljer at jeg har vanskelig for å tro at han har klart å få noen til å gjennomføre det for han uten at det går noen som helst rykter om hvem det kan være. At alle klarer å tie er utrolig, for det er ikke kun en medhjelper her.
Citera
2020-06-18, 22:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ulike kilder skal ha opplyst at AEH ble meldt inn i Facebook-gruppen fordi hun skal ha vært på boligjakt. Dette skjedde i mars 2018, dvs i samme periode som kryptomannen skal ha vært i kontakt med TH.

Hm. Mars 2018. Og den kryptokontoen ble opprettet rundt samme tid.
Citera
2020-06-18, 22:19
Medlem
Jofs avatar
Någon som fortfarande tror att hon blivit kidnappad?
Eller som fortfarande inte kan utesluta det?
Citera
2020-06-18, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Någon som fortfarande tror att hon blivit kidnappad?
Eller som fortfarande inte kan utesluta det?
Hittil, før eventuelt nye bevis kommer frem, så er jeg ikke 100% sikker på at hun ikke er kidnappet.
Selvfølgelig enkelte ting for at det er TH og medhjelpere, men jeg har ikke et konkret bevis jeg selv personlig mener feller han totalt og gjør meg overbevist. Er jo for og i mot, men jeg venter på den ene tingen for eller i mot som jeg kan si "ja selvfølgelig, det er ..."
Citera
2020-06-18, 22:25
Medlem
Citat:
Når menn dreper sine partnere eller eks-partnere, har de ofte vært ekstremt kontrollerende. Og udåden er som regel mye bedre planlagt enn tidligere antatt.

Det viser en ny britisk studie som har sett nærmere på hva som hendte fram mot 372 kvinnedrap i England fra 2012 til 2015. Resultatene er publisert i tidsskriftet Violence Against Women.

https://forskning.no/kriminalitet-vold/drapsmenn-gar-gjennom-atte-faser-for-de-myrder-sin-partner-eller-eks-partner-ifolge-ny-forskning/1578839

Alt her passer på en prikk på TH og det som skjedde i Sloraveien.
Senast redigerad av Bondevik 2020-06-18 kl. 22:30.
Citera
2020-06-18, 22:29
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Hittil, før eventuelt nye bevis kommer frem, så er jeg ikke 100% sikker på at hun ikke er kidnappet.
Selvfølgelig enkelte ting for at det er TH og medhjelpere, men jeg har ikke et konkret bevis jeg selv personlig mener feller han totalt og gjør meg overbevist. Er jo for og i mot, men jeg venter på den ene tingen for eller i mot som jeg kan si "ja selvfølgelig, det er ..."
Nej, men 95%?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in