2020-06-18, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Kan rapportera att det INTE funkar att ha Mendy i startelvan och sen quitta för detta objective:

"Play 10 Rivals matches with 85 OVR FUTMAS Mendy and min. 6 LaLiga players in your starting squad, to earn 87 OVR Summer Heat Mendy"

Jag har klarat det andra objective och tänkte att jag kanske kunde quitta mig till 10 matcher med han i elvan, men det funkade inte när jag testade. Kanske måste man låta matchen börja för att det ska räknas? Fick 25-30 minus i skill rating iaf.

I övrigt: är det 6 La Liga players PLUS Mendy (dvs 7) eller är det 6 med Mendy?

Quitta funkar väll aldrig för att klara objectives?

Det borde ju vara 6 med mendy, annars är de märkligt
Citera
2020-06-18, 15:49
Medlem
Citat:
POTM Havertz = 55k
TOTS Havertz = 210k + säljbar om han ej passar

nu förstår jag att du hade oanvändbara untrades, men är det inte dumt att byta bort kort med 89 och 85 för att möta en 84-ratad squad, som det krävs för Havertz? Du har inga untradeable Tadic, Sommer osv? 9 st 84-kort, 2 st 83 så är du hemma. De är ju iofs relativt dyra just nu, just pga Havertz och Ndombele som kom igår.

Jag försöker när det är möjligt spara 87+ till sbcer som kräver 86 och uppåt i rating.

Brottas just nu med vad jag ska använda min duplikat av Sancho på. Ndombele och Modric känns mest aktuella. Ndombele är iofs sämre än TOTS Henderson men ett väldigt billigt och fint kort. Modric går att få in bredvid Kroos och Carvajal som jag har som untradable. Här är mitt problem: väntar alltid på att det ska komma något perfekt som nästan aldrig kommer.

Gällande TOTS känner jag igen det där. Nu när TOTS-korten kommer finnas i WL rewards (blandat med annat) så uppstår genast ett litet sug att vinna 14 per helg. Kanske drar jag Van Dijk och helt plötsligt kan budgeten läggas på annat? Men det kommer ju inte hända. Installerade ett annat spel häromdagen som fick min uppmärksamhet, men nu har jag redan (typ) klarat ut det.

---------------------

Finns det någon lista över vilka kort de re-releasade igår? Ser KdB, Messi och Hazard på reklamen, men hade varit fint att veta vilka som finns i packs (om man ska hålla på paketen eller rulla tärningen).

Jo jag vet men min trupp är närapå länsad. Tryckte in massvis med spelare i SBCs innan jag valde att lägga FIFA åt sidan så har inte jättemycket spelare till övers haha..
Citera
2020-06-18, 16:11
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crille666
Quitta funkar väll aldrig för att klara objectives?

Det borde ju vara 6 med mendy, annars är de märkligt

Mm, tror som du att Mendy + 5 så räcker det. Men våga spela en match helt i onödan, får nog spela med en halvkass La Liga-elva.

Apropå det du skrev innan: "orkar fortsätta grinda" - har spelat runt 15 matcher för Mendy så långt - av de jag mött har 1 (!) spelat för Mendy. Resten kört sina svettigaste elvor. Så du har nog fingret på pulsen där - ingen pallar grinda, folk spelar för "skojs skull". Jag tycker de som spelar för kul är lika konstiga som ni tycker jag är, grinden är ju själva syftet. Utan objectives spelar jag knappt alls, så roligt är det fan inte!

Citat:
Ursprungligen postat av Jonatannk
Jo jag vet men min trupp är närapå länsad. Tryckte in massvis med spelare i SBCs innan jag valde att lägga FIFA åt sidan så har inte jättemycket spelare till övers haha..

Äsch då, när man slutar FUT ska man ju lämna elvan som ett konstverk, inte riva och rasera allt!
Citera
2020-06-18, 19:27
Medlem
prime icon sbc.. skall man sänga in de untrade man har kvar och prova lyckan?

Citera
2020-06-18, 22:31
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
prime icon sbc.. skall man sänga in de untrade man har kvar och prova lyckan?

Japp, jag la in min Sancho här. Förväntade mig inget bra, men kanske användbart. Overmars. Kanske hade gått att använda i januari, nu blir han SBC-foder i framtiden.

————

Har bara fått möta toxiska idioter ikväll. Efter att ha mött en idiot där jag tar ledningen med 2-0 och trycker bort som vanligt, så får han EAidsen och vänder till 4-2. Firar varje mål med custom målgest. Din motståndare behandlar dig artigt och du beter dig som ett as. Hur är man funtad då? Lägg på EAidsen att mina spelare inte kan träffa mål om så livet hängde på det. Det kvittade väl egentligen, spelade av matcherna för Mendy bara. Men skriver någon rad efter matchen om hur han både haft EAids och betett sig som ett asshole, men karma kommer igen.

Han rapporterar till MS - som expedierar det på 10 minuter. Som konsekvens blev jag utslängd i matchen jag är inne i. Till råga på allt - minut 90 när jag har 9/10 matcher på Mendy. Så, utkastad ur spelet, förlust fast jag ledde 3-0, avstängd från att skriva meddelanden på xbox live i ett dygn.

Som salt i såren måste man dessutom fylla i en blankett att man gjorde fel, ångrar sig jättemycket och en liten novell på hur man tycker miljön online kan förbättras.

Två tankar kring detta:

1, sug en jävla röv EA och MS. Det är ni som skapat den toxiska miljön genom att tillåta att man provocerar sin motståndare. Visst är det till sist min motspelare som beter sig, men plocka bort firanden och repriser. Som motståndare ska man inte behöva se skiten, ge oss möjlighet att trycka bort det hela. Som spelaren som släppt in mål ska man kunna slippa se det.

2. Idé till personlighet: bete dig som en rövhatt ingame. Fira med de längsta animationerna, hyssja, maska vid ledning, osv osv. Skriv GG i chatten efteråt. Invänta flame. Rapportera. Grattis, du har nu dubbelt rövknullat en okänd person på internet. Well played.
Citera
2020-06-20, 11:06
Medlem
Citat:

Äsch då, när man slutar FUT ska man ju lämna elvan som ett konstverk, inte riva och rasera allt!

Jo jo, men min trupp har jag kvar! Och alla de värdefulla kort jag lyckats få (ex. Kanté’s shapeshifter, som jag tyvärr haft sjukt svårt att få in i en fungerande trupp...).
Men alla de andra ”värdelösa” 83-85 rated kort jag hade låg runt valde jag att bara panga iväg, liksom några av de objektiv jag gjort som blivit oanvända.
Citera
2020-06-20, 18:44
Medlem
Citat:
Japp, jag la in min Sancho här. Förväntade mig inget bra, men kanske användbart. Overmars. Kanske hade gått att använda i januari, nu blir han SBC-foder i framtiden.

————

Har bara fått möta toxiska idioter ikväll. Efter att ha mött en idiot där jag tar ledningen med 2-0 och trycker bort som vanligt, så får han EAidsen och vänder till 4-2. Firar varje mål med custom målgest. Din motståndare behandlar dig artigt och du beter dig som ett as. Hur är man funtad då? Lägg på EAidsen att mina spelare inte kan träffa mål om så livet hängde på det. Det kvittade väl egentligen, spelade av matcherna för Mendy bara. Men skriver någon rad efter matchen om hur han både haft EAids och betett sig som ett asshole, men karma kommer igen.

Han rapporterar till MS - som expedierar det på 10 minuter. Som konsekvens blev jag utslängd i matchen jag är inne i. Till råga på allt - minut 90 när jag har 9/10 matcher på Mendy. Så, utkastad ur spelet, förlust fast jag ledde 3-0, avstängd från att skriva meddelanden på xbox live i ett dygn.

Som salt i såren måste man dessutom fylla i en blankett att man gjorde fel, ångrar sig jättemycket och en liten novell på hur man tycker miljön online kan förbättras.

Två tankar kring detta:

1, sug en jävla röv EA och MS. Det är ni som skapat den toxiska miljön genom att tillåta att man provocerar sin motståndare. Visst är det till sist min motspelare som beter sig, men plocka bort firanden och repriser. Som motståndare ska man inte behöva se skiten, ge oss möjlighet att trycka bort det hela. Som spelaren som släppt in mål ska man kunna slippa se det.

2. Idé till personlighet: bete dig som en rövhatt ingame. Fira med de längsta animationerna, hyssja, maska vid ledning, osv osv. Skriv GG i chatten efteråt. Invänta flame. Rapportera. Grattis, du har nu dubbelt rövknullat en okänd person på internet. Well played.

Undra vilka man möter egentligen kan inte va många vettiga personer i detta fifa, för övrigt så är mendy utmaningen riktigt bra få 3 st höga la liga kort, som jag kan använda i Lucas sbc , kanske kan lyckas klara ut den till slut innan man ger upp detta spel för gått, gameplay är lika uselt som vanligt om inte värre . I wl möter jag bara spelare som gör spelet ännu sämre boll tempot dom kör med är hemskt slött, jag blir så uttråkad av att spela dessa matcher, undra om inte Fifa 20 är det sämsta fifa någonsin på senare år.
Citera
2020-06-21, 09:53
Medlem
Citat:

————

Två tankar kring detta:

sån dubbelmoral från EA, det är BLM, no to racisim, CALM och allt vad det heter, samtidigt som man uppmuntar att man skall håna sin motståndare så mycket det går.

EA hade kunnat förbättra spelet enkelt.

1. låt motståndaren fira sitt mål, men jag skall kunna trycka bort det, så jag ser en meny bara, motståndaren skall veta att jag inte ser när han dabbar/hyschar lägger sig och vilar på mittplan, då kommer viljan att bete sig som 12 år försvinna

2. ta bort momentum/scripting/EAaids. kommer tyvärr aldrig hända.man ser att många spelare "lever" på det. man leder med 3-0 i halvtid, motståndaren har NOLL skott på mål. ändå ger han inte upp

fine, han vill ha sina rival points.. nope. vid 4-0 stänger han av

trodde han att han skulle kunna komma ikapp ett 0-3 underläge där han är totalt dominerad?

yes, han har antagligen gjort det hundratals gånger. tack vare EAidsen

men sätt iaf upp en momentum mätare eller något, så man ser vilket handikapp man har mot sig eller med sig

(detta kommer iofs göra så att EA tvingas ta bort den, eftersom det fortfarande än idag finns folk som inte "tror" på den)
Citera
2020-06-21, 15:33
Medlem
Gjorde ett unikt brasse lag med tots paulinho, cesinha, johnatan icon pele 91 , fick på köpet det värsta e aids jag varit med om inget funkade och bland det sämsta gameplay jag varit med om i wl , fick kämpa för att komma upp i 14 vinster 5 matcher kvar, med tanke på att jag kom upp i 22 vinster med meta trupp de jong tots och saint Maximin fut birth day. Förstår mig verkligen inte på detta spel.
Citera
2020-06-21, 18:35
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoichkov88
Undra vilka man möter egentligen kan inte va många vettiga personer i detta fifa, för övrigt så är mendy utmaningen riktigt bra få 3 st höga la liga kort, som jag kan använda i Lucas sbc , kanske kan lyckas klara ut den till slut innan man ger upp detta spel för gått, gameplay är lika uselt som vanligt om inte värre . I wl möter jag bara spelare som gör spelet ännu sämre boll tempot dom kör med är hemskt slött, jag blir så uttråkad av att spela dessa matcher, undra om inte Fifa 20 är det sämsta fifa någonsin på senare år.

Ska du verkligen göra lucas? Så snuskigt överprisad. Är kortet så bra?

Men enig om Mendy. Och domen mot fifa 20. Det har inget eller lite med riktig fotboll att göra, det är felbalanserat, random, scriptat. Och matcherna ser exakt likadana ut.

Citat:
sån dubbelmoral från EA, det är BLM, no to racisim, CALM och allt vad det heter, samtidigt som man uppmuntar att man skall håna sin motståndare så mycket det går.

EA hade kunnat förbättra spelet enkelt.

1. låt motståndaren fira sitt mål, men jag skall kunna trycka bort det, så jag ser en meny bara, motståndaren skall veta att jag inte ser när han dabbar/hyschar lägger sig och vilar på mittplan, då kommer viljan att bete sig som 12 år försvinna

2. ta bort momentum/scripting/EAaids. kommer tyvärr aldrig hända.man ser att många spelare "lever" på det. man leder med 3-0 i halvtid, motståndaren har NOLL skott på mål. ändå ger han inte upp

fine, han vill ha sina rival points.. nope. vid 4-0 stänger han av

trodde han att han skulle kunna komma ikapp ett 0-3 underläge där han är totalt dominerad?

yes, han har antagligen gjort det hundratals gånger. tack vare EAidsen

men sätt iaf upp en momentum mätare eller något, så man ser vilket handikapp man har mot sig eller med sig

(detta kommer iofs göra så att EA tvingas ta bort den, eftersom det fortfarande än idag finns folk som inte "tror" på den)

Haha en mätare på något EA envisas med att det inte finns? Det hade varit kul. Men ja känner igen det där. Spelar ju så själv. Ligger jag under 3-0 vet jag att det kan vända. Beror lite på syftet med den enskilda matchen såklart.

Fattar inte grejen med målgester. Eller - jag förstår varför fjortisar tycker det är viktigt att lära sig, jag förstår att det finns RQ-segrar att hämta - men för EA, vad är vinsten? Kundgruppen som tycker det är bajs borde vara minst lika stor som den som vill ha det.
Citera
2020-06-22, 07:59
Medlem
EnLitenFryss avatar
Har folk gjort den här Moments-sbcn? Den verkar ju billig och fin även om 84-kort skjutit i höjden... men finns någon lista på möjliga kort att dra? Finns det tillräckligt många kort som tar en plats i en endgame-elva för att vara värt det?
Citera
2020-06-22, 08:59
Medlem
Citat:
Har folk gjort den här Moments-sbcn? Den verkar ju billig och fin även om 84-kort skjutit i höjden... men finns någon lista på möjliga kort att dra? Finns det tillräckligt många kort som tar en plats i en endgame-elva för att vara värt det?

Det är väll dom som finns att göra som separat sbc? Luka modric, hazard, alex sandro osv ?

Känns ovärt för mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in