2020-06-17, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rajraj86
Blir det bara RPU om han döms till mord eller blir det RPU även för mindre påföljd? Antar att det inte görs någon RPU för enbart brott mot griftefriden? I sådana fall får vi en hint om vart det lutar om 16min.
Man skall vara skyldig till brott som ger fängelse i straffpåföljd, om jag inte har fel. Och de kommer säkerligen begäras en RPU eftersom P7an visade på allvarlig psykisk störning både vid gärningstillfället och vid undersökningstillfället.
Citera
2020-06-17, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om jag inte minns fel från förhören så frågade han nån gång, innan huvudet hittades, "har ni hittat henne än?". Jäkligt arrogant. Men ska se om jag kan finna det i fupen.
Ja jag känner igen detta från FUP också.
Obehagligt tycker jag! Bara det i sig tyder ju på att han är en ganska sjuk människa tycker jag!
Citera
2020-06-17, 13:48
Medlem
Finns det någon som liverapporterar eller får vi vänta in media?
Citera
2020-06-17, 13:49
Medlem
backlashfs avatar
Citat:
Hon blev ihjälslagen. Så jo, dödsorsaken fastställdes. Det har du rätt i. Dödsorsak har vi inte här vad gäller Wilma. Men det kan bli vållande? Äh, meningslöst att ens spekulera nu, vi har facit snart.

Nej, i fallet Linda Chen saknades dödsorsak. Man trodde eventuellt strypning men kroppen var i så dåligt skick att det inte gick att fastställa.
Citera
2020-06-17, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jn1zzle
Bohusläningen sa till mig att rätten inte kommer samlas i salen, utan lämna in beslutet skriftligt. Och man sa att man inte kommer liverapportera.
Citera
2020-06-17, 13:50
Medlem
Gonorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jn1zzle

https://www.domstol.se/uddevalla-tingsratt/nyheter/

Kommer uppdateras kl 14
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Tror inte att han kommer att berätta, han vill fortsatt få mor och far att tro att han är oskyldig.
Men nervös det är han säkerligen i detta nu. Fortsatt inlåsning och det lär återigen brinna i skallen på fanskapet
Ja det är väl så att han aldrig kommer vara villig att stå för vad han gjort tyvärr.
Och han verkar ju ändå lite uträknad när han skriver lappar om att Wilma aldrig kommer hittas osv. I min värld verkar det mest som att han vill gör folk frustrerade!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av backlashf
Nej, i fallet Linda Chen saknades dödsorsak. Man trodde eventuellt strypning men kroppen var i så dåligt skick att det inte gick att fastställa.
Var nog otydlig - jag menade Tova (Njutånger) där Billy är mördaren. Linda Chen-mordet har jag ingen insyn alls i då jag inte följde fallet.
Citera
2020-06-17, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gonorre
Tro mig. Brott mot griftefriden är en hel del 👍
Det påverkar fortfarande inte hur du är som hyresgäst knäppt nog. Får värden hyran så är hen nöjd. Den lägenheten kommer inte gå att hyra ut till någon annan på ett bra tag.
Citera
2020-06-17, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja spänningen är olidlig. Men visst borde det bli häktning för även vållande kan tyckas. Allt som har straffvärde över 2 år ska det vara häktning på har jag för mig.

Om han fälls för Grov misshandel och Vållande till annans död, så lär ju även Brott mot griftefriden ingå där, vilket ju gör att man kommer ännu högre upp i strafflängd. Så häktning lär det nog absolut bli då.

Sedan är det ju så att även vid brott som i regel skall innebära obligatorisk häktning (brott med minst 2 års fängelse i straffskalan) så måste det ändå finnas häktningsskäl i övrigt. Men det är lugnt, för han är tidigare häktad för både risk att avvika och risk att undanröja bevis.
Citera
2020-06-17, 13:52
Medlem
backlashfs avatar
Citat:
Var nog otydlig - jag menade Tova (Njutånger) där Billy är mördaren. Linda Chen-mordet har jag ingen insyn alls i då jag inte följde fallet.

Jaha okej, sorry då missuppfattade jag
Citera
2020-06-17, 13:52
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Hon blev ihjälslagen. Så jo, dödsorsaken fastställdes. Det har du rätt i. Dödsorsak har vi inte här vad gäller Wilma. Men det kan bli vållande? Äh, meningslöst att ens spekulera nu, vi har facit snart.

Har du länken till P4? Jag hittar inte den just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in