2020-05-11, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asinya
Jag är mer förbluffad att de kommit på det här NU. Det har fan gått ett kvartal snart, och de verkar inte ens vara halvfärdiga med utredningen i vad de hävdar är ett så solklart fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Pannknackarn
Tror det är väntetid då det inte finns så många specialsökshundar. Dom jobbar förstås stenhårt på att få bevis som trycker till honom ordentligt. Han nekar ju.

Kan ju kanske handla om att mgm nu har valt att komma med nya uppgifter som måste följas upp; att han har börjat erkänna eller försöker lägga skuld på nån annan.

Man måste ju också ha i minnet att han kan vara oskyldig, utifrån vad vi vet.
Citera
2020-05-15, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Kan ju kanske handla om att mgm nu har valt att komma med nya uppgifter som måste följas upp; att han har börjat erkänna eller försöker lägga skuld på nån annan.

Man måste ju också ha i minnet att han kan vara oskyldig, utifrån vad vi vet.

Personligen utgår jag från att han är oskyldig tills motsatsen bevisats. Och då jävlar ska det finnas Bevis.
Inte "minsann, din DNA finns i sängen du brukade sova i" eller "du var inte tillräckligt upprörd när du ringde polisen" eller ens "offret gillade bruna killar, och sån är ju du"
Citera
2020-05-16, 01:48
Medlem
Citat:
Personligen utgår jag från att han är oskyldig tills motsatsen bevisats. Och då jävlar ska det finnas Bevis.
Inte "minsann, din DNA finns i sängen du brukade sova i" eller "du var inte tillräckligt upprörd när du ringde polisen" eller ens "offret gillade bruna killar, och sån är ju du"

Ja, kan bara hålla med. Skall man anklaga /åtala någon så krävs det ju stark bevisning. Men något har de nog mot MGM i nuläget, något substantiellt bör nog finnas för att kvarhålla honom i häkte.
Återstår att se vad de har.
Citera
2020-05-26, 20:27
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Du verkar otroligt fäst vid mördaren.
Citera
2020-05-27, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Du verkar otroligt fäst vid mördaren.

För det första så är han inte dömd, och fram tills det eventuellt händer så utgår jag från att han är oskyldig.

För det andra..."Otroligt fäst"...ja? Har du inte några vänner som du tycker om? Som du tycker är en positiv del av ditt liv? Isf kan jag rekommendera det - det är ganska trevligt att ha relationer med andra människor.
Citera
2020-05-27, 07:35
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Inget åtal än, omhäktas till 23/6...

Citat:
Under tisdagen stod det klart att åklagaren Susanne Wihlborg inte heller denna gång har fått fram tillräcklig bevisning för att kunna väcka åtal mot mannen. Därför begärde hon omhäktning för 28-åringen i ytterligare en månad, vilket tingsrätten på tisdagen gav bifall till.

Den misstänkte har överklagat häktningarna till Svea hovrätt vid tre tillfällen, men fått avslag samtliga gånger.
https://helagotland.se/lokalt/artikel/beslut-man-omhaktas-aterigen-misstankt-for-grabomordet/nrgy9xmr
Citera
2020-05-27, 13:21
Medlem
HeckeHackspetts avatar
han verkar inte vara oskyldig pga av att misstanken om mord styrks vid varje omhäktning...
är han skyldig ska han utvisas för gott och ett långt fängelse straff ...
gäller långt straff ovasett vit eller svart hudfärg..
Citera
2020-06-01, 22:13
Medlem
orrecrists avatar
Det var alltså bög-stryp-sex utfört av ett skäggbarn som gick (får vi anta) snett? Århundrades sjuka.
Citera
2020-06-05, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Det var alltså bög-stryp-sex utfört av ett skäggbarn som gick (får vi anta) snett? Århundrades sjuka.

Tveksamt.
Alex har aldrig påstått att han är minderårig, vilket väl liksom är hela grejen med "skäggbarn"; att det är vuxna män som påstår sig vara minderåriga för att få ökad chans till hjälp.

Vidare så är han inte homo- eller ens bisexuell (mig veterligen - jag har såklart aldrig läst hans tankar, men jag tror faktiskt att han skulle ha berättat det isf)

Strypsex känns heller inte trovärdigt, för snackar vi BDSM-style så vette fasen om TEJP är den klassiska metoden att binda någon (men det får någon mer insatt svara på)

Tycker inte att din teori låter trovärdig alls.

Men DNA-prov lär väl ska visa om det förekom sex eller ej...
Citera
2020-06-05, 20:21
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Tveksamt.
Alex har aldrig påstått att han är minderårig, vilket väl liksom är hela grejen med "skäggbarn"; att det är vuxna män som påstår sig vara minderåriga för att få ökad chans till hjälp.

Vidare så är han inte homo- eller ens bisexuell (mig veterligen - jag har såklart aldrig läst hans tankar, men jag tror faktiskt att han skulle ha berättat det isf)

Strypsex känns heller inte trovärdigt, för snackar vi BDSM-style så vette fasen om TEJP är den klassiska metoden att binda någon (men det får någon mer insatt svara på)

Varför ville någon mörda honom då? Och hur gick det till och varför sitter ”mördaren” ännu häktad, verkar rätt rörigt och frågorna hopar sig.

Jag läste igenom tråden då dök det upp en del teorier därav strypsex.
Citera
2020-06-05, 21:11
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Tveksamt.

Du är ju helt besatt och fixerad av den här tomten. Inse att han är en mördare och gillade homosex. Eller utnyttjade han offret och prostituerade sig? Inga är så fina människor och oskyldiga som mördare. Klassiskt.
Citera
2020-06-07, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Du är ju helt besatt och fixerad av den här tomten. Inse att han är en mördare och gillade homosex. Eller utnyttjade han offret och prostituerade sig? Inga är så fina människor och oskyldiga som mördare. Klassiskt.

Du är inte svensk va? "Besatt och fixerad" betyder något annat på svenska än du tycks tro. Slå gärna upp det, så passar du bättre in i det svenska samhället. Jag vet att det är ett svårt språk att behärska, men det är helt klart värt det.

Något jag däremot ÄR jag (uppenbarligen, per definition) 'fixerad' vid är min övertygelse om att den misstänkte är oskyldig. Så nu har du alltså lite exempel

Men jo, jag tror att han är oskyldig. Jag tror inte ens att det förekommit något homosex, och jag tror att det finns fler inblandade här.

Bara som exempel; offret hade en ytterligare telefon (troligen) en burner för diverse knark/pengar. Han har även nämnt att han är rädd för "maffian" (troligen de knarket kommer från) Håller med om att strypning inte är en maffia-metod, men jag tror inte att maffian (vilka nu det är) är så jävla dumma att de INTE tar chansen att få det att se ut som bögsex-gone-wrong när de har ihjäl någon. Det minskar liksom risken för upptäckt om någon annan blir misstänkt.

Så jag fortsätter känna mig säker på att den misstänkte är oskyldig.

Jag är alltså, definitionsmässigt, fixerad vid den teorin.

Besatt och/eller fixerad vid den misstänkte skulle se ut på ett annat sätt. Lär dig svenska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in