Citat:
Ursprungligen postat av
goingsomewhere
Eller fordi bakgrunnen var aldri noe kidnapping... Akkurat som TH unngår samarbeid med politiet er hele kryptorigget satt opp å unngå å bidra noen form av løsning. En sterk parallel.
Men noen der ute vet.
Ja, noen vet! Jeg tror mest av alt at ingen i familien er involvert.
Jeg tror at det er såkalte "mindre sofistikerte kidnappere" som står bak gjerningen.
Men bare gjerningsmennene vet!
Kvantitet VS Kvalitet!
Jeg tror ikke at TH hadde betalt kr 10 millioner for livsbevis, sendt en kodet bitcoin-melding til motparten om at han ønsker å betale løsepengene og at han nå også vil betale kr 10 millioner i dusør - hvis det ikke hadde vært for det massive psykologiske presset og ryktespredningen i media generelt.
Hvis forhandlingsviljen på forhånd var bestemt å være liten, eller ikke eksisterende, i krypto-opplegget. Så har jeg tenkt at kidnapperne kanskje var en større gruppe, som heller ønsket å påvirke forhandlingen via sosiale medier.
Det er et virkemiddel som ikke krever mange ressurser, hverken i form av intelligens eller materiell. En slags psykisk krigføring mot TH og familien, krever bare gode kunnskaper om det norske språket. Dette er veldig virkningsfullt, og slik har virkeligheten blitt for familien og TH - massiv kynisk forhåndsdømming, uten bevisgrunnlag i sosiale medier og media generelt.