2020-06-18, 06:43
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Kan naturligtvis inte uteslutas. Men jag tror inte på det.

Det finns andra saker vi aldrig kommer att få svar på. Hade mördaren slagit till om paret Palme haft sällskap med Mårten och Ingrid?

Onekligen har mycket kunnat gå fel i från GM/männen perspektiv.
Som tex Folksamlingar på fel ställen, patrullerande polis eller liknande.

Allt de talar för att GM/männen måste ha följ paret till rätt tillfälle gavs.

Om det nu inte fanns ett uppgjort möte på mp vilket inte jag tro, eller att det fanns flera utplacerade skyttar i Stockholm den kvällen men det verkar orimligt.

Det mest troliga i min värld är att man följt paret en tid till rätt tillfälle gavs, det gjorde det 28/2 1986 kl 23:21.
Om Ingrid och Mårten hade följt med paret Palme efter bion, då hade kanske mordet inte skett den kvällen ? utan istället kanske 2/3 1986 kl 21:01?
Citera
2020-06-18, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p.north
Ren Svammel!!
SE hade väl ingen löjlig tenson/sport klädsel ifrån 60 talet på sig. Du behöver inte övertyga andra, huvudsakligen att du får tro att det var SE om du mår gott över det. Jag vill bara veta sanningen vem/vilka det var men lär väl inte få veta denna årtioende heller.
Eh, jag rapporterade en Palmenyhet jag just såg på SVT Nyheter. Märklig sak att gå i taket över.

Att SE-skeptiker skulle slå ifrån sig det var väl ingen nyhet, alla vet redan hur det där fungerar, så det kan väl få sköta sig själv automatiskt?

Ställning:

Blinda, dementa och opålitliga: Mårten Palme, Lars Jeppsson, Anneli K
Kung av oöverträffad perception: Leif Ljungqvist

Carry on.
Citera
2020-06-18, 07:10
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Eh, jag rapporterade en Palmenyhet jag just såg på SVT Nyheter. Märklig sak att gå i taket över.

Att SE-skeptiker skulle slå ifrån sig det var väl ingen nyhet, alla vet redan hur det där fungerar, så det kan väl få sköta sig själv automatiskt?

Ställning:

Blinda, dementa och opålitliga: Mårten Palme, Lars Jeppsson, Anneli K
Kung av oöverträffad perception: Leif Ljungqvist

Carry on.
Du står allt tydligare i en klass för dig själv.

Menar du på allvar att du tror att någon endaste person skulle kunna känna igen någon dom sett för trettiofyra år sedan? Någon denne inte ens haft någon anledning att lägga på minnet?
Citera
2020-06-18, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Du står allt tydligare i en klass för dig själv.
För att jag postar länkar till färska nyheter som berör Palmemordet? OK, om det gör mig unik så har tråden allvarliga problem med nyhetskollen.
Citat:
Menar du på allvar att du tror att någon endaste person skulle kunna känna igen någon dom sett för trettiofyra år sedan? Någon denne inte ens haft någon anledning att lägga på minnet?
Det får du väl resonera med "Anneli K" om istället för att göra mig ansvarig för hennes påståenden? Jag har absolut ingen aning hur tillförlitligt hennes minne är, hon kan vara allt från senildement till att vara en av de tretton i världen som har H-SAM-minne och kommer ihåg varje minut av sitt liv (se Marilu Henner).
Citera
2020-06-18, 07:48
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarbaraStreisand
Finns det någon skyddsgrund (t.ex. rikets säkerhet) som kan stoppa uppgifter i en mordutredning från att offentliggöras?

Ja, för att inte skada relation till allierad främmande makt, det är en skyddsgrund som finns på papper.
Citera
2020-06-18, 07:49
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 86spanare
Here is an interesting question:

Of the 788 handguns tested.

How many had the exact same results as "vapensamlarens"?
I believe the "results" were Zero - out of minus 4 to plus 4

Can someone answer that - how many of the 788 - had the same result of "zero"

Var det dessutom fel kulor så blir det ännu värre.
Citera
2020-06-18, 07:55
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Vilket skitsnack. Omedelbart efter att ett vapen som man trodde SE hade kopplingar till och det inte kunde bindas till mordet då plötsligt heter det att de hela tiden vetat att kulorna var i för dåligt skick.

Snart säger de väl samma med det där brevet, de visste hela tiden att det inte skulle gå att binda dem till SE med DNA-analys men de försökte ändå.

Hur är det möjligt att samtliga PU blir totala katastrofer även om de innan haft mycket gott renommé? Blir de beordrade att klanta sig och i så fall varför?
dubbla budskap uppifrån gör dem galna.klassiskt psykopatdrag för att bryta ned människor.
Citera
2020-06-18, 08:00
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Van Nostrand
En fråga från en helt "vapennaiv". Krävs någon åtgärd för att göra vapnet skjutklart mellan de två skotten eller är det bara att trycka på avtryckaren direkt? (Hoppas du förstår vad jag menar..)

korta svaret nej. Det finns tävlingar i att skjuta 357 så fort som möjligt. tror recordet är 0.6 sek för hela trumman. Dock inget an vanligt dödlig gör. Dubbel-action single action förklarar någon nedan vilet gör det svårt att skjuta fort med ett sådant vapen men experterna klarar det.
Citera
2020-06-18, 08:06
Medlem
HarryScheinens avatar
Ännu en pusselbit till Engström-pusslet?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/70Wbvv/vittne-pekar-ut-stig-engstrom--hordes-aldrig
Citera
2020-06-18, 08:07
Medlem
p.norths avatar
... "Och jag såg inte de där ntervjuerna för vi tittade inte så mycket på tv då. Jag hade inte sett hans bild någonstans under alla dessa år, i onsdags var första gången." jojo, var inte så värst trovärdig. Liksom jeppsson sa "mycket möjligt" beror ju hur mycket utredaren ställer för frågor, om och om igen.

Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
För att jag postar länkar till färska nyheter som berör Palmemordet? OK, om det gör mig unik så har tråden allvarliga problem med nyhetskollen.

Det får du väl resonera med "Anneli K" om istället för att göra mig ansvarig för hennes påståenden? Jag har absolut ingen aning hur tillförlitligt hennes minne är, hon kan vara allt från senildement till att vara en av de tretton i världen som har H-SAM-minne och kommer ihåg varje minut av sitt liv (se Marilu Henner).
Citera
2020-06-18, 08:24
Medlem
gratrunkarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryScheinen
Ännu en pusselbit till Engström-pusslet?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/70Wbvv/vittne-pekar-ut-stig-engstrom--hordes-aldrig

Om det skulle stämma, vilket man efter 34 år kan tvivla på, så friar det väl snarare SE som gärningsman? Finns ju inte en sportmössa i helvetet att han hinner springa tillbaka, smyga upp på kontoret, stämpla ut, prata med en vakt EFTER han noterat att Palme gått söderut.
Citera
2020-06-18, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p.north
... "Och jag såg inte de där ntervjuerna för vi tittade inte så mycket på tv då. Jag hade inte sett hans bild någonstans under alla dessa år, i onsdags var första gången." jojo, var inte så värst trovärdig. Liksom jeppsson sa "mycket möjligt" beror ju hur mycket utredaren ställer för frågor, om och om igen.
Det är tur att det här inte är en amerikansk domstol där man kan ropa "Objection: Speculation" och "Objection: Argumentative", då skulle 99.8% av tråden försvinna.

Jag lägger ingen värdering i Anneli K:s utpekande. Du kan ju testa det nån gång. Jag har ingen aning om hur bra hon minns, du har ingen aning heller.
Citat:
Ursprungligen postat av gratrunkarn
Om det skulle stämma, vilket man efter 34 år kan tvivla på, så friar det väl snarare SE som gärningsman? Finns ju inte en sportmössa i helvetet att han hinner springa tillbaka, smyga upp på kontoret, stämpla ut, prata med en vakt EFTER han noterat att Palme gått söderut.
Vet inte varför "smyga upp på kontoret" måste ingå, varför kan han inte ha haft med sig vapnet till Grand och hoppats på bra tillfälle där men ångrat sig och bytt plan? "Varför krångla och gå igenom Skandia då?" Tja han kanske var rädd att ifall han följde efter paret Palme och tvingades passera på utsidan så fanns risken att HO skulle få syn på honom hack i häl på paret Palme? Att springa genom bakvägen med vapnet redan med sig och passera repan (det är OK, Skandia är liksom ingen flygplats där han skulle fastna i metalldetektorn) gör att allt ser normalt ut för HOs vidkommande.

Ingen har sagt att det inte vore osannolikt och sjukt iskallt, men ska man hårdra det hela så stämmer det inte att det "inte finns en sportmössa i helvetet". Det har klockats och konstaterats att man hinner, att det är knäppt och långsökt förändrar inte att tidsramen håller.
Senast redigerad av CrispyKreem 2020-06-18 kl. 08:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in