2020-06-18, 19:06
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Stoppa smittspridningen och införa karantän 14 dagar på resande vid gränsen?

Hela världen verkar ju ha fullt upp just med att göra precis inte det,

"the new normal" som Coumo pratar om det har jag inte hört nämnas i svenska medier.
Ja, det ser inte bättre ut än att drastiska åtgärder måste införas. Tengele lär få släppa på sin märkliga motvilja mot munskydd om allmänspridningen ska kunna stoppas. Regeringen får sluta tramsa med sina ”rekommendationer” och införa ordentliga straff mot att bryta mot reglerna. Vi klarar detta utan lockdown om varenda jävel är med på att läget är allvarligt.
Citera
2020-06-18, 19:06
Bannlyst
Om inte den här krisen får oss att inse att det är viktigt att vi tar bättre hand om varandra, får vi nog inse att vi är fördömda som art.
Citera
2020-06-18, 19:07
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
BREAKING!! COVID-19 Immunity: New Study That Is Yet To Be Peer-Reviewed Says Humans May Never Develop Immunity Against COVID-19
Källa: Thailand medical news
https://www.thailandmedical.news/new...ainst-covid-19

Sverige måste byta strategi. Det blir ingen flock-immunitet.

Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Har nu läst studien och egentligen inget nytt. Det där med antikroppar är väldigt skumt. En del får dem direkt under asymtomatiska fasen, andra med utdragna symtom inte alls. Det verkar som bara rejält sjuka får antikroppar och även där är man inte säker på immunitet.

Det finns så mycket som är oklart fortfarande så att det är svårt att säga något med säkerhet öht.

Jag är dock av åsikten att det bästa är att undvika sjukdomen helt och hållet oavsett om man är i en riskgrupp eller inte eller hur gammal eller ung man är. Det är nog det bästa tills vidare.

Människans immunförsvar är inte bra på just Coronavirus i allmänhet,

och vi verkar rätt kassa på virus från fladdermöss i synnerhet,

så om vi bara ger fan i att umgås med fladdermöss ska det nog blir bra.
Citera
2020-06-18, 19:07
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Jasså inte? Hur menar du då?
Jag menar att de tidigare coronavirusen inte försatt världen i samma situation som Sars-CoV-2. Är du korkad eller vill du bara inte förstå?
Citera
2020-06-18, 19:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Hittills inga återinfekterade talar ju för att detta (SARS) virus är som de flesta andra (SARS) virus, så om man påstår att motsatsen gäller så får man nog belägga det väl.

Ser att du missat kvällens breaking news
Citera
2020-06-18, 19:10
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Läs på lite om Thymuskörteln och T-celler så kanske det blir lite klarare. Dessa är en mycket viktig pusselbit som många inte ens verkar känna till och troligen svaret på varför inte alla som blir infekterade får antikroppar.
Tveksam till det. Jag tror mer på the Original Antigenic Sin. Tidigare infektioner av några av de fyra lindrigare coronavirus som cirkulerar ger ett immunsvar som blockerar tillkomst av specifika SARS-CoV-2-antikroppar. Förklarar även de allvarligare förloppen. När kroppen försöker använda det humorala immunförsvaret med defekta antikroppar så uppstår ADE. Unga med kraftigt cellulärt försvar klarar sig bättre särskilt de riktigt unga som inte haft några eller få coronainfektioner tidigare. Äldre personer som ofta har svagt cellulärt immunförsvar ligger dock sämre till.
Citera
2020-06-18, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Jag menar att de tidigare coronavirusen inte försatt världen i samma situation som Sars-CoV-2. Är du korkad eller vill du bara inte förstå?
Men det är ju inte viruset i sig som satt världen i denna situation utan mer paniken och tyvärr ofta felbehandlingarna av C19 patienterna.
Citera
2020-06-18, 19:11
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Om du undrar det efter 3 månader med konsekventa direktiv så tror jag att teorin om att Covid-19 kan ge hjärnskador härmed är bekräftad. Eller så hade du lite förståelseproblem redan innan?

Direktiven är att man ska stanna hemma när man har konstaterad Covid 19.

Eller vilka direktiv pratar du om?

Jag kanske är lite hjärnskadad men du är en osympatisk jävel. Men det är klart när man väljer sitt användarnamn efter en barnamördare så är väl inget annat att vänta.
Senast redigerad av Ogunquit 2020-06-18 kl. 19:13. Anledning: Redigering
Citera
2020-06-18, 19:13
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming
Haha både Norge och Kina har kommit överens att så var inte fallet. Det hade inget med laxen att göra
Ska du ljuga så kolla upp din lögn först . Ni sektfår har lite svårt för det där .
Trams

Det verifierar ju vad jag säger

Ingen risk att danskar smittas av skåningar eller lax.
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Men det är ju inte viruset i sig som satt världen i denna situation utan mer paniken och tyvärr ofta felbehandlingarna av C19 patienterna.
Sak samma. Resultatet är allt som räknas, inte sant? Vi har inget bra försvar mot skiten, vad göra åt saken tycker du? Låta viruset härja loss och räkna liken efteråt?
Citera
Medlem
Citat:

What should have been done differently in terms of combating the virus?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Direktiven är att man ska stanna hemma när man har konstaterad Covid 19.

Eller vilka direktiv pratar du om?

Jag kanske är lite hjärnskadad men du är en osympatisk jävel. Men det är klart när man väljer sitt användarnamn efter en barmamördare så är väl inget annat att vänta.

No. After a week you are to return to work as long as you no longer have a fever.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in