2019-10-14, 21:16
Medlem
Styxxs avatar
Någon som sitter på mer information om detta?
https://www.helahalsingland.se/logga-in/misstankt-grovt-sexualbrott-pa-sjukhus-anhallen-person-slappt-fortsatt-misstankt-for-brott
Citera
2019-10-14, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Styxx
Någon som sitter på mer information om detta?
https://www.helahalsingland.se/logga-in/misstankt-grovt-sexualbrott-pa-sjukhus-anhallen-person-slappt-fortsatt-misstankt-for-brott
Ska tydligen hänt på en avdelning.
Personal?
Citera
2019-10-14, 21:22
Medlem
Styxxs avatar
Polisen utreder just nu ett misstänkt grovt våldtäktsförsök som ska ha ägt rum på Hudiksvalls sjukhus under lördagen. En man har suttit anhållen misstänkt för brottet. Han släpptes senare, men misstankarna kvarstår.
Det var under lördagen som polisen tog upp en anmälan gällande ett försök till grov våldtäkt. Det misstänkta sexualbrottet ska ha skett på Hudiksvalls sjukhus. Något som P4 Gävleborg var först att berätta om.

– En man greps och anhölls senare under dagen men anhållandet hävdes av jouråklagare under söndagen, säger åklagare Joakim Johansson som leder förundersökningen.
Citera
2019-10-14, 21:26
Medlem
Styxxs avatar
Fanns med P4 Gävleborg åxå
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=99&artikel=7320734
Citera
2020-04-28, 20:00
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
En man som var patient på Hudiksvalls sjukhus misstänks för att ha bundit fast en annan patient i syfte att förgripa sig på denna. Nu har åtal väckts för försök till grov våldtäkt.
Händelsen inträffade på Hudiksvalls sjukhus i oktober 2019 och beskrivs som grov. Den tilltalade uppges ha visat särskild hänsynslöshet då offret inte haft några möjligheter att värja sig eftersom personen inte varit vid medvetande men också bakbundits med hjälp av en sladd.
Den misstänkte har också tagit av både offrets och sina egna kläder, men någon våldtäkt har inte fullbordats.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/man-misstankt-for-forsok-till-grov-valdtakt-pa-hudiksvalls-sjukhus
Citera
2020-04-29, 10:48
Medlem
Jack.Elams avatar
Hudiksvalls TR B 2705-19 Stämningsansökan
https://docdro.id/IrKBb8K

Edit:
Hans twitterkonto, med bild https://twitter.com/erikmessler
Senast redigerad av Jack.Elam 2020-04-29 kl. 10:53.
Citera
2020-04-29, 13:42
Medlem
Homosexuell våldtäktsman..fyfan
Citera
2020-04-29, 13:47
Medlem
Lägg en kudde över ansiktet på honom och håll den där i fem minuter.
Citera
2020-06-17, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Hudiksvalls TR B 2705-19 Stämningsansökan
https://docdro.id/IrKBb8K

Edit:
Hans twitterkonto, med bild https://twitter.com/erikmessler

Hur hittar man dom här fupparna, vad det gäller hudiksvalls tingsrätt?
Hur går man tillväga för att ladda ner dom ?

Nu menar jag framtida brott,som sker här i länet. Det är dom jag skulle villja läsa, när det sker nåt som man skulle villja bläddra i...... hur och vart finns uppgifter om dom?

Hoppas du förstod vad jag menade.
Senast redigerad av jiipee44 2020-06-17 kl. 07:49.
Citera
2020-06-17, 07:55
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jiipee44
Hur hittar man dom här fupparna, vad det gäller hudiksvalls tingsrätt?
Hur går man tillväga för att ladda ner dom ?
Vanligtvis så kontaktar man tingsrätten och begär en kopia. Om någon annan har har varit före dig så kan du pröva att fråga i följande tråd. (FB) Domar och förundersökningsprotokoll (FUP)

Dock i det här fallet så tror jag ingen har brytt sig om att fråga Hudiksvalls tingsrätt om en kopia, den kopian misstänker jag även att Hudiksvalls tingsrätt kommer att ta betalt för i syfte att hindra spridning.
Citera
2020-06-17, 08:12
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jiipee44
Nu menar jag framtida brott,som sker här i länet. Det är dom jag skulle villja läsa, när det sker nåt som man skulle villja bläddra i...... hur och vart finns uppgifter om dom?

Hoppas du förstod vad jag menade.

Nu hade du ändrat ditt inlägg så det blir ett till svar utifrån nuvarande andemening.

Du vill alltså veta hur du kopplar samman en tidningsartikel med ett brottsfall och senare få intressanta dokument från tingsrätten i handen?

Först och främst så är notarien på din lokala tingsrätt din vän. I 99% av fallen så är det han eller hon som kopplar samman en tidningsartikel med ett målnummer. För mig så brukar det räcka med att nämna en tidningsartikel och jag brukar få det jag söker efter. Jag är dock väldigt tidigt ute, läser om jag en häktning så frågar jag samma dag. Jag försöker även hitta en artikel där åklagarens namn eller advokatens namn framgår. Då gör man det lätt för notarien.

I lite äldre trådar så har det oftast hintats om ett namn. Då kan du använda sidor som upplysning.se för att ta reda på exakt adress men framförallt den misstänktes personnummer. Ger du det till tingsrätten så blir jobbet enkelt att skaka fram ett målnummer.

Sedan finns det en tredje väg, en väg som jag misstänker att journalister använder sig utav. Det är att fråga om veckans förhandlingar i din lokala tingsrätt. Det är en lista på målnummer och en kortare beskrivning om vad målet handlar om. Då är det bara att välja och vraka om vad man vill grotta ner sig i.

(Journalisterna har även tillgång till privata rättsdatabaser som inte är öppna för vanliga dödliga. Där har dom finesser så som att kunna lägga in bevakning. Dyker Sven Svensson upp i ett misshandelsmål så får dom ett meddelande om det. Det var så Transportstyrelsens tidigare generaldirektör trillade dit. En journalist på SVT hade lagt in bevakning på Sveriges alla generaldirektörer och så fort någon av dom dök upp i en dom eller rättsfall så blev journalisten automatiskt tipsad om det)
Citera
2020-06-17, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Nu hade du ändrat ditt inlägg så det blir ett till svar utifrån nuvarande andemening.

Du vill alltså veta hur du kopplar samman en tidningsartikel med ett brottsfall och senare få intressanta dokument från tingsrätten i handen?

Först och främst så är notarien på din lokala tingsrätt din vän. I 99% av fallen så är det han eller hon som kopplar samman en tidningsartikel med ett målnummer. För mig så brukar det räcka med att nämna en tidningsartikel och jag brukar få det jag söker efter. Jag är dock väldigt tidigt ute, läser om jag en häktning så frågar jag samma dag. Jag försöker även hitta en artikel där åklagarens namn eller advokatens namn framgår. Då gör man det lätt för notarien.

I lite äldre trådar så har det oftast hintats om ett namn. Då kan du använda sidor som upplysning.se för att ta reda på exakt adress men framförallt den misstänktes personnummer. Ger du det till tingsrätten så blir jobbet enkelt att skaka fram ett målnummer.

Sedan finns det en tredje väg, en väg som jag misstänker att journalister använder sig utav. Det är att fråga om veckans förhandlingar i din lokala tingsrätt. Det är en lista på målnummer och en kortare beskrivning om vad målet handlar om. Då är det bara att välja och vraka om vad man vill grotta ner sig i.

(Journalisterna har även tillgång till privata rättsdatabaser som inte är öppna för vanliga dödliga. Där har dom finesser så som att kunna lägga in bevakning. Dyker Sven Svensson upp i ett misshandelsmål så får dom ett meddelande om det. Det var så Transportstyrelsens tidigare generaldirektör trillade dit. En journalist på SVT hade lagt in bevakning på Sveriges alla generaldirektörer och så fort någon av dom dök upp i en dom eller rättsfall så blev journalisten automatiskt tipsad om det)

Wow. Tack...har trott att allt hålls hemligt, men de e kanske bara ett fåtal fall som hålls bakom stängda dörrar,

Ska försöka få tag på listor, vilka fall som ska behandlas.... och rent av att man kanske kan sitta där å lyssna, då jag inte direkt har nån hobby.... kanske bättre å sitta där å lyssna på veckans brott, än lyssna på en pod som e om påhittade mord-....

Tack för utförlig info

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in