2020-06-17, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Usch, Jag har inte sett den filmen tidigare.

Jag trodde att jag var en stark man, men att se Wilmas bonusmamma fick mig att få tårar över kinden 😪

Hjärtskärande. 😪
Citera
2020-06-17, 15:51
Medlem
Citat:

Jag trodde att jag var en stark man, men att se Wilmas bonusmamma fick mig att få tårar över kinden 😪

Tragiskt att de säger ”så fin på utsidan och insidan” om Wilma men så var det ingen från familjen som tycktes bry sig nämnvärt. Hennes mamma som försköt henne och hennes styvpappa som inte ville ha henne ikring. Vidare henne pappa som gjort något mot Wilma tidigare som var sekretessbelagt i FUPen. Det blir vämjeligt när man tänker på det.
Citera
2020-06-17, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KKND
Jag har en fråga som du kanske skulle kunna hjälpa mig reda ut.
Min frågeställning, ponera följande;
T gör RPUn, där kommer de fram att han är riktigt mentalt störd. Han är en helt galning som inte ska släppas ut. Han slår alltså högsta poäng på ”galenskalan”.

Domen överklagas, i Hovrätten blir han friad på alla punkter.

Vad händer då?

Då blir det hemgång! :-)
Sedan kan givetvis domen överklagas till Högsta Domstolen (men det brukar vara fruktlöst)
Citera
2020-06-17, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elssjacobs
När kommer rättegången ut på youtube tro? Nyfiken hur idioten han låter.

Du kan höra honom prata på expressen:

https://www.expressen.se/gt/krim/besked-kring-wilmas-mordatalade-pojkvan-/
Citera
2020-06-17, 15:54
Medlem
Citat:

Ja de där gav en ett par tårfyllda ögon! Fyfan 😭 !
Citera
2020-06-17, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enial
Nja. Jag tror på liknande utfall som i Vatchareeya fallet (hur det nu stavas). Fallen är relativt snarlika, även om majoriteten av hennes kropp återfanns.

Vållande till annans död och giftefrid.

Ja det är en möjlighet men anledningen till att jag inte tror fullt på det är att i detta fall är det så klart att mycket våld har förekommit -blodstänk och mängder med blod. Vållande är mer en olyckshändelse och det blir svårt att få till om den misstänkte inte ger en trovärdig berättelse som ger en ledning.
Citera
2020-06-17, 15:57
Medlem
Till er som säger att han inte är dömd kan ja säga redan nu att han är redan dömd, det enda som tar tid är att skriva klart domen kring hur tingsrätten resonerar, överläggningen är klar HAN ÄR DÖMD doch har inte domen kommit än
Citera
2020-06-17, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Ja det är en möjlighet men anledningen till att jag inte tror fullt på det är att i detta fall är det så klart att mycket våld har förekommit -blodstänk och mängder med blod. Vållande är mer en olyckshändelse och det blir svårt att få till om den misstänkte inte ger en trovärdig berättelse som ger en ledning.

Njae. Vållande används väl där man vet att han haft ihjäl henne men kan inte fastställa exakt hur och på vilket sätt? Lindrigare form av mord?
Christoffer som hade ihjäl vatchareeya blev dömd till just vållande och giftefrid.
Citera
2020-06-17, 15:59
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Tragiskt att de säger ”så fin på utsidan och insidan” om Wilma men så var det ingen från familjen som tycktes bry sig nämnvärt. Hennes mamma som försköt henne och hennes styvpappa som inte ville ha henne ikring. Vidare henne pappa som gjort något mot Wilma tidigare som var sekretessbelagt i FUPen. Det blir vämjeligt när man tänker på det.
Hemskt, hemskt. Extra jobbigt när advokaten noterade i sin plädering igår att W hade vuxna omkring sig som inte verkade bry sig. W ser så fin ut på alla bilder, så galet sorgligt.
Citera
2020-06-17, 16:00
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Citat:
Vidare henne pappa som gjort något mot Wilma tidigare som var sekretessbelagt i FUPen. Det blir vämjeligt när man tänker på det.

Mm jag är mycket nyfiken på vad det kan vara.
Citera
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ytterst få döms för dråp numer. I detta fall skulle jag säga att dråp är uteslutet då det framstår som väldigt osannolikt att de kriterierna skulle uppfyllas. Skulle säga att det är mord eller frikänd för mord som gäller i detta fall.
Men i detta fall så är det till 99% bevisat att BO dog i GMs lägenhet. Då måste försvaret (eller Tishko själv) komma med en rimlig förklaring på vad som skett. Det finns inga alternativa GM, inte en tillstymmelse till någon yttre inblandning. Därför kommer han dömas för mord.
Citera
Medlem
Tack gode Gud för Tingsrättens beslut!!! Något annat än detta hade känts fullkomligt galet! Nu håller jag tummarna för att fortsättningen blir lika bra, d v s att domen blir rättspsykiatrisk vård eller fängelse. Huvudsaken är att han inte släpps ut i samhället på många, långa år! GM verkar ju helt iskall inför andra människors känslor. Om han nu fattar vad han har gjort. Vilken otäck människa denne Tishko måste vara. Förvara Wilmas huvud i garderoben!!! Det är så makabert att man bara vill kräkas!

Hoppas nu att Rättvisan får segra i detta fall. Och att det inte blir en upprepning av vad som hände med fallet Lena Wesström. Människor som mördat vill vi inte ha gående fritt ute på gatorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in