2020-06-07, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Varför ville någon mörda honom då? Och hur gick det till och varför sitter ”mördaren” ännu häktad, verkar rätt rörigt och frågorna hopar sig.

Jag läste igenom tråden då dök det upp en del teorier därav strypsex.

Jag har aldrig träffat offret, men eftersom den misstänkte inte är homosexuell, och ej heller hyser något agg mot homosexuella, så låter både homosex-gone-wrong och teorin om att han skulle dödat offret för att han mottog oönskade närmanden, helt fel.

Det enda jag vet om offret är det jag läst i den här tråden, där han - om man ska vara riktigt hård - framstår som en lågbegåvad, småknarkande spelmissbrukare som tillochmed närmaste familjen tagit avstånd från.

Jag tror snarare att han smålangade, 'råkade' göra av med pengarna, och blev ihjälslagen av dem han sålde åt för att han helt enkelt inte var värd att hållas vid liv. Offret har ju uppenbarligen även uttryckt rädsla för "maffian" vilket spelar väl med min teori.
Citera
2020-06-07, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asinya
Du är inte svensk va? "Besatt och fixerad" betyder något annat på svenska än du tycks tro. Slå gärna upp det, så passar du bättre in i det svenska samhället. Jag vet att det är ett svårt språk att behärska, men det är helt klart värt det.
/—/
Håller med om att strypning inte är en maffia-metod, men jag tror inte att maffian (vilka nu det är) är så jävla dumma att de INTE tar chansen att få det att se ut som bögsex-gone-wrong när de har ihjäl någon.
/—/
Besatt och/eller fixerad vid den misstänkte skulle se ut på ett annat sätt. Lär dig svenska.

Och varför kan man inte säga ”besatt och fixerad”, vad är felet? Om man nu anser att någon är det.

Strypning är väl en klassisk maffiametod: har du inte läst Gudfadern?

Citat:
Jag har aldrig träffat offret, men eftersom den misstänkte inte är homosexuell, och ej heller hyser något agg mot homosexuella, så låter både homosex-gone-wrong och teorin om att han skulle dödat offret för att han mottog oönskade närmanden, helt fel.

Det enda jag vet om offret är det jag läst i den här tråden, där han - om man ska vara riktigt hård - framstår som en lågbegåvad, småknarkande spelmissbrukare som tillochmed närmaste familjen tagit avstånd från.

Jag tror snarare att han smålangade, 'råkade' göra av med pengarna, och blev ihjälslagen av dem han sålde åt för att han helt enkelt inte var värd att hållas vid liv. Offret har ju uppenbarligen även uttryckt rädsla för "maffian" vilket spelar väl med min teori.

Hur kan man någonsin vara helt säker på någon annans sexuella läggning?
Citera
2020-06-07, 10:55
Medlem
Pannknackarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Och varför kan man inte säga ”besatt och fixerad”, vad är felet? Om man nu anser att någon är det.

Skulle precis skriva det men du hann före
Man kan ju inte vara helt säker på att det är rätt människa som är inlåst iofs men jag fattar inte varför det är så långdraget allting. Vad köpte den misstänkte på Biltema i samband med att han stötte på BO för, samma dag som brottet begicks t.ex. Tejp?
Citera
2020-06-07, 17:02
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:

Jag utgår från att du med alla dina iakttagelser kontaktat polisen. Du är väldigt kvick med att utmåla offret som lågbegåvad, knarkare och spelmissbrukare trots att du aldrig varit i närheten av mannen. Mördaren dock, din käre vän, är intelligent, hetero och naturligtvis oskyldigt anklagad för ett bestialiskt mord. Tycker du ska knipa käft och inte skriva så mycket skit. Jag hoppas att din käresta blir utvisad och döms till livstid. Att du är besatt och fixerad vid mördaren är ingen överdrift.

Du ska skämmas när du skymfar den avlidne och beskyller honom för diverse olater. Om du är kvinna och knullat med mördaren betyder inte att han skulle vara hetero fullt ut. Kanske att han tänkte på sin älskare när ni låg? Så djävla trött på dina skönmålningar av utlänningen vilken inte ska vara här i landet. Ut med allt sånt skräp!
Senast redigerad av Zoom008 2020-06-07 kl. 17:12.
Citera
2020-06-07, 17:06
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pannknackarn
Skulle precis skriva det men du hann före
Man kan ju inte vara helt säker på att det är rätt människa som är inlåst iofs men jag fattar inte varför det är så långdraget allting. Vad köpte den misstänkte på Biltema i samband med att han stötte på BO för, samma dag som brottet begicks t.ex. Tejp?
Antagligen det klassiska. Spade, sopsäck, tejp, rengöringsmedel, handskar..... Det var väl därför han tog sig tillbaka till brottsplatsen mitt i natten och ville ha hjälp av sina landsmän...Han sitter i alla fall bra där han sitter och att han skulle vara oskyldig är en utopi.
Senast redigerad av Zoom008 2020-06-07 kl. 17:14.
Citera
2020-06-08, 09:12
Medlem
Pannknackarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Antagligen det klassiska. Spade, sopsäck, tejp, rengöringsmedel, handskar..... Det var väl därför han tog sig tillbaka till brottsplatsen mitt i natten och ville ha hjälp av sina landsmän...Han sitter i alla fall bra där han sitter och att han skulle vara oskyldig är en utopi.

Jag går på din linje, även inlägget innan - helt klart!
Citera
2020-06-17, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar

1. Felet är att du använder orden fel.
2. Nej, det har jag inte. Bra, då styrker det min teori då?
3. Nej, jag skrev ju faktiskt det...
Citera
2020-06-17, 08:29
Medlem
Citat:
Jag utgår från att du med alla dina iakttagelser kontaktat polisen. Du är väldigt kvick med att utmåla offret som lågbegåvad, knarkare och spelmissbrukare trots att du aldrig varit i närheten av mannen. Mördaren dock, din käre vän, är intelligent, hetero och naturligtvis oskyldigt anklagad för ett bestialiskt mord. Tycker du ska knipa käft och inte skriva så mycket skit. Jag hoppas att din käresta blir utvisad och döms till livstid. Att du är besatt och fixerad vid mördaren är ingen överdrift.

Du ska skämmas när du skymfar den avlidne och beskyller honom för diverse olater. Om du är kvinna och knullat med mördaren betyder inte att han skulle vara hetero fullt ut. Kanske att han tänkte på sin älskare när ni låg? Så djävla trött på dina skönmålningar av utlänningen vilken inte ska vara här i landet. Ut med allt sånt skräp!

1. Jag har inte anklagat offret för någonting. Jag var noga med att påpeka att allt jag hört om offret kommer från den här tråden. Det är alltså inte jag som påstår de sakerna. Lär dig läsa.

2. Jag har aldrig knullat med den misstänkte. Det har jag sagt förr. Lär dig läsa.

3. Jag har inte "skönmålat" Jag har beskrivit honom utifrån min erfarenhet. Lär dig läsa OCH lär dig svenska...

4. Polisen har varit i kontakt med min kompis, som jobbade med den misstänkte. De har mitt nummer, men har inte visat något intresse för att prata med mig. Troligen för att det knappast behövs ett karaktärsvittne i det här läget, eftersom de inte ens verkar lyckas hitta bevis som räcker för en rättegång...
Citera
2020-06-19, 17:09
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
1. Jag har inte anklagat offret för någonting. Jag var noga med att påpeka att allt jag hört om offret kommer från den här tråden. Det är alltså inte jag som påstår de sakerna. Lär dig läsa.

2. Jag har aldrig knullat med den misstänkte. Det har jag sagt förr. Lär dig läsa.

3. Jag har inte "skönmålat" Jag har beskrivit honom utifrån min erfarenhet. Lär dig läsa OCH lär dig svenska...

4. Polisen har varit i kontakt med min kompis, som jobbade med den misstänkte. De har mitt nummer, men har inte visat något intresse för att prata med mig. Troligen för att det knappast behövs ett karaktärsvittne i det här läget, eftersom de inte ens verkar lyckas hitta bevis som räcker för en rättegång...
Kan du inte bara hålla käften. Nu har du hållit på och vurmat tillräckligt för utlänningen. Det står tydligt och klart några kommentarer upp hur du påstår att den mördade är lågintelligent och mindre värdig. Att polisen inte vill ha kontakt med dig är inte konstigt alls. Det drösar av batikhäxor, tokskallar från BRY och annat skit som är fanatiska och besatta av invandrare. Läskiga människor. Och farliga.

Han sitter inte i häkte för att han är oskyldig. I så fall hade han varit utsläppt för länge sen. Du skönmålar mördaren och din erfarenhet om hans personlighet har visat sig vara totalt felaktig. Du känner inte honom och vet inte om han är bög eller ej. Mördare från dom där länderna är ofta störda och psykopater. Wilmas baneman är lysande exempel. Inga är trevligare och mer charmerande än just psykopater. Din trovärdighet försvann redan i början efter några enstaka inlägg. Uppför dig inte som en envis spyfluga i fortsättningen och sluta svamla en massa skit. Att polisen inte vill ha med dig att göra säger allt.
Senast redigerad av Zoom008 2020-06-19 kl. 17:18.
Citera
2020-06-22, 22:14
Medlem
Zoom008s avatar
Imorgon den 23 juni åtalas svinet. En noggrann utredning har gjorts och bevis verkar inte saknas.
Senast redigerad av Zoom008 2020-06-22 kl. 22:18.
Citera
2020-06-23, 08:08
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Imorgon den 23 juni åtalas svinet. En noggrann utredning har gjorts och bevis verkar inte saknas.
Ja.

Citat:
Vad som hände den natten som mannen blev mördad och vem eller vilka som är inblandade i brottet har åklagare och polis under drygt fyra månader försökt få klarhet i. Under tisdagen väntas åklagaren lämna in en stämningsansökan till Gotlands tingsrätt.
https://helagotland.se/nyheter/artikel/atal-vantas-i-mordutredning-under-tisdagen/er94woxl
Citera
2020-06-23, 08:15
Medlem
Citat:
Tack! Vet du vilken tid ca?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in