2020-06-17, 11:51
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crille666
Måste det vara den formationen, eller byter du ingame?

Helst 433(2) men kan tänka mig byta runt lite efter avspark om laget blir bra nog.
Citera
2020-06-17, 13:49
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Tycker lag 2 ser bäst ut, förutom att du har 3 defensiva mitfältare, byt ut kroos mot en renodlad cam är vad jag hade gjort

Gjorde just matten på det, pengarna räcker inte riktigt. Måste isf nedgradera Suarez till Benzema eller en ikon... avvaktar en aning med detta.

Svider rätt hårt att se hur kortens priser rasat sen jag köpte dem (Hendo, KdB, Trent,) men det är ju bara gilla läget. Se det som att man fick tillbaka det man investerat genom att bara få spela med dem.
Citera
2020-06-17, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Gjorde just matten på det, pengarna räcker inte riktigt. Måste isf nedgradera Suarez till Benzema eller en ikon... avvaktar en aning med detta.

Svider rätt hårt att se hur kortens priser rasat sen jag köpte dem (Hendo, KdB, Trent,) men det är ju bara gilla läget. Se det som att man fick tillbaka det man investerat genom att bara få spela med dem.

Jo, jag köpte ju på mig kort direkt när dom släppþes, har tappat 1-2 miljoner i värde på laget

Samtidigt ville man ju ha bra lag under tots

Man kan juinte vänta till september å köpa heller

Det är bara ett spel, om 3 månader är spelet avinstallerat
Citera
2020-06-17, 14:27
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Jo, jag köpte ju på mig kort direkt när dom släppþes, har tappat 1-2 miljoner i värde på laget

Samtidigt ville man ju ha bra lag under tots

Man kan juinte vänta till september å köpa heller

Det är bara ett spel, om 3 månader är spelet avinstallerat

Så är det. Korten man har, har ju inte blivit sämre under den här tiden. Bara minskat i hype. Och i september är alla coins värdelösa, så inget att spara på.
Citera
2020-06-17, 20:37
Medlem
EnLitenFryss avatar
Summer heat Mendy - då åker vi ner till våning 10 och börjar klättringen uppåt för att få honom.
Citera
2020-06-17, 22:53
Medlem
Citat:
Summer heat Mendy - då åker vi ner till våning 10 och börjar klättringen uppåt för att få honom.

Att du orkar 🤣
Citera
2020-06-18, 02:45
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Att du orkar 🤣

Har du sett kraven för Mendy? Minimum 44 matcher för att få kortet. Om man ska möta kraven i den division man hör hemma får man minst dubbla den siffran. Orka det.
Citera
2020-06-18, 07:53
Medlem
Citat:
Har du sett kraven för Mendy? Minimum 44 matcher för att få kortet. Om man ska möta kraven i den division man hör hemma får man minst dubbla den siffran. Orka det.

Ja, alltså, det var inte att du gick ner i divisioner som min kommentar syftade på, utan att du orkar fortsätta grinda
Citera
2020-06-18, 08:19
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ja, alltså, det var inte att du gick ner i divisioner som min kommentar syftade på, utan att du orkar fortsätta grinda

Har ju inte mitt ultimata lag än Mendy är ett gratis endgame-kort som länkar fint med andra endgame-kort. Så han får nötas på.

Men som vi konstaterat tidigare blir det rätt fånigt med Aduriz och Ndombele. Spelare som haft ganska dåliga säsonger som får kort som är endgame because of reasons.
Citera
2020-06-18, 10:52
Medlem
Inte öppnat upp FIFA på jag vet inte hur länge men igår gjorde jag det.
Varför?
ENBART för att byta bort HL Smalling, Chiellini, Varane m.fl och knyta till mig POTM Havertz.

Har missat TOTS så risken är att jag ligger tokmycket efter men skulle ljuga om jag säger att jag inte är lite sugen på att anmäla mig till WL i helgen...
Citera
2020-06-18, 13:00
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonatannk
Inte öppnat upp FIFA på jag vet inte hur länge men igår gjorde jag det.
Varför?
ENBART för att byta bort HL Smalling, Chiellini, Varane m.fl och knyta till mig POTM Havertz.

Har missat TOTS så risken är att jag ligger tokmycket efter men skulle ljuga om jag säger att jag inte är lite sugen på att anmäla mig till WL i helgen...

POTM Havertz = 55k
TOTS Havertz = 210k + säljbar om han ej passar

nu förstår jag att du hade oanvändbara untrades, men är det inte dumt att byta bort kort med 89 och 85 för att möta en 84-ratad squad, som det krävs för Havertz? Du har inga untradeable Tadic, Sommer osv? 9 st 84-kort, 2 st 83 så är du hemma. De är ju iofs relativt dyra just nu, just pga Havertz och Ndombele som kom igår.

Jag försöker när det är möjligt spara 87+ till sbcer som kräver 86 och uppåt i rating.

Brottas just nu med vad jag ska använda min duplikat av Sancho på. Ndombele och Modric känns mest aktuella. Ndombele är iofs sämre än TOTS Henderson men ett väldigt billigt och fint kort. Modric går att få in bredvid Kroos och Carvajal som jag har som untradable. Här är mitt problem: väntar alltid på att det ska komma något perfekt som nästan aldrig kommer.

Gällande TOTS känner jag igen det där. Nu när TOTS-korten kommer finnas i WL rewards (blandat med annat) så uppstår genast ett litet sug att vinna 14 per helg. Kanske drar jag Van Dijk och helt plötsligt kan budgeten läggas på annat? Men det kommer ju inte hända. Installerade ett annat spel häromdagen som fick min uppmärksamhet, men nu har jag redan (typ) klarat ut det.

---------------------

Finns det någon lista över vilka kort de re-releasade igår? Ser KdB, Messi och Hazard på reklamen, men hade varit fint att veta vilka som finns i packs (om man ska hålla på paketen eller rulla tärningen).
Citera
2020-06-18, 13:16
Medlem
EnLitenFryss avatar
Kan rapportera att det INTE funkar att ha Mendy i startelvan och sen quitta för detta objective:

"Play 10 Rivals matches with 85 OVR FUTMAS Mendy and min. 6 LaLiga players in your starting squad, to earn 87 OVR Summer Heat Mendy"

Jag har klarat det andra objective och tänkte att jag kanske kunde quitta mig till 10 matcher med han i elvan, men det funkade inte när jag testade. Kanske måste man låta matchen börja för att det ska räknas? Fick 25-30 minus i skill rating iaf.

I övrigt: är det 6 La Liga players PLUS Mendy (dvs 7) eller är det 6 med Mendy?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in