Citat:
Ursprungligen postat av
z-z-z
Jeg er enig med deg.
Et sitat fra en bruker på et annet forum:
Det "spesielle" i denne saken er hvorfor såpass mange synes opptatt av å forhåndsdømme Hagen for enhver pris. Det er noe primitivt infamt over denne mentaliteten.
Jeg er enig i det, men jeg mener ikke at politiet tilhører den gruppen.
Jeg tenker at politiets handlemåte er forståelig.
De hadde naturligvis ektemannen på mistenktlisten fra dag én. Noe annet ville vært en tjenestefeil.
Og det må ha vært en svært vanskelig sak, helt til å begynne med. Denne saken er jo helt ekstraordinær, og hva skulle de gjøre?
De måtte jo anta at det var en kidnappingssak, men de har knapt vært borte i kidnappingssaker, og her er Fru Milliardær kidnappet.
Når de så søker om hjelp fra internasjonale etterforskere, og de får på kryptoeksperter, får de garantert svar som dette: «Ikke tale om at dette er en kidnappingssak.»
Da er det at det klikker, og de begynner å etterforske dette som en drapssak.
Og hvis de hele veien etter det har vært på et blindspor, så er det nå kun to muligheter: De kan gi opp eller snu.
Men å snu 180 grader er nærmest umulig for den gruppen, som har investert så mange ressurser på å bevise at de har rett i at TH er skyldig.
Derfor mener jeg, at i stedet for å henlegge saken i oktober, bør man bytte ut etterforskningsgruppen.
Selv om det ender med at man sette på de nest beste folkene i landet, vil man få noen som kan se på saken med friske øyne.