2020-06-17, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Du kommer inte ensam om så blir fallet 👍

Nu är jag lite snurrig av allt som sagts av advokaten (även träskallen björk)men är det verkligen ok att dissa Polis NFC Åklagare på detta viset utan att det får påföljder ?
Inte en vacker strategi kan jag tycka, men misstänker att alla medel är tillåtna så länge man inte går emot juridiskt regelverk.
Senast redigerad av Picasso2 2020-06-17 kl. 09:23.
Citera
2020-06-17, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag har svårt att se det. Vållande till annans död kanske med likgiltighetsuppsåt (om en sådan kombo finns) samt brott mot griftefrid. Eller mord. Blir han frikänd är det en rättsskandal. Då går jag fan ut och demonstrerar.

Du går inte ensam i så fall! 💪🏼

Jag tror att om han skulle släppas på fri fot blir det inte långvarigt. Risken är nog överhängande att folk tar tag i saken i egna händer och gör något åt det.
Citera
2020-06-17, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
Blir han friad så är det samma sak som en dödsdom ändå - för att det finns människor som med säkerhet kommer att ha ihjäl honom. Säkrast för honom är ett långt fängelsestraff
Den här kommentaren ser man ofta. Hur många fall kan du räkna upp som en frikänd mördare blivit dödad?
Händer vad jag vet aldrig.
Citera
2020-06-17, 09:20
Medlem
tomyhockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
Blir han friad så är det samma sak som en dödsdom ändå - för att det finns människor som med säkerhet kommer att ha ihjäl honom. Säkrast för honom är ett långt fängelsestraff

vem vågar ge sig på en slaktare
Citera
2020-06-17, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey

hahaha, jag hade personligen hellre gett mig på honom än någon annan, han är som ett barn mentalt och oerhört feg, är oerhört säker på att han och hans familj kommer att få så enormt mycket skit för detta i resten av deras liv, spottade på och förnedrade så mycket som det bara går
Citera
2020-06-17, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realisten73
Har man inte ännu hittat någon kropp så finns den inte kvar. Säger som någon tidigare skrev i tråden. Flickan har blivit styckad i lägenheten i ordningen, fötter, ben, armar och huvud. Sedan har han lagt delarna i ett par 30 liters svarta sopsäckar och slängt kroppsdelarna i nån container eller liknande. Kroppsdelarna har sedan krossats sönder av sopbilen för att sen brännas upp efter att ha hamnat på soptippen. Har man tur kan det finnas tänder, delar av käken och kanske en och annan ben kota kvar av kroppen. Hade polisen dammsugit samtliga avfalls anläggningar och soptippar i hans närhet så kanske de hade lyckats hitta något spår. Nu är det dock försent.

Vet inte hur pass insatt du är, men tänder och delar av käke kommer ej finnas så som du beskriver på nogon anläggning, då huvudet låg i resväskan i T's garderob, inlindad i folie och tejp. Tänder och käke kvar på huvudet....
Citera
2020-06-17, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey

...och vem vill själv bli slaktare?
Citera
2020-06-17, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novista
Vet inte hur pass insatt du är, men tänder och delar av käke kommer ej finnas så som du beskriver på nogon anläggning, då huvudet låg i resväskan i T's garderob, inlindad i folie och tejp. Tänder och käke kvar på huvudet....
Det som jag tänker på är att ben från andra kroppsdelar förutom skallen kan man inte knyta till en människa. Men skallen är väldigt tydlig att tillhör en människa. Det kanske var därför GM behöll skallen.
Polisen skulle undersökt de närmaste slakterierna och letat där. Det kan varit ett alternativ istället att lägga så mycket tid på att undersöka vattendrag och runtomkring det.
Citera
2020-06-17, 09:46
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nightlock
Du går inte ensam i så fall! 💪🏼

Jag tror att om han skulle släppas på fri fot blir det inte långvarigt. Risken är nog överhängande att folk tar tag i saken i egna händer och gör något åt det.
Menar du att någon skulle skada T?
Denna typ av människor är inte bättre än han, tingsrätten dömer i detta fall liksom alla andra åtal.
Mår illa av att läsa denna typ av kommentarer...
Citera
2020-06-17, 09:50
Medlem
askungens avatar
Någon som vet om hur man får info om vad som händer T idag?
Lämnas det i media? direktrapportering?
Citera
2020-06-17, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av askungen
Menar du att någon skulle skada T?
Denna typ av människor är inte bättre än han, tingsrätten dömer i detta fall liksom alla andra åtal.
Mår illa av att läsa denna typ av kommentarer...

Säger inte emot dig eller håller med dig.
Men känner du likadant för Mats Alm?
Citera
2020-06-17, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av askungen
Någon som vet om hur man får info om vad som händer T idag?
Lämnas det i media? direktrapportering?
Fick nyss mail ifrån bohusläningen att rätten inte kommer samla sig i TR. De lämnar skriftligt besked och media publicerar så fort man får veta. Ingen live-bevakning alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in