Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-26, 18:09
  #29737
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Noen sa dette:

Hva tror dere om det?

Nei. Det er sprøyt. Å snu virkeligheten på hodet.

Hvis boligen i Sloraveien 4 var AEHs særeie, kunne det ha gitt mening.

Edit:

TH hadde på begynnelsen av 90-tallet 60 millioner NOK cash, og lite gjeld.

På bakgrunn av dette er det meningsløst at TH skulle ha hatt behov for å pantsette Sloraveien 4 for å skaffe midler til business'en sin.

Det er og blir sprøyt.
__________________
Senast redigerad av kornblomst 2020-05-26 kl. 18:11. Anledning: Edit
Citera
2020-05-26, 18:09
  #29738
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Jada, jeg kan gjenta det som ikke er en hypotese, men mine siste tanker om dette.

Resonnementet starter med at drapet er planlagt.

Det er mao. ikke et affektdrap.

Og inntil noen fremlegger nye fakta om TH, finner jeg det tvilsomt at han over lang tid har lagt planer om å drepe sin kone.

Det kan heller ikke være TH om vi velger å tro på de siste livstegnene og alibiet.

Hvis TH er uskyldig, har drapet skjedd mellom 09:16 og 13.00.


Jeg har lest meg opp på likhunder, og det tar minst 1 time og 25 minutter før liklukten overføres til underlaget, og dette betyr at AEFH må ha ligget død i huset like lenge.

Men er det sannsynlig at de som kommer i denne perioden for å kidnappe lar liket bli liggende så lenge?

En «profesjonell» kidnapper ville neppe latt det skje.

Jeg står tilbake med ett alternativ.

De som kommer for å kidnappe er amatører. Det skjer en ulykke, og de bruker lang tid på å komme til seg selv igjen, rådslå og stage.

Etter alt dette: Hva med motiv?

«Du irriterte meg så mye akkurat nå, at jeg kveler deg.»: Affekt kan ikke være et motiv, fordi drapet er planlagt i 6 måneder.

Dermed står jeg igjen med det mest opplagte motivet «penger».

Hvem kan det så være?

Norske dataspillende, kryptointeresserte amatører, som begir seg ut på noe de overhode ikke har forutsetninger for å mestre.

Her har politiet siktet RU for medvirkning. Det tror jeg på.
Du glemmer at TH er siktet for medvirkning til drap. Han kan være skyldig uansett når AEH ble drept, også i den perioden han har alibi. Han kan være skyldig selv om han ikke egenhendig har drept.
Citera
2020-05-26, 18:19
  #29739
Medlem
Adrtrt , tack för ditt svar på min spekulation om det verkligen hade förekommit våld i relationen. Du verkar ha fått veta att AEH i förtroligt samtal berättat att TH varit våldsam. Önskar att fler som känner till de verkliga förhållandena ville berätta om det.
Citera
2020-05-26, 18:33
  #29740
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Du glemmer at TH er siktet for medvirkning til drap. Han kan være skyldig uansett når AEH ble drept, også i den perioden han har alibi. Han kan være skyldig selv om han ikke egenhendig har drept.

Ettersom han ble siktet for drap eller medvirkning til drap, hvorfor ble da hans alibi vektlagt og hvorfor var hans alibi medvirkende årsak til at han ble løslatt? Ble det eventuelt gjort en feilvurdering i Lagmannsretten?

"Hvis man legger opptaket til grunn er han ikke i huset når den kriminelle handlingen mot kona trolig finner sted. Dette var en medvirkende årsak til at den drapssiktede milliardæren ble løslatt, får VG opplyst."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...har-endret-seg
Citera
2020-05-26, 18:37
  #29741
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Du glemmer at TH er siktet for medvirkning til drap. Han kan være skyldig uansett når AEH ble drept, også i den perioden han har alibi. Han kan være skyldig selv om han ikke egenhendig har drept.

Du glemmer at jeg tenker at politiet sliter med tunnelsyn og bekreftelsestendenser.

Og du overser at han har langt bedre utveier, på alle tenkelige og utenkelige motiver han måtte ha for å få henne ut av sitt liv, enn drap.
__________________
Senast redigerad av Sandemose 2020-05-26 kl. 18:43.
Citera
2020-05-26, 18:44
  #29742
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Jada, jeg kan gjenta det som ikke er en hypotese, men mine siste tanker om dette.

Resonnementet starter med at drapet er planlagt.

Det er mao. ikke et affektdrap.

Og inntil noen fremlegger nye fakta om TH, finner jeg det tvilsomt at han over lang tid har lagt planer om å drepe sin kone.

Det kan heller ikke være TH om vi velger å tro på de siste livstegnene og alibiet.

Hvis TH er uskyldig, har drapet skjedd mellom 09:16 og 13.00.

Jeg har lest meg opp på likhunder, og det tar minst 1 time og 25 minutter før liklukten overføres til underlaget, og dette betyr at AEFH må ha ligget død i huset like lenge.

Men er det sannsynlig at de som kommer i denne perioden for å kidnappe lar liket bli liggende så lenge?

En «profesjonell» kidnapper ville neppe latt det skje.

Jeg står tilbake med ett alternativ.

De som kommer for å kidnappe er amatører. Det skjer en ulykke, og de bruker lang tid på å komme til seg selv igjen, rådslå og stage.

Etter alt dette: Hva med motiv?

«Du irriterte meg så mye akkurat nå, at jeg kveler deg.»: Affekt kan ikke være et motiv, fordi drapet er planlagt i 6 måneder.

Dermed står jeg igjen med det mest opplagte motivet «penger».

Hvem kan det så være?

Norske dataspillende, kryptointeresserte amatører, som begir seg ut på noe de overhode ikke har forutsetninger for å mestre.

Her har politiet siktet RU for medvirkning. Det tror jeg på.
Sånn kan det være. Jeg har tidlig fått inntrykk av at de som har gjort dette, er relativt unge, sammenlignet med TH. Planen virker så kaotisk sammensatt, så mange detaljer, som ville vært unødvendig hvis TH hadde planlagt dette. Litt umodent og ugjennomtenkt.
Citera
2020-05-26, 19:02
  #29743
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Du glemmer at jeg tenker at politiet sliter med tunnelsyn og bekreftelsestendenser.

Og du overser at han har langt bedre utveier, på alle tenkelige og utenkelige motiver han måtte ha for å få henne ut av sitt liv, enn drap.


Ja, han kunde gjort som normalen och gått skilda vägar och delat tillgångarna likt.
Kanske också låtit sin fru leva istället för att drepe henne? Finns många andra val han kunde tagit.

Ser för mig att politi sitter på mer info än det som är gett ut (også medier som håller på information från diverse i vänskapskretsen) för att inte förstöra efterforskningen. Så jag tror det beskriver det ”turbulenta” milt jämnfört med verkligheten.

Möjligt AEH varit på akuten och ”ramlat” i trappan ett par gånger genom åren.

Samlas den informationen då möjligens i en journal nånstans?
Citera
2020-05-26, 19:04
  #29744
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Noen sa dette:

Hva tror dere om det?
Jeg har lest litt om aksjeselskaper og kommet frem til det samme. Det kan være en forklaring til at ektepakten fremstår slik den gjør.

Aksjeselskaper (og kanskje særlig holdingselskaper) i den størrelsesorden TH er medeier i, kan også by på utfordringer når det gjelder verditakst, som er nødvendig ved et evt skillsmisseoppgjør. I tilfelle ville det blitt nødvendig med en annen rimelig avtale.

Ektepakten kan ha vært et krav pga en særvedtekt som aksjeselskapet/-ene hadde/har i forhold til hver enkelt medeier.

Hva som er den egentlige forklaringen vet jeg ikke.
Citera
2020-05-26, 19:26
  #29745
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Du svarte jo nei på dette: "Noen skrev at hvis man har tvillingsim i en annen telefon, så kan den som har tvillingsim i den andre telefonen lese meldinger og følge med på innkommende og utgående anrop til og fra den telefonen som har det hoved-simkortet""

Ikke utgående anrop, sms må aktiveres, tvillingkortet har også et eget anropsnummer. Varierer litt fra operatør til operatør.

Dette er jo uansett noe politiet har full oversikt over.
Citera
2020-05-26, 19:33
  #29746
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppisen
Adrtrt , tack för ditt svar på min spekulation om det verkligen hade förekommit våld i relationen. Du verkar ha fått veta att AEH i förtroligt samtal berättat att TH varit våldsam. Önskar att fler som känner till de verkliga förhållandena ville berätta om det.

Jeg tenker på ektepakten som uttrykk for økonomisk undertrykkelse. Den var egnet til å skremme AE til å ikke å flytte fra familien. Det er å regne som psykisk vold.
Citera
2020-05-26, 19:33
  #29747
Medlem
Jeg tror ikke det finnes noen annen forklaring på THs særeie på Sloraveien 4, enn

a) han ville ha makt over AEH og ha en evig trussel om at han kunne kaste henne ut av fellesboligen, anytime, om han fant det for godt

eller b) det finnes noe meget kompromitterende i Sloraveien 4, hemmelige rom eller innemurte lik eller lignende
Citera
2020-05-26, 19:34
  #29748
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Jada, jeg kan gjenta det som ikke er en hypotese, men mine siste tanker om dette.

Resonnementet starter med at drapet er planlagt.

Det er mao. ikke et affektdrap.

Og inntil noen fremlegger nye fakta om TH, finner jeg det tvilsomt at han over lang tid har lagt planer om å drepe sin kone.

Det kan heller ikke være TH om vi velger å tro på de siste livstegnene og alibiet.

Hvis TH er uskyldig, har drapet skjedd mellom 09:16 og 13.00.

Jeg har lest meg opp på likhunder, og det tar minst 1 time og 25 minutter før liklukten overføres til underlaget, og dette betyr at AEFH må ha ligget død i huset like lenge.

Men er det sannsynlig at de som kommer i denne perioden for å kidnappe lar liket bli liggende så lenge?

En «profesjonell» kidnapper ville neppe latt det skje.

Jeg står tilbake med ett alternativ.

De som kommer for å kidnappe er amatører. Det skjer en ulykke, og de bruker lang tid på å komme til seg selv igjen, rådslå og stage.

Etter alt dette: Hva med motiv?

«Du irriterte meg så mye akkurat nå, at jeg kveler deg.»: Affekt kan ikke være et motiv, fordi drapet er planlagt i 6 måneder.

Dermed står jeg igjen med det mest opplagte motivet «penger».

Hvem kan det så være?

Norske dataspillende, kryptointeresserte amatører, som begir seg ut på noe de overhode ikke har forutsetninger for å mestre.

Her har politiet siktet RU for medvirkning. Det tror jeg på.
Hvorfor så mange avsnitt?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback