2020-06-17, 15:18
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Är det nån som har hört nåt från föräldrarna ?
Vad är deras kommentar ?

Vad tror du själv?
In house interwiew from AlJeezara?
Saffrans ris lugnade alltid fina T

Kommentarer ev. komma på ett språk som du inte behärskar.

Föräldrarnas kommentar?
Tror du på allvar att föräldrarna ger press intervjuer?

Att T blivit dömd är bra, hoppas att det håller i nästa instans
Citera
2020-06-17, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Jag har inte hittat någon artikel om att anhöriga till Wilma har uttalat sig. Tror inte de kommer att göra det heller i första taget utan de avvaktar nog tills RPU har utförts och möjligen att de senare gör något kort uttalande. För dem måste det i varje fall vara en stor lättnad vad som TR sa idag. De behöver nog vila i det hela nu och fokusera senare på att hitta Wilma.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/bonusmamman-emmeli-om-domen-det-ar-en-lattnad
Citera
2020-06-17, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Stjärnan själv drog på semester !!!
Ha Ha Ha Ha Ha
Klart han skall ha lite semester - Tishko skall ju ändå bort i 4 veckor !!!!
Ha ha ha ha ha

"Jag är inte anträffbar och är åter på kontoret kl. 08.30 den 13 juli 2020. E-posten bevakas inte under min frånvaro.

Vid ärenden/frågor som behöver åtgärdas under min frånvaro hänvisas i första hand till registratorsbrevlådan: registrator.ak-goteborg@aklagare.se

med vänlig hälsning

Jim Westerberg"

Underbart!! Skål för Jim!!
Citera
2020-06-17, 15:23
Medlem
Någon som kan förklara för mig varför aftonhoran vägrar gå ut med namn på mördaren nu när han är dömd och allt? För expressen verkar det inte var några problem.

Försöker aftonhoran mörka hans nationalitet så gott det går? Jag uppmanar alla att bojkotta skittidningen. Såhär håller de jävlarna på alltjämnt.
Senast redigerad av Kimma7 2020-06-17 kl. 15:26.
Citera
2020-06-17, 15:28
Bannlyst
Så expressen går ut med namn och bild på mördaren, men inte aftonbladet.
Citera
2020-06-17, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Någon som kan förklara för mig varför aftonhoras vägrar gå ut med namn på mördaren nu när han är dömd och allt. För expressen verkar det inte var några problem.

Försöker aftonhoran mörka hans nationalitet så gott det går? Jag uppmanar alla att bojkotta skittidningen.

Aftonbladet (eller "Aftonhoran" som du skriver) har nog gjort den pressetiska bedömningen att han efter RPU:n kan bedömas som allvarligt psykiskt störd, och att man inte vill namnge/bildpublicera en psykiskt störd person, som kanske rent av inte vet vad han gjort. Om han döms till fängelse, så är jag ganska säker på att dom offentliggör allt om honom. Så sitt ned i båten så länge :-)
Citera
2020-06-17, 15:29
Medlem
Det är för att dom inte har fallit. Det sker först efter RPU och då bestäms också påföljd.

Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Någon som kan förklara för mig varför aftonhoran vägrar gå ut med namn på mördaren nu när han är dömd och allt? För expressen verkar det inte var några problem.

Försöker aftonhoran mörka hans nationalitet så gott det går? Jag uppmanar alla att bojkotta skittidningen. Såhär håller de jävlarna på alltjämnt.
Citera
2020-06-17, 15:31
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandtag
Mordet konsumerar misshandel i vilket fall. Att det skulle vara solklart mord och inte dråp däremot är en annan fråga; vållande är i princip uteslutet.
Korrekt. Vållande är uteslutet. Jag tvivlar på dråp av den orsaken att GM blånekar till allt. Hade han kommit med en förklaring typ ett bråk som urartat så hade han möjligen kunnat så ett litet tvivel. Men han har ju redan bestämt sig för att han inte gjort något - ej misshandlat, ej mördat, ej styckat. Det är någon helt annan! Mållgan!
Vilket bara stärker tesen att han begick dådet som ett överlagt mord.
Citera
Medlem
Jag mejlade precis och frågade varför dom fortsätter att pixla hans bilder.

Blir spännande att se vad en får för svar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Playstation5
Perfekt!
Vet man ungefär när det blir ?
Citera
2020-06-17, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Dom brukar dröja ca 2 v i normalfallet.
Häktningsfrågan brukar man avkunna ganska så direkt efter huvudförhandlingen.
Citera
2020-06-17, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Aftonbladet (eller "Aftonhoran" som du skriver) har nog gjort den pressetiska bedömningen att han efter RPU:n kan bedömas som allvarligt psykiskt störd, och att man inte vill namnge/bildpublicera en psykiskt störd person, som kanske rent av inte vet vad han gjort. Om han döms till fängelse, så är jag ganska säker på att dom offentliggör allt om honom. Så sitt ned i båten så länge :-)

Det har gått alldeles utmärkt att publicera namn på svenskar som riskerat att dömas till psykisk vård tidigare. Anders Eklund är ett av det exemplena.

Det här är bara dumheter som aftonbladet håller på med. Det har sysslat med det här typ av mörkande tidigare också så fort personen kommer från ett annat land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in