2020-06-17, 15:33
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
I genomsnitt sitter en livstidsdömd inspärrad i 16 år, enligt Wikipedia.
Ja, men det finns en tendens till att tiderna går upp lite grann. Idag verkar det vanligaste tidsbestämda straffet när ett livstidsstraff omvandlas snarast vara 27 år, och det motsvarar 18 år inspärrad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Någon som kan förklara för mig varför aftonhoran vägrar gå ut med namn på mördaren nu när han är dömd och allt? För expressen verkar det inte var några problem.

Försöker aftonhoran mörka hans nationalitet så gott det går? Jag uppmanar alla att bojkotta skittidningen. Såhär håller de jävlarna på alltjämnt.
Snarare är det konstigt att Expressen har gjort det eftersom domen inte har fallit/laga dom. Oftast dröjer namnpublicering ända till efter hovrättsprövningen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Någon som kan förklara för mig varför aftonhoran vägrar gå ut med namn på mördaren nu när han är dömd och allt? För expressen verkar det inte var några problem.

Försöker aftonhoran mörka hans nationalitet så gott det går? Jag uppmanar alla att bojkotta skittidningen. Såhär håller de jävlarna på alltjämnt.
Men T är ännu inte dömd. Domen är inte skriven. Man har tagit ett beslut att han skall genomgå en RPU och att man BEdömer honom skyldig till mord samt griftefridsbrott. Domen är den skriftliga lunta som beskriver varför man anser honom skyldig till mord samt griftefridsbrott samt vilken påföljd han får för sina brott. Den luntan skall vara färdig att lämnas ut samma sekund som man meddelar domen. Och det sker om... typ 5 veckor.

Han är alltså inte dömd än.
Citera
2020-06-17, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Så expressen går ut med namn och bild på mördaren, men inte aftonbladet.

Afronbladet går istället ut med namn och bild på tysken som misstänks för att ha mördat maddie. Han utreds, men varken åtal är väckt eller dom fallit.
Där är det helt ok att inte maska något, trots att ingen ens vet vad polisen har på fötterna i utredningen.
Citera
2020-06-17, 15:35
Medlem
Tysken som misstänks för att ha mördat Madeleine då? Han är dessutom inte ens dömd än. Atonbladet var väldigt snabba med att publicera namn och bild på honom.

Det är ett sånt jävla hyckleri från den skittidningen så att jag finner fan inte ord.
Citera
2020-06-17, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schoutbynacht
Snarare är det konstigt att Expressen har gjort det eftersom domen inte har fallit/laga dom. Oftast dröjer namnpublicering ända till efter hovrättsprövningen.

Fast dom behöver inte hela domslutet utan det enda som krävs är skyldig ingenting annat. Nej laga kraft behöver inte domen få för en namnpublicering. I detta fallet handlar det säkert om allmänintresset också som är extremt stort.
Citera
2020-06-17, 15:37
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airbus
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/bonusmamman-emmeli-om-domen-det-ar-en-lattnad

Usch, Jag har inte sett den filmen tidigare.

Jag trodde att jag var en stark man, men att se Wilmas bonusmamma fick mig att få tårar över kinden 😪
Citera
Medlem
När kommer rättegången ut på youtube tro? Nyfiken hur idioten han låter.
Citera
Medlem
I beslutet från idag står också:

Beslutet såvitt avser häktning får överklagas särskilt till Hovrätten för Västra Sverige. Rätten att överklaga ett beslut om häktning är inte inskränkt i tid.

Undrar om hans advokat är så optimistisk fortfarande att hon överklagar beslutet att T skall kvarstanna i häkte. Ibland tycker jag att rättsapparaten används som lekstuga - så det skulle inte förvåna mig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Om han inte erkänner nu, det är bara för att han tänker på familjens heder.
Jag röstar på att han kommer att erkänna mordet inom ett år räknat från dagens datum.
Jag är sjukt intresserad av vad han gjorde med kroppen och vad som faktiskt hände från hans perspektiv.
Citera
2020-06-17, 15:40
Medlem
dANiis avatar
Skräll att det var en svartsjuk AHMED, "får jag inte dig ska ingen annan ha dig", äckligt jävla bottenskrap, hoppas han får redigt med kuk vart han än hamnar.
Citera
2020-06-17, 15:40
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TusenOrmar
Jag är sjukt intresserad av vad han gjorde med kroppen och vad som faktiskt hände från hans perspektiv.

Det är onekligen en intressant fråga samtidigt som det ger en kalla kårar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in