2020-06-18, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
BREAKING!! COVID-19 Immunity: New Study That Is Yet To Be Peer-Reviewed Says Humans May Never Develop Immunity Against COVID-19
(Källa: Thailand Medical News)

Go Thailand Medical News!
Citera
2020-06-18, 20:53
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Arbetsförmedlingens bedömning för år 2020 och 2021 visar på en fortsatt dramatisk ökning av arbetslösheten. Antalet inskrivna arbetslösa bedöms överstiga 600 000 i början av nästa år. Långtidsarbetslösheten väntas i sin tur öka till historiskt höga nivåer..

Ja det är en mycket dyster och mörk tid nu och framöver. Och allt pga inkompetens, förnekelse och ovilja i Sverige att hantera det här viruset corona. Att inte fatta att man skulle tjänat på att ta det på allvar, på en gång.

Att jämföra med Norge, som nu halverat sin arbetslöshet, sedan slutet av mars... och dessutom har så lågt antal avlidna i covid.

Man skulle varit norsk...

Precis.
En snabb och tidig nedstängning räddar både liv och ekonomi.
Fast bättre sent än aldrig.

Citat:
Ursprungligen postat av futuro
BREAKING!! COVID-19 Immunity: New Study That Is Yet To Be Peer-Reviewed Says Humans May Never Develop Immunity Against COVID-19
(Källa: Thailand Medical News)

Som sagts flera gånger, detta virus är på många sätt mystiskt och inte som andra.
Citera
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Arbetsförmedlingens bedömning för år 2020 och 2021 visar på en fortsatt dramatisk ökning av arbetslösheten. Antalet inskrivna arbetslösa bedöms överstiga 600 000 i början av nästa år. Långtidsarbetslösheten väntas i sin tur öka till historiskt höga nivåer..

Ja det är en mycket dyster och mörk tid nu och framöver. Och allt pga inkompetens, förnekelse och ovilja i Sverige att hantera det här viruset corona. Att inte fatta att man skulle tjänat på att ta det på allvar, på en gång.

Att jämföra med Norge, som nu halverat sin arbetslöshet, sedan slutet av mars... och dessutom har så lågt antal avlidna i covid.

Man skulle varit norsk...
'
De restauranger jag är med i på en liten del i Norge börjar gå bra nu. Norrmännen är så jäkla noga med regler och de är ett föredöme. De tror på en bra sommar trots hårda regler på krogar och restauranger. Nu kan jag bara prata om Oslo men jag gissar att de gäller hela norge.

Tyvärr lär man inte få åka ditt i sommar
Citera
Medlem
Finns det någon koppling mellan Epstein barr virus och covid19? Eller är det bara tokerier som man svischar förbi på nätet?
Citera
2020-06-18, 20:54
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Riktigt hur Tegnell fick ihop dessa två faktum gör mig en aning förundrad. Kan någon förklara?

1. De tragiska resultaten för antikroppstesterna beror på att de är omöjliga att få rättvisande eftersom smittan uppträder i kluster.

2. Däremot kunde man dra slutsatsen att smittspridningen var på väg ner då man hittat jämförelsevis färre smittade med sentineltesterna.

Det som dock gjorde mig riktigt orolig var att det klassiska "Vi kan ha nått toppen" återigen yttrades av den store filantropen.

Ja, dessutom sa han ” vi har peakat” inte kan. Tvärsäker i sitt uttalande. Mycket oroande när man tittar på hur det ökar på flera ställen. I Gällivare har de endast 10 iva platser ( om jag minns rätt ) och efter idag är 8 upptagna.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Hela den där soppan är ju bara så sjuk och kommer såklart inte att fungera.

Öppna gränsjäveln på riktigt istället för den lekstuga som nu pågår.

Otroligt hur de håller på. Kommer skrivas många böcker om det här vansinnet som nu sker ute i Europa.

Nej, stäng gränsen istället.

Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Skriven ja. Men hur sjutton ska danskarna ex stänga av Öresundsbron eller färjor för göra dess kontroller. Hur ska svenskar veta var de ska ta ut den mm?

Det känns som ett jobb som är nästintill omöjligt att kontrollera eller?

När jag läste om det där tänkte jag att de kommer tvingas stänga igen när de ser hur många som fuskar.
Citera
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Jag är inte så bra på politik,

men om du tänker på sittande regering

låter det i mina öron som en förbannat korkad idé.

Om två år kommer det att vara en betydande

mindre andel svaga i samhället som kan lägga sin röst

och de som är kvar kommer inte att ha glömt.

Så det du beskriver är ju politiskt självmord?

Oavsett politisk färg så kan man fan missköta sig 3 år vid makten. Sista året är bara att ljuga och skylla på andra så blir allt bra. Svenskar glömmer lätt tyvärr och med tanke på att Sossarna fortfarande är vid makten så undrar man ju vad politik handlar om
Citera
2020-06-18, 20:56
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Oavsett politisk färg så kan man fan missköta sig 3 år vid makten. Sista året är bara att ljuga och skylla på andra så blir allt bra. Svenskar glömmer lätt tyvärr och med tanke på att Sossarna fortfarande är vid makten så undrar man ju vad politik handlar om

Ja, och vi har heller ingen författningsdomstol. Det har "våra" styrande inte velat införa. Så de går fria.
Citera
2020-06-18, 20:56
Medlem
Citat:
Skriven ja. Men hur sjutton ska danskarna ex stänga av Öresundsbron eller färjor för göra dess kontroller. Hur ska svenskar veta var de ska ta ut den mm?

Lägg därtill att du får köra igenom Danmark oavsett var i Sverige du bor... på väg till Tyskland exempelvis eller till Kastrup.

Så det här kommer ju inte att fungera och vad Danskarna håller på med just nu är ju Kalle-Anka fullständigt.

Det här kommer skrotas innan det ens verkställts till något riktigt beslut istället.
Öppna gränsjäveln inom EU.

Om så krävs låt besökarna ha ett intyg på att de är friska som är senast taget inom 72h.
Svårare än så behöver det inte vara.
Citera
2020-06-18, 20:57
Moderator
Chantres avatar
Citat:

I dag vinkas alla bilar av vid Pepparholmen för kontroll av danska polis. Tågen rotas igenom på den danska sidan. Samma ställen som man använder idag för kontroller. På Helsingörsidan finns motsvarande kontrollplatser redan idag. Danmark har gott om poliser. Militär har ju redan tidigare använts för gränskontroller så där finns också gott om resurser.
Citera
2020-06-18, 20:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Men det där jävla tramset om att öppna regioner hit och dit mellan gränser... ärligt talat. Vad fan är det för nånting?

Snart får man skaffa ett pass beroende på i vilket samhälle du bor i...

Öppna gränsjäveln inom HELA EU och gör det riktigt istället.

Utbrott som dessa kommer att komma hela tiden. Ska man då hålla på och öppna, stänga, öppna, stänga?? Eller vad? I åratal framöver eller vad är planen?

Det här blir bara sjukare och sjukare.

Norge och Finland är totalt isolerade nu när även Danskarna öppnat gränsen för 1,5 milj svenskar.

Jag fattar inte vad de håller på med. Om fem personer på ett sjukhus och 60 smittade i en region med 250 000 pers är skäl till att ha en stängd gräns så kommer dessa två länder att förinta sig själv de kommande åren.

De kommer aldrig nånsin komma ut i Europa och förmodligen svälter de sin egen befolkning och sina jobb på det viset
.

Fjant varför ljuger du?
Danmark och Norge har enats om resor mellan länderna från den 15 juni.

För det andra fetade....och ni kallar andra för alarmister
Inga länder i Europa eller Norden svälter ut sin befolkning. Alla, precis alla är på¨väg uppåt. Men inte du, och inte din bananrepublik Sverige.
Citera
2020-06-18, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Nej, stäng gränsen istället.

När jag läste om det där tänkte jag att de kommer tvingas stänga igen när de ser hur många som fuskar.

De kommer aldrig stänga. De måste öppna av rent ekonomiska skäl. Det är ju därför de håller på som de gör nu.
Vi har ju gott om Danskar som sprider pengar omkring sig i södra sverige och har haft hela våren och sommaren. Det sticker såklart i ögonen på Danskarna att vi i alla fall har en liten besöksnäring medans de själva inte har nån alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in