2020-06-18, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Kommer polisen och knackar på hemma hos mig så har jag förhoppningsvis ett alibi att visa på, ganska omgående och inte efter ett par år av minnesförlust. Jag lär inte heller ha en flickväns blod på tvättmaskinsluckan eller på dojan. Hur fan kommer det sig att en del är så naiva när det gäller just SD?

Jag tror att det ligger fullständig sanning i det som MGM tidigare har berättat för polisen och åklagarna gällande blodet på tvättmaskinen, det vill säga, att blodet från BO:et faktiskt kom dit när de båda hade sex och BO:et satt på MGM:s tvättmaskin. Den före detta MGK har ju tidigare berättat om hur mycket BO:et kunde blöda vid sexuella kontakter och jag finner nu mera även detta trovärdigt, det vill säga, varför skulle den före detta MGK hitta på något sådant ?

Det ligger nog väldigt mycket i vad den tidigare MGK har berättat för polisen och åklagarna om BO:et.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-06-18, 16:21
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Aha. Jag får visst uppdatera mig i tråden då.
Tips är att läsa domen, den tar upp det väsentliga.
Citera
2020-06-18, 16:42
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag tror att det ligger fullständig sanning i det som MGM tidigare har berättat för polisen och åklagarna gällande blodet på tvättmaskinen, det vill säga, att blodet från BO:et faktiskt kom dit när de båda hade sex och BO:et satt på MGM:s tvättmaskin. Den före detta MGK har ju tidigare berättat om hur mycket BO:et kunde blöda vid sexuella kontakter och jag finner nu mera även detta trovärdigt, det vill säga, varför skulle den före detta MGK hitta på något sådant ?

Det ligger nog väldigt mycket i vad den tidigare MGK har berättat för polisen och åklagarna om BO:et.

Mvh/ @JokerMannen

Vad jag kommer ihåg/minns så uppgav SD ang blodet på tvättmaskinen att LW *snickrade* ngt till ngn burk, då hon gjorde sig illa, så blod kunde ha uppkommit på tvättmaskinen, om hon tagit på tvättmaskinsluckan, får leta lite i FUP ( om jag orkar ) en hel del att läsa.
Senast redigerad av Smhf 2020-06-18 kl. 16:46.
Citera
2020-06-18, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Det här är inte alls krångligt och inte svammel som du kallar det, det är helt enkelt fakta.

Om man studerar fup aktbilaga 163 (ChromeCacheRecords) så finns det två händelser som sticker ut. Den ena 20.29 och den andra 23.34. Det man ser där är typiskt sådant som accessas (eller används) när en webbsida laddas. IT-forensikern har gett sken av att det händer även på hans källardator utan mänsklig inblandning.

Frågor som borde ställts till honom:
När du säger att du får samma beteende på din dator, menar du då även 20.29/23.34-händelserna?
Om svar "Ja" så borde nästa fråga varit
Hur förklarar du då att sådana händelser inte förkommer på SD-datorn annat än vid just dessa två tillfällen under en 11-timmars-period (20.00 - 07.00).

Det inte alls långsökta svaret är att SD vid dessa två tidpunkter använt datorn, svårare än så är det inte.

Men det verkar vara svårare för dig att förklara på vilket sätt ÅKL vilselett.
Citera
2020-06-18, 17:24
Medlem
Snor-Johans avatar
Hejsan hoppsan!
Uppseendeväckande i detta fallet är att Åkl Åsa Hiding undgått kritik givet trådens genustrolls läbbiga lismande för henne.
Åkl har misslyckats fullständigt trots hjälp av hemliga tvångsmedel övervakning (HAK och HÖK) f,o,m maj 2018 inte funnit något som binder den nu friade vid mordet på Wesström.

Misslyckandet och den långa förhoppningfulla väntan på att NFC skulle lösa det utredarna trots obegränsade resurser gått bet på halvannat år illustreras bäst med den vansinniga Rambo-attacken en tidig morgon mot en vanlig (ostraffad) familj.

Vid ankomnsten av barnmördar-skvallret från NFC exploderade ketchupflaskan i polishuset örebro så begäret att gå till anfall blev övermäktigt. Liksom allt annat som avsett binda den baktalade till mordet bidde bara en tumme.

Utredarna har sen haft i sinnet att bara dom (nu tredje gången) får honom att häktad på sannolika så är målet snart vunnet. Häkningen på sannolika i augusti 2019 var enligt mitt förmenande en eftergift till Åkl enträgna envishet i sitt letande efter nålar i höstacken. (Var det inte Ulla Gustavsson som förärade henne den?)

En fråga som bör ställas är hur mycket Åkl och &,s prestige får kosta oss skattebetalare. Vad har den kostat hitills, 100 millioner? Vad säger hennes överordnade?

Hur många mordutredningar, våldtäckter och andra våldsbrott har fått stått tillbaka för dräneringen vendettan på den Åkl gång på gång på gång misslyckats binda vid gärningen?
Nästa instans efter HovR blir väl Europadomstolen
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-06-18 kl. 17:46.
Citera
2020-06-18, 17:39
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Men det verkar vara svårare för dig att förklara på vilket sätt ÅKL vilselett.

Det är svårt att förklara eftersom du uppenbart missat att hon försökt vilseleda Tr att döma MGM på oskäliga grunder.
Vilseledandet består av 14 000 sidor skvaller som Åkl mot all juridisk expertis hävar bevisar "utom rimligt tvivel" att MGM utfört mordet på Wesström. Björn Lindén var glasklar på den punkten.

Åkl försökte vilseleda fram en rättsvidrig dom. Heder åt Örebro Tr som inte lät sig "vilseledas" av Åkl gärningsbeskrivning.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-06-18 kl. 17:58.
Citera
2020-06-18, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Att ha ett alibi för en måndagsnatt är inte
självklart om man bor ensam. De flesta som
ska upp tidigt nästa morgon ligger väl och
sover så dags?

Jag är inte naiv när det gäller SD. Han kan
mycket väl vara GM men det måste ju ändå
bevisas för att det ska gå att döma honom.

Nu får du faktiskt vara vänlig och förklara dig, för nu hänger jag inte med i ditt sätt att resonera

Du påstår att MGM mycket väl kan vara GM.

MGM har ju som bekant ett vattentätt alibi 23:34:16 för den aktuella tidpunkten då mordet utfördes bakom bup:et.

Skulle du vilja vara vänlig och förklara för mig hur man som person kan befinna sig på två olika ställen samtidigt ?

Tänk på det, att skriken från BO:et slutade först klockan 23:33 enligt dom två personer som tidigare hörde BO:et:s skrik vid det aktuella tillfället.

Det fanns ingen möjlighet i världen att MGM skulle ha slagit det sista slaget klockan 23:33 i ansiktet eller huvudet på BO:et och sedan därefter hunnit från BP:en och till B-vägen och sedan slutligen in till Laptopen för att starta upp den på endast 1 minut och 16 sekunder.

Jag är övertygad sålunda att MGM har ett vattentätt alibi och kan sålunda som bevis inte ha befunnit sig på BP:en vid den aktuella tidpunkten för mordet, dessutom led och lider MGM av ett svårt diskbråck viket gjorde att inte MGM hade den spänsten i ryggslutet som krävdes för att med kraft ha kunnat svinga runt ett tillhygge i luften och sedan matat in det ena stenhårda slaget efter det andra mot BO:et:s huvud och ansikte.

Det finns väldigt mycket som visat att MGM inte var och är GM, för mig är det nu mera glasklart att MGM inte kan ha begått detta brottet som MGM tidigare utpekats för.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-06-18, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Vad jag kommer ihåg/minns så uppgav SD ang blodet på tvättmaskinen att LW *snickrade* ngt till ngn burk, då hon gjorde sig illa, så blod kunde ha uppkommit på tvättmaskinen, om hon tagit på tvättmaskinsluckan, får leta lite i FUP ( om jag orkar ) en hel del att läsa.

MGM sade att BO:et kan eventuellt ha använt MGM:s snickarbänk i källaren och skadat sig.

MGM har också tidigare berättat att MGM och BO:et hade sex på tvättmaskinen och jag anser att MGM inte hade någon som helst anledning till att hitta på något sådant.

Som du borde vara bekant med är att fakta är något som visar sig som till exempel 23:34:16 och vill man inte förstå och tillika acceptera fakta blir det sålunda snedvridet.

Jag tror att det allra mesta som kommit fram och sagts om MGM inte överensstämmer med verkligheten, det handlar mycket troligt om en blandning av hörsägen och byskvaller från folk som har agg mot MGM och vill denne illa.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-06-18, 20:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det borde räcka för "rimligt tvivel", åtminstone.

Det är väl ÅK som ska bevisa att SD inte var
hemma vid datorn? Inte han som ska bevisa
att han var det.

ÅK har visat att det inte är nödvändigt med mänsklig interaktion för att datorn ska utföra de händelser som skedde vid 23:34.

För att kunna visa att det var SD som utförde mordet, behövs det förutom de tekniska bevisen, en indiciekedja. Det finns mycket som är besvärande för SD, men det är svårare att visa att det inte kan vara någon annan än SD.

Därför är även den 11-12 maj en mycket viktig del i den indiciekedjan. Den visar på planering. Det gör också nedsläckingen av utebelysningen, medhavt mordvapen och raderingarna. Raderingarna kräver inloggningsuppgifter och inte många hade tillgång till dom. Dessutom har en del av de raderade konversationerna kunnat återskapas, och de faller ALLA tillbaka på SD.

Jag känner större tilltro till att ÅK denna gång ska kunna visa att SD är gm. Och att han INTE har alibi.
Alla vägar bär till Rom....
Citera
2020-06-18, 20:44
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
ÅK har visat att det inte är nödvändigt med mänsklig interaktion för att datorn ska utföra de händelser som skedde vid 23:34.

För att kunna visa att det var SD som utförde mordet, behövs det förutom de tekniska bevisen, en indiciekedja. Det finns mycket som är besvärande för SD, men det är svårare att visa att det inte kan vara någon annan än SD.

Därför är även den 11-12 maj en mycket viktig del i den indiciekedjan. Den visar på planering. Det gör också nedsläckingen av utebelysningen, medhavt mordvapen och raderingarna. Raderingarna kräver inloggningsuppgifter och inte många hade tillgång till dom. Dessutom har en del av de raderade konversationerna kunnat återskapas, och de faller ALLA tillbaka på SD.

Jag känner större tilltro till att ÅK denna gång ska kunna visa att SD är gm. Och att han INTE har alibi.
Alla vägar bär till Rom....
Nej åklagaren har inte visat att det inte är nödvändigt med mänsklig interaktion. Dock är det så är det inte är nödvändigt med mänsklig interaktion, det räcker med Chrometillägg som gör autorefresh eller egna små program som man styr via timers. Men det har man inte kunnat bevisa att det fanns på SD-dator, inte ens försökt vill jag påstå.

Det är så härligt med din tilltro till åklagaren (och kvinnliga domare) , om alla var som du skulle vi slippa rättsskandaler
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-06-18 kl. 21:27.
Citera
2020-06-18, 21:43
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Nej åklagaren har inte visat att det inte är nödvändigt med mänsklig interaktion. Dock är det så är det inte är nödvändigt med mänsklig interaktion, det räcker med Chrometillägg som gör autorefresh eller egna små program som man styr via timers. Men det har man inte kunnat bevisa att det fanns på SD-dator, inte ens försökt vill jag påstå.

Det är så härligt men din tilltro till åklagaren (och kvinnliga domare) , om alla var som du skulle vi slippa rättsskandaler

Nu visar du din sanna sida.
Vad har det här att göra med KVINNLIGA domare???

Min tilltro till utredningen kan vara lite olika beroende på vad det gäller. Det finns tyvärr många missar i början av utredningen. Men man har ändå jobbat på i 1,5 år.

Jag har ännu inte sett att du svarat på min fråga om du har fått återkoppling till ditt tips till åklagaren/försvaret av din egen slutsats om vad som skedde i SDs dator 14 maj 23:34.
Citera
2020-06-18, 21:43
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
MGM sade att BO:et kan eventuellt ha använt MGM:s snickarbänk i källaren och skadat sig.

MGM har också tidigare berättat att MGM och BO:et hade sex på tvättmaskinen och jag anser att MGM inte hade någon som helst anledning till att hitta på något sådant.

Som du borde vara bekant med är att fakta är något som visar sig som till exempel 23:34:16 och vill man inte förstå och tillika acceptera fakta blir det sålunda snedvridet.

Jag tror att det allra mesta som kommit fram och sagts om MGM inte överensstämmer med verkligheten, det handlar mycket troligt om en blandning av hörsägen och byskvaller från folk som har agg mot MGM och vill denne illa.

Mvh/ @JokerMannen

Det var snickarbänken jag menade, då var det troligtvis inget snickar-sex, utan tvättmaskins-sex, tack för alla dina trovärdiga fakta.

Självklart kan mkt vara byskvaller och hörsägen, det finns alltid folk som vill förstora saker och ting för att verka trovärdiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in