Citat:
Ursprungligen postat av
p.north
... "Och jag såg inte de där ntervjuerna för vi tittade inte så mycket på tv då. Jag hade inte sett hans bild någonstans under alla dessa år, i onsdags var första gången." jojo, var inte så värst trovärdig. Liksom jeppsson sa "mycket möjligt" beror ju hur mycket utredaren ställer för frågor, om och om igen.
Det är tur att det här inte är en amerikansk domstol där man kan ropa "Objection: Speculation" och "Objection: Argumentative", då skulle 99.8% av tråden försvinna.
Jag lägger ingen värdering i Anneli K:s utpekande. Du kan ju testa det nån gång. Jag har ingen aning om hur bra hon minns, du har ingen aning heller.
Citat:
Ursprungligen postat av
gratrunkarn
Om det skulle stämma, vilket man efter 34 år kan tvivla på, så friar det väl snarare SE som gärningsman? Finns ju inte en sportmössa i helvetet att han hinner springa tillbaka, smyga upp på kontoret, stämpla ut, prata med en vakt EFTER han noterat att Palme gått söderut.
Vet inte varför "smyga upp på kontoret" måste ingå, varför kan han inte ha haft med sig vapnet till Grand och hoppats på bra tillfälle där men ångrat sig och bytt plan? "Varför krångla och gå igenom Skandia då?" Tja han kanske var rädd att ifall han följde efter paret Palme och tvingades passera på utsidan så fanns risken att HO skulle få syn på honom hack i häl på paret Palme? Att springa genom bakvägen med vapnet redan med sig och passera repan (det är OK, Skandia är liksom ingen flygplats där han skulle fastna i metalldetektorn) gör att allt ser normalt ut för HOs vidkommande.
Ingen har sagt att det inte vore osannolikt och sjukt iskallt, men ska man hårdra det hela så stämmer det inte att det "inte finns en sportmössa i helvetet". Det har klockats och konstaterats att man hinner, att det är knäppt och långsökt förändrar inte att tidsramen håller.