2020-06-18, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Citerar mig själv.

Ang internet på rättspsyk kan min vän bara svara för där han jobbar. På rättspsyk, säkerhetsklass 2, får de använda internet för att betala räkningar under övervakning av två skötare. På mer avslappnade avdelningar kan man få ha egen dator och telefon. Vad gäller patienter inne på RPU visste han inte. Själv tror jag inte det, men vi återkommer där.

Syftet med att vara på RPU är ju inte att rehabilitera sig eller aktivera sig, utan att bli utredd kort och gott. Därför har man inte tillgång till internet. Om det inte handlar om att man gör något test eller liknande.
Citera
2020-06-18, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Syftet med att vara på RPU är ju inte att rehabilitera sig eller aktivera sig, utan att bli utredd kort och gott. Därför har man inte tillgång till internet. Om det inte handlar om att man gör något test eller liknande.
Visst är det så. Alldeles säkert har du rätt.
Citera
2020-06-18, 11:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
Några frågor som säkert finns i tråden men den är rätt lång så,

Vad blev straffet? (är det färdigt än?)

Vad heter han, fullständiga namn och address, tack?

Straffet har inte kommit än, han ska genomgå rättspsykiatrisk vård först.

https://mrkoll.se/person/Tishko-Shabaz-Ahmed-Friarleksvgen-3-Uddevalla/cYfrmUxamUxabTAQmkyqRaQkyqRaQulaTcYfrkyqRaQkyqRaQb TAQmuerA
Citera
2020-06-18, 11:56
Medlem
blagyltas avatar
Att som kurd åka till Iran är som att åka hem. Varför? Jo därför att kurre kurder är, precis som beduiner och zigenare, ett nomadfolk som härstammar från del republiken "kordistan" i Iran och alla pratar i princip persiska eller farsi som språket heter. Detta gäller även Yazidier. Tiskos urfäder utvandrade till Irak på 1930-talet. Många är fortfarande nomader och bergsbanditer och bor liksom de mer bofasta i gränstrakterna där de rör sig emellan, från Turkiet till Iran.

En annan sak som folk missar här ang. Tishkos vurmande för trump och USA är att kurderna, liksom beduiner och zigenare, inte har någon rätt till marken eller naturtillgångarna där de bor såvida inte avtal ingåtts med centralregeringen i dessa länder. En ockupationsmakt som USA (israel) vars intresse är att stycka upp Mellanöstern kan emellertid TA och GE dem den rätten men den lösningen kan en endast upprätthållas med våld och terror handlingar.
Citera
2020-06-18, 11:57
Medlem
Citat:
Några frågor som säkert finns i tråden men den är rätt lång så,

Vad blev straffet? (är det färdigt än?)

Vad heter han, fullständiga namn och address, tack?

Nej han har inte fått sitt straff utan måste göra en rättspsykiatrisk utredning först!

Varför är dom uppgifterna viktiga? Hans adress kommer förmodligen va fängelset en lång tid framöver.
Citera
2020-06-18, 11:59
Medlem
Finns det ljudupptagning från hela rättegången online?
Citera
2020-06-18, 12:00
Medlem
Vet man om rätten var enig i sin bedömning?
Citera
2020-06-18, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3mmaa
Nej han har inte fått sitt straff utan måste göra en rättspsykiatrisk utredning först!

Varför är dom uppgifterna viktiga? Hans adress kommer förmodligen va fängelset en lång tid framöver.

Dom uppgifterna är väldigt viktiga.

Om/hur länge han är i fängelset vet vi inte ens, jag litar inte på knäböjar-sverige för fem öre. Dessutom har han en familj/pappa som verkar vara lite medskyldig, eller har jag fel?
Citera
2020-06-18, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Vet man om rätten var enig i sin bedömning?
Om någon reserverat sig så har jag för mig att det brukar stå i beslutet, och det gör det inte. Man skriver att rätten fattat beslut.
Citera
2020-06-18, 12:05
Medlem
Citat:
Dom uppgifterna är väldigt viktiga.

Om/hur länge han är i fängelset vet vi inte ens, jag litar inte på knäböjar-sverige för fem öre. Dessutom har han en familj/pappa som verkar vara lite medskyldig, eller har jag fel?

Vad menar du med att pappan tycks vara medskyldig? Förutom att blod från W. påträffats i hans bil då? Men gärningsmannen kan ju ha lånat bilen och åkt med den själv. Dessutom tycker jag att de tunga stegen i trappuppgången talar för att en person burit på någonting tungt själv. Är man två hade man delat på 50kg lätt som en plätt och gått med normala steg.
Citera
2020-06-18, 12:12
Medlem
blagyltas avatar
Att som kurd åka till Iran är som att åka hem. Detta för att kurre kurder är, precis som beduiner och zigenare, ett nomadfolk som härstammar från del republiken "kordistan" i Iran och alla pratar i princip persiska eller farsi som språket heter. Detta gäller även Yazidier. Tiskos urfäder utvandrade till Irak på 1930-talet. Många är fortfarande nomader och bergsbanditer och bor liksom de mer bofasta i gränstrakterna där de rör sig emellan, från Turkiet till Iran.

En annan sak som folk missar här ang. Tishkos vurmande för trump och USA är att kurderna, liksom beduiner och zigenare, inte har någon rätt till marken eller naturtillgångarna där de bor såvida inte avtal ingåtts med centralregeringen i dessa länder. En ockupationsmakt som USA (israel) vars intresse är att stycka upp Mellanöstern kan emellertid TA och GE dem den rätten men den lösningen kan en endast upprätthållas med våld och terror handlingar
Citera
2020-06-18, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Slagit hål på antalet nycklar? 🤔
Å nejdå, finns inget som tyder/bevisar att fler nycklar...hon har vägrat tidigare att lämna nycklar när de gjort slut så hur klingar det ihop med att.
hon påstås ha gjort nya? 🤔
Knappast logiskt..
Bråket/misshandeln skedde innan han åkte till Ljungskile.

Tiskos 3st nycklar + vaktis nyckel = 4 ? 🤔

Tror inte T hade tillåtit w att göra nycklar..
Senast redigerad av Snoken19 2020-06-18 kl. 12:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in