2020-06-18, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Mest sannsynlig er det ikke AEH.
Noen andre nevnte navnet til en jente som har vært savnet siden okt 2017. Kanskje det er henne.

Selvsagt er det ikke henne. Bortsett fra noen brukere her inne, så er det vel neppe noen som er såpass mentalt tilbakestående at de passerer et latterlig antall kameraer og en rekke bomstasjoner for å kjøre inn til Oslo sentrum og vår frelsers gravlund, drasse med seg liket for så å plassere det i en kum og dermed drastisk øke risikoen for å bli tatt.

Det er jo selvsagt ikke direkte overraskende å registrere hvilke brukere det er som faktisk tror det er AEH, but still...

Citera
2020-06-18, 00:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg er enig med deg.

Et sitat fra en bruker på et annet forum:

Det "spesielle" i denne saken er hvorfor såpass mange synes opptatt av å forhåndsdømme Hagen for enhver pris. Det er noe primitivt infamt over denne mentaliteten.
Jeg har påpekt dette før lenge siden.
Når det gjelder kritikk av politiet, så har det ikke fremkommet noe kritikkverdig, før etter pågripelsen av TH.
Men det er korrekt at jeg tilhører en minoritet.
Citera
2020-06-18, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bondevik
Tenkte på om det var flyttet i ettertid jeg også, kanskje plassert der for å villede ytterligere.

Jeg vet ikke om det ville være praktisk mulig? Det andre, en nylig flytting av liket ville jo øke faren for å legge igjen spor.

Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Du er vel ganske vant til å ta feil.

Ja. Jeg tåler det godt.

Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Selvsagt er det ikke henne. Bortsett fra noen brukere her inne, så er det vel neppe noen som er såpass mentalt tilbakestående at de passerer et latterlig antall kameraer og en rekke bomstasjoner for å kjøre inn til Oslo sentrum og vår frelsers gravlund, drasse med seg liket for så å plassere det i en kum og dermed drastisk øke risikoen for å bli tatt.

Det er jo selvsagt ikke direkte overraskende å registrere hvilke brukere det er som faktisk tror det er AEH, but still...

Det er jo ikke så farlig for disse kidnapperne dine, de legger jo aldri igjen spor.
Citera
2020-06-18, 00:33
Medlem
Citat:
Jeg er enig med deg.

Det "spesielle" i denne saken er hvorfor såpass mange synes opptatt av å forhåndsdømme Hagen for enhver pris. Det er noe primitivt infamt over denne mentaliteten.

Jeg er enig i det, men jeg mener ikke at politiet tilhører den gruppen.

Jeg tenker at politiets handlemåte er forståelig.

De hadde naturligvis ektemannen på mistenktlisten fra dag én. Noe annet ville vært en tjenestefeil.

Og det må ha vært en svært vanskelig sak, helt til å begynne med. Denne saken er jo helt ekstraordinær, og hva skulle de gjøre?

De måtte jo anta at det var en kidnappingssak, men de har knapt vært borte i kidnappingssaker, og her er Fru Milliardær kidnappet.

Når de så søker om hjelp fra internasjonale etterforskere, og de får på kryptoeksperter, får de garantert svar som dette: «Ikke tale om at dette er en kidnappingssak.»

Da er det at det klikker, og de begynner å etterforske dette som en drapssak.

Og hvis de hele veien etter det har vært på et blindspor, så er det nå kun to muligheter: De kan gi opp eller snu.

Men å snu 180 grader er nærmest umulig for den gruppen, som har investert så mange ressurser på å bevise at de har rett i at TH er skyldig.

Derfor mener jeg, at i stedet for å henlegge saken i oktober, bør man bytte ut etterforskningsgruppen.

Selv om det ender med at man sette på de nest beste folkene i landet, vil man få noen som kan se på saken med friske øyne.
Senast redigerad av Sandemose 2020-06-18 kl. 00:51.
Citera
2020-06-18, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bondevik
Hva med å opprette en egen tråd som handler om kritikk mot politiet ?

Hva om det er en kritisk holdning til politiet som vil bidra til oppklaring av denne saken?
Citera
2020-06-18, 00:35
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Jeg er enig med deg.

men mentaliteten og ihugga forsvare en poltiet sier har drept/medvirket til drap på sin kone er helt innafor?
Citera
2020-06-18, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
men mentaliteten og ihugga forsvare en poltiet sier har drept/medvirket til drap på sin kone er helt innafor?

JA.
På samme måte som man burde forsvart den døde pyromanen i Scandinavian Star-ulykken.
JA.
På samme måte som man burde forsvart Fritz Moen.
Citera
2020-06-18, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Hva om det er en kritisk holdning til politiet som vil bidra til oppklaring av denne saken?

Du høres helt irrasjonell ut nå.

Hvordan skal din eller min eller andres holdning til politiet kunne bidra til at politiet finner spor ?

Det høres helt absurd ut.
Citera
2020-06-18, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hakadaki
Han behøver ikke å ha ringt. Kanskje de oppholdt seg i nærheten av kontorbygget og at signalet gikk på at han skulle vise seg i ett vindu mens han holdt ett papir? (Kreative forslag er gøy)
Hvis dette er planlagt, noe man må anta at det er, så har de også planlagt for at hun skal være bevisstløs innen tiden håndverkeren skulle komme. Håndverker var en elektriker som skulle skifte lamper på kjøkkenet - etter hva jeg kan huske.

Det har du rätt i. De två männen som passerade Futurum kan ha haft sådana uppdrag, att visa sig.
En av dem vände och gick tillbaka, men inte den andra, som jag minns.
Hantverkaren .. Men eftersom hantverkaren inte fick tag på henne när han ringde, kan ha beslutat sig för att åka direkt hem till henne.
En stor risk!
Citera
2020-06-18, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrepipperi
Absolutt. Det er ikke lett å vite. Jeg har fulgt med lenge, og for meg, hvis jeg legger sammen bitene, kan jeg absolutt forestille meg at han står bak. Har ingen bastante meninger. Så har du disse i nære relasjoner. Hvis han er skyldig er det jo litt komisk med dusør, som kan gå til kidnapperne han har betalt en gang allerede.

Ja vi får se om det var smart eller inte, att utfästa belöning!
Citera
2020-06-18, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Jeg er enig i det, men jeg mener ikke at politiet tilhører den gruppen.

Jeg tenker at politiets handlemåte er forståelig.

De hadde naturligvis ektemannen på mistenktlisten fra dag én. Noe annet ville vært en tjenestefeil.

Og det må ha vært en svært vanskelig sak, helt til å begynne med. Denne saken er jo helt ekstraordinær, og hva skulle de gjøre?

De måtte jo anta at det var en kidnappingssak, men de har knapt vært borte i kidnappingssaker, og her er Fru Milliardær kidnappet.

Når de så søker om hjelp fra internasjonale etterforskere, og de får på kryptoeksperter, får de garantert svar som dette: «Ikke tale om at dette er en kidnappingssak.»

Da er det at det klikker, og de begynner å etterforske dette som en drapssak.

Og hvis de hele veien etter det har vært på et blindspor, så er det nå kun to muligheter: De kan gi opp eller snu.

Men å snu 180 grader er nærmest umulig for den gruppen, som har investert så mange ressurser på å bevise at de har rett i at TH er skyldig.

Derfor mener jeg, at i stedet for å henlegge saken i oktober, bør man bytte ut etterforskningsgruppen.

Selv om det ender med at man sette på de nest beste folkene i landet, vil man få noen som kan se på saken med friske øyne.
Jeg tror at du har rett i det du skrev her. Det kan kanskje tenkes at bl.a. Futurum-mennene og rød BMW observert i Ås ikke passet inn i politiets hypotese og at det var årsaken til at disse sporene ikke ble grundig etterforsket.

Politiet mener de har gjort riktige strategiske vurderinger.
- Helt siden 31.10.2018 har politiet etterforsket saken bredt ut i fra flere ulike hypoteser. Det er viktig å understreke at mange av etterforskningsskrittene i initfalfasen var de samme uavhengig av hvilken hypotese politiet jobbet etter, skriver påtaleansvarlig i Haris Hrenovica i en mail til Nettavisen.

https://www.nettavisen.no/nyheter/tidligere-politi-topp-om-tom-hagen-loslatelsen---noe-av-det-verste-som-kunne-skje/3423971679.html

I hvor lang tid varte initfalfasen?

«Helt fra starten har vi hatt en bred etterforskning med flere ulike hypoteser. Det er bevismaterialet som til enhver tid styrker og svekker hypotesene.
https://www.nettavisen.no/nyheter/hagens-barn-kommer-med-sterke-anklager-mot-politiet-i-brev/3423977406.html

Bevismaterialet. Det hadde vært interessant å fått se bevismaterialet.
Citera
2020-06-18, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Du høres helt irrasjonell ut nå.

Hvordan skal din eller min eller andres holdning til politiet kunne bidra til at politiet finner spor ?

Det høres helt absurd ut.

Vel, så lenge politiet kun er interessert i spor som leder til at TH blir dømt, kunne jo vi for eksempel rettet mer fokus mot spor som peker i andre retninger.

Vi kan også bidra til at fokuset rettes mot at det nå er på tide å sette på nye koster, i politiet, som kan snu bunken.

Det er mulig jeg er innbilsk, men at VG leser mye av det som skrives her, er vel nærmest bevist.

Og selv om det ble en veldig tynn suppe, så kokte i hvert fall de journalistene sammen noen saker om tunnelsyn for et par uker siden. Etter at noen av oss dro på litt kraftig.

Jeg tenker for eksempel at det finnes ressurser på dette forumet som kunne funnet ut mer om den X3/X5-en på Ås.

Dessuten, hvis jeg har rett i at denne saken ble begått av amatørkidnappere med litt over snittet interesse for krypto, og - om de eventuelt skulle være norske eller svenske - så er det jo ikke utenkelig at GM-ene av og til er innom denne tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in