Citat:
Ursprungligen postat av
SuperTeflon
Jag må ha "förtittat" mig på "Murder she wrote", men det brukar inte alltid vara så att en tillfällighetsmördare prickar av sig på polisens lista över misstänkta på det sätt SE gjorde och dagen efter mordet då, bör tilläggas.
Jag har efterlyst "ett enda exempel" i kriminalhistorien på SEs förmenta agerande i den här tråden där en "kändis" har mördats.
Ett enda exempel skulle övertyga mig bortom all tvivel!
Ett enda!
Ingen har här i tråden än så länge kommit med dylikt exempel så här långt vad jag noterar.
SE är vad jag personligen lite övermaga skulle kalla en "osannolik" mördare!
Edit: Kriminalhistorien kryllar däremot av fall där tillfällighetsmördare gör det de är bra på och försvinner utan att pricka av sig i polisens "lista".
Sänk garden lite för ett ögonblick och begrunda följande.
Om man är en 182 cm lång man i mörk 3/4 rock, stålbågade glasögon och grå keps, och man har mördat Olof Palme – och man nästa dag läser i tidningen att den person som eftersöks för mordet är en 180 cm lång man i 3/4 mörk jacka, stålbågade glasögon och grå keps, varefter spaningsledningen 6 dagar senare lägger till en handledsväska som är SEs signum – ja, då tycker jag personligen att man bör känna sig så upptryckt i ett hörn och känna klockan ticka ner mot att t ex herr expolis på Skandia eller nån annan får ett plötsligt aha-ögonblick och tipsar polisen, att man överväger ta risken att dra i nån sorts bära-eller-brista-snöre.
Om polisen knackar på hans dörr före han knackar på deras, kan han vara rökt. Men om han knackar på deras först och uppger att han varit vittne och dessutom fabulerar ihop en story om det som med lite tur inte granskas under lupp i floden av andra vittnesmål, tja, det är jävligt ballsy, men är det dömt att misslyckas?
Vi testar på dig: Du säger ju själv här att du aldrig i helvete skulle kunna tro att nån skulle göra nåt sånt. Aldrig!
Jamen då så. Då
vet vi ju att hans ballsy metod skulle vara vattentät om polisen som svarade är du. Och att du skulle tro honom när han säger att ”han vill rensa bort ett onödigt signalement”(!!!), alltså hans eget (SE förhör april 86).