2020-06-17, 11:36
Medlem
Palme-drapet kostet 600 mill. Ser på NRK.no at Eirik Jensen-saken kostet 67 mill.
Tipper denne saken kommer til å koste 100 mill skattekroner når TH er dømt.
Til TH sitt forsvar har han betalt inn en del skattekroner fra før av
Citera
2020-06-17, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Palme-drapet kostet 600 mill. Ser på NRK.no at Eirik Jensen-saken kostet 67 mill.
Tipper denne saken kommer til å koste 100 mill skattekroner når TH er dømt.
Til TH sitt forsvar har han betalt inn en del skattekroner fra før av

Sjansen for at TH skal bli dømt her er nok mindre enn sjansen for at Madeleine skal bli funnet i live. Regn med et historisk høyt erstatningsbeløp til TH når alt dette er over.
Citera
2020-06-17, 11:43
Medlem
Ser at MPU har flyttet til en gedigen villa på Grefsen.. Noen som vet?
Citera
2020-06-17, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
journalisten.no 17.06.2020
Mener NRK har avslørt bitcoin-adressen i Hagen-saken: – Nå kan hvem som helst sende meldinger

Mediene kommer fremdeles haltende og diltende etter goingsomewhere.

LOL Roten av "onden" er VG for noen uker siden, det var pga deres opplysninger man kunne finne fram til adressen.

Citat:
Det ironiske er at nettopp fordi partene på en uforsiktig måte har gjenbrukt adressene de sender fra, kan de nå også bevise hvem de er ved å bruke de samme adressene videre. Så kommunikasjonen kan jo fortsette, men med hele verden som tilskuere, sier Jenssen.

Det """eksperten""" mener der er bare delvis korrekt. At hele verden nå kan følge med stemmer, det kan man klandre VG for, ikke NRK. Men sender-adressene er av lite relevans som vi har sett. F.e., det var lett å kobble ALLE meldinger fra politiet sammen, 7 stykk i totalt, selv om de alle kom fra forskjellige adresser. Hemmelige arbeidet fra politiet kom i "offentligheten", det er av større betydning enn at kryptoGM har ingen brukbar kommunikasjonskanal lengre: kryptosporet er uansett like død som AEH.

Sitter fortsatt å klekke hvordan kryptoinfo kan brukes videre, særlig hvis det var en ørlite sjanse å hake inn 10 mill nok. Den som har tilgang til kryptokontoene behøver bare å si en ting som kan lede til AEH, det er alt. Å få vedkommende ut av hullet sitt. Vedkommende er fortsatt det heteste spor etter min mening. Og vitneobservasjon fra Ås da.
Citera
2020-06-17, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det tyder på at motparten var lite villig til å forhandle, utover det krypto-opplegget som var gitt.

Enten fordi de bare var kyniske - eller fordi de var "mindre sofistikerte kidnappere", med mindre kunnskap, i forhold til risiko for å bli sporet, og andre ressurser, som er nødvendig for at et kidnappingsofferet kan bli holdt levende.

Felles for begge eksemplene, er at de er villig til å fortsette med nye offer, hvis tilfellet viser seg å være mislykket - istedet for å bli avslørt.

Sånn sett er begge eksemplene kynisk.

Eller fordi bakgrunnen var aldri noe kidnapping... Akkurat som TH unngår samarbeid med politiet er hele kryptorigget satt opp å unngå å bidra noen form av løsning. En sterk parallel.

Men noen der ute vet.
Citera
2020-06-17, 11:59
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoibykongen
Ektepakten i seg selv er jo motiv for at TH er uskyldig. Hvorfor skulle han drepe AEH hvis han hadde ektepakten? Verdiløs ifht det punktet altså.
Du mener etter hva heg husker at ektepakten er bevis for at TH er psykopat. Det er ikke bevis for dette, det er en del av historien du og dine venner her på forumet prøver å fortelle dere selv.
Godt mulig det stemmer, men ektepakten er ikke bevis for dette.

Der finnes ikke et vitne, DNA spor, lik, fingeravtrykk eller liknende som kan knytte TH til saken.
Uskyldspresumsjonen gjelder tydeligvis ikke på dette forumet.
Med de «bevisene» vi har sett til nå som er lekket i pressen er det 0% sannsynlig at han er skyldig fra et bevisperspektiv.
Men kan ikke dømme folk etter historier, ektepakter.
Men må ha harde bevis på bordet og hvis man ikke har det er man uskyldig, samme faen om man tror han er skyldig eller ikke.
Det er det som er viktig her. Ikke alle mulige historier og piss

Du ekke den skarpeste kniven i skuffen ser jeg, hva får deg til å tro alle bevisene politiet sitter på er lekket til media?
Citera
2020-06-17, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Ser at MPU har flyttet til en gedigen villa på Grefsen.. Noen som vet?

Huset eies av Wiersholm-advokat Jo*n Ra*bben og hans kone. Kanskje MPU og kone leier en hybel av dem?
Citera
2020-06-17, 12:14
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theresev97
Jeg vil ellers nevne at jeg nettopp ringte til en sykehusoverlege jeg kjenner for å spørre hva som kan utløse avføring og urin etter en bedøvelse og hvor lang tid det tar. Han sa at dersom man bruker noe muskelavslappende til å bedøve som f.eks. Curasit, da kommer det urin og avføring nærmest omgående, og bare etter sekunder.

Poenget her er at da kunne godt kidnapperne ha bedøvet henne først da de kom inn. Dernest rigget åstedet i løpet av noen minutter og slept henne etterpå. Da kunne det ha oppstått slepespor, selv om bedøvelsen var gjort veldig kort tid i forveien. Da var det nødvendigvis ikke slik at TH hadde bedøvet henne om morgenen. Slepesporene kunne ha oppstått som et resultat av bedøving gjort av kidnapperne bare sekunder eller minutter før.

Dette er jo ikke noe ny kunnskap og sensasjonellt.Dette er en teori som fl. i dette forumet har kommet med før! Men reasearch er viktig da man skriver krim hehe
Citera
2020-06-17, 12:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere
Eller fordi bakgrunnen var aldri noe kidnapping... Akkurat som TH unngår samarbeid med politiet er hele kryptorigget satt opp å unngå å bidra noen form av løsning. En sterk parallel.

Men noen der ute vet.
Ja, noen vet! Jeg tror mest av alt at ingen i familien er involvert.
Jeg tror at det er såkalte "mindre sofistikerte kidnappere" som står bak gjerningen.
Men bare gjerningsmennene vet!

Kvantitet VS Kvalitet!

Jeg tror ikke at TH hadde betalt kr 10 millioner for livsbevis, sendt en kodet bitcoin-melding til motparten om at han ønsker å betale løsepengene og at han nå også vil betale kr 10 millioner i dusør - hvis det ikke hadde vært for det massive psykologiske presset og ryktespredningen i media generelt.

Hvis forhandlingsviljen på forhånd var bestemt å være liten, eller ikke eksisterende, i krypto-opplegget. Så har jeg tenkt at kidnapperne kanskje var en større gruppe, som heller ønsket å påvirke forhandlingen via sosiale medier.
Det er et virkemiddel som ikke krever mange ressurser, hverken i form av intelligens eller materiell. En slags psykisk krigføring mot TH og familien, krever bare gode kunnskaper om det norske språket. Dette er veldig virkningsfullt, og slik har virkeligheten blitt for familien og TH - massiv kynisk forhåndsdømming, uten bevisgrunnlag i sosiale medier og media generelt.
Citera
2020-06-17, 12:28
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Jeg mente jo selvsagt ikke det. De fører journaler hvis pasienter blir hentet/levert av pårørende (turer, besøk o.l.), klokkeslett og hvem de pårørende er.
På den måten kan politiet ta kontakt med aktuelle pårørende (ref klokkeslettet 12:30), og spør om det de trenger å vite.

OK,vi får bare håpe at alle sånne steder er så nøye med å føre inn alt sånt i daglig journalføring,men det tror jeg ikke av egen erfaring. Lite tid til sånt de fleste steder med underbemanning her i landet.
Hadde vært best å fått elimenert denne observasjonen ut av saken,så vi kan legge ballen dø.Dette er nok gjort,om politiet har gjort en grundig nok jobb med dette tipset.Så får vi bare håpe at disse etterforskerne er dyktige nok,noe jeg tviler mer og mer på dessverre.
Senast redigerad av Nyvaaken 2020-06-17 kl. 12:34.
Citera
2020-06-17, 12:35
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ja, noen vet! Jeg tror mest av alt at ingen i familien er involvert.
Jeg tror at det er såkalte "mindre sofistikerte kidnappere" som står bak gjerningen.
Men bare gjerningsmennene vet!

Kvantitet VS Kvalitet!

Jeg tror ikke at TH hadde betalt kr 10 millioner for livsbevis, sendt en kodet bitcoin-melding til motparten om at han ønsker å betale løsepengene og at han nå også vil betale kr 10 millioner i dusør - hvis det ikke hadde vært for det massive psykologiske presset og ryktespredningen i media generelt.

Hvis forhandlingsviljen på forhånd var bestemt å være liten, eller ikke eksisterende, i krypto-opplegget. Så har jeg tenkt at kidnapperne kanskje var en større gruppe, som heller ønsket å påvirke forhandlingen via sosiale medier.
Det er et virkemiddel som ikke krever mange ressurser, hverken i form av intelligens eller materiell. En slags psykisk krigføring mot TH og familien, krever bare gode kunnskaper om det norske språket. Dette er veldig virkningsfullt, og slik har virkeligheten blitt for familien og TH - massiv kynisk forhåndsdømming, uten bevisgrunnlag i sosiale medier og media generelt.

Jo, og det er jo noe av paradokset i saken. (Ett av mange paradokser)Disse eventuelle kidnapperene må jo ha vært tidenes mest amatørmessige klovner, MEN politiet finner ingen spor etter dem..merkelig.
Citera
2020-06-17, 12:49
Medlem
Jeg er sjokkert over at ikke det er blitt mer snakk om bildet TEH la ut, et drøyt år før «kidnappingen». «To kill a mockingbird”. Dette er en historie om en som blir drept på Halloween!! 31 oktober!!

Er dette bare en tilfeldighet? NEI. Jeg sier ikke at det må være TEH som står bak, men kanskje noen prøver å legge skylden på han?

Uansett om han er syk eller hva d enn er så syns jeg det burde blitt snakket om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in