2020-06-17, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
den aktuelle kummen ligger på en gangsti i kirkegårdens nordøstre hjørne.

Seksjonslederen opplyser at levningene ble funnet i dag. Før identiteten foreligger, ønsker hun ikke å gå inn på opplysninger om personen som er savnet, eller hvorvidt funnet har forbindelse til en pågående kriminalsak.
https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=35667

Skal mye til at noen har tatt selvmord i kummen.
Citera
2020-06-17, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bondevik
Skal mye til at noen har tatt selvmord i kummen.
Men mange savnet-saker er ikke pågående kriminalsaker. Så derfor kan det være en savnet person som det ikke har vært en pågående kriminalsak om.

Fra J*nne J.-saken:
– Det er fortsatt en savnetsak, men vårt arbeid tar nå utgangspunkt i at det har tilstøtt henne noe. Vi har helt siden funn nummer 1 behandlet dette som en mulig kriminalsak.
https://www.aftenposten.no/norge/i/8wBJ8W/nytt-blodfunn-tilhoerer-den-savnede-janne-jemtland?

Det er stor forskjell på hvilken etterforskning som blir gjort i savnetsaker og i savnetsaker som er kriminalsaker.
Senast redigerad av z-z-z 2020-06-17 kl. 21:17.
Citera
2020-06-17, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Politiet sier det er dårlig med vitneobservasjoner av TH på jobb den dagen.

TH har hatt mulighet til å dra tilbake til Sloraveien, drepe AEH, kvitte seg med liket på et forhåndsbestemt skjulested, og dra tilbake til jobb igjen, ringe og være bekymret, og til slutt dra hjem og "oppdage" forsvinningen.

Videobeviset av at TH ankommer jobben på Futurum 09:10 til 09:15, viser opptak kun av bilen hans. Ikke av TH selv. Og politiet mener altså at det er huller i tidslinjen av vitneobservasjoner av TH på jobb. Det kan ikke utelukkes at TH har begått drapet selv. Engang etter 09:16.

Jeg har hele tiden synes det er merkelig at alibiet til TH på jobb skal være så uklart. Hilser han f.eks. ikke på sine medarbeidere når han kommer på jobb ? Sitter han alene på et kontor uten vinduer til andre og uten innkommende / utgående telefoner, besøk/henvendelser fra kollegaer, utgående emailer osv.
Jeg har vanskelig for å se meg meg selv være 2 timer på jobb uten at noen skulle kunne se meg eller at jeg la igjen et eller annet spor etter meg eller arbeidet mitt.

Om medarbeiderne ble avhørt eller forespurt flere måneder etter forsvinningen så er jo gjerne alibiet eller mangel på alibi selvflølgelig vanskligere å etterprøve.
På den andre side så burde jo alibiet til TH være noe av det første politiet sjekket for evt å sjekke han ut av saken.

Noen som har noe mer kjennskap til dette (beklager om det har vært diskutert inngående tidligere)
Citera
2020-06-17, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luger99
Jeg har hele tiden synes det er merkelig at alibiet til TH på jobb skal være så uklart. Hilser han f.eks. ikke på sine medarbeidere når han kommer på jobb ? Sitter han alene på et kontor uten vinduer til andre og uten innkommende / utgående telefoner, besøk/henvendelser fra kollegaer, utgående emailer osv.
Jeg har vanskelig for å se meg meg selv være 2 timer på jobb uten at noen skulle kunne se meg eller at jeg la igjen et eller annet spor etter meg eller arbeidet mitt.

Om medarbeiderne ble avhørt eller forespurt flere måneder etter forsvinningen så er jo gjerne alibiet eller mangel på alibi selvflølgelig vanskligere å etterprøve.
På den andre side så burde jo alibiet til TH være noe av det første politiet sjekket for evt å sjekke han ut av saken.

Noen som har noe mer kjennskap til dette (beklager om det har vært diskutert inngående tidligere)
Hagen var også beviselig på jobb fra omkring klokka 09.10, dette har flere vitner bekreftet.
https://www.dagbladet.no/nyheter/fant-tom-hagens-blod-i-boligen/72466731

Har også lest at kollega på Futurum har sagt at TH ble urolig el.l. da AEH ikke svarte på telefon.
Tom Hagen forsøkte minst åtte ganger i løpet av arbeidsdagen å ringe Anne-Elisabeth, uten å få svar. Han har også fortalt en ansatt på Futurum og et annet familiemedlem at han var bekymret og at han ville hjem for å sjekke.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/VbE5dW/nye-detaljer-strid-om-telefonsamtale

Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Kollegaer på Futurum ble avhørt dagen etter. Men det kan likevel være som du sier, at man kan ha vridd litt på fakta eller at noen faktisk lyver. Personlig mistenker jeg jo at det er to der som kan ha gitt hverandre et gjensidig alibi for deler av dagen.
Senast redigerad av z-z-z 2020-06-17 kl. 21:38.
Citera
2020-06-17, 21:36
Medlem
TH hadde ikke behov for alibi, for han var ikke i Sloraveien. OM han hadde vært der, så hadde han skaffet seg et bunnsolid alibi selvsagt. Han løste det heller ved å ikke være der og heller leie folk, HVIS han har stått bak dette alene. Uansett trengte han ikke å være der for at hun skulle bli drept, det er ikke nødvendig når man svømmer i penger.
Citera
2020-06-17, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Det er ikke AEH
Kan du berätta var AEH befinner sig?
Citera
2020-06-17, 21:40
Medlem
NRK-artikkelen om død person funnet i kum er nylig oppdatert.

En person er funnet død på gravlund i Oslo
"Funnet ble gjort etter at Oslo-politiet hadde fått opplysninger i en savnetsak.

– Vi antar at personen som er funnet er personen som er meldt savnet, sier Anne Alræk Solem leder for drapsseksjonen i Oslo, til NRK."
"De mener det er for tidlig å si noe om hvilken savnetsak de knytter funnet til. De mener også det er for tidlig å si noe om det er en mann eller kvinne som er funnet.

Den avdøde vil bli obdusert. Dette vil kunne hjelpe politiet med å være sikre på hvem den avdøde er. De tror den undersøkelsen kan gjennomføres på torsdag."
Når man ikke kan si noe sikkert om kjønn, da er det vel ikke så mye igjen av levningene.

Jeg tror det er AEH.

Jeg håper vi får vite sikkert svar på hvem den døde personen er, i løpet av morgendagen.
Citera
2020-06-17, 21:45
Medlem
Citat:
NRK-artikkelen om død person funnet i kum er nylig oppdatert.

En person er funnet død på gravlund i Oslo
"Funnet ble gjort etter at Oslo-politiet hadde fått opplysninger i en savnetsak.

– Vi antar at personen som er funnet er personen som er meldt savnet, sier Anne Alræk Solem leder for drapsseksjonen i Oslo, til NRK."
"De mener det er for tidlig å si noe om hvilken savnetsak de knytter funnet til. De mener også det er for tidlig å si noe om det er en mann eller kvinne som er funnet.

Den avdøde vil bli obdusert. Dette vil kunne hjelpe politiet med å være sikre på hvem den avdøde er. De tror den undersøkelsen kan gjennomføres på torsdag."
Når man ikke kan si noe sikkert om kjønn, da er det vel ikke så mye igjen av levningene.

Jeg tror det er AEH.

Jeg håper vi får vite sikkert svar på hvem den døde personen er, i løpet av morgendagen.
Citat:
De mener det er for tidlig å si noe om hvilken savnetsak de knytter funnet til. De mener også det er for tidlig å si noe om det er en mann eller kvinne som er funnet. (Nrk)

Citat:

Nei de mener at det er for tidlig å offentliggjøre kjønnet og for tidlig å offentliggjøre navnet på den døde nå fordi de først må få bekreftet via DNA hvem den døde personen er.

Politiet kan jo ikke offentliggjøre sine antagelser og de kan ikke offentliggjøre slike detaljer før de er sikre på hvem den døde er. Å opplyse om kjønn vil jo også føre til spekulasjoner, noe de sikkert ønsker å unngå. Dette med å være sikre står jo også i den artikkelen som du siterte fra.
Citat:
Den avdøde vil bli obdusert. Dette vil kunne hjelpe politiet med å være sikre på hvem den avdøde er. De tror den undersøkelsen kan gjennomføres på torsdag. (Nrk)
Senast redigerad av z-z-z 2020-06-17 kl. 21:54.
Citera
2020-06-17, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jo, og det er jo noe av paradokset i saken. (Ett av mange paradokser)Disse eventuelle kidnapperene må jo ha vært tidenes mest amatørmessige klovner, MEN politiet finner ingen spor etter dem..merkelig.

Det er ikke så merkelig.

Politiet har jo vist gang på gang at de ikke er interessert i å finne amatørkidnappere.

De lette en liten stund etter «den store internasjonale forbryterligaen», men oppdaget det amatørmessige ved kryptorigget og konkluderte med at dette ikke er en kidnappingssak.

«Da må det være en drapssak», tenkte de, og tok det som et bevis på at TH måtte stå bak alt sammen.

Og så brukte de uker, måneder og år på
å prøve å få den storyen til å henge sammen.

• Få hull på alibiet
• Finne ut om han har levd et dobbeltliv
• Finne et plausibelt motiv

Riktignok fikk de ikke historien til å gå opp, så nå er de sikre på at han har hatt medhjelpere.

Og etter hvert har de oppdaget at deres eget omdømme er i ferd med å bli fullstendig blåst i filler, derfor henger de nå alltid på at AEH «eventuelt er kidnappet».

Og dette er sannheten om hva norsk politi har brukt mange titalls millioner kroner på.

Jadda, jeg vet at de sendte krimforfatter Lier Horst til Oslo. Han skulle forhøre seg i forbrytermiljøer.

Men de som står bak dette, har aldri kidnappet noen tidligere, aldri bortført noen tidligere, aldri drept noen tidligere, knapt blitt arrestert tidligere.
Senast redigerad av Sandemose 2020-06-17 kl. 22:08.
Citera
2020-06-17, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Nei de mener at det er for tidlig å offentliggjøre kjønnet og for tidlig å offentliggjøre navnet på den døde nå fordi de først må få bekreftet via DNA hvem den døde personen er.

Politiet kan jo ikke offentliggjøre sine antagelser og de kan ikke offentliggjøre slike detaljer før de er sikre på hvem den døde er. Å opplyse om kjønn vil jo også føre til spekulasjoner, noe de sikkert ønsker å unngå. Dette med å være sikre står jo også i den artikkelen som du siterte fra.

Politiet antar at det er den savnede som er funnet, og de har tatt kontakt med pårørende.

Så da mener politiet av en eller annen grunn at det er for tidlig for offentligheten å få vite om det er en mann eller en kvinne som er funnet.

Når vi ser tilbake på det første søket i Langvannet, da det ble dykket under isen, sa politiet klart og tydelig at de ikke søkte etter AEH.

Hvis det er en annen enn AEH som er savnet og politiet har kontaktet vedkommendes pårørende, hadde det ikke vært noe i veien for å si at det ikke er AEH som er antatt funnet.

Så da er det naturlig å tro at opplysningene som førte til funnet kommer fra dusør-tipsene og gjelder AEH.

Bekreftelsen eller avkreftelsen vil uansett komme snart.
Citera
2020-06-17, 22:11
Medlem
Det må være AEH!

Er en person funnet i en kum, burde avisene hatt overskrifter om drap nå. Ligger det et lik i en kum så er dette en drapshandling.
Citera
2020-06-17, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
....

Men de som står bak dette, har aldri kidnappet noen tidligere, aldri bortført noen tidligere, aldri drept noen tidligere, knapt blitt arrestert tidligere.

Og de legger ikke igjen spor etter seg heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in