2020-06-18, 13:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om man tror att ens dotters kvarlevor ligger nånstans så vill man hitta dom. Nej, de är inte korkade. De är anhöriga som sörjer.
-_-

de vet ju att dom inte ligger ngnstans
Citera
2020-06-18, 13:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Inte säkert med "minst 18 år". Efter 10 år har man ju rätt att ansöka om tidsbestämt straff (och därefter har man rätt att göra en ansökan varje år)
och du tror att det kommer bli så? Sätter dom livstid så finns det en mening med att man ska sitta länge, väldigt ovanligt om det ens har hänt nån gång att dom jakat efter 10 och satt det på tidsbestämt.
Citera
2020-06-18, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemmasittarna
-_-

de vet ju att dom inte ligger ngnstans
Hur ska de veta det? För att en lögnare och mördare påstår det?
Citera
2020-06-18, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
Om du inte har följt fallet bör du nog inte kommentera. Det finns ingen alternativ förklaring. Han blir dömd även i högre instanser.

Kan bli rättspsyk men osäker.

Finns det ingen alternativ förklaring? Redogör då gärna för den exakta dödsorsaken.

Vad får dig att tro att HD kommer att ta upp fallet?

Du som följt fallet in till minsta beståndsdel bör kommentera.
Citera
2020-06-18, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3mmaa
Vadå, ska du ta lagen i egna händer? 😌😅

Märklig fråga, även om jag skulle göra det så skulle jag aldrig någonsin skriva det här öppet.
Jag kanske vill ha hans address för att jag vill skicka handskrivna brev och styrkekramar?

Men det är irrelevant, låt oss alla hoppas att han får ett rejält fängelsestraff.
Citera
2020-06-18, 13:20
Medlem
Citat:
och du tror att det kommer bli så? Sätter dom livstid så finns det en mening med att man ska sitta länge, väldigt ovanligt om det ens har hänt nån gång att dom jakat efter 10 och satt det på tidsbestämt.

Nej, det tror inte jag heller. Har aldrig hört om någon som fått tidsbestämt på "första försöket" heller.
Men bra att veta är att forskningen säger att det genomsnittliga livstidsstraffet är 16 år.
Citera
2020-06-18, 13:31
Medlem
Citat:
Inte säkert med "minst 18 år". Efter 10 år har man ju rätt att ansöka om tidsbestämt straff (och därefter har man rätt att göra en ansökan varje år)
Känner du till nåt fall där en livstidsdömd kommit ut innan 18 år?
Senast redigerad av matematiker 2020-06-18 kl. 13:33.
Citera
2020-06-18, 13:39
Medlem
Citat:
Vet inte om jag missförstår, men om man så småningom får ett tidsbestämt straff så vill jag minnas att man inte får sätta ett lägre straff än 18 år. I teorin kan han då vara ute efter 14-15 år. Typ.
Citera
2020-06-18, 13:39
Medlem
Citat:
Jag tror definitivt inte han kvalificerar sig till vård. Han kommer åka in på 18 år eller livstid.
Han kan få knäppskallerabatt.
Citera
2020-06-18, 13:43
Medlem
Citat:
Får han 18 år så kommer han ju ut efter 12....

så får han livstid är det bäst för oss alla, då kommer han sitta minst alla 18 åren.

En fråga vf tror ni att hennes familj verkar vara så banalt korkade att dom inte vill ge upp försöket om at hitta kroppen? like WTF?

inget illa menat... men han sa ju sj att dom aldrig kommer göra det, och även om han inte skulle sagt det, så verkar det ju jävligt kört. Dom kanske har bränt upp den eller så?

Banalt korkade?
Nej de är helt normala i det avseendet. Som förälder vill man, om man tvingas till att begrava sitt barn begrava hela barnet.
Hur kan du inte förstå den viljan?
Citera
2020-06-18, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Beviset på att invandring ej funkar, killen kunde inte ta ett göra slut utan mördade kallblodigt stackats wilma o rätt säker på pappan hjälp till.

Brinn i helvetet hela den släkten o hoppas på livstid, minst.
Det har sagt upprepade gånger här att hans ursprung är egalt. Svenska män som Billy Fagerström mfl kunde heller inte ta ett nej.
Han som bankade ihjäl Lotta, var han utlänning? Finns så många exempel på vita män som inte klarat av att tjejen vill lämna. Lika väl som det finns arabiska män som inte klarar att bli avvisade.
Citera
2020-06-18, 13:53
Medlem
Citat:
Vet inte om jag missförstår, men om man så småningom får ett tidsbestämt straff så vill jag minnas att man inte får sätta ett lägre straff än 18 år. I teorin kan han då vara ute efter 14-15 år. Typ.

Jag tror det blev ett missförstånd. Det finns ju olika sätt att räkna på....

1.Sammanlagda strafflängden, där man räknar med 2/3dels frigivning.
2. Sammanlagda strafflängden, där man inte räknar med 2/3dels frigivning.
Dessutom skall man ju räkna av häktningstiden också.

Men kortare än 18 år (om man endast räknar den sammanlagda strafflängden, utan 2/3dels frigivning och häktningstiden) kan man inte få, precis som du säger.
Senast redigerad av Haaaaag 2020-06-18 kl. 13:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in