2020-06-17, 21:05
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Tegnell: Stockholmare kan gå till jobbet trots symtom
Och han är så j-kla säker på att det inte smittar då? Hm*

Det är det jag har sagt. Det försöker ännu få ihop till den där flocken.

Det har sagts väldigt tidigt under epidemin, redan i början från bl.a. Sydkorea att man smittar ganska länge innan symptom.
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Sent vaknade den s.k. "oppositionen".

https://www.friatider.se/akesson-liknar-sveriges-coronastrategi-vid-en-attestupa

Ytterligare ett citat.

Jag själv anser iof att de redan har svikit folket och det under en lång tid.
Efter flera månader och tusentals döda, då är det tydligen dags att börja vakna. Efter att de har suttit och hållit käften i månader och sett människor dö.

Tycker inte oppositionen varit tyst, de har allt riktat skarp kritik mot regeringen.
Men ingen tjänar på att det mitt i pandemin blir en regeringskris. Det är nog det sista alla partier vill ha just nu, det kommer en morgondag framöver.....
Citera
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Jag länkade till precis allt du behövde angående sakfrågan om att vi ligger konstant vad gäller antalet smittade de senaste 5 veckorna.
All statistik finns på hemsidor av olika slag. Så därför länkar ju även du själv till hemsidor

Sluta tramsa nu.
Nej, du länkade inte till någonting helt enkelt beroende på att du inte har en aning om vad du pratar om. Du gör en godtycklig uppskattning och när någon calls bullshit så börjar du att ljuga.

Obegripligt hur någon kan vara så patetisk.

Ha de bra.
Citera
2020-06-17, 21:08
Medlem
Hur många hade dött om 60 procent blev smittade i Sverige?

En fundering är hur många som hade dött under våren om 60 procent hade blivit smittade. Något som hade hänt är ju att alla som får hemtjänst eller är på äldreboende hade direkt fått palliativ vård. Idag är det 400000 som har hemtjänt eller är på äldreboende. 60 procent av 400000 är 240000? Hur många av dessa hade dött om de direkt hade fått palliativ vård?
Citera
2020-06-17, 21:08
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Så det är lockdown som orsakar uppskjuten vård, och jag som trodde att det berott på mängden covid-smittade som vårdats.
Aha, nu hänger jag med. Vi skulle inte ha haft några restriktioner/rekommendationer alls och på det låtit alla smittade klara sig själva bäst det gått.
Då hade alltså allt varit frid och fröjd i din värld.

🙂

Nej, det är ett komma där i början av meningen som du missat, eller så var min skrivning otydlig.
Citera
2020-06-17, 21:10
Medlem
Citat:

https://www.friatider.se/akesson-liknar-sveriges-coronastrategi-vid-en-attestupa

Ytterligare ett citat.

Efter flera månader och tusentals döda, då är det tydligen dags att börja vakna. Efter att de har suttit och hållit käften i månader och sett människor dö.

I completely agree. Shameful.
Citera
2020-06-17, 21:13
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:

Ytterligare ett citat.

Ja, de har ju definitivt inte gjort sitt jobb som opposition.
Den där ”borgfreden” har gått till överdrift.

EB har också varit kritisk, men vad jag läste i intervjun häromdagen i Expressen (betalvägg nu) så var hon - som jag minns det - inte kritisk till strategin. Gnällde mest på åldrings- och sjukvården, typ, och som är KDs profilfrågor.

Tror faktiskt det bara är JÅ som är tydligt uttalat kritisk mot (icke-)strategin. Snacka om skitstövlar vi har som styr landet ...
Troligtvis kommer vi av få fler av dem få höra ”vi såg det inte komma” och ”vi har varit naiva”. Den kritik som kommit har de kunnat läsa sig till i media (som också i sin naivitet inte såg vad som skulle komma). Jag misstänker - om jag får vara cynisk - att Löfvén kommer att få hjälp med att begrava coronautredningen den dag den är genomförd.
Citera
2020-06-17, 21:14
Medlem
Zaedrewss avatar
Jaha. Gällivare och Kalix är körda. Lika bra att spärra av dom helt och hållet. Inte som de gjorde mycket nytta ändå. Men man kommer ju ändå sakna dom.
Citera
2020-06-17, 21:16
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
🙂

Nej, det är ett komma där i början av meningen som du missat, eller så var min skrivning otydlig.
Kommat gör inget till, blir snarare halvt-om-halvt en effektfull konstpaus. Du räknar upp konsekvenserna av en lockdown och inleder den med just ”uppskjuten vård”.
Citera
2020-06-17, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Vi ser alla vad du skriver och hur du försöker skriva sönder tråden igen med massa trams och inte svarar på dina egna inlägg som vi citerar. Varför kan du inte börja med att läsa vad du själv skriver och sedan svara rakt och ärligt på de motfrågor du får?
Det kan ju inte vara så mycket begärt då du gång på gång skriver och får motfrågor men duckar för varje motfråga

Motfrågor på vad?? Jag svarar på vartenda inlägg jag får och det enda som händer är att du och din svans då beskyller mig för spam???

Så svarar jag på inläggen är det fel och svarar jag inte är det också fel.

Jag hade en diskussion om äldreboendena i norge respektive sverige och påvisade VÄLDIGT tydligt att skillnaden hur man lyckats där INTE har särskilt mycket med tidpunkt för besöksförbudet utan beror på helt andra saker i mångt och mycket.

Gammal skåpmat egentligen och inget man ens borde nämna då detta varit uppe i media under månader av tid nu och där bristerna aktualiserats mer än väl. Just besöksförbudet och tidpunkten för detta är dock inte den avgörande skillnaden mellan Norge och sverige.
Citera
2020-06-17, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Med tanke på att vi jämför 200 länder kan vi ju lugnt påstå att vi ligger i topp. Dessutom avancerar vi.

Vi är fortfarande på plats 7 och inte på plats 1 som skribenten ansåg att vi var på.

Ja vi lär ju avancera förbi spanien som helt slutat redovisa siffror. Det är det bästa sättet att få bra siffror. Man slutar helt enkelt eller bara kör lite randomsiffror som Vitryssland gjort. De har mellan 4-6 döda varje dag oavsett väder
Citera
2020-06-17, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
LOL där kom reseströmmarna ja... 😂

Japp, det är ju faktiskt så varje land fick in sin smitta från början. En i allra högsta grad relevant punkt i precis allting och grunden i att förstå spridningen av covid-19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in