2020-06-18, 09:48
Medlem
Idag är den absolut sämsta dagen att gå in på börsen. På måndag kommer vi se -3% garanterat.
Sitt still utanför båten.
Citera
2020-06-18, 09:54
Medlem
AoE3#1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zenci
Idag är den absolut sämsta dagen att gå in på börsen. På måndag kommer vi se -3% garanterat.

Det roliga, eller sorgliga är att vart jag än tittar idag är AVA nettoköpare medan storbankerna dumpat on news. Ja, kan gå fort ner när det väl går ner. Väntar på en sista peak för OMX sen går jag in kort igen. Siktar på om/när den står på -0,5%. Går den förbi -1% igen går jag in också
Citera
2020-06-18, 10:37
Medlem
AoE3#1s avatar
Stora rörelser just nu. Dollarn förlorade stödnivå Dow Jones bröt motstånd, OMX på dagshögsta avvaktar med S

Intressant dag. Nu ser 4h-grafen på Dow Jones rätt bra ut, kan bli rekyl upp?
Citera
2020-06-18, 12:08
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stortrollet
Trump låg efter Hillary i alla mätningar också.. New york times bedömde ju hennes vinstchans till 91% mindre än en månad före valdagen : http://www.nytimes.com/newsgraphics/2016/10/18/presidential-forecast-updates/newsletter.html
Det är sant, så man vet verkligen inte. Å andra sidan är situationen radikalt annorlunda, en sittande president vinner alltid sedan Carter förlorade 1980 pga extremt illa skött Iran-kidnappningar. Att ha så dåliga siffror som Trump som sittande president är sannolikt mycket ovanligt. Jag är 85% säker att Biden vinner, vilket kommer att ge stort negativt genomslag för företag och skatter i USA 2021.

Det säger en del om världen. Att man inte kan vara 100% säker på att Trump förlorar. Inte lätt att vara på börsen just nu.
Citera
2020-06-18, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://youtu.be/sWMZsg6NVrY

Verkar som att rekordmånga nya Robin Hood konton öppnat dvs många nybörjare som ville köpa dippen.

Detta medan gamla rävar som Buffett håller sig utanför.

Det är ett dåligt tecken imo.

Robin Hood's alla konton har ett totalvärde å drygt 20 miljarder dollar, medans endast Goldman's värde är på typ 1.2 tr dollar. Så tror inte det har någon verkan egentligen
Citera
2020-06-18, 12:51
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AoE3#1
Ta ut vinst nu eller sitta kvar under dagen? e upp 25% på min S

Du skulle ha sålt runt 09:00 iom den överdrivet röda öppningen varpå det i princip är givet att det går upp efter något sådant.

Vänta annars till t ex RSI14 är lågt på 1h eller så för OMXS30 + SPX eller något annat som att en dubbelbotten för OMXS30 sker på 30 min. Notera att OMXS30 under hela dagen inte varit i närheten av priset för öppning, det kan komma (och då är en fin tidpunkt att sälja) men det kan också inte komma ...

Annars kan du bara plocka vinst för att du helt enkelt är nöjd, men du bör redan på förhand tagit ut någon typ av mål för just vinst om det är en kort (tidsmässigt) position.

+25% är annars bra. :)

Finns också något av en 'bullish pennant' för 4h på SPY som jag skulle vara något orolig över om jag satt i björnposition + hög hävstång:
https://i.imgur.com/R6tnZDj.png
Citera
2020-06-18, 14:20
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zenci

Sådana här inlägg är bara för patetiska.

Kommer ihåg när Lund-NoGo-zone sa att "raset har nu börjat" efter nedgången förra Torsdagen. Ja, gud vad rätt han fick.

Diskutera gärna vad ni tror men kom inte och säg att ni vet vad som kommer hända framöver.
Citera
2020-06-18, 14:37
Medlem
Idag var det inte kul att ha Wirecard. Men får skylla mig själv som inte var mer påläst kanske.. Jösses vilket ras.
Citera
2020-06-18, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
Idag var det inte kul att ha Wirecard. Men får skylla mig själv som inte var mer påläst kanske.. Jösses vilket ras.

Sitter oxå på några stycken
Vad har hänt ??
- 65 på en dag
Jag funderar på att köpa fler
Citera
2020-06-18, 15:34
Medlem
Har väntat på en rejäl krasch på såväl börsen och bostadsmarknaden i flera år. Blev bara en "hicka" på börsen. En nedgång på 30% från typ ATH och genast upp igen. Boräntorna tilläts aldrig dra iväg pga. stödköp. Det är bara att inse, efter finanskrisen tillåter inte världens riksbanker marknaderna att krascha, do whatever it takes. Nu skiter jag i det här och kommer ligga fullinvesterad för all framtid, trygg med att riksbankerna have my back!
Citera
2020-06-18, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Sitter oxå på några stycken
Vad har hänt ??
- 65 på en dag
Jag funderar på att köpa fler

Nåt fuffens inom företaget som granskats tidigare men inget framkom då. Nu har det bevisats så vete 17 vad som händer..

https://www.dagensps.se/fintech-today/ey-wirecard-har-blast-upp-siffror-aktie-stortdyker/
Citera
2020-06-18, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
Nåt fuffens inom företaget som granskats tidigare men inget framkom då. Nu har det bevisats så vete 17 vad som händer..

https://www.dagensps.se/fintech-today/ey-wirecard-har-blast-upp-siffror-aktie-stortdyker/

1/4 saknas i balansräkningen
Vart mycket skriverier , ingen rök utan eld antagligen
Storblankad tydligen, gick hem kan man säga
Ja ja
Allt kan ju inte gå bra
Känns dock som riktigt botten fiske just nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem