2020-06-16, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Da burde det i såfall være lett å undersøke, om noen av de pårørende har en bil/har hatt en bil, som passer beskrivelsen.
Både sykehjemmet og demenssenteret fører journaler.

Om de känner igen sig får man hoppas att de hör av sig. Då kan den bilen uteslutas och vi slipper den diskussionen. Tror inte att kidnappare åker omkring med sitt offer i en röd bil.
Citera
2020-06-16, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Et vitne hadde sett en bil kjøre over plenen, og den var grå. Politiet sier at de har sett på en video der det er en bil som rygger oppover gangveien. Og så har vi nå denne røde bilen der Anne visstnok skal ha sitti i baksetet og ropt "hjelp meg". Og så er det enda en bil, en varebil som sies å ha stått parkert ved blokkene, og plutselig begynte den å kjøre i retning huset samme morgen. Og så har vi en bil med europeiske skilter som skal ha stått på en parkeringsplass i mange dager eller uker, men rett etter forsvinningsnatten, så var den bare plutselig borte. Hvor mange biler er vi oppe i nå? 5? Men alle 5 kan da ikke ha vært med på kidnappingen tenker nå jeg. Tror vi skal ta alt med en liten klype salt, bortsett fra den bilen som rygget oppover gangveien, for der har politiet videobevis som sier noe om klokkeslett og dato.
Jeg tror alt dette er en del av en forvirringssstrategi, samme som mennene på Futurum. Dess flere observasjoner dess mere rot. Jeg tror IKKE dette er èn mann som har mistet besinnelsen og drept sin kone, jeg tror dette er en ekstremt nøye planlagt, profesjonell og dyr operasjon der flere har vært involvert, og jeg tror de er hyret, av TH og/eller flere som har en felles interesse. Det bærer jo preg av tung profesjonalitet dette her.
Og jeg syns vitnet med den røde BMWen virker troverdig, jeg tror ikke det er noe hun dikter opp.
Senast redigerad av Ariel70 2020-06-16 kl. 13:55.
Citera
2020-06-16, 13:57
Medlem
Citat:
Ja, tenker på den linken som Gassa la ut da. Hvis du leser nedover der på siden, så ser du at det står at det er en trakt der også inkludert i settet. Så det fungerer slik at man skrur av eksisterende tanklokk, tar et skrujern eller noe, og tar bort selve luken. Og så monterer man på dette customlokket/luken ved å bore hull til skruene osv. Når man åpner luken, så går det altså en trakt inni der som går ned og forbi eksisterende tanklokk som nå er borte. Dette er custom-style som man bruker på suv/firehjulstrekkere for at de skal se litt røffere. Man kjøper aldri noe slikt til f.eks. en Volvo S-40 sedan. Nå står det jo i avisen der at Irene har sagt at det var et stålfarget luke med uthevede tegn på, og da er det slik de ser ut som det Gassa linket til. Har aldri sett noe stålfarget luke som ser ut som en vanlig ordinær luke som det du linket til. Det finnes sikkert, men det er ikke noe jeg har sett.

Vet ikke hvor mye man skal henge seg opp i alle biler som folk har sett, og slått alarm om. Et vitne hadde sett en bil kjøre over plenen, og den var grå. Politiet sier at de har sett på en video der det er en bil som rygger oppover gangveien. Og så har vi nå denne røde bilen der Anne visstnok skal ha sitti i baksetet og ropt "hjelp meg". Og så er det enda en bil, en varebil som sies å ha stått parkert ved blokkene, og plutselig begynte den å kjøre i retning huset samme morgen. Og så har vi en bil med europeiske skilter som skal ha stått på en parkeringsplass i mange dager eller uker, men rett etter forsvinningsnatten, så var den bare plutselig borte. Hvor mange biler er vi oppe i nå? 5? Men alle 5 kan da ikke ha vært med på kidnappingen tenker nå jeg. Tror vi skal ta alt med en liten klype salt, bortsett fra den bilen som rygget oppover gangveien, for der har politiet videobevis som sier noe om klokkeslett og dato. Det som de ikke sier noe om, er når den kjørte avgårde igjen. Kjørte den aldri avgårde igjen? Kanskje var det bare noen som tok en snarvei sånn at de slapp å kjøre hele veien rundt? Og så er jo spørsmålet om hvor sikre de er på at den rygget opover der. For i begynnelsen så sa de at de var usikre på om det var en bil, eller en person med lommelykt.

Jeg tror den bilen som førte bort AEH allerede stod i garasjen i Sloravn klokken 9.15...
Citera
2020-06-16, 14:00
Medlem
Hvor mange ganger tror en person de er vitner til en bortføring i Norge? Ekstremt sjelden vil jeg påstå. En ting å komme med info etter å ha lest om kidnapping, men her er det altså skrevet ned i journaler samme dag og tidsrom som en faktisk bortføring.

De som gjorde dette var i en ekstremt stressende situasjon. Det blir for lett å avfeie det med at plassen ikke matcher en fornuftig fluktrute, eller at det ble brukt for mange minutter.

Selvsagt spesielt å velge baksete istedenfor bagasjerom. Det er nærliggende å tro dette var en bruker eller pasient, men en slik tvang er lovpålagt å melde fra om i Norge. Hvis ikke politiet har sjekket ut bilen er det en skandale
Citera
2020-06-16, 14:00
Bannlyst
Jeg får det ikke til å stemme at dette er en forbrytelse som er planlagt i lang tid.
Hint om alkohol og voldsbruk, samt politiets siktelse, meldinger om nye bevis gjør meg mer og mer sikker på at dette ikke er noe mer fancy crime enn et ordinært konedrap. Manglende respons/autorespons fra antatt motpart vitner om et kryptoopplegg med amatører, og ang. observasjonen i Ås, så er det ikke uvanlig at eldre damer ser forskrekket ut rett etter en bråstopp......
Citera
2020-06-16, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Galskap at en drapssiktet utlover dusør og selv skal fungere som tipsmottak! Jeg kan ikke tro det...

En ting er at TH og/eller hans representant kan sile vekk uønskede tips, men tipsere risikerer også å havne i livsfare hvis de kommer med inkriminerende informasjon.

Dusør i seg selv er veldig bra, men tips MÅ gå til politiet. Alle tips som kan oppklare saken burde utløse dusør, ikke bare tips som fører til funn av AEH. Min antagelse er at hun dessverre ikke kan finnes lenger.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/opXq9R/politiet-ut-mot-hagen-dusoer-en-forutsetning-at-tipsene-gaar-direkte-til-politiet

Ikke mer galskap enn at politiet ikke etterforsker helt opplagte spor, som et øyenvitne - Irene. Forståelig at Tom Hagen og familien vil ha oversikt over tipsene slik at det ikke oppstår flere slike "forglemmelser". Forøvrig er TH en fri mann og kan utlove belønning akkurat som han vil, på samme måte som VG betaler for tips.
Citera
2020-06-16, 14:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Jeg tror alt dette er en del av en forvirringssstrategi, samme som mennene på Futurum. Dess flere observasjoner dess mere rot. Jeg tror IKKE dette er èn mann som har mistet besinnelsen og drept sin kone, jeg tror dette er en ekstremt nøye planlagt, profesjonell og dyr operasjon der flere har vært involvert, og jeg tror de er hyret, av TH og/eller flere som har en felles interesse. Det bærer jo preg av tung profesjonalitet dette her.
Og jeg syns vitnet med den røde BMWen virker troverdig, jeg tror ikke det er noe hun dikter opp.

Ja, den virker jo litt ekkel den historien. Creepy lesning. Tenker liksom, hva da med slepesporene, er de rigget? Og spor på klær som forteller at hun har blitt kvalt.
Citera
2020-06-16, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs.Ventress
HVIS det stemmer at det var AEH som satt i baksetet på den røde bilen: Hvorfor i alle dager var de i Ås og hvorfor kjørte de oppover Brekkeveien?

Brekkeveien er ikke en gjennomfartsvei, men man kan lett tro det om man kommer kjørende på Rv 152 gjennom Ås. De fleste som kjører oppover Brekkeveien skal enten til sykehjemmet/demenssenteret eller til boligfeltet. Veien ender opp ved Høyås sag og høvleri. Det er lett å kjøre feil hvis man først har forvillet seg inn i Ås sentrum. Jeg har flere ganger måttet veilede bortkomne bilister ut av boligfeltet fordi de har trodd at det var lurt å kjøre opp Brekkeveien. Så HVIS det virkelig var AEH og kidnapperne i den bilen så kan de rett og slett ha kjørt feil. Hvis de hadde kjørt rundt i ring og var stressa kan det forklare hvorfor de ikke overholdt vikeplikten.

Men hvorfor de i det hele tatt var i Ås, det skjønner jeg ikke. Det går ingen hemmelige veier til Sverige herfra såvidt jeg vet

Jeg tror mest at vitnet har misforstått det hun har sett, og at det ikke var AEH. Virker mer sannsynlig at det var noen som skulle til sykehjemmet/demenssenteret.

Syketransport i en BMW x3 med metallfarget bensinlokk? Og bundet bak alene med to hettemenn foran? Ja, det er sikkert slik de frakter syke i Ås.
Citera
2020-06-16, 14:15
Medlem
Jeg vil ellers nevne at jeg nettopp ringte til en sykehusoverlege jeg kjenner for å spørre hva som kan utløse avføring og urin etter en bedøvelse og hvor lang tid det tar. Han sa at dersom man bruker noe muskelavslappende til å bedøve som f.eks. Curasit, da kommer det urin og avføring nærmest omgående, og bare etter sekunder.

Poenget her er at da kunne godt kidnapperne ha bedøvet henne først da de kom inn. Dernest rigget åstedet i løpet av noen minutter og slept henne etterpå. Da kunne det ha oppstått slepespor, selv om bedøvelsen var gjort veldig kort tid i forveien. Da var det nødvendigvis ikke slik at TH hadde bedøvet henne om morgenen. Slepesporene kunne ha oppstått som et resultat av bedøving gjort av kidnapperne bare sekunder eller minutter før.
Citera
2020-06-16, 14:16
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theresev97
Ikke mer galskap enn at politiet ikke etterforsker helt opplagte spor, som et øyenvitne - Irene. Forståelig at Tom Hagen og familien vil ha oversikt over tipsene slik at det ikke oppstår flere slike "forglemmelser". Forøvrig er TH en fri mann og kan utlove belønning akkurat som han vil, på samme måte som VG betaler for tips.
Politiet har avhørt kvinnen som bevitnet nesten-krasj i Ås. De har også etterforsket tipset, men fant ingen sammenheng med AE.

Tviler ikke på at kvinnen er troverdig og har sett en forskrekket eldre passasjer, og er troverdig- men i forhold til AE er det et blindspor.
Citera
2020-06-16, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tiltmeyes
Hvor mange ganger tror en person de er vitner til en bortføring i Norge? Ekstremt sjelden vil jeg påstå. En ting å komme med info etter å ha lest om kidnapping, men her er det altså skrevet ned i journaler samme dag og tidsrom som en faktisk bortføring.

De som gjorde dette var i en ekstremt stressende situasjon. Det blir for lett å avfeie det med at plassen ikke matcher en fornuftig fluktrute, eller at det ble brukt for mange minutter.

Selvsagt spesielt å velge baksete istedenfor bagasjerom. Det er nærliggende å tro dette var en bruker eller pasient, men en slik tvang er lovpålagt å melde fra om i Norge. Hvis ikke politiet har sjekket ut bilen er det en skandale

Enig. Godt innlegg!
Citera
2020-06-16, 14:17
Medlem
Citat:
Ja, den virker jo litt ekkel den historien. Creepy lesning. Tenker liksom, hva da med slepesporene, er de rigget? Og spor på klær som forteller at hun har blitt kvalt.
Jeg tenker hun har blitt veldig redd, særlig om hun har vært bekymret i lang tid før forsvinningen. Tenker det stemmer at hun har fått vite noe hun ikke skulle vite, og at hun har vært urolig pga dette. Hun kjente jo også sin mann, og kunne vel oppfatte hva han var i stand til. Jeg tror ikke man er i så stor fare uten å oppfatte det på en eller annen måte, så når noen kommer og skal ha deg ut av huset på denne måten, og du vet at din mann har gjort noe lignende før (om teorien om Gardermoen osv. stemmer), så....hun visste nok hvordan dette kom til å ende.
Har du sett videoen der vitnet forklarer? https://www.tv2.no/a/11499053/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in