Citat:
Ursprungligen postat av
Zoom008
Du är ju helt besatt och fixerad av den här tomten. Inse att han är en mördare och gillade homosex. Eller utnyttjade han offret och prostituerade sig? Inga är så fina människor och oskyldiga som mördare. Klassiskt.
Du är inte svensk va? "Besatt och fixerad" betyder något annat på svenska än du tycks tro. Slå gärna upp det, så passar du bättre in i det svenska samhället. Jag vet att det är ett svårt språk att behärska, men det är helt klart värt det.
Något jag däremot ÄR jag (uppenbarligen, per definition) 'fixerad' vid är min övertygelse om att den misstänkte är oskyldig. Så nu har du alltså lite exempel
Men jo, jag tror att han är oskyldig. Jag tror inte ens att det förekommit något homosex, och jag tror att det finns fler inblandade här.
Bara som exempel; offret hade en ytterligare telefon (troligen) en burner för diverse knark/pengar. Han har även nämnt att han är rädd för "maffian" (troligen de knarket kommer från) Håller med om att strypning inte är en maffia-metod, men jag tror inte att maffian (vilka nu det är) är så jävla dumma att de INTE tar chansen att få det att se ut som bögsex-gone-wrong när de har ihjäl någon. Det minskar liksom risken för upptäckt om någon annan blir misstänkt.
Så jag fortsätter känna mig säker på att den misstänkte är oskyldig.
Jag är alltså, definitionsmässigt, fixerad vid den teorin.
Besatt och/eller fixerad vid den misstänkte skulle se ut på ett annat sätt. Lär dig svenska.